MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
yeahyeahyeah schreef:
Arcade Fire gaat er op zeker in komen, míts de fans het eens worden met welk nummer.

Volgend jaar maar een Facebook-pagina aanmaken voor Rebellion (Lies). Het latere werk is wel veel populairder.

De lijst wijkt op 1990 plaatsen af van die van vorig jaar: slechts tien nummers staan op dezelfde plek als in 2011. Er verdwijnen 179 liedjes. Daarvoor komen 98 echt nieuwe platen binnen, terwijl 81 nummers een rentree in de lijst der lijsten maken.

O.a. @Gretz

Gelukkig mag hiphop dit keer ook met een belachelijk nummer in de lijst staan.

Mc Hammer en Sugarhill Gang rop dat zijn er al 2

herman schreef:
(quote)

Volgend jaar maar een Facebook-pagina aanmaken voor Rebellion (Lies). Het latere werk is wel veel populairder.

Mwah, veel populairder valt wel mee. The Suburbs is een goede andere kandidaat en We Used to Wait is de enige single die in NL de Single Top 100 heeft gehaald. Maar Rebellion (Lies) zal het ook dik en dan ook dik redden met een beetje goede promo.

Outkast zou trouwens de lijst ook wel moeten kunnen halen.

Hiphop volgens de Top 2000: Sugarhill Gang, MC Hammer, Gers Pardoel. Daar kan hiphopland trots op zijn

Dat zijn toch ook de belangrijkste artiesten uit dat genre

Nee, dat is Ali B.

trebremmit schreef:
Zou Blokhuis ook een leuke anekdote over Slayer hebben?

Leo: "Ik weet nog goed dat ik Slayer voor het eerst luisterde. Dat was toen ik zag dat ze waren binnengekomen op maar liefst nummertje 199 in de lijst. Daarvoor had ik er nog niet van gehoord."

Matthijs: Slayer? Dat is toch van die takkeherrie met gierende gitaren en 'n hoop geschreeuw?"

Leo: "Dat heet speed- of ook wel thrashmetal als ik me niet vergis, Matthijs. Een subgenre van de hardrock waar wij eens wat dieper ingedoken zijn."

En dan wordt zo'n mini-documentaire over Slayer ingestart. Kan niet wachten...

Ja, die is er nu uit verdwenen

Casartelli (moderator)
Maar nog steeds geen Starless.

Pearl Jam met drie platen in de top 100 !
The Beatles horen gewoon m.i. in de Top 10. Staan wel met een pak platen in de Top 2000.
Ook opvallend dat Killing In The Name Of en Seven Nation Army meer dan 1000 plaatsen zijn gestegen. En natuurlijk Slayer, wat sportief is van Radio 2 om deze plaat te noteren

Oh ik was vergeten op Move On Up te stemmen, gelukkig heeft ie het nog gehaald. Volgend jaar krijgt ie sowieso m'n stem.

Teunnis schreef:
Hiphop volgens de Top 2000: Sugarhill Gang, MC Hammer, Gers Pardoel. Daar kan hiphopland trots op zijn

NY State of Mind part II staat er ook in, dit jaar in de top 100 zelfs. Wel echt zo'n plaat waarop vooral vrouwen uit hun dak gaan heb ik gemerkt. Verder is het ook wel een genre-overschrijdende hit, heb het zelfs bij een Ian Brown-concert voorbij horen komen).

Don Cappuccino schreef:

En Gangnam Style in de top 500!

Ik moest toch even goed kijken toen ik dat zag..

herman schreef:
(quote)

NY State of Mind part II staat er ook in, dit jaar in de top 100 zelfs. Wel echt zo'n plaat waarop vooral vrouwen uit hun dak gaan heb ik gemerkt. Verder is het ook wel een genre-overschrijdende hit, heb het zelfs bij een Ian Brown-concert voorbij horen komen).

Empire State of Mind Part II bedoel je? Da's dus alleen Alicia Keys, zonder Jay-Z. Helaas.

Die met Jay-Z hoort gewoon in de Top 2000, maar Jay-Z is nog een beetje een degelijke rappert, dus mag er niet in.

Empire State of Mind inderdaad.

Absurd dat Part II in plaats van Part I in de lijst staat. Die eerste is een echte klassieker geworden.

Birdy staat op 412 met Skinny Love

Teunnis schreef:
Die met Jay-Z hoort gewoon in de Top 2000, maar Jay-Z is nog een beetje een degelijke rappert, dus mag er niet in.
Daarom staat PSY opeens nummer 476 (RIP top 2000 )

Wat is er mis met Gangnam Style dan? Ik vind het wel een grappig nummer eigenlijk. Scheelt misschien dat ik hem pas 1 keer gehoord/gezien heb.

laxus11 schreef:
Birdy staat op 412 met Skinny Love

Triggerfinger - I Follow Rivers op 79 en Lisa Lois - Hallelujah op 393 vind ik ook niet best. Wordt tijd dat meer mensen het origineel gaan kennen. Ben Saunders is gelukkig wel weer uit de lijst.

Orgineel van Hallelujah staat er ook in, verder eens met je dat de orginele nummers veel beter zijn

Zowel Leonard Cohen als Jeff Buckley staan (redelijk ver) boven de versie van Lisa Lois

laxus11 schreef:
Orgineel van Hallelujah staat er ook in, verder eens met je dat het orgineel vele beter is

Jep. In 2010 ontbrak het origineel en kwam het covertje hoog binnen, waarna Cohen in 2011 opeens weer de lijst binnenglipte op 163. Net alsof er toen een foutje moest worden hersteld.

Er zou een regel moeten zijn dat in de keuzelijst van alle coverversies sowieso ook het origineel staat. Dan moet ik nog maar zien in hoeveel gevallen de cover echt populairder blijkt te zijn.

herman schreef:
Wat is er mis met Gangnam Style dan? Ik vind het wel een grappig nummer eigenlijk. Scheelt misschien dat ik hem pas 1 keer gehoord/gezien heb.

Dat scheelt zeker. Op mijn werk wordt dat nummer zovaak gedraaid dat ik soms bijna weg wil rennen. De clip is wel grappig inderdaad.

Ik vind Gangnam Style ook wel leuk. Die van Triggerfinger, die is pas erg. Binnenkomen in de top 100.

Dat zou dan zomaar het enige nummer uit de top 100 kunnen zijn dat ik niet ken.

Je kent het origineel wel?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.