Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2012, 16:31 uur
Nee, dat hoef ik niet weken van tevoren te doen, want ik stem gewoon op de top X (vul hier het aantal stemmen dat je mag geven) van mijn Top 250.
0
geplaatst: 4 november 2012, 16:44 uur
GrafGantz schreef:
Vraag mij wat het beste album aller tijden is en ik zeg dat dat niet bestaat.
(quote)

0
geplaatst: 4 november 2012, 17:00 uur
Neen, ik in elk geval niet. Ik stel voor dat we allen op 'Je T'Aime... Moi Non Plus' gaan stemmen, omdat dat het beste nummer ooit is.
0
geplaatst: 4 november 2012, 17:04 uur
GrafGantz schreef:
Ik denk dat stoepkrijt bedoelt vanuit een objectieve benadering te bepalen wat het meest invloedrijke album ooit is. Een interpretatie/beoordeling van hemzelf over een - uiteraard - ontoetsbaar gegeven.(quote)
0
geplaatst: 4 november 2012, 23:54 uur
Altijd lastig dergelijke kwesties, wat nu de beste song of album is aller tijden. Wel blijft het een feit dat de Top 2000 een lijst blijft met hiaten er in. Zo zijn bepaalde muziek soorten niet vertegenwoordigd of er staat maar één plaat uit een bepaald genre erin. Tijd dus voor verandering. In dit geval voor meer vrije keuzes van de muziekliefhebber voor wat mij betreft. Meer de breedte in met de lijst zou voor betere muzikale verrassing kunnen zorgen. Even weg van het geijkte Radio 2 patroon door een pallet aan voorbeelden de laten horen wat goede muziek is in de breedste zin van het woord dus. Los komen van de hokjesmentaliteit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 november 2012, 01:21 uur
Gerards Dream schreef:
Altijd lastig dergelijke kwesties, wat nu de beste song of album is aller tijden. Wel blijft het een feit dat de Top 2000 een lijst blijft met hiaten er in. Zo zijn bepaalde muziek soorten niet vertegenwoordigd of er staat maar één plaat uit een bepaald genre erin. Tijd dus voor verandering. In dit geval voor meer vrije keuzes van de muziekliefhebber voor wat mij betreft. Meer de breedte in met de lijst zou voor betere muzikale verrassing kunnen zorgen. Even weg van het geijkte Radio 2 patroon door een pallet aan voorbeelden de laten horen wat goede muziek is in de breedste zin van het woord dus. Los komen van de hokjesmentaliteit.
Dat kost luisteraars en dus geld en dus kun je dat wel vergeten.

0
geplaatst: 5 november 2012, 08:33 uur
Helaas denken ze er inderdaad zo over bij Radio 2.
Maar ik vraag me wel af of dat nu werkelijk zo zou zijn. Allerereerst moet ik nog zien, aangezien er echt heel veel mensen lijstjes insturen, of er door die GGD factor wel heel veel schokkende veranderingen zullen plaatsvinden (een aantal ja, maar het zal bijv de top 100 echt niet voor de helft of zo op z'n kop gaan gooien, denk ik tenminste maar misschien vergis ik me daarin hoor) en ten tweede is het een eenmalige uitzending en heeft het geen invloed op de radio 2 programmering an sich en denk ik dat er onder de "tradiotionele radio 2 luisteraars en liefhebbers vd lijst" hooguit wat meer discussie of verbazing is over sommige keuzes maar dat hoeft voor een liefhebber van de lijst toch geen reden te zijn om af te haken lijkt me.
0
geplaatst: 5 november 2012, 09:01 uur
Meer vrije keuze betekent vooral meer administratie voor de organisatie, want vrije keuzes moeten handmatig verwerkt worden om spelling te controleren en gelijk te trekken enzo.
Verder is al eerder gebleken dat vrije keuzes vrijwel geen kans hebben tegen nummers in de keuzelijst. Iedereen stemt op dezelfde nummers uit de keuzelijst en op verschillende vrije keuzes. Ook al zijn een heleboel mensen bijvoorbeeld fan van Curtis Mayfield, zolang ze allemaal op een verschillend nummer van hem stemmen via de vrije keuze, gaat er geen één in de top 2000 komen. Alleen zorgvuldig gehypete nummers maken een kans via de vrije keuze.
Kortom: of je nu 5 of 25 vrije keuzes hebt, het leidt niet tot meer variatie in de lijst, maar wel tot meer werk voor de organisatie. En maak je alle keuzes vrij, dan gaat de goegemeente toch weer eerst naar de vorige lijst kijken voor steminspiratie. De GGD is altijd doorslaggevend.
Verder is al eerder gebleken dat vrije keuzes vrijwel geen kans hebben tegen nummers in de keuzelijst. Iedereen stemt op dezelfde nummers uit de keuzelijst en op verschillende vrije keuzes. Ook al zijn een heleboel mensen bijvoorbeeld fan van Curtis Mayfield, zolang ze allemaal op een verschillend nummer van hem stemmen via de vrije keuze, gaat er geen één in de top 2000 komen. Alleen zorgvuldig gehypete nummers maken een kans via de vrije keuze.
Kortom: of je nu 5 of 25 vrije keuzes hebt, het leidt niet tot meer variatie in de lijst, maar wel tot meer werk voor de organisatie. En maak je alle keuzes vrij, dan gaat de goegemeente toch weer eerst naar de vorige lijst kijken voor steminspiratie. De GGD is altijd doorslaggevend.
0
geplaatst: 5 november 2012, 10:27 uur
Oftewel de keuzelijst zou eigenlijk uitgebreider en gevarieerder moeten zijn.
0
geplaatst: 5 november 2012, 10:41 uur
yeahyeahyeah schreef:
Meer vrije keuze betekent vooral meer administratie voor de organisatie, want vrije keuzes moeten handmatig verwerkt worden om spelling te controleren en gelijk te trekken enzo.
Radio Veronica heeft ook een Top 1000 allertijden. De laatste keer dat ik daarop gestemd heb (ik meen twee jaar terug) hadden ze geen keuzelijst, maar enkel vrije keuzes. Nu zal voor die lijst hoogstwaarschijnlijk minder gestemd worden dan de Top 2000, maar het kan dus wel.Meer vrije keuze betekent vooral meer administratie voor de organisatie, want vrije keuzes moeten handmatig verwerkt worden om spelling te controleren en gelijk te trekken enzo.
0
geplaatst: 5 november 2012, 13:02 uur
Radio Veronica draait iedere dag dezelfde nummers. Reken maar dat Top 1000 van hun de meest gemanipuleerde eindlijst is van allemaal.
Geloof het of niet, maar de Q-Music keuzelijst heeft wel nummers van The Smiths, Gorillaz, Queens of the Stone Age, Arcade Fire, Muse en The Stone Roses. Daar kunnen alle andere radiostations nog wat van leren.
Geloof het of niet, maar de Q-Music keuzelijst heeft wel nummers van The Smiths, Gorillaz, Queens of the Stone Age, Arcade Fire, Muse en The Stone Roses. Daar kunnen alle andere radiostations nog wat van leren.
0
titan (crew)
geplaatst: 5 november 2012, 18:21 uur
yeahyeahyeah schreef:
Verder is al eerder gebleken dat vrije keuzes vrijwel geen kans hebben tegen nummers in de keuzelijst.
Verder is al eerder gebleken dat vrije keuzes vrijwel geen kans hebben tegen nummers in de keuzelijst.
Dat is op te lossen door bijvoorbeeld jaarlijks de 500 meest genoemde vrije keuzes aan de keuzelijst toe te voegen. Daarnaast zijn vrije keuzes beslist niet kansloos, vorig jaar heeft een handjevol (ik dacht o.a. Foo Fighters) de eindlijst gehaald (dus blijkbaar doen ze er wel wat mee).
0
geplaatst: 5 november 2012, 18:24 uur
En dan ook meteen de 500 minst genoemde uit de keuzelijst eruit gooien. Wat staat daar een hoop troep tussen.
0
titan (crew)
geplaatst: 5 november 2012, 18:25 uur
Teunnis schreef:
En dan ook meteen de 500 minst genoemde uit de keuzelijst eruit gooien.
En dan ook meteen de 500 minst genoemde uit de keuzelijst eruit gooien.
Dat gebeurt volgens mij al jaarlijks, de afgelopen jaren is de keuzelijst aardig geslonken (niet met 500 per jaar, maar toch).
0
geplaatst: 5 november 2012, 19:12 uur
titan schreef:
Dat is op te lossen door bijvoorbeeld jaarlijks de 500 meest genoemde vrije keuzes aan de keuzelijst toe te voegen. Daarnaast zijn vrije keuzes beslist niet kansloos, vorig jaar heeft een handjevol (ik dacht o.a. Foo Fighters) de eindlijst gehaald (dus blijkbaar doen ze er wel wat mee).
Ja, hopelijk gaan ze dit jaar eindelijk op wat grotere schaal populaire vrije keuzes toevoegen aan de keuzelijst, tot nu toe lijkt dat nauwelijks te gebeuren. Inderdaad leuk dat wat vrije keuzes het hebben gehaald, het blijft echter relatief peanuts. Zou ook wel willen weten of veel verschillende mensen ook echt spontaan op die nummers hebben gestemd, meestal zijn dat soort dingen afgesproken werk.Dat is op te lossen door bijvoorbeeld jaarlijks de 500 meest genoemde vrije keuzes aan de keuzelijst toe te voegen. Daarnaast zijn vrije keuzes beslist niet kansloos, vorig jaar heeft een handjevol (ik dacht o.a. Foo Fighters) de eindlijst gehaald (dus blijkbaar doen ze er wel wat mee).
0
geplaatst: 5 november 2012, 19:34 uur
tot nu toe lijkt dat nauwelijks te gebeuren.
Ik zou juist zeggen dat er de afgelopen jaren juist een heleboel populaire vrije keuzes toegevoegd zijn. Met name vorig jaar lijken ze toch gezwicht voor nummers als Paranoid Android, Plug In Baby, maar ook nummers als Echoes.En laten we niet vergeten dat artiesten als Adele, Coldplay, Marco Borsato en zelfs Black Eyed Peas (hoezeer ook gehaat) ook gewoon nieuw in de lijst komen. Ook harder spul als Enter Sandman en Sad But True wist de afgelopen jaren de weg naar de lijst te vinden.
0
titan (crew)
geplaatst: 5 november 2012, 20:18 uur
chevy93 schreef:
Ik zou juist zeggen dat er de afgelopen jaren juist een heleboel populaire vrije keuzes toegevoegd zijn. Met name vorig jaar lijken ze toch gezwicht voor nummers als Paranoid Android, Plug In Baby, maar ook nummers als Echoes.
Ik zou juist zeggen dat er de afgelopen jaren juist een heleboel populaire vrije keuzes toegevoegd zijn. Met name vorig jaar lijken ze toch gezwicht voor nummers als Paranoid Android, Plug In Baby, maar ook nummers als Echoes.
Dat waren geen vrije keuzes, maar nummers die gewoon op de keuzelijst stonden en voorheen (bewust) genegeerd werden. In het verleden werden dit soort "alternatieve krakers" mondjesmaat toegelaten in de lijst, vorig jaar is er wat dat betreft een behoorlijke inhaalslag gemaakt.
0
geplaatst: 5 november 2012, 21:39 uur
Als ik de volledige quote erbij pak ("Ja, hopelijk gaan ze dit jaar eindelijk op wat grotere schaal populaire vrije keuzes toevoegen aan de keuzelijst, tot nu toe lijkt dat nauwelijks te gebeuren."), gaat het JUIST om nummers die in de keuzelijst gezet zijn. Ik denk dat dat komt, omdat ze vaak genoemd zijn/waren bij de vrije keuzes. Onder het mom "we kunnen er nu niet meer omheen". Zeker voor Echoes gaat dat op, gezien het commentaar door de jaren heen.
En verder:
Top2000 - Radio2.nl - Nieuws - top2011.radio2.nl
TOP 10 NIEUWE BINNENKOMERS - VRIJE KEUZE
424. Gotye - Somebody That I Used To Know
957. Birdy - Skinny Love
1083. Foo Fighters - Everlong
1089. Amy Winehouse - Back To Black
1356. Bob Marley - Three Little Birds
1442. Elbow - Lippy Kids
1454. Rage Against The Machine - Killing In The Name Of
1467. Pink Floyd - Echoes
1498. Foo Fighters - The Pretender
En verder:
Top2000 - Radio2.nl - Nieuws - top2011.radio2.nl
TOP 10 NIEUWE BINNENKOMERS - VRIJE KEUZE
424. Gotye - Somebody That I Used To Know
957. Birdy - Skinny Love
1083. Foo Fighters - Everlong
1089. Amy Winehouse - Back To Black
1356. Bob Marley - Three Little Birds
1442. Elbow - Lippy Kids
1454. Rage Against The Machine - Killing In The Name Of
1467. Pink Floyd - Echoes
1498. Foo Fighters - The Pretender
0
geplaatst: 5 november 2012, 21:48 uur
Om even een vergelijking te maken: in de MuMe Ladder van vorig jaar stonden 25 nummers uit 2010. In de Top 2000 van vorig jaar stonden er 28.
Scheve vergelijking, omdat er bij ons in het begin van het jaar genomineerd wordt? Er stonden vorig jaar 27 nummers uit 2011 in de Top 2000. Die is dus net zo vernieuwend, qua jaartallen, als 'onze' veelgeprezen lijst. Dit jaar zullen er in de MuMe Ladder niet veel meer bijkomen uit 2011 (21 bij de onderste 1000 en ik vraag me af of er wel een nummer uit 2011 hoog geëindigd is).
Scheve vergelijking, omdat er bij ons in het begin van het jaar genomineerd wordt? Er stonden vorig jaar 27 nummers uit 2011 in de Top 2000. Die is dus net zo vernieuwend, qua jaartallen, als 'onze' veelgeprezen lijst. Dit jaar zullen er in de MuMe Ladder niet veel meer bijkomen uit 2011 (21 bij de onderste 1000 en ik vraag me af of er wel een nummer uit 2011 hoog geëindigd is).
stoepkrijt schreef:
Radio Veronica heeft ook een Top 1000 allertijden. De laatste keer dat ik daarop gestemd heb (ik meen twee jaar terug) hadden ze geen keuzelijst, maar enkel vrije keuzes. Nu zal voor die lijst hoogstwaarschijnlijk minder gestemd worden dan de Top 2000, maar het kan dus wel.
Dat is niet waar. Veronica Top 1000 gaat gewoon met keuzelijst. Eentje die nog beperkter is dan die van de Top 2000, maar Radio Veronica heeft nooit ontkent een radiostation te zijn die muzikaal nieuwe paden bewandeld.Radio Veronica heeft ook een Top 1000 allertijden. De laatste keer dat ik daarop gestemd heb (ik meen twee jaar terug) hadden ze geen keuzelijst, maar enkel vrije keuzes. Nu zal voor die lijst hoogstwaarschijnlijk minder gestemd worden dan de Top 2000, maar het kan dus wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 november 2012, 22:14 uur
chevy93 schreef:
Dit jaar zullen er in de MuMe Ladder niet veel meer bijkomen uit 2011 (21 bij de onderste 1000 en ik vraag me af of er wel een nummer uit 2011 hoog geëindigd is).
Dit jaar zullen er in de MuMe Ladder niet veel meer bijkomen uit 2011 (21 bij de onderste 1000 en ik vraag me af of er wel een nummer uit 2011 hoog geëindigd is).
Alleen de brutale kindertjes komen nog langs.
0
geplaatst: 12 november 2012, 13:13 uur
Eens een mooi evenement, maar zal er niet veel van meekrijgen dit jaar. Ik ken het allemaal wel. De beste muziek ooit gemaakt, jaja...
0
geplaatst: 16 november 2012, 10:45 uur
Voor alle fans: vanmiddag gaat de stemlijst weer open, vanaf 14.00 uur :
Radio 2: Opening van de Top 2000 Stemweek! - radio2.nl
Radio 2: Opening van de Top 2000 Stemweek! - radio2.nl
0
geplaatst: 16 november 2012, 15:43 uur
Mijn lijst:
In The Ghetto - Elvis Presley
Strawberry Fields Forever - The Beatles
Telegraph Road - Dire Straits
Mr. Blue Sky - Electric Light Orchestra
Sign 'O' The Times - Prince
Like A Hurricane - Neil Young
The End - The Doors
Where The Streets Have No Name - U2
Whole Lotta Rosie - ACDC
One - Metallica
Gimme Shelter - The Rolling Stones
Paranoid - Black Sabbath
The Boxer - Simon & Garfunkel
All Along The Watchtower - Jimi Hendrix Experience
Life On Mars - David Bowie
Vrije Keuzes:
The Number Of The Beast - Iron Maiden
How Soon Is Now - The Smiths
A Change Is Gonna Come - Sam Cooke
Down By The River - Neil Young & Crazy Horse
Don't Bang The Drum - The Waterboys
In The Ghetto - Elvis Presley
Strawberry Fields Forever - The Beatles
Telegraph Road - Dire Straits
Mr. Blue Sky - Electric Light Orchestra
Sign 'O' The Times - Prince
Like A Hurricane - Neil Young
The End - The Doors
Where The Streets Have No Name - U2
Whole Lotta Rosie - ACDC
One - Metallica
Gimme Shelter - The Rolling Stones
Paranoid - Black Sabbath
The Boxer - Simon & Garfunkel
All Along The Watchtower - Jimi Hendrix Experience
Life On Mars - David Bowie
Vrije Keuzes:
The Number Of The Beast - Iron Maiden
How Soon Is Now - The Smiths
A Change Is Gonna Come - Sam Cooke
Down By The River - Neil Young & Crazy Horse
Don't Bang The Drum - The Waterboys
0
geplaatst: 16 november 2012, 15:58 uur
Kan je nou godverdomme nog steeds niet in de keuzelijst op Sam Cooke stemmen? Terwijl ze elk jaar in de Top 2000 a go go en bij DWDD het over dat nummer hebben? En dat misschien wel beste nummer ooit is?
0
geplaatst: 16 november 2012, 16:03 uur
Vrije keuze's geloof ik niet in. Onoverzichtelijke site ook.
Stemt allen trouwens Billy Joel - Piano Man. Ben die met een vriend aan het boosten, kijken hoever je zou kunnen komen.
Stemt allen trouwens Billy Joel - Piano Man. Ben die met een vriend aan het boosten, kijken hoever je zou kunnen komen.
0
geplaatst: 16 november 2012, 16:10 uur
Ralph. schreef:
Kan je nou godverdomme nog steeds niet in de keuzelijst op Sam Cooke stemmen? Terwijl ze elk jaar in de Top 2000 a go go en bij DWDD het over dat nummer hebben? En dat misschien wel beste nummer ooit is?
Sam Cooke wel, Curtis Mayfield en Gil Scott-Heron bijvoorbeeld niet. Ook niet: De La Soul, The Roots en/of A Tribe Called Quest. Helemaal geen hiphop trouwens. Opdat het een blanke top 2000 mag worden!
0
geplaatst: 16 november 2012, 16:11 uur
Apart dat er een foto van Dave Grohl staat op de stemlink op de officiele site: http://top2012.radio2.nl/
Toch niet echt Radio 2 muziek.
Toch niet echt Radio 2 muziek.
0
geplaatst: 16 november 2012, 16:12 uur
Ralph. schreef:
Sam Cooke staat er wel in, maar alleen met Wonderful World en niet met A Change Is Gonna Come.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.