MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Teunnis schreef:
Gek, The Beach Boys - Surfin' U.S.A. staat er niet eens tussen. Net als Surf's Up, al is die wel wat minder bekend volgens mij. Niet dat ik een van beiden wil nomineren, maar ik weet toch zeker dat ze de lijst met gemak moeten kunnen halen.

Ik twijfel daar over, Surf's Up is bij het massapubliek niet zo bekend. Surfin' USA is het soort nummer dat weg is gezakt uit de lijst en nu is overgeheveld naar de andere lijst van de Publieke Omroep: Radio5 - Bekijk de Evergreen Top 1000 - radio5nostalgia.nl .

Een deel van de nummers staat ook in de Top 2000, maar die lijst staat vooral ook vol met platen uit de jaren 50 en 60 die ooit in de top 2000 stonden maar zijn verdwenen, aangevuld met nummers van wat later die die doelgroep ook kan waarderen en dingen uit de jaren 70 die niet zo radio 2 verantwoord zijn (zoals Demis Roussos en BZN).

Visage in de keuzelijst? krijg nou wat

tbouwh schreef:
Visage in de keuzelijst? krijg nou wat

Die stond er in 2007 en 2012 ook al in.

GrafGantz schreef:
Net een eerste schifting gemaakt, maar is zoals altijd weer lastig. Heb er nu 68 over uit de keuzelijst van 3977 nummers, komend weekend maar eens verder gaan schrappen.
Heb je niet een paar e-mailadressen? Ik gebruik elk jaar mijn privé en werk (2x) mail om zo in ieder geval 45 nummers punten te kunnen geven.

Dit weekend mijn lijstje maar eens maken. Ik zal in ieder geval Rebellion (Lies) tussen de vrije keuzes zetten. Ik vermoed dat het 0,0% kans maakt maar vind het toch een leuk experimentje.

laxus11 schreef:
(quote)

Die stond er in 2007 en 2012 ook al in.

ah okee. Verrassend voor mij, ik leerde het nummer pas via de ladder kennen hier, en top 2000-materiaal? leek me niet.
Ga dit weekend ook de keuzelijst doorlopen, benieuwd wat ik allemaal tegenkom ( en wat niet).

chevy93 schreef:
7x Rihanna

Even off topic, maar wist je dat Rihanna al 35 Top 40 hits op haar naam heeft. In 9 jaar tijd. Ter vergelijking Madonna heeft er 55 is recordhouder (maar deed er 30 jaar over), Rihanna heeft meer top 40-hits gehad dat bijvoorbeeld David Bowie, Tina Turner, Janet Jackson en Robbie Williams.

Coldplay - Fix You
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Muse - Knights Of Cydonia
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Oasis - Don't Look Back In Anger
Pearl Jam - Black
Queen - Innuendo
Radiohead - Fake Plastic Trees
Radiohead - Paranoid Android
Stromae - Formidable
The Beatles - Eleanor Rigby
The Cure - A Forest
The Police - Roxanne
Toto - Africa
Within Temptation - Mother Earth

Blur - Coffee & TV
Gorillaz - Feel Good Inc.
Muse - New Born
Rammstein - Mutter
The Smiths - How Soon Is Now?

Edgar18 schreef:
(quote)
Heb je niet een paar e-mailadressen? Ik gebruik elk jaar mijn privé en werk (2x) mail om zo in ieder geval 45 nummers punten te kunnen geven.

Ah, goede tip. Heb er in totaal 4 dus dan hoeven er maar 8 af te vallen. En als ik dan 4x hetzelfde lijstje bij de vrije keuzes invul wordt dat misschien ook een succes

Het is zelfs geen probleem om met hetzelfde e-mailadres meerdere keren te stemmen

Gebruiker43757 schreef:
Coldplay - Fix You
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Muse - Knights Of Cydonia
Oasis - Don't Look Back In Anger
Pearl Jam - Black
Queen - Innuendo
Radiohead - Fake Plastic Trees
Stromae - Formidable
The Beatles - Eleanor Rigby
The Cure - A Forest
The Police - Roxanne
Toto - Africa
Within Temptation - Mother Earth

Blur - Coffee & TV
Gorillaz - Feel Good Inc.
Muse - New Born
Rammstein - Mutter
The Smiths - How Soon Is Now?

Toplijst:) in je hoofdlijst staan zowaar 6,7 nummers waarvan de kans groot is dat ze ook in mijn shortlist staan;
Ik zeg bewust een grote kans, omdat bij mij wel een nummer of 75 in aanmerking komt ( als het er niet meer zijn )

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Ah, goede tip. Heb er in totaal 4 dus dan hoeven er maar 8 af te vallen. En als ik dan 4x hetzelfde lijstje bij de vrije keuzes invul wordt dat misschien ook een succes

5. Wat doet Radio 2 met de zogenaamde 'valse stemmen'?

Radio 2 signaleert afwijkend stemgedrag. Stemmen die op een oneerlijke wijze tot stand zijn gekomen tellen niet mee voor de Top 2000. Het gaat hierbij voornamelijk om mensen die onder eigen naam meerdere keren hetzelfde lijstje, of dezelfde vrije keuze invullen. Ook kan er niet twee of zelfs meerdere keren (via de vrije keuze) op hetzelfde nummer worden gestemd. Radio 2 kijkt kritisch naar dezelfde (of min of meer dezelfde) lijstjes van verschillende personen met steeds dezelfde vrije keuze en signaleert acties op (social) media, die gericht zijn om een bepaald nummer doelbewust hoog in de lijst te krijgen. Alle zogenaamde ’valse’ stemmen worden verwijderd voordat het ’wegen’ begint.

En dan is het nog een mazzeltje dat het gehalte aan muzikale nerds hier op MuMe dermate hoog ligt, dat van een sociaal medium nauwelijks sprake is.

Mijn lijstje:

Bill Withers - Ain't No Sunshine
The Clash - London Calling
David Bowie - "Heroes"
Deep Purple - Child in Time
Elbow - One Day Like This
Foo Fighters - Everlong
James Blake - Limit to your Love
Kraftwerk - Autobahn
Peter Gabriel & Kate Bush - Don't Give Up
Pink Floyd - Wish you Were Here
RATM - Killing in the Name of
XTC - Making Plans for Nigel
Yes - Close to the Edge

Aphex Twin - Flim
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Built to Spill - I Would Hurt a Fly
Dj Shadow - Midnight in a Perfect World
Godspeed You! Black Emperor - Moya

thelion schreef:
Het is zelfs geen probleem om met hetzelfde e-mailadres meerdere keren te stemmen

Als je maar niet telkens op hetzelfde nummer stemt in de vrije keuzes.

starbright boy schreef:
(quote)

Even off topic, maar wist je dat Rihanna al 35 Top 40 hits op haar naam heeft. In 9 jaar tijd. Ter vergelijking Madonna heeft er 55 is recordhouder (maar deed er 30 jaar over), Rihanna heeft meer top 40-hits gehad dat bijvoorbeeld David Bowie, Tina Turner, Janet Jackson en Robbie Williams.

Vind zeven keer inderdaad wat mager nog. En ook bij Beyoncé ontbreken er nog wel wat classics. Maar goed die twee artiesten zijn natuurlijk veel te urban voor Radio 2 (niet voor niets dat de nominaties allemaal rustigere nummers zijn - op de onoverkomelijke hits na).

Op een of andere manier voelt dat toch niet eerlijk om meerdere keren te stemmen, ook al stem je dan op andere nummers. Voor mij is het gewoon logisch dat iedereen één keer mag stemmen.

Geen Buddy Holly - Everyday in de keuzelijst

GrafGantz schreef:
(quote)

Geen Roberta Flack?

Dit jaar eens niet. Voor de verandering. Volgend jaar zal ie vast weer in mijn lijstje staan hoor.

Teunnis schreef:
Geen Buddy Holly - Everyday in de keuzelijst

Nee, daar verbaas ik me al jaren over... Wel vier nummers van hem, zoals Well Alright dat veel bekender is in andere uitvoeringen, maar de evergeen Everyday niet...

Ik zit nog een beetje rond te kijken maar ook Fools Gold, 2 nieuwe nummers van Bill Withers namelijk Use Me en Grandma's Hands, 3x The Cardigans, The Verve - The Drugs Don't Work o.a. in de keuze lijst.

Ja, The Stone Roses mogen ook wel eens in de lijst!

Casartelli schreef:
(quote)

(quote)

En dan is het nog een mazzeltje dat het gehalte aan muzikale nerds hier op MuMe dermate hoog ligt, dat van een sociaal medium nauwelijks sprake is.

Geen probleem, doe ik gewoon 4x een (bijna) compleet ander lijstje

Zelfs de Pumpkins staan in de keuzelijst en ook Torch van Soft Cell

Ook The Prodigy staat in de keuze lijst.

Kan best een mooie top 2000 worden dit jaar

tbouwh schreef:

Toplijst:) in je hoofdlijst staan zowaar 6,7 nummers waarvan de kans groot is dat ze ook in mijn shortlist staan;
Ik zeg bewust een grote kans, omdat bij mij wel een nummer of 75 in aanmerking komt ( als het er niet meer zijn )

Ik ben benieuwd

Ik ben vooral beniewd naar dat zeven tiende nummer

Erg veel keuze aan leuke nummers deze keer, dus om het wat makkelijker te maken alleen nummers geselecteerd die niet in de top 2000 van vorig jaar staan (foutjes voorbehouden). De meesten staan ook voor het eerst in de keuzelijst. Desondanks was het nog steeds lastig en had ik niet verwacht bijv. The Beloved en Portishead ernaast te laten, deze vielen uiteindelijk toch nog af.

Het valt me verder op dat de keuzelijst steeds meer begint in te spelen op jeugdsentiment binnen mijn leeftijdscategorie

Bomb The Bass – Winter In July
Deee-Lite – Groove Is In The Heart
Grandmaster Flash – The Message
Kim Carnes – Bette Davis Eyes
Kristin Hersh – Your Ghost
Massive Attack – Teardrop
Moby – Go
Neneh Cherry – Buffalo Stance
Smashing Pumpkins – Tonight, Tonight
Sophie B. Hawkins – Right Beside You
Stone Roses – Fools Gold
The Church – Under The Milky Way
The Farm – All Together Now
Visage – Fade To Grey
World Party – Way Down Now

Arcade Fire – Rebellion (Lies)
Bobby Womack – Across 110th Street
Nick Cave & The Bad Seeds – Jubilee Street
Pixies – Where Is My Mind?
Tubeway Army – Are 'Friends' Electric?

Jaydee in de lijst

Ook maar eens even stemmen dan.

Pure momentopname, volgende week weer anders.

En de eigen keuzes zijn bij mij altijd 'dat had natuurlijk gewoon in de keuzelijst gemoeten'- nummers.

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Dennes - stemmen.top2000.nl

trebremmit schreef:
Jaydee in de lijst

en Moby - Go...... nog even en Secret Cinema - Timeless Altitude staat er bij of Speedy J - Pullover.....

Tsja de jongeren van toen zijn nu de doelgroep van Radio 2........

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.