Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2013, 18:38 uur
Lukas schreef:
Vorig jaar ging ik door een diep dal. Mijn hamster was overleden, ik werd na twintig jaar ontslagen en ik kreeg ook nog eens te maken met een vervelende knieblessure. Op een slechte dag hoefde het van mij allemaal niet meer en besloot ik voor de trein te springen. Terwijl de trein maar niet kwam - het blijft de NS - hoorde ik de zachte klanken van Afscheid Nemen Bestaat Niet van Marco Borsato. Op dat moment bedacht ik me dat ik eigenlijk nog helemaal geen afscheid van het leven wilde nemen. Ik ben naar huis gegaan, nu gaat het weer beter met me. En telkens als ik dit nummer hoor, krijg ik kippenvel en denk ik terug aan het moment dat Marco mijn leven redde. Het zal altijd een speciaal plekje in mijn hart houden.
Óf je grapje is mislukt, óf je hebt kinderarbeid gedaan en jezelf hogerop gewerkt... maar laat ik er even vanuit gaan dat je een typfoutje hebt gemaakt en je dit daadwerkelijk hebt meegemaakt. In dat geval ben ik het eens met puppy.Vorig jaar ging ik door een diep dal. Mijn hamster was overleden, ik werd na twintig jaar ontslagen en ik kreeg ook nog eens te maken met een vervelende knieblessure. Op een slechte dag hoefde het van mij allemaal niet meer en besloot ik voor de trein te springen. Terwijl de trein maar niet kwam - het blijft de NS - hoorde ik de zachte klanken van Afscheid Nemen Bestaat Niet van Marco Borsato. Op dat moment bedacht ik me dat ik eigenlijk nog helemaal geen afscheid van het leven wilde nemen. Ik ben naar huis gegaan, nu gaat het weer beter met me. En telkens als ik dit nummer hoor, krijg ik kippenvel en denk ik terug aan het moment dat Marco mijn leven redde. Het zal altijd een speciaal plekje in mijn hart houden.
0
geplaatst: 31 december 2013, 18:41 uur
Sorry, ik kon me na de zoveelste tenenkrommende anekdote even niet inhouden. En dan ook nog dit:
http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/830950049.jpg
http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/830950049.jpg
0
geplaatst: 31 december 2013, 18:41 uur
Zit ik weer dingen serieus te nemen die niet waar zijn? Ben ik erg goed in...
Overigens heb ik wel een hekel aan marco borsato. Dat mag wel gezegd worden als het toch een flauwe grap was.
Overigens heb ik wel een hekel aan marco borsato. Dat mag wel gezegd worden als het toch een flauwe grap was.

0
geplaatst: 31 december 2013, 18:48 uur
Lukas schreef:
Sorry, ik kon me na de zoveelste tenenkrommende anekdote even niet inhouden. En dan ook nog dit:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik had al zo'n vermoeden, maar je bracht me behoorlijk aan het twijfelen ..

0
geplaatst: 31 december 2013, 18:49 uur
Ik wist 95% zeker dat het een grap was, maar het zal maar zo zijn en dan zit ik een beetje leukig te doen...
0
geplaatst: 31 december 2013, 18:52 uur
jasper1991 schreef:
Ik wist 95% zeker dat het een grap was, maar het zal maar zo zijn en dan zit ik een beetje leukig te doen...
Dat is waar.
maar buiten dat ben ik gewoon bizar snel in verhalen van mensen geloven, wordt daar ook wel vaker om geplaagd: mensen die expres dat soort dingen gaan vertellen om mijn reactie te zien... moet dat echt eens afleren. 
0
geplaatst: 31 december 2013, 19:01 uur
Ik zit ook nu weer lekker te luisteren, maar het begint nu wel te irriteren dat ze die nummers voortijdig afbreken of er doorheen lullen (A Forrest, The Last Resort) terwijl ze nietszeggende flutnummers van Borsato of Racoon helemaal afspelen. 
Het genieten voert nog wel de boventoon.

Het genieten voert nog wel de boventoon.
0
geplaatst: 31 december 2013, 19:22 uur
Inmiddels alweer 8 jaar het absolute hoogtepunt van de Top 2000: Telegraph Road. 
Daar mogen ze A Forest best voor vroegtijdig afkappen.

0
geplaatst: 31 december 2013, 19:29 uur
chevy93 schreef:
Inmiddels alweer 8 jaar het absolute hoogtepunt van de Top 2000: Telegraph Road.

Laten ze het dan allebei gewoon volledig draaien. Hoewel ik er niet op heb gestemd is A Forest wel één van mijn favorieten.
0
geplaatst: 31 december 2013, 20:16 uur
"Mooiste nummer ooit gemaakt? Tinseltown in the Rain."
Eindelijk eens iemand die een nummer zegt waar ik ook heel veel mee heb. Mooiste nummer is een groot woord, maar die verdient in ieder geval wel een stem van mij. 
Eindelijk eens iemand die een nummer zegt waar ik ook heel veel mee heb. Mooiste nummer is een groot woord, maar die verdient in ieder geval wel een stem van mij. 
0
geplaatst: 31 december 2013, 20:23 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Lukas gaat naar de hel nu.
Lukas gaat naar de hel nu.
En hij weet al hoe het daar is, hij heeft er zelfs een verhaaltje over geschreven.

0
geplaatst: 31 december 2013, 20:41 uur
Oeh liep ik hier paar dagen terug nog Leo Blokhuis te verdedigen, maar vanavond ging bij mij ook wel het kwalalarm af met z'n "Tom [Barman] zal er wel weer verstand van hebben". Blegh.
0
geplaatst: 31 december 2013, 20:43 uur
Tom Barman is echt te goed voor dat programma.
Maargoed, hij gaat er zelf zitten natuurlijk.
Maargoed, hij gaat er zelf zitten natuurlijk.
0
geplaatst: 31 december 2013, 22:00 uur
puppy schreef:
Ja, ik maakte ook een vreugdesprongetje op de bank alhier

0
geplaatst: 31 december 2013, 22:10 uur
Dit nummer ken ik zelfs via de top 2000.
. In België is deze band/dit nummer totaal onbekend. Zonder twijfel één van de allermooiste dingen die deze top 2000 heeft te bieden.
. In België is deze band/dit nummer totaal onbekend. Zonder twijfel één van de allermooiste dingen die deze top 2000 heeft te bieden.
0
geplaatst: 31 december 2013, 22:46 uur
Man of Sorrows schreef:
. In België is deze band/dit nummer totaal onbekend. Zonder twijfel één van de allermooiste dingen die deze top 2000 heeft te bieden. Dat is ook de manier waarop ik het heb leren kennen.
Ik ben te jong om al die nummers als "hit" te hebben meegemaakt, dus dan moet je dat soort nummers op andere manieren leren kennen. De top 2000 helpt daar zeker bij, ook al is het grootste deel van de nummers natuurlijk flink overgewaardeerd. Je hoort toch af en toe iets dat positief opvalt.
0
geplaatst: 31 december 2013, 23:57 uur
Nu The End in zijn geheel draaien als mooie afsluiter van het jaar in plaats van het veel te overgewaardeerde Bohemian Rhapsody. 

0
geplaatst: 1 januari 2014, 03:36 uur
Lukas schreef:
Vorig jaar ging ik door een diep dal. Mijn hamster was overleden, ik werd na twintig jaar ontslagen en ik kreeg ook nog eens te maken met een vervelende knieblessure. Op een slechte dag hoefde het van mij allemaal niet meer en besloot ik voor de trein te springen. Terwijl de trein maar niet kwam - het blijft de NS - hoorde ik de zachte klanken van Afscheid Nemen Bestaat Niet van Marco Borsato. Op dat moment bedacht ik me dat ik eigenlijk nog helemaal geen afscheid van het leven wilde nemen. Ik ben naar huis gegaan, nu gaat het weer beter met me. En telkens als ik dit nummer hoor, krijg ik kippenvel en denk ik terug aan het moment dat Marco mijn leven redde. Het zal altijd een speciaal plekje in mijn hart houden.

0
geplaatst: 1 januari 2014, 10:21 uur
Mijn allergie voor de Top 2000 begon weer op te spelen vanaf nummer 500. En tussendoor ook nog omroepen dat dit 'de beste songs aller tijden' zijn. De individuele artiesten zijn te verdragen, maar de samenstelling wordt een voorspelbare mix van PowerBallads, Blanke Rock en Prog Light.
0
Cured
geplaatst: 1 januari 2014, 10:38 uur
Mijn sympathie begon op te spelen bij ware top 100 klassiekers als Whole Lotta Rosie, A Forest en andere echt goeie/pakkende/energieke nummers.
0
geplaatst: 1 januari 2014, 11:39 uur
puppy schreef:
Tinseltown in the rain heb ik ook in mijn stemlijst gezet. Blijft een mooi nummer. In de jaren 80 vaak te horen bij Vara's verrukkelijke 15. Vandaag de afkickdag bij radio 2 en daar zitten ook wel de nodige pareltjes bij, zoals nu te horen Love is like oxygen van the Sweet (die stond ook jarenlang in de lijst).
Iedereen trouwens een heel voorspoedig 2014 gewenst !
0
geplaatst: 1 januari 2014, 17:40 uur
royh schreef:
Jij ook een heel goed 2014!
En alle andere MuMe gebruikers die dit lezen natuurlijk ook!
0
geplaatst: 2 januari 2014, 03:52 uur
Ik moet alle uitzendingen nog zien.
Allerlei gezanik e.d. onder voorbehoud!
Allerlei gezanik e.d. onder voorbehoud!

0
geplaatst: 2 januari 2014, 10:51 uur
Ik heb ze allemaal gezien; mede doordat de feestdagen-programmeringen over de gehele linie zo beroerd waren, dit jaar (je wilt toch érgens naar kijken).
Jammer dat er dit jaar geen Ali B-geval tussen zat, als uitzonderingsgeval tussen al die zogenaamde kenners: vond z'n verschijning in die quiz, vorig jaar, vermakelijk en tekenkrommend tegelijk.
Er mag verder wel meer geswitcht worden tussen oude en recente muziek; de uitzendingen doen soms vermoeden dat er na 1985 amper meer iets leuks is gemaakt.
Jammer dat er dit jaar geen Ali B-geval tussen zat, als uitzonderingsgeval tussen al die zogenaamde kenners: vond z'n verschijning in die quiz, vorig jaar, vermakelijk en tekenkrommend tegelijk.

Er mag verder wel meer geswitcht worden tussen oude en recente muziek; de uitzendingen doen soms vermoeden dat er na 1985 amper meer iets leuks is gemaakt.

0
Cured
geplaatst: 2 januari 2014, 11:17 uur
Doelgroep begint bij 30+ lijkt het, dus kom je rond 1984 uit voor de laatste goeie muziek in hun ogen, dus dat klopt wel ongeveer.
0
geplaatst: 2 januari 2014, 14:09 uur
Dan is het jammer dat het klootjesvolk kennelijk ook nooit verder dan zijn/haar eigen jeugd kan luisteren.. echte muziekliefhebbers weten immers dat de tijd niet stilstaat. Maargoed, het gekissebis erover is al als parels voor de zwijnen eigenlijk.
0
geplaatst: 2 januari 2014, 16:34 uur
Cured schreef:
Doelgroep begint bij 30+ lijkt het, dus kom je rond 1984 uit voor de laatste goeie muziek in hun ogen, dus dat klopt wel ongeveer.
Op een "jongerenzender" als stubru vind je anders ook steeds dezelfde "klassiekers" terug, zonder bryan adams, meatloaf ed uiteraard. Voor de meeste jonge "muziekliefhebbers" lijkt er de laatste 20 jaar ook niks meer goed gemaakt te zijn
0
geplaatst: 20 juni 2014, 05:59 uur
chevy93 schreef:
Wat een held is die Mark King. Eeuwig zonde dat een bassist zelfs nog onder de drummer staat in de pikorde.
Wat een held is die Mark King. Eeuwig zonde dat een bassist zelfs nog onder de drummer staat in de pikorde.
Ik heb die Top 2000 A-GoGo's een paar dagen terug eindelijk allemaal gezien na het gedowned te hebben.
Genoeg knulligheden (mensen die niks van muziek afweten vragen stellen, etc.), maar de presentatie vond ik beter dan eerst.
Die Level 42-docu vond ik geweldig, zo ook die van The Blue Nile, John Hiatt en Gilbert O'Sullivan. Gianni Romme die het überstrakke Shoot To Thrill van AC/DC op #1 wil zien was ook heel erg leuk.
Ik heb er wel van genoten. Leuk, pretentieloos vermaak.
0
geplaatst: 20 juni 2014, 13:11 uur
puppy schreef:
The End werd wel heel vroeg afgekapt... Had het idee dat het nummer nog maar net begonnen was en ze stopten er alweer mee.
Edit: wat royh schreef dus, het was waarschijnlijk maar 4 minuten inderdaad.
The End werd wel heel vroeg afgekapt... Had het idee dat het nummer nog maar net begonnen was en ze stopten er alweer mee.

Edit: wat royh schreef dus, het was waarschijnlijk maar 4 minuten inderdaad.
Oei, dat is pijnlijk!

Laat me raden: het begin ('This is the end...') en dan 'Father, I want to kill you', is het niet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.