Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 17 november 2015, 14:56 uur
Gretz schreef:
Hoewel ik geen enorm fan ben van Imagine zie ik dit nummer toch vele malen liever op 1 dan Bohemian Rhapsody, Hotel California of Avond. Denken jullie dat deze stemactie gaat lukken en dat Radio 2 niet moeilijk gaat doen?
'Stem Imagine naar nummer 1 in Top 2000'|Rtv| Telegraaf.nl
Ik denk niet dat Radio 2 hier moeilijk over gaat doen. Dat kan misschien bij mensen in het verkeerde keelgat schieten door de gebeurtenissen van vrijdag. Overigens denk ik dat zonder deze oproep het nummer ook een heel eind zou zijn gekomen.Hoewel ik geen enorm fan ben van Imagine zie ik dit nummer toch vele malen liever op 1 dan Bohemian Rhapsody, Hotel California of Avond. Denken jullie dat deze stemactie gaat lukken en dat Radio 2 niet moeilijk gaat doen?
'Stem Imagine naar nummer 1 in Top 2000'|Rtv| Telegraaf.nl
Als ik het goed heb begint vrijdag trouwens de stemweek.

0
geplaatst: 17 november 2015, 14:58 uur
Nee, ik denk misschien dat het zelfs toejuichen (eindelijk kans op een nieuwe nummer 1). Maar als dit lukt zou het eigenlijk wel betekenen dat alle stemacties voortaan toegestaan zijn.
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:00 uur
Die keer met Boudewijn De Groot vonden ze het ook goed, toch? Zolang het maar om een nummer 1 gaat die een beetje in hun profiel van een goede nummer 1 past (dus geen Pokémon theme song
).
).
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:00 uur
Volgens mij gaat Radio 2 niet moeilijk doen als Imagine op nummer 1 beland. Wat wel moeilijk is om de plaat daar te krijgen, want de top 10 van de lijst staat zo vast als een huis.
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:04 uur
Dat bepaalt Radio 2 toch gewoon zelf? Of denken jullie echt dat die stemming eerlijk verloopt 
Imagine op 1 in deze tijd zou natuurlijk zeer passend zijn en sowieso is een nieuwe nummer 1 goed voor de publiciteit, dus ik denk dat die kans levensgroot is.

Imagine op 1 in deze tijd zou natuurlijk zeer passend zijn en sowieso is een nieuwe nummer 1 goed voor de publiciteit, dus ik denk dat die kans levensgroot is.
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:05 uur
Gerards Dream schreef:
Volgens mij gaat Radio 2 niet moeilijk doen als Imagine op nummer 1 beland. Wat wel moeilijk is om de plaat daar te krijgen, want de top 10 van de lijst staat zo vast als een huis.
Ramses Shaffy stond ook ooit met drie nummers in de top 10, dus bijzondere gebeurtenissen kunnen zeker leiden tot wat verschuivingen in de top van de lijst.Volgens mij gaat Radio 2 niet moeilijk doen als Imagine op nummer 1 beland. Wat wel moeilijk is om de plaat daar te krijgen, want de top 10 van de lijst staat zo vast als een huis.
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:07 uur
johan de witt schreef:
Dat bepaalt Radio 2 toch gewoon zelf? Of denken jullie echt dat die stemming eerlijk verloopt
Ik geloof dat die wel grotendeels eerlijk verloopt. Afgelopen jaar in elk geval eerlijker dan ooit tevoren, gezien het grote aantal nummers uit de wat alternatievere hoek die eindelijk binnenkwamen. Toch zal er vast nog wel wat manipulatie plaatsvinden.Dat bepaalt Radio 2 toch gewoon zelf? Of denken jullie echt dat die stemming eerlijk verloopt

0
geplaatst: 17 november 2015, 15:09 uur
johan de witt schreef:

Ik denk dat het wat betreft nummers die via de vrije keuze binnen zouden moeten komen zeker niet helemaal eerlijk verloopt. En ook in de volgorde zal nog wel vaker dan eens geschoven wordt. Maar bij de nummers die het hoogst genoteerd zijn denk ik dat de cijfers gewoon kloppen. Ik kan me niet voorstellen dat ze bijvoorbeeld Imagine op 1 zouden zetten als statement terwijl het nummer niet de meeste stemmen heeft gehaald. Dat zou echt niet lang geheim blijven.
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:17 uur
Gretz schreef:
Ik denk dat het wat betreft nummers die via de vrije keuze binnen zouden moeten komen zeker niet helemaal eerlijk verloopt. En ook in de volgorde zal nog wel vaker dan eens geschoven wordt. Maar bij de nummers die het hoogst genoteerd zijn denk ik dat de cijfers gewoon kloppen. Ik kan me niet voorstellen dat ze bijvoorbeeld Imagine op 1 zouden zetten als statement terwijl het nummer niet de meeste stemmen heeft gehaald. Dat zou echt niet lang geheim blijven.
Ze hebben natuurlijk al vaker beweerd dat als ze het vermoeden hebben dat er een internetactie achter een of andere plaat zit, ze zich dan het recht voorbehouden die plaat te weren. Zo kun je natuurlijk elk nummer dat je niet aanstaat weren
Maar in dit geval komt het ze natuurlijk goed uit. Het zou natuurlijk raar zijn als de lijst 15 jaar lang dezelfde nummer 1 zou hebben. Vandaar dat ze zelf al met kunst- en vliegwerk Avond een keer op 1 hebben gezet, en HC kwam ze ook niet slecht uit. Nu deze kans zich aandient, zullen ze hem niet laten lopen, verwacht ik, ook niet als het maar een paar stemmen scheelt.
0
geplaatst: 17 november 2015, 15:39 uur
Iets "nieuws" in de allerhoogste regionen is op zich niet verkeerd, maar laat ik nu net een teringtyfusgrafhekel aan Imagine hebben... 

0
geplaatst: 17 november 2015, 16:24 uur
De aanslagen in Parijs hebben wat mij betreft geen invloed op de intrinsieke kwaliteit van Imagine.
Nee, ik ga Pokémon liever in de lijst stemmen.
0
geplaatst: 17 november 2015, 18:31 uur
Laten we het alsjeblieft niet hopen... (overschat nummer)

Ik denk verder dat de tekst bij een hoop mensen (zeker op dit moment) ook nare associaties kan oproepen. Ik weet natuurlijk wel dat het nummer vooral een statement tegen oorlog(en) is, maar ik vermoed dat de tekst nu sneller bij mensen in het verkeerde keelgat schiet.
Sweet child in time you'll see the line
The line that's drawn between good and bad
See the blind man shooting at the world
Bullets flying taking toll
If you've been bad, Lord I bet you have
And you've not been hit by flying lead
You'd better close your eyes (Ooohhhh)
You'd better bow your head
Wait for the ricochet
(...)
They gonna shoot me...
0
geplaatst: 17 november 2015, 18:37 uur
De debuutsingle van The Cure zal het dan ook wel niet worden...
0
Cured
geplaatst: 17 november 2015, 18:38 uur
Nee, zou wel passend zijn
.
Kwaliteit blijft ; de meerderheid van de laatste 15 jaar verdwijnen vanzelf weer naar verloop van tijd.....
.Kwaliteit blijft ; de meerderheid van de laatste 15 jaar verdwijnen vanzelf weer naar verloop van tijd.....
0
geplaatst: 17 november 2015, 18:44 uur
Nee, het aantal nummers uit de jaren 60, 70 en 80 zal in de loop der jaren afnemen omdat het percentage jongeren wat stemt nog altijd toeneemt en het gemiddelde geboortejaar van de stemmer natuurlijk zal blijven oplopen. Juist de meerderheid van de recente nummers hebben volgens mij voldoende fanbase om nog lange tijd in de lijst te blijven staan. Ze zijn ook vaak van bands afkomstig die nog gewoon actief en succesvol zijn, dat zorgt ook dat die nummers minder snel in de vergetelheid raken.
De eendagsvliegen van zowel nu als vroeger zijn normaal gesproken de nummers die uiteindelijk wel uit ons collectieve geheugen verdwijnen.
De eendagsvliegen van zowel nu als vroeger zijn normaal gesproken de nummers die uiteindelijk wel uit ons collectieve geheugen verdwijnen.
0
geplaatst: 17 november 2015, 18:52 uur
0
geplaatst: 17 november 2015, 18:52 uur
En verder sluit ik me hierbij aan:
Wat een onzinactie weer.
jasper1991 schreef:
De aanslagen in Parijs hebben wat mij betreft geen invloed op de intrinsieke kwaliteit van Imagine.
Wat een onzinactie weer.
0
geplaatst: 17 november 2015, 19:36 uur
"Imagine" was sowieso al mijn nummer 1. Dat staat voor mij los van de terroristische aanslagen in Parijs. Mochten mensen echter op "Imagine" stemmen, omdat ze een statement willen maken, dan vind ik dat ook prima. Dat is, uiteraard, hun goed recht.
Ik ben nog niet helemaal zeker van de rest van mijn lijstje. Je mag op 15 liedjes uit de keuzelijst stemmen (neem ik aan) en mijn top 11 staat eigenlijk wel vast. Wat de andere 4 liedjes gaan worden, moet ik de komende dagen nog bedenken.
Ik ben nog niet helemaal zeker van de rest van mijn lijstje. Je mag op 15 liedjes uit de keuzelijst stemmen (neem ik aan) en mijn top 11 staat eigenlijk wel vast. Wat de andere 4 liedjes gaan worden, moet ik de komende dagen nog bedenken.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:28 uur
Wat mij betreft mogen er twee nummers in de Top-5 van de Top-2000 sowieso ingewisseld worden voor anderen, met name de nr.4 uit 2014: 'Child in time' van Deep Purple en de nr.5 'Avond' van Boudewijn de Groot. 'Child in time' vind ik toch wel een beetje uit de tijd voor dit, en 'Avond (komt niet veel verder dan luisteraars uit de Benelux)' die hoort daar gewoon niet. 'Wish you were here' of 'Comfortably numb' van Pink Floyd en 'Black' van Pearl Jam lijken mij hele goeie vervangers ervoor.
Daarnaast mis ik vele mooie nummers in de Top-2000; waaronder 'The Carpet crawlers' van Genesis, 'New gold dream 81/82/83/84' van The Simple Minds, 'Bigmouth strikes again' van The Smiths, 'Teenage riot' van Sonic Youth, 'Under the milky way' van The Church, 'Easter' van Marillion, 'Monkey gone too heaven' van The Pixies, 'Common people' van Pulp, 'Rebellion (lies)' van Arcade Fire (schandalig dat die er niet in staat!) en 'Lazarus' van Porcupine tree. Op een aantal van deze nummers zal ik iig. gaan stemmen met de Top2000-stemweek.
Daarnaast mis ik vele mooie nummers in de Top-2000; waaronder 'The Carpet crawlers' van Genesis, 'New gold dream 81/82/83/84' van The Simple Minds, 'Bigmouth strikes again' van The Smiths, 'Teenage riot' van Sonic Youth, 'Under the milky way' van The Church, 'Easter' van Marillion, 'Monkey gone too heaven' van The Pixies, 'Common people' van Pulp, 'Rebellion (lies)' van Arcade Fire (schandalig dat die er niet in staat!) en 'Lazarus' van Porcupine tree. Op een aantal van deze nummers zal ik iig. gaan stemmen met de Top2000-stemweek.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:33 uur
adri1982 schreef:
Rebellion (lies)' van Arcade Fire (schandalig dat die er niet in staat!)
Rebellion (lies)' van Arcade Fire (schandalig dat die er niet in staat!)
Normaliter zal dit nummer dit jaar eindelijk in de keuzelijst te vinden staan. Vorig jaar stonden de hoogste X uit de Snob 2000 van het afgelopen jaar heel toevallig ook in de keuzelijst. Zou me niets verbazen als ze dit bewust doen.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:34 uur
Gerards Dream schreef:
Sinds 2004 bestaat de Top-5 ook uit dezelfde platen, vind ik nogal eentonig aan het worden.Volgens mij gaat Radio 2 niet moeilijk doen als Imagine op nummer 1 beland. Wat wel moeilijk is om de plaat daar te krijgen, want de top 10 van de lijst staat zo vast als een huis.
0
Misterfool
geplaatst: 18 november 2015, 19:36 uur
adri1982 schreef:
Wat mij betreft mogen er twee nummers in de Top-5 van de Top-2000 sowieso ingewisseld worden voor anderen, met name de nr.4 uit 2014: 'Child in time' van Deep Purple en de nr.5 '.
Child in Time, vind ik,samen met Stairways to Heaven, anders een van de beste (classic) hardrocknummers. Het is makkelijk om juist die populaire nummers weg te zetten. Je wordt er een beetje mee doodgegooid. De (tijdloze) kwaliteit van het nummer is echter onmiskenbaar.Wat mij betreft mogen er twee nummers in de Top-5 van de Top-2000 sowieso ingewisseld worden voor anderen, met name de nr.4 uit 2014: 'Child in time' van Deep Purple en de nr.5 '.
Ik hoop dat Benjamin Clementine met London in de lijst komt, maar meer nummers van Arcade Fire keur ik ook zeker goed.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:39 uur
Gretz schreef:
Normaliter zal dit nummer dit jaar eindelijk in de keuzelijst te vinden staan. Vorig jaar stonden de hoogste X uit de Snob 2000 van het afgelopen jaar heel toevallig ook in de keuzelijst. Zou me niets verbazen als ze dit bewust doen.
Nou ik die lijst nu ben gaan lezen Gretz, en van mij mogen nummer 2 'Sabotage' van The Beastie Boys, de nummer 4 'How soon is now' van The Smiths en nummer 15 'Tesselate' van Alt-J er ook in, wat mij betreft. Het probleem is alleen wellicht 'Je kan maar op twintig platen stemmen'. Oh ja, 'Under the pressure' van The War on Drugs noem ik ook maar even op.(quote)
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:43 uur
adri1982 schreef:
Wat mij betreft mogen er twee nummers in de Top-5 van de Top-2000 sowieso ingewisseld worden voor anderen, met name de nr.4 uit 2014: 'Child in time' van Deep Purple en de nr.5 'Avond' van Boudewijn de Groot. 'Child in time' vind ik toch wel een beetje uit de tijd voor dit, en 'Avond (komt niet veel verder dan luisteraars uit de Benelux)' die hoort daar gewoon niet.
Wat mij betreft mogen er twee nummers in de Top-5 van de Top-2000 sowieso ingewisseld worden voor anderen, met name de nr.4 uit 2014: 'Child in time' van Deep Purple en de nr.5 'Avond' van Boudewijn de Groot. 'Child in time' vind ik toch wel een beetje uit de tijd voor dit, en 'Avond (komt niet veel verder dan luisteraars uit de Benelux)' die hoort daar gewoon niet.
Rare argumenten. Stairway to Heaven is vrijwel net zo oud als Child in Time, en Wish You Were Here en Bohemian Rhapsody zijn ook maar vijf jaar jonger. Bovendien zie ik niet hoe dat relevant is. We stemmen toch gewoon op onze favoriete nummers? Ik heb zelfs nog wel favorieten uit de jaren '40 en '50.
En wat maakt het uit dat Avond niet verder komt dan de Benelux? Voor zover ik weet maakt Nederland deel uit van de Benelux, en komt de top 2000 ook niet verder dan de Benelux. Bovendien zijn er juist veel mensen die houden van Nederlandstalige muziek.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:55 uur
Arrie schreef:
Rare argumenten. Stairway to Heaven is vrijwel net zo oud als Child in Time, en Wish You Were Here en Bohemian Rhapsody zijn ook maar vijf jaar jonger. Bovendien zie ik niet hoe dat relevant is. We stemmen toch gewoon op onze favoriete nummers? Ik heb zelfs nog wel favorieten uit de jaren '40 en '50.
En wat maakt het uit dat Avond niet verder komt dan de Benelux? Voor zover ik weet maakt Nederland deel uit van de Benelux, en komt de top 2000 ook niet verder dan de Benelux. Bovendien zijn er juist veel mensen die houden van Nederlandstalige muziek.
Dan moet ik bekennen dat ik 'Wish you were here' en 'Stairway to heaven' allebei mooier vind. 'Stairway to heaven' had ik vandaag zelfs nog opstaan, toen ik het album 'The Four Symbols/ 4' opzette. Ik vind dat album zo mooi dat mijn stem voor dat album 4,5* blijft (met 'Battle of Evermore' als mijn favoriete track van het album). 'Child in time' vind ik ook een mooi nummer, maar lang niet zo. En ja 'Avond' Sorry, in mijn denkbeeld is het niet zo'n groot nummer. Ik ben trouwens ook geen liefhebber van de meeste Nederlandstalige muziek (Heb er heel veel gehoord van op een lokale radiozender op mijn voormalige werkplaats (kringloop) in s'Hertogenbosch.(quote)
0
Misterfool
geplaatst: 18 november 2015, 19:56 uur
Ten aanzien van Avond ben ik het met je eens. Overroepen nummer: De Groot kan veel beter.
0
geplaatst: 18 november 2015, 20:01 uur
Misterfool schreef:
Ten aanzien van Avond ben ik het met je eens. Overroepen nummer: De Groot kan veel beter.
Ja, van hem vind ik 'Verdronken vlinder' het mooiste nummer, maar ik denk dat Boudewijn de Groot niet veel beter kon. Het is een goede zanger en artiest daar niet van, maar naar mijn mening is hij flink overgewaardeerd in de Top2000-lijst.Ten aanzien van Avond ben ik het met je eens. Overroepen nummer: De Groot kan veel beter.
0
geplaatst: 18 november 2015, 20:05 uur
adri1982 schreef:
(quote)
Ja, van hem vind ik 'Verdronken vlinder' het mooiste nummer, maar ik denk dat Boudewijn de Groot niet veel beter kon. Het is een goede zanger en artiest daar niet van, maar naar mijn mening is hij flink overgewaardeerd in de Top2000-lijst. Als je Verdronken Vlinder mooi vindt, zou je eens het album Voor De Overlevenden moeten proberen, waar dat opstaat. Een prachtalbum, echt een aanrader.
Verder natuurlijk prima dat je het ene nummer liever hebt dan het andere, ik vond je argumenten ervoor gewoon wat vreemd.

0
geplaatst: 18 november 2015, 20:11 uur
Arrie schreef:
Als je Verdronken Vlinder mooi vindt, zou je eens het album Voor De Overlevenden moeten proberen, waar dat opstaat. Een prachtalbum, echt een aanrader.
Verder natuurlijk prima dat je het ene nummer liever hebt dan het andere, ik vond je argumenten ervoor gewoon wat vreemd.
Dat mag, iedereeen heeft zijn eigen favoriete nummers. Als ik het onthou, luister in het album 'Voor de overlevenden' binnenkort.(quote)
Als je Verdronken Vlinder mooi vindt, zou je eens het album Voor De Overlevenden moeten proberen, waar dat opstaat. Een prachtalbum, echt een aanrader.
Maar vind jij een mooi nummer uit de jaren 40/50?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.