MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Vanaf vrijdag middag kan er weer gestemd worden

, benieuwd naar jullie lijstjes:)

Ga zeker stemmen. Elk jaar weer genieten. Wel jammer dat je waarschijnlijk weer alleen binnen de lijntjes mag kleuren.

Sowieso qua sfeer en nostalgie de lijst van het jaar! En elk jaar weer afwachten welke ontbrekende 'klassiekers' eindelijk de lijst eens gaan halen.

Volgens mij ligt het bij jullie allemaal wel in je straatje 'de top 2000 muziek'? Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Bohemian Rhapsody dit jaar op nummer één gaat eindigen en dat The Eagles, Led Zep en Deep Purple in de race zijn voor de andere podiumplekken. Verder zullen Pink Floyd en Dire Straits met meerdere nummers de top dertig gaan bevolken. Niet verder vertellen hé! Mijn muziek is het niet direct maar toch vind ik de top 2000 een fijn, vertrouwd en leuk einde van het jaar evenement.

Ik vind het gewoon leuk om te luisteren, enige keer dit jaar dat ik echt naar de radio luister, en lekker zeiken over dat ene nummer wat te hoog staat en dan andere nummer weer wat te laag staat.

En over Blof natuurlijk

weer eens wat stemmen verzamelen voor Starless van King Crimson? staat wel altijd in de stemlijst. krijgt elk jaar trouw een stem.........

Ik ga bij de vrije keuze maar weer eens stemmen op Invisible Man van Marillion en Corduroy van Pearl Jam. Maar ook dit jaar zal dat niet voldoende zijn...

Heb wel weer zin in dit evenement.

Het gaat mij meer om het idee. De lijst is niet zo heel spannend op zichzelf ( zie de redenatie van Edgar18), maar er staat wel veel fijne ( en helaas ook minder fijne) muziek in. Zorgt voor een fijne laatste paar muzikale dagen van het jaar, waarin ik als enige week van het jaar bewust veel radio luister

Casartelli (moderator)
En alweer een nuttig onderzoek van Motivaction

Bijna de helft van de Nederlanders (49 procent) vindt de klassieker wél een terechte nummer een.
Dit is toch wel schrikbarend te noemen. Op deze manier zijn we er over een halve eeuw nog niet van af.
(afbeelding)

het Top 2000 Symposium hoe verzin je het.........

Motivaction... Die doen onderzoekjes om in de publiciteit te komen. Ze onderzoeken de gemiddelde lengte van de Nederlandse piemel in stijve toestand, wat door de Telegraaf, Metro en Spits maar al graag gepubliceerd wordt en zo hopen ze daar nieuwe klantjes te werven. Is een mooi Engels woord voor: Pathetic.

De lijst zelf vind ik met het jaar minder interessant, zeker naar het einde toe, dan is ie altijd hetzelfde. Kan ook niet anders met een beperkte keuzelijst en 'strategische stemmers'. Ga mijn lijstje wel weer indienen hoor, al is het maar om te helpen Tinseltown in the Rain en Dancin' Fool weer veilig te stellen.

"Opvallend is dat juist de stemmers van 45 jaar en ouder Bohemian Rhapsody op de eerste plaats beu zijn. Uit het onderzoek blijkt dat zij steeds meer naar Hotel California van The Eagles overhellen."

Jeetje, dat is wel erg radicaal hoor. Ik schrik ervan.

Eerst zwarte piet en nu dit. Wat is nog zeker?

Ik vind de lijst nog altijd een stuk leuker dan andere aller tijden lijstjes zoals die van Q-Music.

Onweerwolf
Het blijft toch wel leuk om te volgen hoe lang Bohemian Rhapsody die 1e plek kan vasthouden. Ter vergelijking; in de eerste echte Aller Tijden lijst, Veronica's Top 100 Aller Tijden, stond Child in Time van Deep Purple 9 jaar lang onafgebroken op #1 (van 1973 tot 1984, destijds werd soms een jaar overgeslagen), daarna nog eens 6 jaar lang top 3. Toen nog eens 14 jaar lang top 10 (muv de 11e plek in 1994) en toen was de koek echt op begon het nummer te zakken met een 72e plek in 2010 (inmiddels top 1000 aller tijden) als voorlopig dieptepunt.

Nou, Hotel California vind ik niet echt een verbetering. Laat dan maar gewoon Queen bovenaan staan...

Liever een keer DP of LZ

Onweerwolf
Misschien dat het The Eagles, LZ of zelfs DP wel een keer lukt maar de enige klassieker die ik voor langere tijd de top zie overnemen is.. Comfortably Numb.

Gebruiker43757 schreef:
De bingokaart!

Enige verschil is dat er wat smileys weg zijn.

Eens met het meeste dat hier gezegd wordt. Het is ook best een mooie lijst en zoals gezegd een leuke reden om de laatste paar dagen van het jaar wel naar de radio te luisteren.

Bohemian Rhapsody is een prima nummer, veel beter dan Hotel California idd, maar een andere nummer 1 mag ook best wel een keertje.

chevy93 schreef:
(quote)
De bingokaart!

Enige verschil is dat er wat smileys weg zijn.

Oeh, goeie!

Toch nog iets om je aan vast te kunnen houden

Onweerwolf schreef:
The Eagles

Doe dat Chevy nou niet aan!

We kunnen ook weer met z'n allen op Boudewijn de Groot stemmen. Vond dat ook een afknapper op 1 eigenlijk.

We kunnen ook massaal op een van de 3 hoog genoteerde Pink Floyd nummers stemmen, misschien genoeg om er een in de toppositie te krijgen.

Ach, who gives a shit anyway...

Ik zal me vast wel weer kostelijk vermaken met Van Nieuwkerk en Leo vind ik eigenlijk ook wel okee.

Sorry, Chevy, niks voor je bingokaart deze post... (toch?)

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Doe dat Chevy nou niet aan!

Oeps, je hebt gelijk, Eagles.

Stiekem ben ik zelf ook vrij rigide als het om dat soort dingen gaat. Laatst nog een vriend tot tweemaal toe verbeterd die het had over The Pixies.

Ik hield me in. In het stuk staat het ook al.
Tony schreef:
Sorry, Chevy, niks voor je bingokaart deze post... (toch?)
Ja, als je positieve dingen gaat zeggen voor dat verschrikkelijke, zakkenvullende, mediageile duo* komt die bingokaart natuurlijk nooit vol.

*) Voor de mensen met een sarcasmeallergie:
http://www.snappypixels.com/wp-content/uploads/2013/11/witty-sarcastic-ecards-12.png

Gebruiker43757 schreef:
"Opvallend is dat juist de stemmers van 45 jaar en ouder Bohemian Rhapsody op de eerste plaats beu zijn. Uit het onderzoek blijkt dat zij steeds meer naar Hotel California van The Eagles overhellen."

Jeetje, dat is wel erg radicaal hoor. Ik schrik ervan.

Haha geweldig

Net gelezen op het forum van radio 2 over de top 2000:

Kent iemand het nummer 'Are friends electronic?' Volgens mij is het van Bathtub Away Navy of zoiets. Die moet er ook in.

Onweerwolf

Een vaag vermoeden doet mij zeggen dat het dit moet zijn.

Tubeway Army / Gary Numan - Are 'friends' electric? - YouTube

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.