MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:

Was ik wel van plan.

Ook vier nummers van Damien Rice in de keuzelijst, maar ik ga toch weer op 9 crimes stemmen

Edit: Zelfs Portishead staat er in

Mijn Stemmen Dit Jaar:

The Beatles - Strawberry Fields Forever
Fleetwood Mac - Songbird
John Denver - Annie's Song
Deep Purple - Child In Time
Bruce Springsteen - Thunder Road
Michael Jackson - Beat It
Prince - When Doves Cry
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Temptations - Papa Was A Rolling Stone
ABBA - Eagle
Neil Young - Like A Hurricane
Boudewijn De Groot - Verdronken Vlinder
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
Iron Maiden - Can I Play With Madness
Simon & Garfunkel - The Boxer

Vrije Keuzes:

Tom Waits - Martha
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Metallica - Fade To Black
Dire Straits - On Every Street
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Lex - stemmen.top2000.nl

Joren999 schreef:
Was ik wel van plan.

Ook vier nummers van Damien Rice in de keuzelijst, maar ik ga toch weer op 9 crimes stemmen

Edit: Zelfs Portishead staat er in

En Teardrop van MA

I Ran van AFOS ook

Zelfs Jaydee staat erin

Saybia ook met 3 nummers.

Vreemd dat Editors wel in de keuzelijst staat en Arctic Monkeys niet. Of zijn die er ook alleen maar in gekomen doordat ze voldoende vrije keuze-stemmen kregen?

Ik verwacht dat de meeste nummers makkelijk de top 2000 moeten kunnen halen

Gretz schreef:
Vreemd dat Editors wel in de keuzelijst staat en Arctic Monkeys niet. Of zijn die er ook alleen maar in gekomen doordat ze voldoende vrije keuze-stemmen kregen?

Valt mee. Editors hebben toch twee top 40-hits gescoord, en met Papillon regelmatig airplay. De Monkeys hebben de top 40 nooit gehaald en veel minder airplay.

Green Day nu ook opeens met 5 nummers in de voorkeuzelijst.

Ik denk dat de organisatie 1 persoon willekeurig wat 'alternatieve' bandjes heeft laten uitkiezen, die dit jaar in aanmerking kwamen voor uitbreiding.

Lukas schreef:
Hiphop bestaat nog steeds niet echt. Slayer staat er toch wel weer in, ondanks dat die vorig jaar overduidelijk buiten de lijst is gehouden.

Run-DMC, Coolio, Grandmaster Flash en een tweede nummer van Fugees (Ready or Not). Dan heb je het wel zo'n beetje gehad inderdaad.

royh schreef:
Hierbij dan mijn stemlijst voor dit jaar:

Keuzelijst:
1 Abba - Eagle (1978)
2 Al Stewart - Year of the cat (1977)
3 Blue Nile - Tinseltown in the rain (1984)
4 Coldplay - Clocks (2002)
5 Dire Straits - Telegraph Road (1982)
6 Duran Duran - Save a prayer (1982)
7 Led Zeppelin - Kashmir (1975)
8 Pearl Jam - Black (1991)
9 Pink Floyd - Echoes (1971)
10 The Police - Every little thing she does is magic (1981)
11 Simple Minds - Promised you a miracle (1982)
12 U.K. - Rendez vous 6.02 (1979)
13 U2 - Bad (1984)
14 Ultravox - Vienna (1981)
15 White Soxx - Versailles (1981)

Vrije keuzes:
1 The Church - Under the milky way (1988)
2 Genesis - Firth of fifth (1973)
3 Simple Minds - Someone, somewhere, in summertime (1982)
4 Smashing Pumpkins - Disarm (1993)
5 Arcade Fire - Rebellion (Lies) ( 2004)

Under the Milky Way stond gewoon in de keuzelijst!

Ook wel wat R&B erbij. Ik vind het fijn dat ik op En Vogue en TLC kan stemmen als ik dat wil. Maar dan weer geen Aaliyah...

Casartelli schreef:
Een week om te stemmen. Was dat vroeger niet langer?

Wellicht was dat ooit langer, maar voor zover ik weet is dat de laatste jaren telkens een week.

Wow, veel nummers in de lijst die ik echt niet had verwacht. Leuk! (Het wordt er alleen niet makkelijker op, moet mijn lijst weer helemaal overhoop halen. En ik had gedacht niet meer dan een nummer per artiest vrije voor vrije keuze en lijststemmen, dus 2 max, maar door Fake Plastic Trees moet ik dat echt gaan heroverwegen.)

Editors!

Arrie schreef:
(quote)

Under the Milky Way stond gewoon in de keuzelijst!
Dat is dan ook voor het eerst. Ik had mijn stemlijst al ruim van te voren gemaakt. Overigens fijn dat die keuzelijst is uitgebreid, maar er missen de nodige (bekende) nummers. Waarom bv. Iron Maiden wel met Can I play with madness , maar niet met Wasted Years ? En van Arcade Fire en the National heeft radio 2 ook nog nooit gehoord. Het zal mij benieuwen of Rebellion het haalt, maar goed: niet geschoten is altijd mis. Als het aan mij lag waren er gewoon 20 vrije keuzes, zonder een vooraf door radio 2 opgestelde keuzelijst.

Stond Blur er vorig jaar ook al in? (Anders is dat ook een duidelijke verbetering.)

royh schreef:
En van Arcade Fire en the National heeft radio 2 ook nog nooit gehoord.

Het aparte is dat Arcade Fire wel al jaren op hun site staat: NPO Radio 2 - Arcade Fire - radio2.nl
(Al wordt die pagina niet meer bijgewerkt heb ik het idee.)

Mijn lijst:

The Clash - London Calling
The Cure - Lullaby
Curtis Mayfield - Move On Up
Duke Ellington - Take the "A" Train
Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me
Garbage - Stupid Girl
INXS - Suicide Blonde
Isaac Hayes - Theme from 'Shaft'
Janis Ian - At Seventeen
Jaydee - Plastic Dreams
Japan - Nightporter
Julee Cruise - Falling
Kristin Hersh - Your Ghost
Leonard Cohen - Suzanne
Portishead - Glory Box

Vrije keuzes:

London Grammar - Strong
Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street
Stromae - Tous Les Mêmes
Jason Derulo (ft. 2 Chainz) - Talk Dirty
Beyoncé (ft. Jay Z) - Drunk in Love

Lukas schreef:
Dat wilde ik ook melden inderdaad. Kan keuzelijstkenner freitzen dat bevestigen?

Mwah... als ik het goed heb gekopieerd van vorig jaar stonden er toen 4014 nummers in de keuzelijst. Een pdf met de lijst van dit jaar heb ik niet gezien, maar na oneindig naar beneden te scrollen en een algehele kopie te maken zie ik nog maar 3977 nummers... er is dus ook wel het nodige geschrapt. De door mij al geregeld aangehaalde Sugababes lijken het voornaamste slachtoffer: van de acht van vorig jaar zijn er nu nog maar twee over. Madonna verliest er ook vijf, maar die blijft met 24 in de lijst staan. Al met al lijken er zeker 200 platen geschrapt, van allerhande artiesten. Waarschijnlijk allemaal nummers waar toch geen hond op stemt. Aan de andere kant krijgen U2, Rihanna, John Mayer en Duran Duran er elk minstens vijf platen bij en stijgen RHCP en Radiohead van 4 naar 7: artiesten die doorgaans toch wel met elk nummer in de lijst komen. Prima ontwikkeling.

Under The Milky Way en Your Ghost in de keuzelijst is goed nieuws! Heb die beiden al een paar keer als vrije keuze ingeschoten, misschien kijken ze dus toch af en toe naar nummers die daar veel worden gekozen. Heb deze nummers ook wel eens op radio 2 gehoord, dus ze zouden ze iig moeten accepteren als mogelijke notering in de lijst.

Jubilee Street is ook een mooie vrije keuze, die ga ik ook meenemen.

Iets minder persoonlijke favorieten, iets meer ter stimulering van enige diversiteit.

Salt-N-Pepa - Push It
Slayer - Angel of Death
TLC - Waterfalls
Yarbrough & Peoples - Don't Stop the Music
Adventures of Stevie V - Dirty Cash
The Beloved - Sweet Harmony
The Cardigans - My Favourite Game
En Vogue - Don't Let Go (Love)
Björk - Human Behaviour
Massive Attack - Teardrop
Coolio - Gangsta's Paradise
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Blur - Girls and Boys
Visage - Fade to Grey
World Party - Way Down Now

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
Dinosaur - Kiss Me Again
Sonic Youth - Teenage Riot

Onweerwolf
freitzen schreef:
(quote)

Als ik het goed heb gekopieerd van vorig jaar stonden er toen 4014 nummers in de keuzelijst. Een pdf met de lijst van dit jaar heb ik niet gezien, maar na oneindig naar beneden te scrollen en een algehele kopie te maken zie ik nog maar 3977 nummers... er is dus ook wel het nodige geschrapt. De door mij al geregeld aangehaalde Sugababes lijken het voornaamste slachtoffer: van de acht van vorig jaar zijn er nu nog maar twee over.

Echt bizar dat ze er platen uit halen. Wat zou daar nou de reden voor kunnen zijn?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Echt bizar dat ze er platen uit halen. Wat zou daar nou de reden voor kunnen zijn?

Dat er niemand op stemt?

Schijnt dat dat de nummers uit de keuzelijst zijn waar nauwelijks op gestemd wordt. Ik dacht dat het op de website staat uitgelegd.

Maar dat is het natuurlijk alsnog meer moeite om te schrappen dan om de lijst gewoon intact te laten.

King CRimson _ Starless
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Bee Gees - Holiday
The Waterboys- The whole of the moon
The Small Faces - Tin Soldier
Wings - Maybe I'm amazed
UK - Rendez Vous 6.02
The Church - Under The Milky Way
Harry Nilsson - Everybody's Talkin
Elbow - One Day Like This
David Sylvian - Forbidden Colours
Slayer - Angel Of Death
Iron MAiden - Can I play With Madness
Randy Newman - Birmingham
Travelling Wilbury's - Handle With Care

eigen keuzes niet deze keer , heeft weinig nut denk ik

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Dat er niemand op stemt?

Waarom zou dat een reden zijn om ze er uit te halen?

Onweerwolf
Gretz schreef:
Maar dat is het natuurlijk alsnog meer moeite om te schrappen dan om de lijst gewoon intact te laten.

Precies! Dat!

Onweerwolf schreef:
(quote)

Waarom zou dat een reden zijn om ze er uit te halen?

Waarschijnlijk willen ze dat de keuzelijst overzichtelijk blijft en niet te groot wordt. Ik zou zeggen: hoe groter, hoe beter, maarja...

Aan de lijst van Lukas te zien zijn er echt veel leuke nummers bijgekomen in de keuzelijst! The Message, Sweet Harmony, Way Down Now, Teardrop kan ik me niet herinneren van eerdere edities. Eigenlijk had ik niet zo'n zin om dit jaar te stemmen, maar ik ga ergens dit weekend toch maar weer aan de slag.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Waarschijnlijk willen ze dat de keuzelijst overzichtelijk blijft en niet te groot wordt.

Overzichtelijk. Ik ben benieuwd welke criteria ze daar voor gebruiken dan... Waarom zou een lijst van 4000 platen overzichtelijker zijn dan een lijst van 8000 platen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.