Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2015, 21:39 uur
Mijn lijstje, na 3 vrije keuzes vond ik het wel gezegend...
dEUS - Hotel Lounge
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Radiohead - Fake plastic trees
Gorillaz - Clint Eastwood
Mocedades - Eres Tu
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Stone Roses - Fools Gold
Portishead - Glory Box
Tubeway Army - Are Friends Electric
Muse - Plug In Baby
R.E.M. - Drive
The Rolling Stones - It's All Over Now
Linda Ronstadt - Don't Know Much
Herman Brood - Saturday Night
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Joy Division - Decades
Pixies - Where is my Mind?
dEUS - Hotel Lounge
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Radiohead - Fake plastic trees
Gorillaz - Clint Eastwood
Mocedades - Eres Tu
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Stone Roses - Fools Gold
Portishead - Glory Box
Tubeway Army - Are Friends Electric
Muse - Plug In Baby
R.E.M. - Drive
The Rolling Stones - It's All Over Now
Linda Ronstadt - Don't Know Much
Herman Brood - Saturday Night
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Joy Division - Decades
Pixies - Where is my Mind?
0
geplaatst: 23 november 2015, 23:17 uur
Wordt er vanuit radio 2 gekeken naar de snob 2000 eigenlijk? Want zoals eerder aangegeven wordt arcade fire dan echt compleet genegeerd ondanks de 7(!) noteringen in de top 100. Ik dacht altijd dat Arcade Fire wel redelijk toegankelijke muziek was.
0
geplaatst: 23 november 2015, 23:24 uur
De heilige grens. Kan AF op een gegeven moment met een nummer de (keuze)lijst in, dan volgen er vast meer. Idem dito voor the National. Het Is 'eng' voor radio 2 omdat t alternatief Is en niet mainstream. Maargoed, als je kijkt wat er tegenwoordig allemaal gekozen kan worden.. Op Den duur kan men er niet meer omheen. Eigenlijk nu al niet meer...
0
geplaatst: 24 november 2015, 13:33 uur
Nog een lijstje ingeleverd namens mijn broer:
Damien Rice - 9 Crimes
De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt
Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
Jay-Z & Alicia Keys - Empire State of Mind
Johan - Day Is Done
Johan - Tumble and Fall
Kanye West - Runaway
Klein Orkest - Over de Muur
Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime
Phosphorescent - Song for Zula
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Sufjan Stevens - Chicago
The National - Fake Empire
The Postal Service - Such Great Heights
The Ronettes - Be My Baby
The Smiths - Panic
The Smiths - This Charming Man
The Stone Roses - Fools Gold
Typhoon - Zandloper
Underworld - Born Slippy
dEUS - Instant Street
Damien Rice - 9 Crimes
De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt
Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
Jay-Z & Alicia Keys - Empire State of Mind
Johan - Day Is Done
Johan - Tumble and Fall
Kanye West - Runaway
Klein Orkest - Over de Muur
Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime
Phosphorescent - Song for Zula
Portishead - Glory Box
Pulp - Common People
Sufjan Stevens - Chicago
The National - Fake Empire
The Postal Service - Such Great Heights
The Ronettes - Be My Baby
The Smiths - Panic
The Smiths - This Charming Man
The Stone Roses - Fools Gold
Typhoon - Zandloper
Underworld - Born Slippy
dEUS - Instant Street
0
geplaatst: 24 november 2015, 19:28 uur
Song for Zula heeft misschien meer kans dan Wolves. Die heb ik in mijn keuze lijst staan. Snap de hype rond zula alleen niet zo.
0
geplaatst: 24 november 2015, 23:42 uur
mmm, 3 top-5ers (Eagles, Queen en Led Zeppelin), dat kom ik niet vaak tegen. Leuk dat 'Rebellion (Lies)' van Arcade Fire erin staat, en 'Under the milky way' van The Church. 'The Last resort' vind ik zelf het mooiste nummer van The Eagels.
0
geplaatst: 25 november 2015, 17:22 uur
Ik heb al wat nieuws opgevangen m.b.t. de hoogste nieuwe binnenkomer (voorlopige tussenstand): die strijd gaat op dit moment tussen Hello van Adele en Iron Sky van Paolo Nutini. Dit werd op radio 2 door de belgische top 2000-statisticus Tom Goris gemeld. Gemiddeld worden er 3,8 vrije keuzes ingevuld (dit waren er vorig jaar 2,8). Je mag ook volgens hem ook nummers die in de top 2000- keuzelijst staan, als vrije keuze opvoeren. Voor de overige feitjes verwijs ik naar bijgevoegd fragment van de radio-uitzending Gijs 2.0 van vandaag:Fragment radio 2
0
geplaatst: 25 november 2015, 17:33 uur
royh schreef:
Je mag ook volgens hem ook nummers die in de top 2000- keuzelijst staan, als vrije keuze opvoeren.
Je mag ook volgens hem ook nummers die in de top 2000- keuzelijst staan, als vrije keuze opvoeren.
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben, aangezien die discussie hier elk jaar wel een aantal keer langskomt

0
geplaatst: 25 november 2015, 18:57 uur
royh schreef:
Ik heb al wat nieuws opgevangen m.b.t. de hoogste nieuwe binnenkomer (voorlopige tussenstand): die strijd gaat op dit moment tussen Hello van Adele en Iron Sky van Paolo Nutini. Dit werd op radio 2 door de belgische top 2000-statisticus Tom Goris gemeld. Gemiddeld worden er 3,8 vrije keuzes ingevuld (dit waren er vorig jaar 2,8). Je mag ook volgens hem ook nummers die in de top 2000- keuzelijst staan, als vrije keuze opvoeren. Voor de overige feitjes verwijs ik naar bijgevoegd fragment van de radio-uitzending Gijs 2.0 van vandaag:Fragment radio 2
Interessant dat ze die gemiddelden noemen (hij zegt 2,3 vrije keuzes van vorig jaar trouwens). Nou nog het aantal wat men gemiddeld uit de keuzelijst kiest.
En Dotan gaat met Home dus wel degelijk nog stijgen.
0
geplaatst: 25 november 2015, 19:20 uur
Gretz schreef:
Snap wel dat Aoa - Like a Cat voor jou tot de beste nummers van het jaar (ooit) hoort, maar waarschijnlijk ben je de enige die erop stemt.
De Bedoeling zou nog een kleine kans maken.
Maar het gaat er mij bij het plaatsen en indienen van een lijst helemaal niet om of de nummers die zijn opgenomen kans maken. Ik wil mijn fantastische lijst Snap wel dat Aoa - Like a Cat voor jou tot de beste nummers van het jaar (ooit) hoort, maar waarschijnlijk ben je de enige die erop stemt.
De Bedoeling zou nog een kleine kans maken.
domweg met jullie delen.
0
geplaatst: 25 november 2015, 19:53 uur
De laatste knopen zijn doorgehakt.
Ik heb een nummer of twaalf die mijn 'harde kern' vormen, aangevuld met drie nummers die ik dit jaar graag steun, maar volgend jaar misschien net buiten mijn lijst zullen vallen (Take Me Out, 1979 en Change).
De NPO Radio 2 Top 2000 stemlijst van Koen
Ik heb een nummer of twaalf die mijn 'harde kern' vormen, aangevuld met drie nummers die ik dit jaar graag steun, maar volgend jaar misschien net buiten mijn lijst zullen vallen (Take Me Out, 1979 en Change).
0
geplaatst: 25 november 2015, 20:10 uur
Vanmiddag werd Gotta Catch 'Em All gedraaid op Radio 2, inclusief een interview met de initiatiefnemer van de actie. Leuk dat ze er aandacht aan besteden, had ik niet verwacht.
Het is hierterug te beluisteren.
0
geplaatst: 25 november 2015, 20:13 uur
Mijn harde kern zijn elk jaar stuk of acht ,de rest wisselt net als de vrije keuzes
Van die harde kern zijn 2 songs blijvend ook muzikaal klassiekers, voor mij en vele andere (ook helaas) blijvend actueel gezien de ernstige ontwikkelingen om ons heen
Imagine -John Lennon
Gimme Shelter - Rolling Stones
Van die harde kern zijn 2 songs blijvend ook muzikaal klassiekers, voor mij en vele andere (ook helaas) blijvend actueel gezien de ernstige ontwikkelingen om ons heen
Imagine -John Lennon
0
buizen
geplaatst: 25 november 2015, 20:31 uur
teus schreef:
Imagine -John Lennon
Imagine -John Lennon
Denk dat Imagine deze december op nr. 1 zal prijken.
Vanwege de ernstige ontwikkelingen om ons heen inderdaad.
Ook muziekliefhebbers grijpen dan naar iets om een daad te kunnen stellen.
Nou ja, vooruit, dat zal dan de eerste en enige keer zijn dat ik een Beatlesliedje steun.
0
geplaatst: 25 november 2015, 20:44 uur
stoepkrijt schreef:
Dang...wat een geweldige lijst, Koen. Beste lijstje tot nu toe
Alleen jammer van Kanye.
0
geplaatst: 25 november 2015, 20:54 uur
stoepkrijt schreef:
Mooie lijst!
0
geplaatst: 25 november 2015, 21:02 uur
Dat was volgens mij toch vaak een discussie. Werden nummers uit de keuzelijst die je zelf invulde bij de vrije keuze wel meegeteld? In het fragment van roy wordt het antwoord gegeven.
Ik probeer ieder jaar m'n vrije keuze bewust te bewaren voor eigen suggesties, maar met 10 opties wordt het toch wel heel verleidelijk nog iets van de keuzelijst mee te nemen.
Ik probeer ieder jaar m'n vrije keuze bewust te bewaren voor eigen suggesties, maar met 10 opties wordt het toch wel heel verleidelijk nog iets van de keuzelijst mee te nemen.
0
geplaatst: 25 november 2015, 21:43 uur
Poeha schreef:
Alleen jammer van Kanye.
Dankjewel! Aan een compliment van iemand met jouw smaak hecht ik veel waarde. (quote)
Alleen jammer van Kanye. 
Kanye was mijn allerlaatste vrije keuze, omdat ik lang heb zitten twijfelen of het wel zinvol is om op hiphop te stemmen. Uiteindelijk toch de gok maar gewaagd. Sorry Freek.

0
geplaatst: 25 november 2015, 21:47 uur
Dankjewel!
tbouwh schreef:
Dat was volgens mij toch vaak een discussie. Werden nummers uit de keuzelijst die je zelf invulde bij de vrije keuze wel meegeteld?
Dat heb ik me ook vaak afgevraagd, maar meestal had ik meer dan genoeg vrije keuzes voor handen om dit probleem meteen te tackelen.Dat was volgens mij toch vaak een discussie. Werden nummers uit de keuzelijst die je zelf invulde bij de vrije keuze wel meegeteld?
0
geplaatst: 25 november 2015, 23:24 uur
Poeha schreef:
Alleen jammer van Kanye.
(quote)
Alleen jammer van Kanye. Wat is er mis met Kanye? Prachtig 9 minuten durend epos die de genialiteit van de heer West bewijst
0
geplaatst: 26 november 2015, 11:20 uur
royh schreef:
Hello is gewoon een matig nummer en t feit dat dat nu zo hoog dreigt binnen te komen zegt alles over de waan van de dag waarin jan publiek leeft die niet verder komt dan dit soort recente nummers.
0
geplaatst: 26 november 2015, 12:56 uur
Wat leuke statistieken: Wat is de muzieksmaak van de Nederlander? | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 26 november 2015, 13:53 uur
Hedser schreef:
Vanmiddag werd Gotta Catch 'Em All gedraaid op Radio 2, inclusief een interview met de initiatiefnemer van de actie. Leuk dat ze er aandacht aan besteden, had ik niet verwacht.
Ik hoop eigenlijk wel dat hij erin komt. Natuurlijk zal hij op een lagere plek komen (als ze niets aanpassen zou het volgens mij de nummer 1 dit jaar zijn) maar dit is een nummer van de jaren 90/00 generatie die voor veel mensen waarde heeft. Ik hoor het nog steeds op vrijwel ieder huisfeestje waar ik heen ga. En voor een themesong is het een kwalitatief goed en erg catchy nummer. Het verbaasd me eigenlijk ook dat bijvoorbeeld I'll Be There For You van de serie Friends nog niet in de Top 2000 staat, ook al zo'n topnummer van een jaren '90 serie.
0
geplaatst: 26 november 2015, 14:43 uur
tbouwh schreef:
Dat was volgens mij toch vaak een discussie. Werden nummers uit de keuzelijst die je zelf invulde bij de vrije keuze wel meegeteld? In het fragment van roy wordt het antwoord gegeven.
Omdat ikzelf ook in de verleiding kwam om nog nummers van de keuzelijst in de vrije keuze mee te nemen had ik vorige week een mailtje richting Radio 2 - top 2000 gestuurd....en zie onder idd de bevestiging.
Beste Erminio,
Bedankt voor je bericht. Je mag in je vrije keuze ruimte ook nummers uit de keuzelijst kiezen!
Met vriendelijke groet,
Emma – NPO Radio 2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.