MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Avond vind ik ook een beetje overroepen. Uitstekend nummer natuurlijk, maar niet de beste van Boudewijn De Groot. Voor De Overlevenden is zeker aan te raden (wat Arrie zegt).

Ik ga - zoals elk jaar - stemmen op Gorki - Mia. Het is zo jammer dat dit nummer zo onbekend nog is hier in Nederland onder het grote publiek en het verdient gewoon een plek in de Top 2000. Wil proberen via wat belgische radiostaions proberen hiervoor publiciteit te genereren en heb ook op social media enkele mensen geronseld, dus mocht iemand zich hierbij willen aansluiten, voel je vrij!

Gorki in de Top 2000

Op de Pokémon Theme Song na ga ik dit jaar alleen op nummers stemmen die van na 2010 zijn. Het moet eens afgelopen zijn met al die vervelende oude meuk.

Ik stem in de vrije keuze op Eefje de Visser (laten we allemaal De Bedoeling doen), Arcade Fire (Rebellion Lies), Nils Frahm (Says), Cœur de Pirate - Place de la République en waarschijnlijk nog de Pokémon Theme Song of Gorki's Mia. Of ik lever nog een lijstje van m'n broers in.

buizen
Als ze nu eerst wat stoffige ouwe meuk eruit gooien. Zoals dat overgewaardeerde beatcombootje uit Liverpool dat in de vorige eeuw al niet meer bestond. Dat biedt ruimte voor nieuw jong en fris talent.
Gorki - Mia is een prima keuze.

Wacht, jij schaart een nummer van bijna 25 jaar oud onder nieuw jong en fris talent?

Mia heeft wel een serieus goede kans lijkt me.
Dat heeft toch best veel aandacht gehad hier na het overlijden van Luc.

Ware het niet dat het om een Belgische artiest gaat. Mia doet het heel goed hier, maar dat komt omdat hier genoeg users uit België meestemmen, én users uit NL die het ook een goed nummer vinden. Ik verwacht dat er binnen de top 2000 echt te weinig animo is voor een nummer als deze, óók na het overlijden van Luc. Maar wie weet..

Hij komt vast wel aan die 200 stemmen die er nodig zijn om de lijst te halen.
Vraag is of ze het hem gunnen, en daar is denk ik best een kans op

Imagine hoeft voor mij niet zo nodig op plek 1, want gezien de oorlogen/aanslagen de laatste jaren zou je dan wel ieder jaar dit nummer op 1 moeten stemmen. Mijns inziens zou je erop moeten stemmen, omdat je het een goed nummer vindt, maar niet met het argument: er zijn aanslagen in Parijs geweest, al zal dat voor de nodige stemmers dit jaar toch een reden zijn. Trouwens onder dat mom is Iron Sky van Paolo Nutini een mooi alternatief voor Imagine. Persoonlijk zie ik liever Stairway to heaven op 1, zolang het maar niet Mag ik dan bij jou van mevrouw de Breij wordt (schromelijk overschat nummer in de top 100, net als Oceaan van Racoon en Happy van Pharrell Williams).

Bij deze wil ik de mede-top 2000 stemmers vragen om Firth of Fifth van Genesis op te nemen in hun stemlijst. In 2014 (eindelijk !) bescheiden binnengekomen op 1928 en deze verdient een aanzienlijk hogere plek. Verder hoop ik dat Someone, somewhere in summertime - Simple Minds en Under the Milky Way - The Church eindelijk eens een keer de lijst halen. The National en Arcade Fire zouden ook niet misstaan in de top 2000.

Dit is mijn stemlijst voor dit jaar (vooralsnog ervan uitgaande dat mijn vrije keuzes niet in de groslijst van radio 2 staan):
Keuzelijst:
1 Abba - Eagle (1978)
2 Al Stewart - Year of the cat (1977)
3 Blue Nile - Tinseltown in the rain (1984)
4 Coldplay - Clocks (2002)
5 Dire Straits - Telegraph Road (1982)
6 Duran Duran - Save a prayer (1982)
7 Genesis - Firth of fifth (1973)
8 Jeff Wayne - The eve of the war (1978)
9 Led Zeppelin - Kashmir (1975)
10 Pink Floyd - Echoes (1971)
11 The Church - Under the milky way (1988)
12 U.K. - Rendez vous 6.02 (1979)
13 U2 - The unforgettable fire (1984)
14 Ultravox - Vienna (1981)
15 White Soxx - Versailles (1981)

Vrije keuzes:
1 Simple Minds - Someone, somewhere, in summertime (1982)
2 A Flock Of Seagulls - Wishing (If I had a photograph of you) (1982)
3 Talk Talk - Living in another world (1986)
4 Arcade Fire - Rebellion (Lies) (2004)
5 The National - Bloodbuzz Ohio (2010)

P.S. ben uiteraard benieuwd naar jullie lijstjes, dus laat maar komen !

De stembussen zijn inmiddels open: aangezien er dit jaar 10 vrije keuzes zijn heb ik de volgende nummers nog toegevoegd.

6. The cinema show - Genesis (1973)
7. Are friends electric - Tubeway Army (1979)
8. How soon is now - The Smiths (1984)
9. I've been losing you - A-Ha (1986)
10. Iron sky - Paolo Nutini (2014)

Tubeway Army, Smiths en Nutini staan dit jaar in de keuze lijst Roy

buizen schreef:
Als ze nu eerst wat stoffige ouwe meuk eruit gooien. Zoals dat overgewaardeerde beatcombootje uit Liverpool dat in de vorige eeuw al niet meer bestond.

Zeg, wat heb jij in godsnaam tegen Gerry & the Pacemakers?

laxus11 schreef:
Tubeway Army, Smiths en Nutini staan dit jaar in de keuze lijst Roy
Ik wilde geen nummers offeren in de reguliere keuzes, dus vandaar .

Marty McFly schreef:
(quote)

Zeg, wat heb jij in godsnaam tegen Gerry & the Pacemakers?

Heeft iemand trouwens al ontdekt of de keuzelijst ergens te downloaden is (Word of Excel)? Heb wel soortgelijke links gevonden naar de eindlijsten van voorgaande jaren, maar niet naar de keuzelijst van dit jaar.

titan (crew)
royh schreef:

Vrije keuzes:
2 A Flock Of Seagulls - Wishing (If I had a photograph of you) (1982)

Die staat gewoon in de stemlijst

Panic en Charming Man staan ook in de keuzelijst!

Leuk dat je dit jaar 10 vrije keuzes in je stemlijst kan zetten.

Gretz schreef:
(quote)

Normaliter zal dit nummer dit jaar eindelijk in de keuzelijst te vinden staan. Vorig jaar stonden de hoogste X uit de Snob 2000 van het afgelopen jaar heel toevallig ook in de keuzelijst. Zou me niets verbazen als ze dit bewust doen.
Helaas niet. Van de top 20 van de Snob 2000 van vorig jaar staat nu alleen How Soon Is Now? in de keuzelijst.

Zelfs dEUS staat in de keuzelijst met Hotellounge

Mathough schreef:

Wat hebben ze tegen Bigmouth Strikes Again!
Notabene gewoon een bonafide top 40-hit in Nederland

Echo and the Bunnymen staan erbij met The Killing Moon!

Gorki toch niet.

Shake It Off staat in de keuzelijst!

Het wordt echt tijd dat The National een keer in de lijst komt. Bloodbuzz Ohio heb ik in dit forum een paar keer voorbij zien komen, dus daar gaat mijn vrije stem ook naar uit (in plaats van England in eerste gedachte).

Arcade Fire ook nog steeds niet.
Pulp (en Blur) dan weer wel, dus AF en National over een jaar of 10 denk ik

Dit is mijn lijstje geworden. Niet arrogant bedoeld of zo, maar mijn lijstje is beter dan jullie lijstje.

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Maarten - stemmen.top2000.nl

Wat een edgy lijstje.

Mathough schreef:

Panic? Zie ik niet. Wel There is a Light.

Kramer schreef:

Panic? Zie ik niet. Wel There is a Light.

Ja, die staat er al in.

Panic, How Soon is Now en This Charming Man staan nu voor het eerst in de keuzelijst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:55 uur

geplaatst: vandaag om 21:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.