Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2012, 15:44 uur

Je mist in ieder geval helemaal niks aan die Triggerfinger-cover, dus wees er maar blij mee.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:13 uur
Arrie schreef:
Ik vind Gangnam Style ook wel leuk.
Ach kom op zeg. Dat nummer hoort toch niet thuis in zo'n lijst en staat toch in een verschrikkelijk contrast met bands als Pink Floyd, The Animals, The Rolling Stones, Led Zeppelin en noem maar op. Ik ben 100% voor de regel dat een nummer minstens 1 á 2 jaar oud moet zijn, voordat je erop kan stemmen. Want nu krijgen wij zulk gespuis in de mooiste lijst van het jaar en voor je het weet hebben wij nog Justin Bieber in de top 10 staan. Straks gaat Van Nieuwkerk aan de kiezers vragen, waarom hebben jullie op Gangnam Style gestemd? Wss zullen duizenden LWO'ers wel roepen: ''De macht die het nummer over je heeft. Gangnam Style heeft niet een gevoel, maar HET gevoel. Telkens als ik dat maffe dansje doe, dan springen de tranen in mijn ogen van geluk. Ik heb er zelfs nu nog moeite mee wanneer ik er over praat. De teksten inspireren mij en vanaf nu zal ik mijn aankomende zoon PSY noemen.'' Nee, ik heb erg weinig met dat commerciële gedoe. Ik vind Gangnam Style ook wel leuk.
Maar als jij zo het oude jaar wil eindigen dan zul je mij niet horen klagen.
Ik kan hier idd eenzelfde betoog houden voor Triggerfinger, want dat vind ik ook een nummer van niks. Luister maar eens een keer naar hun overige werk, dan hoor je eens een keer goede muziek.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:17 uur
Wel cool dat de grunge scene eindelijk eens waardering krijgt van Blokhuis en co. Nirvana stijgt met ruim 1000 plaatsen en Lithium heeft eindelijk ook eens zijn verdiende deelname. Verder is Pearl Jam weer van de partij, maar moet Alice in Chains het helaas weer afleggen. Spontaan allemaal op deze prachtige band stemmen.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:19 uur
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar het is dan toch geschiedt, in de conservatieve Top2000.
Sam Cooke's A Change is Gonna Come is dan eindelijk in de lijst opgenomen. Op nummer 1830.
Woej!!!
Sam Cooke's A Change is Gonna Come is dan eindelijk in de lijst opgenomen. Op nummer 1830.
Woej!!!

0
geplaatst: 3 december 2012, 16:20 uur
Yes, Curtis Mayfield eindelijk in de lijst! Dat betekent dat Move On Up vanaf nu waarschijnlijk niet meer als vrije keus gekozen hoeft te worden, waardoor hij misschien wel tot een top 500 kan doorgroeien 

0
geplaatst: 3 december 2012, 16:22 uur
nclo schreef:
(quote)
Ach kom op zeg. Dat nummer hoort toch niet thuis in zo'n lijst en staat toch in een verschrikkelijk contrast met bands als Pink Floyd, The Animals, The Rolling Stones, Led Zeppelin en noem maar op. Juist wel. In een toplijst aller tijden hoort toch niet alleen Pink Floyd, Animals, Rolling Stones en noem alle blanke rockbands maar op te staan? Het is de lijst van de massa. Er zijn zat mensen die die blanke rockbands niks aanvinden en Gangnam Style wél leuk vinden. Dan kan je vinden dat zij geen smaak hebben, zij vinden dat andersom. Wat variatie kan heus geen kwaad hoor. En daarbij hoeft toch niet elk nummer in de top 2000 emotionele diepgang ofzo te hebben? Dat gaat ook niet echt op voor de nummer 1, dat is ook maar een leuke meezinger.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:27 uur
nclo schreef:
Wss zullen duizenden LWO'ers wel roepen: ''De macht die het nummer over je heeft. Gangnam Style heeft niet een gevoel, maar HET gevoel. Telkens als ik dat maffe dansje doe, dan springen de tranen in mijn ogen van geluk. Ik heb er zelfs nu nog moeite mee wanneer ik er over praat. De teksten inspireren mij en vanaf nu zal ik mijn aankomende zoon PSY noemen.'' Nee, ik heb erg weinig met dat commerciële gedoe.
Wss zullen duizenden LWO'ers wel roepen: ''De macht die het nummer over je heeft. Gangnam Style heeft niet een gevoel, maar HET gevoel. Telkens als ik dat maffe dansje doe, dan springen de tranen in mijn ogen van geluk. Ik heb er zelfs nu nog moeite mee wanneer ik er over praat. De teksten inspireren mij en vanaf nu zal ik mijn aankomende zoon PSY noemen.'' Nee, ik heb erg weinig met dat commerciële gedoe.
Wat een onzin. Mensen vinden het gewoon een leuk nummer, meer niet. En aangezien dat er nogal veel zijn, staat het in deze lijst. Het hoeft niet allemaal muziek met eeuwigheidswaarde te zijn, daarom maken we de lijst elk jaar opnieuw.
Muziek mag ook gewoon leuk zijn. Ik hoor Gangnam Style momenteel ook liever dan de Animals en Bohemian Rhapsody, eigenlijk.
K3 had er trouwens ook in moeten staan, ware het niet dat de meeste liefhebbers daarvan te jong zijn om te kunnen stemmen.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:28 uur
Sowieso dat stukje van nclo 
Liever wat over PSY dan de zoveelste anekdote in de top2000 over Led Zeppelin of Pink Floyd.

Liever wat over PSY dan de zoveelste anekdote in de top2000 over Led Zeppelin of Pink Floyd.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:29 uur
Gotye op 25. 
Voor de rest heb ik eigenlijk al meer dan de lijst gezien dan ik zou willen (laat me liever verrassen), maar zo snel zag ik Shine On op 7 en Brothers In Arms op 11.
Waar zijn nu eigenlijk de haatreacties over dat Slayer, The Smiths etc. geweerd worden? Oh wacht..

Voor de rest heb ik eigenlijk al meer dan de lijst gezien dan ik zou willen (laat me liever verrassen), maar zo snel zag ik Shine On op 7 en Brothers In Arms op 11.

Waar zijn nu eigenlijk de haatreacties over dat Slayer, The Smiths etc. geweerd worden? Oh wacht..

0
geplaatst: 3 december 2012, 16:31 uur
En die als die LWO'ers zo'n motivatie geven over Gangnam Style mogen ze het gewoon in hun top 15 zetten. Ik vind het allemaal een beetje uit de hoogte praten.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:31 uur
Gotye op 25.
Dat gaat over tien jaar een vaste waarde in de top 10 zijn, mark my words. Leer er maar mee leven, Chevy. 
Dat gaat over tien jaar een vaste waarde in de top 10 zijn, mark my words. Leer er maar mee leven, Chevy. 
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:34 uur
Voor het eerst in de Top 2000-geschiedenis staat American Pie hoger dan Vincent. 
Year of the Cat daarentegen lager dan ooit. Tot en met 2008 zelfs nooit buiten de top 100. En sindsdien 198 169 241. Nu zelfs 358.

Year of the Cat daarentegen lager dan ooit. Tot en met 2008 zelfs nooit buiten de top 100. En sindsdien 198 169 241. Nu zelfs 358.

Arrie schreef:
Gotye op 25.
Weet je dat Wonderwall dit jaar ook hoger dan ooit staat? Gotye op 25.

0
geplaatst: 3 december 2012, 16:40 uur
No way jose...year of the cat op 358 is echt schandalig laag. Animals, Moody Blues en Procol Harum staan ook historisch laag. Eloise ook...pff erg jammer.
0
Dat soort achterste-poten-reacties vind ik eigenlijk het leukste van de top2000, als een kind dat 500 snoepjes krijgt en gaat zeuren als er eentje wordt afgepakt.
0
Reijersen schreef:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar het is dan toch geschiedt, in de conservatieve Top2000.
Woej!!!
Woej!!!
Ik ga er vanuit dat Sam volgend jaar in de keuzelijst staat en dan gaat die ook 1000 plekken omhoog hihi!
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:43 uur
herman schreef:
K3 had er trouwens ook in moeten staan, ware het niet dat de meeste liefhebbers daarvan te jong zijn om te kunnen stemmen.
Geloof je dit zelf nou? Ik wed dat die doelgroep allang een smartphone heeft. K3 had er trouwens ook in moeten staan, ware het niet dat de meeste liefhebbers daarvan te jong zijn om te kunnen stemmen.

0
Onweerwolf
geplaatst: 3 december 2012, 16:43 uur
Inderdaad. staat er eindelijk metal in is het die compleet overschatte waardeloze zaadband.

0
geplaatst: 3 december 2012, 16:44 uur
Vincent stond altijd hoger?
Ik vind Vincent zelf veel mooier, maar American Pie leek me toch altijd een stuk populairder.
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:50 uur
The Scientist schreef:
Dat soort achterste-poten-reacties vind ik eigenlijk het leukste van de top2000, als een kind dat 500 snoepjes krijgt en gaat zeuren als er eentje wordt afgepakt.
(quote)

0
geplaatst: 3 december 2012, 16:52 uur
Arrie schreef:
Vincent stond altijd hoger?
Ik vind Vincent zelf veel mooier, maar American Pie leek me toch altijd een stuk populairder.
Sinds 2003 was het verschil altijd ongeveer zo'n 200 plekken. Pas vorig jaar werd het verschil (ruim) 100 en dit jaar is het dus iets van 200 in het voordeel van American Pie. Vincent stond altijd hoger?
Ik vind Vincent zelf veel mooier, maar American Pie leek me toch altijd een stuk populairder. Voor wat het waard is, Vincent was een grotere hit dan American Pie in Nederland. Maar volgens die redenatie zou Cyring het hoogste Don McLean-nummer moeten zijn, maar die staat er nu dus al 3 jaar niet meer in. Weet niet of die er dit jaar wel in staat, anders 4 jaar.
Leuk om te zien hoe snel al die Wikipedia-pagina's aangepast worden.

0
geplaatst: 3 december 2012, 16:59 uur
Onweerwolf schreef:
Inderdaad. staat er eindelijk metal in is het die compleet overschatte waardeloze zaadband.
(quote)
Nouja, het is leuker eigenlijk dat ze dit moeten draaien dan Maiden
Maar mee eens dat Maiden er natuurlijk ook in hoort, net zoals zoveel metalbands die er nog niet tussenstaan. En de top2000 heeft me voor het eerst positief verrast door zich nu wel wat van de nominaties aan te trekken, op 199 nog wel!! Geweldig nummer natuurlijk

0
titan (crew)
geplaatst: 3 december 2012, 16:59 uur
The Scientist schreef:
Je moet eens de reacties op de top 2000 site lezen, altijd goed vermaak!
Deze vind ik tot op heden het leukst:
Liedjes van weleer verdwijnen als sneeuw voor de zon. Daarvoor in de plaats komen moderne ''liedjes'' die bestaat uit niet meer dan een hoop geboemboemboem zonder zinvolle teksten. Stuk voor stuk allemaal ''songs'' met een agressieve bass erin, of allemaal zeurteksten die allemaal op hetzelfde neerkomen. Als dit het niveau is van de muziekluisteraar anno 2012, haak ik definitief af.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:04 uur
Haha Slayer in de top van de Top 2000. Al die arme moeders met kinderen bij de open haard met de radio gezellig aan...
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:14 uur
Slayer op 199 nieuw binnen?
Dat moet een afspraak vooraf zijn geweest van een grote groep deelnemers, anders wordt er nooit zo eenstemmig een bepaald nummer genomineerd. (Waarschijnlijk een of andere fanclub)
Dat moet een afspraak vooraf zijn geweest van een grote groep deelnemers, anders wordt er nooit zo eenstemmig een bepaald nummer genomineerd. (Waarschijnlijk een of andere fanclub)
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:14 uur
titan schreef:
Liedjes van weleer verdwijnen als sneeuw voor de zon. Daarvoor in de plaats komen moderne ''liedjes'' die bestaat uit niet meer dan een hoop geboemboemboem zonder zinvolle teksten. Stuk voor stuk allemaal ''songs'' met een agressieve bass erin, of allemaal zeurteksten die allemaal op hetzelfde neerkomen. Als dit het niveau is van de muziekluisteraar anno 2012, haak ik definitief af.
(quote)

Wat zijn zinvolle teksten?
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:16 uur
Mr. Rock schreef:
Al die arme moeders met kinderen bij de open haard met de radio gezellig aan...
Ik denk dat moeders die om 5 uur 's ochtends met hun kinderen bij de open haard zitten inderdaad wel een beetje arm zijn. Al die arme moeders met kinderen bij de open haard met de radio gezellig aan...

Hoewel er vast mensen zijn die zo veel mogelijk willen luisteren.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:19 uur
Oh, ik had nog geen blik op het draaischema geworpen...Het mooiste vind ik nog dat Slayer tussen Blof en Sting gedraaid wordt.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:20 uur
Salvadore schreef:
En een hele goede ook. Meer dan 3000 likes op Facebook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.