MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Zie ook net dat Jeremy dit jaar binnekomt, ook een mooie zaak

MC Hammer

Loreen stond trouwens in de keuzelijst.

herman schreef:
Gelukkig komen de Rolling Stones ook nog eens binnen met 5 extra platen,

Cynische bui, herman?

Zelfs Green Day nieuw binnen, dat we het nog mogen meemaken.

Teunnis schreef:
Trouwens, heeft iemand een overzicht van alle nieuwe binnenkomers als vrije keuze?

Dit zijn wel de belangrijkste denk ik, kan zijn dat ik er een paar ben vergeten.

199. Slayer - Angel of Death
351. Passenger - Let Her Go
476. PSY - Gangnam Style
482. Robbie Williams - Candy (?)
1032. Led Zeppelin - Kashmir
1100. Linkin Park - In the End
1295. Eddie Vedder - Society
1322. Green Day - Boulevard of Broken Dreams
1332. Faithless - Insomnia
1418. Of Monsters and Men - Little Talks
1448. fun. - Some Nights
1492. Damien Rice - 9 Crimes
1681. Harry Klorkestein - Oh Oh Den Haag
1750. Beyoncé - Halo
1830. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
1839. MC Hammer - U Can't Touch This
1911. Faithless - God Is a DJ
1983. Curtis Mayfield - Move On Up

Wel Slayer maar geen Iron Maiden...

Tony schreef:
Cynische bui, herman?

Nee hoor. Ik ben blij dat ze bij de Top 2000 de tijd eindelijk rijp achten voor MC Hammer, Faithless, K's Choice en een extra plaatje voor Pearl Jam en Nirvana.

Waar ik wel benieuwd naar ben is een lijstje van de platen die verdwenen zijn. Heeft iemand dat?

Beyonce is ook van de partij op nummer 1750 met Halo

trebremmit schreef:
Slayer gaat dus gedraaid worden tussen 05:00 en 06:00 uur, beetje jammer.
Denk dat ze daar wel de hand in hebben gehad bij radio2.

Weet iemand waar Sam Cooke is binnengekomen?

Op 1830 sander

Killing In The Name Of stijgt ook lekker door, van 1454 naar 188. Past wel een beetje in de trend van de 'vernieuwing', zie bij de snelste stijgers sowieso redelijk wat alternatiefs staan.

Voor Nick en Simon daarentegen lijkt hun "Vallende Sterren" een profetische titel, want van de 7 snelste dalers zijn er 3 van hun. Zij zakken bij elkaar zo'n 4000 (!) plekken.

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Ga je er voor opstaan?

Angel Of Death op 199!

En Gangnam Style in de top 500!

Het is inderdaad opvallend dat de iets alternatievere rockbands allemaal stijgen (sommige zelfs enorm) en dat bij de 10 grootste dalers 3x Nick & Simon, 3J's en Jan Smit staan. Dit lijkt me vooral het gevolg van het feit dat het publiek dat nu stemt steeds representatiever is geworden voor Nederland. De stemmen van de echte "Radio 2-doelgroep" hebben elk jaar een kleiner relatief aandeel in het totaal.

Zou Blokhuis ook een leuke anekdote over Slayer hebben?

herman schreef:
(quote)

Nee hoor. Ik ben blij dat ze bij de Top 2000 de tijd eindelijk rijp achten voor MC Hammer, Faithless, K's Choice en een extra plaatje voor Pearl Jam en Nirvana.

Waar ik wel benieuwd naar ben is een lijstje van de platen die verdwenen zijn. Heeft iemand dat?

De hoogste tien (tussen haakje de positie vorig jaar):

Beatles - All you need is love (688)
Marco Borsato & Ali B - Wat zou je doen (1071)
Extreme - More than words (1198)
Nick & Simon - Hoe lang (1205)
Everly Brothers - On the wings of a nightingale (1334)
Dusty Springfield - You don't have to say you love me (1337)
Beach Boys - I can hear music (1338)
10CC - The things we do for love (1348)
Albert Hammond - I don't wanna die in an air disaster (1394)
Albert Hammond - I'm a train (1402)
Cliff Richard - Living doll (1410)

laxus11 schreef:
Beyonce is ook van de partij op nummer 1750 met Halo

Ja om te kotsen. Wat een kutnummer.

Thanks Teun!

Vast geen toeval dat Slayer binnenkomt op de dag dat de eerste sneeuw valt.

Eindelijk Sam Cooke en Curtis Mayfield in de lijst, het zal tijd worden!

Eindelijk die draak Wat Zou Je Doen uit de lijst

1983. Curtis Mayfield - Move On Up

trebremmit schreef:
Zou Blokhuis ook een leuke anekdote over Slayer hebben?

Gretz schreef:
Het is inderdaad opvallend dat de iets alternatievere rockbands allemaal stijgen (sommige zelfs enorm) en dat bij de 10 grootste dalers 3x Nick & Simon, 3J's en Jan Smit staan. Dit lijkt me vooral het gevolg van het feit dat het publiek dat nu stemt steeds representatiever is geworden voor Nederland. De stemmen van de echte "Radio 2-doelgroep" hebben elk jaar een kleiner relatief aandeel in het totaal.

Heel veel Nederlandstalig daalt, zeker in de top 100. Goede ontwikkeling, want meestal was dat spul wat geslijm en gewauwel. En gelukkig nog steeds geen Tiësto of Van Buuren erin.

Dit weekend hoorde ik bij mijn ouders zowel There Is A Light als Move On Up op radio 2, ik vroeg me al af of de luisteraars misschien alvast werden opgewarmd voor de Grote Doorbraak...

Supermooi, die gaan volgend jaar natuurlijk dik stijgen als ze eenmaal via de keuzelijst kunnen worden gekozen. Vooral mooi van Curtis nog net op 1983, dan heb ik in ieder geval het idee dat ik iets nuttigs heb gedaan met mijn vrije keuze.

En Slayer en MC Hammer, geniaal! Sportief ook van de organisatie.

Volgens mij zijn er ook meer nieuwe binnenkomers dan ooit. Nog niet precies geteld, maar toch zeker wel een kleine 200.

9 Crimes ook nieuw binnen in de lijst, wordt steeds beter zo

Dat wordt weer gezellig luisteren, die laatste week van december, terwijl de warme chocomel dampt als losgesneden ingewanden en de sneeuw door de lucht dwarrelt als asvlokken uit de schoorsteen van een vernietigingskamp

Nu het mirakel met The Smiths zich heeft voltrokken zie ik het gebeuren dat Arcade Fire volgend jaar ook de lijst binnenwandelt. Een goed vierde album en alle publiciteit die daarbij komt kijken zou genoeg moeten zijn.

Wat ik wel vreemd vind, geen The xx, Bon Iver, Black Keys e.d. Zeker het ontbreken van Lonely Boy van laatsgenoemde vind ik vrij bizar. Onwijs populair bij de jeugd en zelfs in de meest ordinaire kroegen hoor je die wel eens langskomen.

Arcade Fire gaat er op zeker in komen, míts de fans het eens worden met welk nummer.

Teunnis schreef:
Wat ik wel vreemd vind, geen The xx, Bon Iver, Black Keys e.d. Zeker het ontbreken van Lonely Boy van laatsgenoemde vind ik vrij bizar. Onwijs populair bij de jeugd en zelfs in de meest ordinaire kroegen hoor je die wel eens langskomen.

Jep, op grond van de noteringen zou je bijna gaan concluderen dat een Mumford & Sons bij de jeugd pakweg 10x populairder is dan de bands je noemt. Maar zo groot is dat verschil echt niet. M&S verkopen de Ziggo Dome dan wel uit maar de rest van deze populaire licht alternatieve bands krijgt een HMH ook met gemak vol. Geldt trouwens ook voor de The Killers die er vreemd genoeg nog altijd maar met 1 nummer in staan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.