MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Hier die van mij

Vrije keuzes vergeten merkte ik achteraf.

Celine Dion .

Edgar18 schreef:
Celine Dion .
Is verder bloedserieus hoor. Ik vind het gewoon een melodieus erg sterk nummer met vooral een prachtig refrein en low whistles.

Ik heb er ook wel een klein zwak voor hoor Jasper. Maar 'zwak' genoeg om het in m'n lijstje te zetten ben ik dan weer niet.

StopMakingSenseo schreef:
Pure momentopname, volgende week weer anders.

En de eigen keuzes zijn bij mij altijd 'dat had natuurlijk gewoon in de keuzelijst gemoeten'- nummers.

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Dennes - stemmen.top2000.nl

Dat zijn inderdaad wel echt vrije keuzes waarvan je denkt: huh stonden die er niet in dan?

Vooral die tweede vrije keus zou een prima toevoeging voor de lijst zijn aERodynamIC. Leuk dat je een paar van mijn grote favorieten combineert met een paar .

Er zit helemaal niks bij..... je kletst maar wat

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Martijn - stemmen.top2000.nl

Probeer meestal een mix te maken van muziek die ik zelf vaak luister en fijne muziek die echt bij die Top 2000 hoort (dus grote hits die iedereen wel kent en een gemeenschappelijk gevoel geven).

Zag ineens dat je op die herrie van Avicii kan stemmen (erger nog, hij stond vorig jaar er twee keer in), dan liever toch die lijst van jaren terug waarin veel muziek ontbrak maar in elk geval die wansmakelijk producten van de laatste jaren ook niet had.

Grote hits die iedereen wel kent, daar stemt dan toch iedereen wel op?

Avicii hoort overigens wel echt in de lijst, lijkt me. Bovendien is dat toch juist zo'n grote hit die iedereen wel kent?

Ik stem soms ook gewoon tactisch: ik zou van Radiohead liever Let Down er in zetten maar er is niks mis met Street Spirit en dat scheelt weer en vrije keuze. Gaat voor veel van die artiesten op die wel in de lijst staan maar dan net niet met mijn favoriete nummer.

Verder heeft de top 2000 me nooit echt kunnen boeien en heb ik het nog nooit geluisterd. Het is dat ik een lijstjes freak ben

Arrie Avicii vind ik echt overgewaardeerde troep. Vraag me ook af of de beste man überhaupt wel een instrument kan bespelen of echt alleen maar wat klikjes achter elkaar programmeert in een computer. Nee, dat hoort niet eens in een toplijst thuis. En zeker vind ik die qua sfeer niet in de Radio 2 Top 2000 horen. Dat vind ik nu zo fijn aan die lijst, muziek die ik wel goed ken en mooi vind maar minder snel zelf zal opzetten, dat toch allemaal in een lijstje en een beetje een bepaald soort stijl.

En juist die grote nummers wil je of hoger hebben of hopen dat ze niet nog verder zakken wat de laatste 4 jaar wel gebeurt. Überhaupt: The Beatles en The Stones niet eens in de top 25, geeft je toch enigszins te denken.

mjk87 schreef:
Arrie Avicii vind ik echt overgewaardeerde troep. Vraag me ook af of de beste man überhaupt wel een instrument kan bespelen of echt alleen maar wat klikjes achter elkaar programmeert in een computer. Nee, dat hoort niet eens in een toplijst thuis. En zeker vind ik die qua sfeer niet in de Radio 2 Top 2000 horen. Dat vind ik nu zo fijn aan die lijst, muziek die ik wel goed ken en mooi vind maar minder snel zelf zal opzetten, dat toch allemaal in een lijstje en een beetje een bepaald soort stijl.

En juist die grote nummers wil je of hoger hebben of hopen dat ze niet nog verder zakken wat de laatste 4 jaar wel gebeurt. Überhaupt: The Beatles en The Stones niet eens in de top 25, geeft je toch enigszins te denken.

Dus een instrument kunnen bespelen is knapper of bewonderenswaardiger dan met de computer muziek maken? En muziek met de computer gemaakt hoort dus niet in een toplijst? Nou, dat vind ik dus de grootst mogelijke onzin dus hier gaan we niet uitkomen.

Ah, het past niet in de sfeer, want het moet wel muziek zijn die jij goed kent en mooi vindt...

Aha. De Beatles en de Stones horen per se in de top 25. Volgens mij staan de Beatles vijftig keer genoteerd ofzo, en nog is het niet goed genoeg... De grote nummers hoef ik echt niet nog hoger te hebben.

Ik zie wel grotere gebreken dan dat de Beatles en de Stones niet in de top 25 staan.

Misterfool
Ghost love score van nightwish.
Had ik ook zo in mijn vrije lijst kunnen zetten.

Pfoe, was zowaar nog helemaal niet makkelijk. De vijftien beste liedjes die ik uit de keuzelijst kon vissen aangevuld met vier persoonlijke favorieten en Rebellion (Lies) (waar normaal denk ik Venus in Furs zou staan). Ik heb er wel op gelet of nummers een reële kans hebben op de lijst anders had de boel er nog wel wat anders uit gezien.

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Edgar - stemmen.top2000.nl

Arrie schreef:
Dus een instrument kunnen bespelen is knapper of bewonderenswaardiger dan met de computer muziek maken? En muziek met de computer gemaakt hoort dus niet in een toplijst? Nou, dat vind ik dus de grootst mogelijke onzin dus hier gaan we niet uitkomen.

Dat zeg ik niet (al is dat wel zo natuurlijk), maar een beetje muzikant kan in ieder geval spelen en/of componeren. En laten we wel wezen, die muziek van Avicii is typisch leuk voor een minuut, en dan heb je het nummer al gehad en komt er niks nieuws meer. Afrojack idem, leuk voor een minuut en dan hebben ze al hun trucjes al gebruikt. Verder kan ik sommige muziek uit de computer of van de draaitafel prima hebben (Daft Punk vind ik bijvoorbeeld wel fantastisch, al is het maar dat die muziek wel de volle 7 minuten kan boeien)

Ah, het past niet in de sfeer, want het moet wel muziek zijn die jij goed kent en mooi vindt...

Nee, de sfeer van die zender en die muziek. Vandaag op mijn werk stond de top 1000 van Q aan, met onder meer Avicii, Charly Lownoise en Coolio zeer hoog. Daar past het al een stuk beter. Niet per se mijn muziek, maar het past meer in die lijst. Net zozeer als dat ik Neutral Milk Hotel of My Bloody Valentine niet in een top 2000 thuis vind horen.

Aha. De Beatles en de Stones horen per se in de top 25. Volgens mij staan de Beatles vijftig keer genoteerd ofzo, en nog is het niet goed genoeg... De grote nummers hoef ik echt niet nog hoger te hebben.

Het geeft vooral aan dat de lijst nogal verandert. En ja, ik zie die bands graag hoog staan, en nee, 50 keer Beatles hoeft ook niet van mij.

Ik zie wel grotere gebreken dan dat de Beatles en de Stones niet in de top 25 staan.

Ik ook.

Edgar18 schreef:
Pfoe, was zowaar nog helemaal niet makkelijk. De vijftien beste liedjes die ik uit de keuzelijst kon vissen aangevuld met vier persoonlijke favorieten en Rebellion (Lies) (waar normaal denk ik Venus in Furs zou staan). Ik heb er wel op gelet of nummers een reële kans hebben op de lijst anders had de boel er nog wel wat anders uit gezien.

Nick Drake..... op het allerlaatste moment uit mijn vrije keus lijstje gevallen en Portishead uit het gewone lijstje. En verder doe ik niet zo lelijk over nummers uit jouw lijstje (want prima) dan jij over de mijne

Edgar18 schreef:

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Edgar - stemmen.top2000.nl

Niks mis mee en ook lekker veel soul

aERodynamIC schreef:
En verder doe ik niet zo lelijk over nummers uit jouw lijstje (want prima) dan jij over de mijne
Sorry Eric, ik zal het proberen nooit meer doen . Eigenlijk is je lijstje wel mooi hoor . Op één na dan..

Volgende week persoonlijke excuses bij PopUp Edgar18 (of komen jullie niet?)

(ben trouwens wel benieuwd naar 'die ene')

Arrie schreef:
(quote)

Dat zijn inderdaad wel echt vrije keuzes waarvan je denkt: huh stonden die er niet in dan?

3 van de 5 zijn denk ik te zwart voor Radio 2. Wel prachtige keuzes!

mjk87 schreef:
(quote)

Dat zeg ik niet (al is dat wel zo natuurlijk)

Natuurlijk? Waarom is dat zo natuurlijk? (Als het al zo is...)

aERodynamIC schreef:
Volgende week persoonlijke excuses bij PopUp?

We hebben een beetje een erg drukke agenda volgend weekend dus ik zit nog in dubio maar goeie kans dat we er (gewoon) zijn hoor. En 'die ene' waar m'n nekharen van overeind gaan staan is Pearl Jam.

yeahyeahyeah schreef:
Het valt me verder op dat de keuzelijst steeds meer begint in te spelen op jeugdsentiment binnen mijn leeftijdscategorie

Bomb The Bass – Winter In July
Deee-Lite – Groove Is In The Heart
Grandmaster Flash – The Message
Kim Carnes – Bette Davis Eyes
Kristin Hersh – Your Ghost
Massive Attack – Teardrop
Moby – Go
Neneh Cherry – Buffalo Stance
Smashing Pumpkins – Tonight, Tonight
Sophie B. Hawkins – Right Beside You
Stone Roses – Fools Gold
The Church – Under The Milky Way
The Farm – All Together Now
Visage – Fade To Grey
World Party – Way Down Now

Arcade Fire – Rebellion (Lies)
Bobby Womack – Across 110th Street
Nick Cave & The Bad Seeds – Jubilee Street
Pixies – Where Is My Mind?
Tubeway Army – Are 'Friends' Electric?

Dat valt mij ook op en mooi lijstje.

En geen Arcade Fire, Pixies en 1 keer Smiths en New Order in de keuzelijst, maar gelukkig wel 7 keer Trijntje Oosterhuis.

mjk87 schreef:

Gast, ben jij niet stiekem 67 i.p.v. 27?

Mijn moeder is bijna 67 en die heeft nog een moderne smaak.

Jammer dat van top 40 acts als Savage Garden en Nelly Furtado dan weer niet I Want You en Promiscuous in de lijst staan, maar wel weer alle Sky Radio-ballads.

En 2 keer Mas Qua Na Da van Sergio Mendes had ook niet gehoeven...

Edgar18 schreef:
Pearl Jam.

Staat heeeeeeeeeeeel hoog in mijn top 100

Maar ja ik was toen 21 en ging helemaal loos op dat nummer of dat nu live was of tijdens het uitgaan. Onlosmakelijk verbonden met mijn jongere jaren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.