Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2012, 21:01 uur
herman schreef:
Dat Claudia de Brey Creep niet aan Radiohead kan koppelen vind ik toch wel redelijk beschamend voor iemand die 3FM-dj is (geweest?).
Dat Claudia de Brey Creep niet aan Radiohead kan koppelen vind ik toch wel redelijk beschamend voor iemand die 3FM-dj is (geweest?).
Nog steeds toch? Lijkt me dit een mooie gelegenheid om ermee te stoppen. Zeker gezien het vorstelijke salaris dat ze er ongetwijfeld voor opstrijkt. Maar waarschijnlijk stond Beck als uitvoerende vermeld in de muziekcomputer van 3FM. Dus dan kan ze er niets aan doen...

0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2012, 21:08 uur
Don Cappuccino schreef:
Geen dank hoor!
Ik keek het programma gewoon terwijl ik thee dronk en dan verbaasde ik me echt af en toe hoe weinig sommige wisten. Creep van Beck, ja hoor!
Gisteren vond ik die minireportage over Lea van The Cats wel erg mooi.
Geen dank hoor!

Ik keek het programma gewoon terwijl ik thee dronk en dan verbaasde ik me echt af en toe hoe weinig sommige wisten. Creep van Beck, ja hoor!

Gisteren vond ik die minireportage over Lea van The Cats wel erg mooi.
Thee??? Cappuccino!!!
Zullen we Claudia verder maar uitroepen tot de ultieme "loser" van Top 2000 á gogo 2011?
Voorts was de minireportage over Lea van The Cats inderdaad erg mooi en indrukwekkend, haar naaste die in het publiek aanwezig was, was tot tranen geroerd.

0
geplaatst: 2 januari 2012, 11:19 uur
Ach, dat hebben we ook weer gehad.
Het blijft me opvallen dat ik Radio 2 de eerste 2 dagen na de kerst grappig en leuk vind (Heeee...de Dizzy Man's Band!) en naarmate de top 500 nadert de irritatiefactor groeit en groeit... Steeds meer MOR, powerballads, Gevoelige Liedjes, grijsgedraaide evergreens en Child In Time...
Het blijft me opvallen dat ik Radio 2 de eerste 2 dagen na de kerst grappig en leuk vind (Heeee...de Dizzy Man's Band!) en naarmate de top 500 nadert de irritatiefactor groeit en groeit... Steeds meer MOR, powerballads, Gevoelige Liedjes, grijsgedraaide evergreens en Child In Time...
0
geplaatst: 2 januari 2012, 11:25 uur
herman schreef:
De kriebels kreeg ik niet echt, maar Caro viel me ook wat tegen.
(quote)
De kriebels kreeg ik niet echt, maar Caro viel me ook wat tegen.
Voor de duidelijkheid, ik doelde hier dus op die rare knijpstem van Jools zelf

0
titan (crew)
geplaatst: 2 januari 2012, 11:27 uur
Marty McFly schreef:
Zeker gezien het vorstelijke salaris dat ze er ongetwijfeld voor opstrijkt.
Hoe weet je dat zo zeker? Ik vind dit zo makkelijk om te roepen. Ze maakt 2 uur radio per week, daar krijgt ze heus geen tonnen per jaar voor. Iedere muziekliefhebber of muziekkenner koppelt wel eens een nummer aan een verkeerde artiest, lekker belangrijk.Zeker gezien het vorstelijke salaris dat ze er ongetwijfeld voor opstrijkt.
0
Misterfool
geplaatst: 2 januari 2012, 11:34 uur
Tsja, maar ho eens even, dat kan misschien gebeuren bij een nummer van de onderste regionen van de top 2000, maar we hebben het hier over een van de grootste hits van een van de meest bekendste bands allertijden. Dat is het zelfde als Shine on you crazy diamond niet aan Pink floyd ,Eleanor Rigby niet aan The beatles of A forest niet aan de cure kunnen koppelen.
Edit: Gefixt
Edit: Gefixt
0
ClassicRocker
geplaatst: 2 januari 2012, 12:04 uur
Je moet een behoorlijke "weirdo" zijn om Creep niet aan Radiohead te kunnen koppelen. Zelfs toen Claudia impliciet werd geconfonteerd met haar uitglijder volhardde ze in Beck. Plaatsvervangende schaamte en verontwaardiging vochten bij mij om voorrang toen ik het zag. Van iemand die zich op koste van de belastingbetaler professioneel met muziek mag bezighouden verwacht ik een hogere standaard aan kennis.
0
geplaatst: 2 januari 2012, 12:38 uur
Creep was de doorbraakhit van Radiohead maar nadien heeft Radiohead veel betere songs gebracht.
0
geplaatst: 2 januari 2012, 12:39 uur
Inderdaad, vinden ze zelf ook overigens, maar dan nog weten de meeste mensen wel van wie het is.
Heb het even teruggekeken, zó dramatisch vond ik het nou ook weer niet.
Heb het even teruggekeken, zó dramatisch vond ik het nou ook weer niet.
0
geplaatst: 2 januari 2012, 12:54 uur
Misterfool schreef:
ho is even
ho is even
Ik geloof niet dat dat synoniemen zijn hoor
.
0
Misterfool
geplaatst: 2 januari 2012, 12:58 uur
The Grammar Nazi strikes again 
@ Lucm. Grootste moet je in mijn stukje dan ook lezen als bekendste. Een gemiddeld nummer van Ok Computer of Kid A veegt de vloer aan met Creep.

@ Lucm. Grootste moet je in mijn stukje dan ook lezen als bekendste. Een gemiddeld nummer van Ok Computer of Kid A veegt de vloer aan met Creep.
0
geplaatst: 2 januari 2012, 13:04 uur
Ik vind het ook wat overdreven. Kan gebeuren toch, dat je een Creep voor een Loser aanziet?
0
ClassicRocker
geplaatst: 2 januari 2012, 13:16 uur
Choconas schreef:
Ik vind het ook wat overdreven. Kan gebeuren toch, dat je een Creep voor een Loser aanziet?
Als Blokhuis voor je staat kan dat inderdaad gebeuren. Ik neem m'n woorden terug. Sorry Claudia!
0
geplaatst: 2 januari 2012, 13:36 uur
ClassicRocker schreef:
Als Blokhuis voor je staat kan dat inderdaad gebeuren. Ik neem m'n woorden terug. Sorry Claudia!
(quote)
Au!

0
titan (crew)
geplaatst: 2 januari 2012, 13:37 uur
ClassicRocker schreef:
Je moet een behoorlijke "weirdo" zijn om Creep niet aan Radiohead te kunnen koppelen. Zelfs toen Claudia impliciet werd geconfonteerd met haar uitglijder volhardde ze in Beck. Plaatsvervangende schaamte en verontwaardiging vochten bij mij om voorrang toen ik het zag. Van iemand die zich op koste van de belastingbetaler professioneel met muziek mag bezighouden verwacht ik een hogere standaard aan kennis.
En toch kan het iedereen gebeuren (ik heb het fragment trouwens niet gezien). Ik blijf het storend vinden dat je ook nu weer haar salaris als argument erbij haalt. Maar ja, dat schijnt normaal te zijn in deze tijd.
0
ClassicRocker
geplaatst: 2 januari 2012, 14:53 uur
titan schreef:
Ik blijf het storend vinden dat je ook nu weer haar salaris als argument erbij haalt.
Ik blijf het storend vinden dat je ook nu weer haar salaris als argument erbij haalt.
Je ziet ze geloof ik vliegen want Marty is de auteur van het andere bericht over het salaris van Claudia. Ik heb haar verdienste er slechts eenmaal als argument bijgehaald en kan het er dus onmogelijk weer bijgehaald hebben.
Marty McFly schreef:
Nog steeds toch? Lijkt me dit een mooie gelegenheid om ermee te stoppen. Zeker gezien het vorstelijke salaris dat ze er ongetwijfeld voor opstrijkt. Maar waarschijnlijk stond Beck als uitvoerende vermeld in de muziekcomputer van 3FM. Dus dan kan ze er niets aan doen...
0
ClassicRocker
geplaatst: 3 januari 2012, 13:37 uur
titan schreef:
En toch kan het iedereen gebeuren (ik heb het fragment trouwens niet gezien). Ik blijf het storend vinden dat ook jij nu weer haar salaris als argument erbij haalt. Maar ja, dat schijnt normaal te zijn in deze tijd.
En toch kan het iedereen gebeuren (ik heb het fragment trouwens niet gezien). Ik blijf het storend vinden dat ook jij nu weer haar salaris als argument erbij haalt. Maar ja, dat schijnt normaal te zijn in deze tijd.
Is beurd!

0
geplaatst: 4 november 2012, 11:29 uur
Vanaf 16 november kan er weer gestemd worden!
De Top 2000-koorts heeft mij al flink te pakken. Ik heb mijn lijstje voor dit jaar al zo goed als klaar. Zijn er meer mensen die zo fanatiek zijn of ben ik een uitzondering?
De Top 2000-koorts heeft mij al flink te pakken. Ik heb mijn lijstje voor dit jaar al zo goed als klaar. Zijn er meer mensen die zo fanatiek zijn of ben ik een uitzondering?
0
geplaatst: 4 november 2012, 11:45 uur
Ik ga ook wel weer druppelen op die gloeiende plaat. Zijn de nummers waarop gestemd mag worden al bekend?
0
geplaatst: 4 november 2012, 12:01 uur
Gaan we dit jaar met z'n allen op onze eigen nummer 1 Paranoid Android stemmen? 

0
geplaatst: 4 november 2012, 12:30 uur
Nee, want Street Spirit is nu eenmaal beter. En dat wordt dit jaar weer onze nummer 1 

0
geplaatst: 4 november 2012, 13:30 uur
Niet om het een of ander, maar wat is er nou precies zo bijzonder aan Paranoid Android om het op zodanige wijze boven alles te willen verheffen?
Ik bedoel... knap nummer, maar ik noem er zo minstens honderd betere op waarbij ook tientallen uit de gebruikelijke voorselectie.
Ik bedoel... knap nummer, maar ik noem er zo minstens honderd betere op waarbij ook tientallen uit de gebruikelijke voorselectie.

0
geplaatst: 4 november 2012, 13:42 uur
kaztor schreef:
Niet om het een of ander, maar wat is er nou precies zo bijzonder aan Paranoid Android om het op zodanige wijze boven alles te willen verheffen?
Iedereen heeft persoonlijke favorieten en er zijn daardoor meer mensen die Paranoid Android niet het beste nummer ooit vinden dan die dat wel vinden. Dat Paranoid Android hier zo populair is / opgehemeld wordt komt, doordat het bij heel veel mensen tot de beste nummers (let op het meervoud!) ooit behoort. Zulke nummers kunnen met recht tot een van de beste nummers uit de muziekgeschiedenis gerekend worden. En omdat wij als MuMe'ers aardig wat vertrouwen hebben in de muzieksmaak van alle gebruikers die ieder jaar meewerken aan de MuMeLadder, durven wij wel aan te nemen dat Paranoid Android inderdaad een van 's werelds beste nummers ooit is. Ook van mij is het geen persoonlijke favoriet, maar ik erken de status van dit nummer wel.Niet om het een of ander, maar wat is er nou precies zo bijzonder aan Paranoid Android om het op zodanige wijze boven alles te willen verheffen?
Hetzelfde verhaal geldt voor OK Computer. Vraag mij wat ik het beste album aller tijden vind en ik geef als antwoord In Rainbows. Vraag mij wat het beste album aller tijden is en ik zeg OK Computer.
Was het eigenlijk de bedoeling dat ik zo serieus op deze vraag zou ingaan?
0
geplaatst: 4 november 2012, 13:44 uur
stoepkrijt schreef:
Vraag mij wat het beste album aller tijden is en ik zeg OK Computer
Vraag mij wat het beste album aller tijden is en ik zeg OK Computer
Vraag mij wat het beste album aller tijden is en ik zeg dat dat niet bestaat.
0
geplaatst: 4 november 2012, 14:04 uur
Ah, de standaard eindejaarslijstjesdiscussies beginnen weer los te barsten. Tijd voor de eerste oliebollen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.