Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 27 november 2014, 14:24 uur
Ik begrijp niet dat een (imo) klassieker als Southern Man van Neil Young er niet in staat. Hij heeft sowieso weinig nummers in de lijst staan, wat ik ook verbazend vind gelet op de doelgroep van Radio 2.
Hoe dan ook, ik heb hem maar opgegeven als vrije keuze. Net als High Hopes van Pink Floyd, Reconsider Baby van Joe Bonamassa, The Invisible Man van Marillion en Say Goodbye To The Blues van Walter Trout.
Straks maar even een lijstje voor mijn dochtertje insturen. Ofwel, mijn tweede lijstje.
Hoe dan ook, ik heb hem maar opgegeven als vrije keuze. Net als High Hopes van Pink Floyd, Reconsider Baby van Joe Bonamassa, The Invisible Man van Marillion en Say Goodbye To The Blues van Walter Trout.
Straks maar even een lijstje voor mijn dochtertje insturen. Ofwel, mijn tweede lijstje.

0
geplaatst: 27 november 2014, 15:34 uur
Gretz schreef:
Probleem is dat de verdeeldheid over het nummer dan waarschijnlijk een stuk groter is.
Probleem is dat de verdeeldheid over het nummer dan waarschijnlijk een stuk groter is.
Kwestie van goede afspraken maken. Enkele gebruikers hakken de knoop door en als de rest (op wat sufferds na dan) zich daaraan conformeert is de actie geslaagd. Zo ist met Rebellion ook gegaan.

0
geplaatst: 27 november 2014, 16:28 uur
Moet lukken, ik heb me er dit jaar ook toe kunnen zetten op één van mijn minst favo AF te stemmen. Volgend jaar één van mijn meest favo Nationals (Bloodbuzz!)
0
geplaatst: 27 november 2014, 16:52 uur
Deze acties zijn al zo oud als de Top 2000 zelf en zijn maar zelden succesvol.
Uiteindelijk bepaalt Radio 2 wat erin komt en niet de stemmers
Maar we zullen zien.

Maar we zullen zien.
0
geplaatst: 27 november 2014, 17:19 uur
Tony schreef:
Kwestie van goede afspraken maken. Enkele gebruikers hakken de knoop door en als de rest (op wat sufferds na dan) zich daaraan conformeert is de actie geslaagd. Zo ist met Rebellion ook gegaan.
(quote)
Eerst maar 'ns afwachten of Rebellion het haalt.
0
geplaatst: 27 november 2014, 17:20 uur
Als er voor Bloodbuzz gekozen gaat worden doe ik niet mee. Fake Empire wil ik met alle liefde in mijn vrije keuzelijst zetten, maar ik denk niet dat Fake Empire ooit een kans maakt om in de Top 2000 te belanden.
0
geplaatst: 27 november 2014, 17:25 uur
Het is There Is a Light That Never Goes Out ook gelukt 2 jaar geleden, maar die had wel de hulp van Twitter en het NRC.
0
geplaatst: 27 november 2014, 17:47 uur
johan de witt schreef:
Deze acties zijn al zo oud als de Top 2000 zelf en zijn maar zelden succesvol.
Maar we zullen zien.
Ik vermoed dat dit inderdaad klopt, al stem ik wel elk jaar. Eén van mijn vrije keuzes van aflopen jaren (net als stoepkrijt) was The Drugs Don't Work en die staat nu in de keuzelijst dus stemmen zal altijd wel helpen. Deze van The Verve is een (wereldwijd) bekend nummer dus voor Radio2 ook zeer acceptabel. Voor minder bekende bands/nummers zal die drempel toch wat hoger liggen denk ik.Deze acties zijn al zo oud als de Top 2000 zelf en zijn maar zelden succesvol.

Maar we zullen zien.
0
geplaatst: 27 november 2014, 19:27 uur
Ja, en je zult zien dat The Drugs Don't Work nu ook meteen rond 200 of 300 binnen komt, wat al aangeeft dat-ie er jaren eerder in had moeten staan. Dat zal met Rebellion (Lies) ook ooit gebeuren, maar ik verwacht zeker nog niet dit jaar, maar eerder over een jaar of 5...
0
geplaatst: 27 november 2014, 21:32 uur
Heb er weer een mooi lijstje van gemaakt
Alice Cooper - Halo of Flies
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
King Crimson - Starless
Pink Floyd - Echoes
Pink Floyd - Comfortably Numb
Gerry Rafferty - Baker Street
Cuby & the Blizzards - Somebody Will Know Someday (wat heel knullig als Somebody Will Know Somebody op de site staat
)
Bruce Springsteen - The River
Japan - Nightporter
Supertramp - Fool's Overture
U.K. - Rendez-vous 6:02
Editors - Smokers Outside the Hospital Door
Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
Jackson Browne - The Load Out/Stay
The Beatles - A Day in the Life
Vrije Keuzes:
Bruce Springsteen - Jungleland
Rush - Xanadu
Marillion - The Invisible Man
The Waterboys - Red Army Blues
Iron Maiden - To Tame a Land
Alice Cooper - Halo of Flies
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
King Crimson - Starless
Pink Floyd - Echoes
Pink Floyd - Comfortably Numb
Gerry Rafferty - Baker Street
Cuby & the Blizzards - Somebody Will Know Someday (wat heel knullig als Somebody Will Know Somebody op de site staat
)Bruce Springsteen - The River
Japan - Nightporter
Supertramp - Fool's Overture
U.K. - Rendez-vous 6:02
Editors - Smokers Outside the Hospital Door
Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
Jackson Browne - The Load Out/Stay
The Beatles - A Day in the Life
Vrije Keuzes:
Bruce Springsteen - Jungleland
Rush - Xanadu
Marillion - The Invisible Man
The Waterboys - Red Army Blues
Iron Maiden - To Tame a Land
0
geplaatst: 27 november 2014, 23:00 uur
Keuzelijst
1. Muse- Knights of Cydonia
2. Dire Straits- Brothers in Arms
3. Supertramp- Fool’s Overture
4. Kate Bush- The Man with the Child in his Eyes
5. Ennio Morricone- Once Upon a Time in the West
6. Snow Patrol- Run
7. Damien Rice- 9 Crimes
8. Elbow- One Day Like This
9. David Bowie- Space Oddity
10. Starship- We Built This City
11. Queen- Innuendo
12. OMD- Joan of Arc ( Maid of Orleans )
13. Eva Cassidy- Fields of Gold
14. Coldplay- Fix You
15. Queen- Who Wants to Live Forever
Vrije keuzes
1. Arcade Fire- Rebellion (Lies) ( in de hoop dat ie er ook daadwerkelijk inkomt )
2. Bruce Springsteen- Jungleland ( zoveel platen van the Boss in de keuzelijst, en deze niet
)
3. Mama Cass- Make Your Own Kind of Music
4. Sigur Ros- Staralfur
5. King Crimson- The Court of the Crimson King
1. Muse- Knights of Cydonia
2. Dire Straits- Brothers in Arms
3. Supertramp- Fool’s Overture
4. Kate Bush- The Man with the Child in his Eyes
5. Ennio Morricone- Once Upon a Time in the West
6. Snow Patrol- Run
7. Damien Rice- 9 Crimes
8. Elbow- One Day Like This
9. David Bowie- Space Oddity
10. Starship- We Built This City
11. Queen- Innuendo
12. OMD- Joan of Arc ( Maid of Orleans )
13. Eva Cassidy- Fields of Gold
14. Coldplay- Fix You
15. Queen- Who Wants to Live Forever
Vrije keuzes
1. Arcade Fire- Rebellion (Lies) ( in de hoop dat ie er ook daadwerkelijk inkomt )
2. Bruce Springsteen- Jungleland ( zoveel platen van the Boss in de keuzelijst, en deze niet
)3. Mama Cass- Make Your Own Kind of Music
4. Sigur Ros- Staralfur
5. King Crimson- The Court of the Crimson King
0
geplaatst: 28 november 2014, 00:07 uur
Tony schreef:
Kwestie van goede afspraken maken. Enkele gebruikers hakken de knoop door en als de rest (op wat sufferds na dan) zich daaraan conformeert is de actie geslaagd.
(quote)
Kwestie van goede afspraken maken. Enkele gebruikers hakken de knoop door en als de rest (op wat sufferds na dan) zich daaraan conformeert is de actie geslaagd.
Zeg Tony, je wordt nu langzamerhand wel een beetje vervelend. Ik zou bijna zeggen, om je eigen woorden te gebruiken, best wel suf.

0
geplaatst: 28 november 2014, 00:50 uur
Ik zag dat Lykke Li's I Follow Rivers dit jaar ook nieuw is op de keuzelijst, nadat we het 2 jaar lang enkel moesten doen met die vreselijke cover. Wel de Magician Remix, schijnbaar is Radio 2 tegenwoordig niet meer allergisch voor muziek met een beat. Ik hoop vurig dat we de dag nog gaan meemaken dat Lykke boven Triggerfinger eindigt.
0
Telamon
geplaatst: 28 november 2014, 06:58 uur
Net een update gehoord over de nieuwkomers in de Top2000 op radio2. Rebellion werd niet genoemd. Wel Slayer (Angel of death meen ik) naast de logische Dotam en Common Linnits.
0
geplaatst: 28 november 2014, 07:12 uur
Telamon schreef:
Net een update gehoord over de nieuwkomers in de Top2000 op radio2. Rebellion werd niet genoemd. Wel Slayer (Angel of death meen ik) naast de logische Dotam en Common Linnits.
Heb ik ook gehoord. Slayer hoeft voor mij persoonlijk niet zo: ik zie liever Master of Puppets-Metallica of Wasted Years-Iron Maiden in de lijst, maar als het stemmen dit jaar op een eerlijke manier is gegaan (dat was volgens radio 2 vorig jaar blijkbaar niet het geval), dan verdient Angel of death even goed een plek in de lijst. Andere nieuwe (hoge) binnenkomers zouden zijn: Nothing really matters-Mr.Probz en In your arms-Chef Special. Er werd verder door Hans Schiffers gesproken over 190 nieuwe binnenkomers (of daar de re-entrys bij zijn geteld weet ik niet). Ik verwacht niet dat Rebellion dit jaar in de lijst komt, maar hoop uiteraard van wel. Arcade Fire verdient een mooie plek in de lijst en als er eenmaal 1 notering van de groep in de lijst staat, dan zullen er meer volgen.Net een update gehoord over de nieuwkomers in de Top2000 op radio2. Rebellion werd niet genoemd. Wel Slayer (Angel of death meen ik) naast de logische Dotam en Common Linnits.
0
geplaatst: 28 november 2014, 07:14 uur
Gretz schreef:
Ik zag dat Lykke Li's I Follow Rivers dit jaar ook nieuw is op de keuzelijst, nadat we het 2 jaar lang enkel moesten doen met die vreselijke cover. Wel de Magician Remix, schijnbaar is Radio 2 tegenwoordig niet meer allergisch voor muziek met een beat. Ik hoop vurig dat we de dag nog gaan meemaken dat Lykke boven Triggerfinger eindigt.
Dat hoop ik ook: Lykki Li's versie is gewoon beter en de beats in het nummer zijn niet irritant. Het is gewoon een goed voorbeeld van een modern nummer, dat 2 jaar later nog steeds prettig in het gehoor ligt. De Magician Remix was overigens de hitversie.Ik zag dat Lykke Li's I Follow Rivers dit jaar ook nieuw is op de keuzelijst, nadat we het 2 jaar lang enkel moesten doen met die vreselijke cover. Wel de Magician Remix, schijnbaar is Radio 2 tegenwoordig niet meer allergisch voor muziek met een beat. Ik hoop vurig dat we de dag nog gaan meemaken dat Lykke boven Triggerfinger eindigt.
0
geplaatst: 28 november 2014, 07:51 uur
Nieuwe update (7.50 uur): de snelste stijgers in de prognose zijn Home Again van Kensington, De Peel in brand-Rowwen Hezze, If you could see me now-The Script, maar ook The Chain en Songbird van Fleetwood Mac doen het goed.
0
Cured
geplaatst: 28 november 2014, 07:55 uur
The Chain
, één van mijn favo FM songs in het tijdperk met Buckingham/Nicks.
, één van mijn favo FM songs in het tijdperk met Buckingham/Nicks.
0
Cured
geplaatst: 28 november 2014, 07:57 uur
Telamon schreef:
Net een update gehoord over de nieuwkomers in de Top2000 op radio2. Wel Slayer (Angel of death meen ik)
Angel Of Death hoeft ook niet zo voor mij, wel in de context van dat album. Ik hoor ook liever dan Master Of Puppets, Welcome Home (Sanitarium) of Fade To Black in zo'n Top 2000.Net een update gehoord over de nieuwkomers in de Top2000 op radio2. Wel Slayer (Angel of death meen ik)
Dat trekt ook meer/beter andere luisteraars denk ik qua Metal.
0
geplaatst: 28 november 2014, 08:01 uur
Gekozen voor:
Bob Dylan - Hurricane
Neil Young - Like a Hurricane
Fleetwood Mac - Go your own way
Golden Earring - Back Home
Golden Earring - Holy holy life
Richard Harris - MacArthur Park
10cc - The Wall street shuffle
Status quo - Down down
Roxy music - If there is something
Earth & fire - Maybe tomorrow maybe tonight
Beatles - Help
Led Zeppelin - Stairway to heaven
Yes - Yours is no disgrace
Manfred Mann's earth band - Blinded by the light
Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden colours
Vrije keuze:
Steven Wilson - The raven that refused to sing
Jonathan Wilson - Dear Friend
Patti Smith - Radio Bagdad
Stevie Nicks - Planets of the universe
Satellite stories - Kids aren't safe in the metro
Bob Dylan - Hurricane
Neil Young - Like a Hurricane
Fleetwood Mac - Go your own way
Golden Earring - Back Home
Golden Earring - Holy holy life
Richard Harris - MacArthur Park
10cc - The Wall street shuffle
Status quo - Down down
Roxy music - If there is something
Earth & fire - Maybe tomorrow maybe tonight
Beatles - Help
Led Zeppelin - Stairway to heaven
Yes - Yours is no disgrace
Manfred Mann's earth band - Blinded by the light
Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden colours
Vrije keuze:
Steven Wilson - The raven that refused to sing
Jonathan Wilson - Dear Friend
Patti Smith - Radio Bagdad
Stevie Nicks - Planets of the universe
Satellite stories - Kids aren't safe in the metro
0
geplaatst: 28 november 2014, 08:34 uur
Gretz schreef:
Klopt, maar het is al heel wat dat veel mensen dit jaar bereid zijn om een plek inruimen voor Arcade Fire, terwijl Rebellion (Lies) lang niet iedereens persoonlijke favoriete is.
.
Klopt, maar het is al heel wat dat veel mensen dit jaar bereid zijn om een plek inruimen voor Arcade Fire, terwijl Rebellion (Lies) lang niet iedereens persoonlijke favoriete is.
.
Als ik hier zo de lijstjes bekijk vraag ik me af of ze het gaan redden. Werd kennelijk ook niet genoemd bij de nieuwe binnenkomers. Overigens The Verve totaal vergeten

0
geplaatst: 28 november 2014, 09:04 uur
Op de website van radio 2 zijn ook updates te vinden: Updates prognose lijst 2014 N.B. in de updates wordt gesproken over Tom's favoriet. Met Tom wordt statisticus Tom Goris bedoeld en zijn favoriete nummer is Will you van Hazel O'Connor (prachtig nummer overigens met een hele mooie sax-solo).
0
geplaatst: 28 november 2014, 11:03 uur
meesterlijk hoor die mannenplaten , starless van king crimson bovenaan , daarna the who , yes , en kraftwerk. Ken ook werkelijk geen enkele vrouw die king crimson en kraftwerk te gek vind. echt mannen muziek dus.... , stond dus in de hierbovengenoemde prognoslijst.
ik las laatst bij een foto op facebook van een KC plaat : "When the wife is away , King CRimson will play"
ik las laatst bij een foto op facebook van een KC plaat : "When the wife is away , King CRimson will play"
0
titan (crew)
geplaatst: 28 november 2014, 11:05 uur
Vooral dit zinnetje op de radio 2 website vind ik interessant "tot nu toe zijn er ook een record aantal nieuwe binnenkomers in de lijst".
0
geplaatst: 28 november 2014, 11:37 uur
Bij dat record nieuwkomers zit vooral een hele sloot aan 2014 nummers bij vermoed ik. Het is wel te hopen dat Rebellion een serieuze kans maakt.
0
geplaatst: 28 november 2014, 12:04 uur
Wat waarschijnlijk ook bijdraagt is het feit dat er heel veel oudere nummers voor het eerst in de keuzelijst stonden. Ik denk bijvoorbeeld dat de extra nummers van een band als Radiohead ook wel nieuw zullen binnenkomen.
0
geplaatst: 28 november 2014, 12:35 uur
mauricedegier schreef:
Bij dat record nieuwkomers zit vooral een hele sloot aan 2014 nummers bij vermoed ik. Het is wel te hopen dat Rebellion een serieuze kans maakt.
Ik snap ook niet waarom ze niet de regel maken dat je alleen op nummers kan stemmen die minstens een jaar oud zijn. Dan ontkom je er nog niet aan dat sommige nummers uitgebracht in 2013, maar een hit in 2014 in de lijst terecht komen. Maar een nummer als 'Nothing Really Matters' van Mr. Probz die net 2 maanden uit is, hoort echt niet in de lijst.
0
geplaatst: 28 november 2014, 13:06 uur
Helemaal mee eens.
Die regel is speciaal bedacht om er voor te zorgen dat de hype van het moment het niet voor het zeggen krijgt in een Top 100 aller tijden. Daar is de gewone Top 40 wel voor.
Die regel is speciaal bedacht om er voor te zorgen dat de hype van het moment het niet voor het zeggen krijgt in een Top 100 aller tijden. Daar is de gewone Top 40 wel voor.
0
geplaatst: 28 november 2014, 13:08 uur
Dire Straits - Sultans Of Swing
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
The Verve - The Drugs Don't Work
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Cure - Lullaby
Oasis - Wonderwall
New Order - Blue Monday
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Church - Under The Milky Way
Raymond Van Het Groenewoud - Twee Meisjes
Hazel O'Connor - Will You
Fleetwood Mac - The Chain
10cc - I'm Mandy Fly Me
ABBA - The Day Before You Came
Yes - Close To The Edge
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
The Smiths - How Soon Is Now?
Band Of Horses - The Funeral
The Shins - New Slang
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
The Verve - The Drugs Don't Work
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Cure - Lullaby
Oasis - Wonderwall
New Order - Blue Monday
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Church - Under The Milky Way
Raymond Van Het Groenewoud - Twee Meisjes
Hazel O'Connor - Will You
Fleetwood Mac - The Chain
10cc - I'm Mandy Fly Me
ABBA - The Day Before You Came
Yes - Close To The Edge
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
The Smiths - How Soon Is Now?
Band Of Horses - The Funeral
The Shins - New Slang
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.