Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2013, 10:49 uur
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Child in Time ook in de top 10 staat!
0
geplaatst: 21 december 2013, 11:08 uur
0
geplaatst: 21 december 2013, 12:36 uur
laxus11 schreef:
Niels Geusebroek komt binnen op 1172 en The Rolling Stones verliezen 5 platen en staan er met 31 platen in.
Niels Geusebroek komt binnen op 1172 en The Rolling Stones verliezen 5 platen en staan er met 31 platen in.
Mooie plaat van Niels Geusebroek met een originele invalshoek qua tekst. Vind ik best een terechte binnenkomer. Dat ze wat betreft de Rolling Stones dan maar afblijven van Time Waits For No One
. Maar zit wel in gevarenzone met vorig jaar op 1871.
0
geplaatst: 22 december 2013, 01:01 uur
Volgens de Twitter van Radio komt op 1244 Nickelback binnen met How You Remind Me.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 december 2013, 08:35 uur
laxus11 schreef:
Volgens de Twitter van Radio komt op 1244 Nickelback binnen met How You Remind Me.

Maar hebben nou vooral mannen of vooral vrouwen daarop gestemd?
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:08 uur
laxus11 schreef:
Nickelback
Plaspauze dus of hopelijk een nachtnotering.
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:16 uur
Ach slecht vind ik het niet al verbaast het me dat het nou pas binnekomt.
0
geplaatst: 22 december 2013, 12:32 uur
Volgens mij hebben ze dat expres gedaan om alle alternatievelingen op fora als deze dwars te zitten. 

0
geplaatst: 22 december 2013, 13:01 uur
0
geplaatst: 22 december 2013, 18:30 uur
Een laatste tip van de sluier: Bastille - Pompeii' komt op nr 1353 terecht
0
geplaatst: 22 december 2013, 19:42 uur
laxus11 schreef:
Dat vond ik wel een van de leukste radiohits van dit jaar, voor zover je radiohits leuk kunt vinden, omdat je er op een gegeven moment zo mee dood wordt gegooid dat je ze vanzelf minder leuk gaat vinden.
0
geplaatst: 22 december 2013, 19:45 uur
Vind ik ook wel een leuk nummer wel ben ik benieuwd of het in de lijst kan blijven
0
geplaatst: 22 december 2013, 19:54 uur
Nickelback hoort natuurlijk wel gewoon in de lijst. Maar als tegenprestatie vind ik dan wel dat ze ook Sigur Rós of The National in de lijst moeten doen. 

0
geplaatst: 22 december 2013, 21:57 uur
Arcade Fire op 1 in de MuMeLadder 2013 en de fanbase van Arcade Fire strekt zich veel verder uit dan alleen Musicmeter. Het kan dus toch eigenlijk niet anders of deze ook nog zeer radiovriendelijke band komt morgen met een glansrijke notering binnen in de Top2000?
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:14 uur
Nee Rebellion (Lies) is niet oud genoeg om een oude classic te zijn en niet jong genoeg voor de "ligt-vers-in-het -geheugen-bonus".
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:14 uur
Zou me niets verbazen als dat nog 10 jaar gaat duren. Met The Smiths waren ze ook lekker op tijd.
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:36 uur
Het lijkt steeds meer dat de stelregel daar luidt: nummers jonger dan 20 jaar liefst mijden en het zwaartepunt maar bij 40 jaar oud leggen... daar ruik je als het ware toch echt het generatieding in dat die top2000 overduidelijk is
Ooit zullen die mensen toch wel eens met pensioen gaan en door jongere radiomakers worden opgevolgd?
Ooit zullen die mensen toch wel eens met pensioen gaan en door jongere radiomakers worden opgevolgd?
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:43 uur
Morgen zal blijken dat Arcade Fire wederom niet in de Top 2000 te vinden is, en dat is natuurlijk een grote schande. Er is helaas nog niet genoeg eensgezindheid om een nummer uit de vrije keuze in de lijst te doen belanden. Hetzelfde verhaal geldt voor Sigur Rós en The National.
Maar ik blijf hoop houden. Bij Paranoid Android duurde het ook 14 jaar voor het de lijst eindelijk binnenkwam, maar nu is het nummer niet meer weg te denken uit de bovenste 200.
Maar ik blijf hoop houden. Bij Paranoid Android duurde het ook 14 jaar voor het de lijst eindelijk binnenkwam, maar nu is het nummer niet meer weg te denken uit de bovenste 200.
0
geplaatst: 22 december 2013, 22:56 uur
Arcade Fire lijkt me vooralsnog te alternatief voor de Top 2000. Mijn oom vind het ook fantastisch, maar het is volgens mij niet iets wat de 'low culture' echt bereikt. Bij bijvoorbeeld Coldplay ligt dat wat anders, die verbinden juist hoog en laag.
0
Cured
geplaatst: 23 december 2013, 08:08 uur
Nou, ik heb toch eigenlijk liever de top 5 van Radio 2000 dan die van de Mume alternatieve lijst, al is het nét aan
. Arcade Fire vinden de meeste 'normale' mensen geen (kerst)bal aan.
Over de beste 32 nummers bekeken van beide lijsten, durf ik nu wel te stellen dat die van Mume echt wel beter is.
. Arcade Fire vinden de meeste 'normale' mensen geen (kerst)bal aan. Over de beste 32 nummers bekeken van beide lijsten, durf ik nu wel te stellen dat die van Mume echt wel beter is.
0
geplaatst: 23 december 2013, 08:38 uur
jasper1991 schreef:
Arcade Fire lijkt me vooralsnog te alternatief voor de Top 2000. Mijn oom vind het ook fantastisch, maar het is volgens mij niet iets wat de 'low culture' echt bereikt. Bij bijvoorbeeld Coldplay ligt dat wat anders, die verbinden juist hoog en laag.
Ik weet het zo net niet of Arcade Fire te alternatief is voor de top 2000. Als je ziet dat Slayer wel in de lijst staat ... Blue Monday van New Order was in 1983 tussen de andere top 40 platen ook behoorlijk alternatief, hetzelfde was van toepassing voor A Forest van The Cure in 1980. Joy Division - Love will tear us apart is ook niet bepaald standaard radio 2 werk. Ik denk dat het een kwestie van gewenning is: het zou goed zijn als radio 2 en 3FM Arcade Fire ook eens zouden draaien. Dat gebeurt nu zelden of nooit. Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet .. En makkelijk in het gehoor liggende deuntjes die wat mij betreft niet beklijven en die eigenlijk te suf voor woorden zijn staan er al genoeg in de lijst (wat te denken van nummers als "Plage" van Crystal Fighters en "Lion in the morning sun" van Will and the People).
Promotie van Leo Blokhuis zou ook kunnen helpen (denk maar aan Radiohead - Paranoid Android). Ik heb de groep overigens zelf via deze site leren kennen en ik ben van mening dat Arcade Fire naast the National een van de belangrijkste bands van deze tijd is.
Los daarvan ben ik erg benieuwd of met name Rebellion (Lies) in de lijst staat: het zou de kwaliteit van de top 2000 wel ten goede komen, want ik ben niet bepaald onder de indruk van de nieuwe binnenkomers die ik hier voorbij heb zien komen (Nickelback OK: die had er eigenlijk al jaren geleden in moeten staan, al is het een standaard-rocknummer. Of Bastille een blijvertje is waag ik te betwijfelen). Om 12.00 uur weten we meer.
0
geplaatst: 23 december 2013, 09:18 uur
Vandaag word de hele Top 2000 van dit jaar bekend gemaakt, iemand een idee hoe laat dit gaat gebeuren...???
0
geplaatst: 23 december 2013, 09:19 uur
thelion schreef:
Vandaag word de hele Top 2000 van dit jaar bekend gemaakt, iemand een idee hoe laat dit gaat gebeuren...???
Tussen 12 en 14 uur op radio 2: dan kan je de lijst ook downloaden.
0
geplaatst: 23 december 2013, 09:31 uur
Nee, dat lijkt me niet. Normaliter worden er gedurende deze twee uur een aantal nummers uitgelicht en gedraaid. Ik hoorde trouwens zojuist dat Nothing else matters van Metallica op 9 staat (gemeld door Daniel Dekker tijdens het draaien van het nummer in de Gouden Uren).
0
geplaatst: 23 december 2013, 10:17 uur
Er was 1 editie van de Top 2000 waarbij Arcade Fire (Wake Up), Pixies (Where is my Mind?) en the Smiths (toen nog Bigmouth strikes again) in de keuzelijst stonden. Geen van allen hebben toen de lijst gehaald.
0
geplaatst: 23 december 2013, 10:39 uur
Hierbij alvast wat noteringen die vanmorgen in dagblad de Limburger stonden vermeld:
25 (8) Someone like you - Adele
34 (160) Perfect day - Lou Reed
63 (25) Someone that I used to know - Gotye
79 (119) Heroes - David Bowie
89 (351) Let her go - Passenger
130 (79) I follow rivers - Triggerfinger
175 (97) Back to black - Amy Winehouse
263 (729) Walk on the wild side - Lou Reed
Nieuw in de lijst:
571 Blurred lines - Robin Thicke
819 Dat ik je mis - Maaike Ouboter
1470 Papaoutai - Stromae
Hoogste nieuwe op 375: Get Lucky - Daft Punk.
Verder maakt de krant nog melding van "het lot" van de 3J’s en Nick & Simon, die allebei met een tiental nummers keihard de lijst uitdenderen
.
25 (8) Someone like you - Adele
34 (160) Perfect day - Lou Reed
63 (25) Someone that I used to know - Gotye
79 (119) Heroes - David Bowie
89 (351) Let her go - Passenger
130 (79) I follow rivers - Triggerfinger
175 (97) Back to black - Amy Winehouse
263 (729) Walk on the wild side - Lou Reed
Nieuw in de lijst:
571 Blurred lines - Robin Thicke
819 Dat ik je mis - Maaike Ouboter
1470 Papaoutai - Stromae
Hoogste nieuwe op 375: Get Lucky - Daft Punk.
Verder maakt de krant nog melding van "het lot" van de 3J’s en Nick & Simon, die allebei met een tiental nummers keihard de lijst uitdenderen
.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.