Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:20 uur
Salvadore schreef:
Slayer op 199 nieuw binnen?
Dat moet een afspraak vooraf zijn geweest van een grote groep deelnemers, anders wordt er nooit zo eenstemmig een bepaald nummer genomineerd. (Waarschijnlijk een of andere fanclub)
Dat moet een afspraak vooraf zijn geweest van een grote groep deelnemers, anders wordt er nooit zo eenstemmig een bepaald nummer genomineerd. (Waarschijnlijk een of andere fanclub)
Is ook zo.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:21 uur
chevy93 schreef:

Hoewel er vast mensen zijn die zo veel mogelijk willen luisteren.
(quote)
Ik denk dat moeders die om 5 uur 's ochtends met hun kinderen bij de open haard zitten inderdaad wel een beetje arm zijn. 
Hoewel er vast mensen zijn die zo veel mogelijk willen luisteren.
Waaronder fans van Bløf die per se de nummer 200 willen horen

EDIT: Wat Mr. Rock dus zegt.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:22 uur
Salvadore schreef:
Ja, inderdaad. Maar ik vind het eigenlijk best een leuke actie. Ook al heb ik niks met Slayer.Slayer op 199 nieuw binnen?
Edit: Wat Teunnis zegt.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:23 uur
Volgend jaar Converge in de Top 2000? Bij Song van het Jaar hebben ze deze maand al gewonnen, blijkbaar dus kan het grote publiek het wel waarderen 

0
geplaatst: 3 december 2012, 17:23 uur
Teunnis schreef:
Waaronder fans van Bløf die per se de nummer 200 willen horen
Die mensen hebben nog 17(!) andere kansen om Blof te horen. Zouden ze daar echt voor op gaan staan? Waaronder fans van Bløf die per se de nummer 200 willen horen

Ik ben wel benieuwd naar de Twitterberichten. Misschien dat iemand van ons zich op wil offeren en zo vroeg op wil staan?

0
geplaatst: 3 december 2012, 17:47 uur
chevy93 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de Twitterberichten. Misschien dat iemand van ons zich op wil offeren en zo vroeg op wil staan?
Ik wil dat wel in de gaten houden en een bloemlezing posten als het zover is, daarvoor hoef je ook niet per se vroeg op te staan. Gewoon een kwestie van teruglezen.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:47 uur
Don Cappuccino schreef:
En die als die LWO'ers zo'n motivatie geven over Gangnam Style mogen ze het gewoon in hun top 15 zetten. Ik vind het allemaal een beetje uit de hoogte praten.
En die als die LWO'ers zo'n motivatie geven over Gangnam Style mogen ze het gewoon in hun top 15 zetten. Ik vind het allemaal een beetje uit de hoogte praten.
Wat zijn LWO'ers eigenlijk? Het heeft vast niet met de Landelijke Woonboten Organisatie te maken.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:49 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Ja, inderdaad. Maar ik vind het eigenlijk best een leuke actie. Ook al heb ik niks met Slayer. Dit is inderdaad wel heel duidelijk een oproep om gericht te stemmen.
Het is wel grappig al moet het niet te veel navolging krijgen, zeker niet met extremere muziek. Naast humor wordt het dan ook 'zieken' terwijl de Slayer fans waarschijnlijk toch niet naar de Top-2000 luisteren. Aan de andere kant gebeurt dit natuurlijk al van begin af aan door fanclubs van Queen, U2, Beatles etc. Doordat iedereen ongelimiteerd dezelfde artiest/band mag stemmen worden er geen keuzes gemaakt welk nummer men het beste vindt maar worden gewoon vele nummers van éénzelfde artiest/band ingevuld. Zo blijft Bohemian Rhapsody toch altijd weer op 1 terecht komen...
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:56 uur
Eindelijk gerechtigheid! The Smiths in de top 2000 tussen Guus Meeuwes en Vader Abraham
Dat zal Morrissey geweldig vinden.
0
geplaatst: 3 december 2012, 18:00 uur
spoon schreef:
Eindelijk gerechtigheid! The Smiths in de top 2000 tussen Guus Meeuwes en Vader Abraham

Geweldige opmerking. Ik heb helemaal niets met de Top 2000, en bovenstaande opmerking legt heel precies de onzin van zo'n lijst bloot.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 december 2012, 18:03 uur
titan schreef:
Als dit het niveau is van de muziekluisteraar anno 2012, haak ik definitief af.
Als dit het niveau is van de muziekluisteraar anno 2012, haak ik definitief af.
De implicatie dat deze luisteraar nog op een kruispunt denkt te staan, zal het ultieme make-my-day-moment van dit topic zijn voor vandaag.

In elk geval eerder dat dan het feit dat we nu ook een Slayer en een Smiths in de lijst hebben.
0
geplaatst: 3 december 2012, 18:06 uur
herman schreef:
Ik wil dat wel in de gaten houden en een bloemlezing posten als het zover is, daarvoor hoef je ook niet per se vroeg op te staan. Gewoon een kwestie van teruglezen.
Het lijkt me dat er behoorlijk veel getwitterd wordt onder #Top2000 (o.i.d.) en dat het dus wel heel veel teruglezen wordt. Maar dat zien we dan wel. Ik wil dat wel in de gaten houden en een bloemlezing posten als het zover is, daarvoor hoef je ook niet per se vroeg op te staan. Gewoon een kwestie van teruglezen.

0
geplaatst: 3 december 2012, 18:43 uur
Toch niet om 5 uur 's nachts denk ik. Ik zet wel wat zoektermen in Tweetdeck. Slayer en teringherrie moet afdoende zijn. 

0
geplaatst: 3 december 2012, 19:07 uur
Tony schreef:
Leo: "Ik weet nog goed dat ik Slayer voor het eerst luisterde. Dat was toen ik zag dat ze waren binnengekomen op maar liefst nummertje 199 in de lijst. Daarvoor had ik er nog niet van gehoord."
Matthijs: Slayer? Dat is toch van die takkeherrie met gierende gitaren en 'n hoop geschreeuw?"
Leo: "Dat heet speed- of ook wel thrashmetal als ik me niet vergis, Matthijs. Een subgenre van de hardrock waar wij eens wat dieper ingedoken zijn."
En dan wordt zo'n mini-documentaire over Slayer ingestart. Kan niet wachten...
(quote)
Leo: "Ik weet nog goed dat ik Slayer voor het eerst luisterde. Dat was toen ik zag dat ze waren binnengekomen op maar liefst nummertje 199 in de lijst. Daarvoor had ik er nog niet van gehoord."
Matthijs: Slayer? Dat is toch van die takkeherrie met gierende gitaren en 'n hoop geschreeuw?"
Leo: "Dat heet speed- of ook wel thrashmetal als ik me niet vergis, Matthijs. Een subgenre van de hardrock waar wij eens wat dieper ingedoken zijn."
En dan wordt zo'n mini-documentaire over Slayer ingestart. Kan niet wachten...
"Ik heb hier zelfs nog een origineel exemplaar van een e.p. genaamd Haunting The Chapel uit 1983. Vooral het liedje Chemical Warfare genoot naderhand een imposante live-geschiedenis. Ze hebben het naderhand bij elk live-optreden gespeeld, ook in Belgie, waar ik ze toen nog live heb gezien." ...(stukje Chemical Warfare...)...

Op 31 december laat ik om 5 uur s'nachts de wekker af gaan!!!
0
geplaatst: 3 december 2012, 19:09 uur
Je kan ook gewoon opblijven en pas na Slayer naar bed gaan, dan heb je alvast een goed dag/nachtritme voor oud en nieuw 

0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 19:28 uur
Salvadore schreef:
Doordat iedereen ongelimiteerd dezelfde artiest/band mag stemmen worden er geen keuzes gemaakt welk nummer men het beste vindt maar worden gewoon vele nummers van éénzelfde artiest/band ingevuld. Zo blijft Bohemian Rhapsody toch altijd weer op 1 terecht komen...
Doordat iedereen ongelimiteerd dezelfde artiest/band mag stemmen worden er geen keuzes gemaakt welk nummer men het beste vindt maar worden gewoon vele nummers van éénzelfde artiest/band ingevuld. Zo blijft Bohemian Rhapsody toch altijd weer op 1 terecht komen...
Queen op 1 en viermaal in de Top 100, Pink Floyd driemaal in de Top 10, Led Zeppelin op 3, geil!
Saillant detail is dat ook Queen slachtoffer is van de beperkte Top 2000-voorkeuzelijst; daar stonden 'slechts' 23 Queen-songs in terwijl alle nummers van de band steevast de lijst halen en veelal zelfs de bovenste 1000. Hadden er 33 Queen-songs in gestaan, dan hadden ook de resterende 10 (met gemak) de lijst gehaald.
0
geplaatst: 3 december 2012, 19:32 uur
The Scientist schreef:
Dat soort achterste-poten-reacties vind ik eigenlijk het leukste van de top2000, als een kind dat 500 snoepjes krijgt en gaat zeuren als er eentje wordt afgepakt.
(quote)
Dat soort achterste-poten-reacties vind ik eigenlijk het leukste van de top2000, als een kind dat 500 snoepjes krijgt en gaat zeuren als er eentje wordt afgepakt.
Ik lees hier al 2 weken niet anders dan zulke opmerkingen: 'waarom staat deze groep er niet in? Belachelijk dat die groep er nog niet in staat!'. Maar dat zal wel anders zijn.

0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 19:33 uur
BTW: wanneer wordt het misverstand nou eens ontkracht dat de Top 2000 een classic rock-lijst is. Echt, ik ken geen enkele classic rocker (en ik ken er heel wat) die serieus opgewonden raakt van dit eindejaarsspektakel. Te weinig gitaarsoli, te veel meuk.
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 19:36 uur
Ja, nu lijkt het net alsof de Stenen met 36 noteringen op The Beatles na de meeste stemmen hebben, terwijl dit - met alle respect voor de grootste Rock 'n Roll band op aarde - Queen is.
0
Cured
geplaatst: 3 december 2012, 19:38 uur
Daar heeft CPR een punt; ik houd van alles wel een beetje, maar rockers die dit een Toplijst vinden?.....nee.
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 19:39 uur
BTW: ik vind het ook bescheten dat Radio 2 veel (moderne) artiesten weert uit de Top 2000 want wat zou het mooi zijn om eens te kunnen zien wat de daadwerkelijke krachtsverhoudingen zijn.
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 19:42 uur
Rockers die de Top 2000 een toplijst vinden luisteren waarschijnlijk alleen op oudejaarsavond tussen 11 en 12. Driekwart van de lijst is volkomen kut met peren, ook voor classic rockers.
0
geplaatst: 3 december 2012, 19:45 uur
Er zijn toch zat andere lijsten, waar wel voldoende rock e.d. aan de orde komt.
Die lijsten krijgen minder aandacht dan de Top2000, en daardoor wil iedereen de Top2000 anders zien, of men zeurt dat bepaalde genres minder aan bod komen. Maar ... het is natuurlijk wel een radio-2 lijst op een zender met een bepaalde doelgroep (zelfs al vanuit algemeen bepaald beleid).
Die lijsten krijgen minder aandacht dan de Top2000, en daardoor wil iedereen de Top2000 anders zien, of men zeurt dat bepaalde genres minder aan bod komen. Maar ... het is natuurlijk wel een radio-2 lijst op een zender met een bepaalde doelgroep (zelfs al vanuit algemeen bepaald beleid).
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 19:56 uur
Salvadore schreef:
Planet Rock, Progarchives, wat is het leven toch mooi...
0
geplaatst: 3 december 2012, 19:57 uur
Auschwitz, the meaning of pain
The way that I want you to die
Slow death, immense decay
Showers that cleanse you of your life etc.

0
geplaatst: 3 december 2012, 19:57 uur
Ik verwacht eigenlijk dat Angel of Death alsnog uit de lijst wordt gemikt.
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 3 december 2012, 20:00 uur
Stijn is fijn en mag er ook in de Top 2000 zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.