MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Met Mag Ik Dan Bij Jou op zo'n hoge positie wordt voor veel mensen het aloude vooroordeel weer eens bevestigd: dat Nederlandstalige muziek vrij waardeloos is. Claudia de Breij heeft vooral het geluk gehad van een goede PR-machine (DWDD, 3FM). Helaas zijn de meeste mensen die haar naar #4 hebben gestemd niet of nauwelijks bekend met de Nederlandse artiesten die wel een hoog niveau halen (Spinvis, Aafke Romeijn, Eefje de Visser, Roosbeef o.a.) .

Jester schreef:
En de nieuwe binnenkomers. Lijkt me niet helemaal compleet, zijn er namelijk minder dan de verdwenen nummers:

(quote)

Ik mis inderdaad nog Volbeat - Lola Montez

Ik vind Claudia op 4 best terecht. Is een goede afspiegeling van de muzieksmaak van vele Nederlanders.

Er staat genoeg blanke rockmuziek in van 40+ jaar oud. Events als Vrienden van Amstel, De Toppers etc. verkopen stadions vol.

royh schreef:
Ik hoorde de bekendmaking van de top 10 zojuist ook op radio 2 bij Jasper de Vries. Mijn 1e conclusie dat deze top 10 wel erg gestoeld is op de gebeurtenissen in Parijs. Fix you zal daar ook wel gedeeltelijk zijn stijging aan te danken hebben lijkt me.
Fix You is al jaren bezig aan een opmars richting de top 10. Ik zou eerder zeggen dat de gebeurtenissen in Parijs ervoor gezorgd hebben dat Fix You gepasseerd is door Imagine en misschien ook door Claudia.

Maar toch had ik eerder Black in de Top 10 verwacht dan Fix You. Maar misschien staat Black wel op 11. We weten het vanavond. Comfortably Numb maakt ook een goede kans op de 11e plek.

Ik verwacht overigens aardige verschuivingen bovenin. Zo stond Child In Time nooit buiten de top 5 (en slechts eenmaal op 5) en nu opeens op 8.

Alles is natuurlijk relatief, maar voor Top 2000-begrippen is er aardig wat gebeurd dit jaar qua samenstelling. Net zoals vorig jaar.

Voor de liefhebbers: om 17.30 wordt de gehele lijst bekendgemaakt.

chevy93 schreef:
Ik vind Claudia op 4 best terecht. Is een goede afspiegeling van de muzieksmaak van vele Nederlanders.

Wel iets minder dominantie nu van 70s nummers in de Top 10. In dat opzicht is het wel weer goed dat nummers als Mag Ik Dan Bij Jou doorstoten.

chevy93 schreef:
(quote)
Fix You is al jaren bezig aan een opmars richting de top 10. Ik zou eerder zeggen dat de gebeurtenissen in Parijs ervoor gezorgd hebben dat Fix You gepasseerd is door Imagine en misschien ook door Claudia.

Blijkbaar heb ik iets gemist. Wat heeft Claudia met Parijs te maken?

Mensen schijnen houvast bij dat nummer gezocht te hebben (net als bij de ramp met MH17).

Volgens wikipedia wordt het nummer ook veelvuldig op trouwerijen gedraaid. Tsja, op die manier kun je specifiek nummer wel voor elke gelegenheid draaien.

Fix You stond dit jaar op nummer 1 in de Q-music top 1000, dat zal ook wel enigzins meegehlopen hebben aan de populariteit.

Verder stonden in die lijst bijvoorbeeld nummers als Gigi D'agostino met L'amour Toujours en Lose Yourself van Eminem ook redelijk hoog, en dit jaar voor het eerst in de top 2000 (keuze)lijst.

The Moody Blues – ‘Go Now’ (1260)

deze stond nog niet tussen de uitvallers

Hier nog meer info:statistieken

Gretz schreef:
Volgens wikipedia wordt het nummer ook veelvuldig op trouwerijen gedraaid.
Maar dat geldt bijv. ook voor The One I Love van R.E.M.

yeahyeahyeah schreef:
(quote)

huh...A simple prop to occupy my time

Onweerwolf

Het hele instituut van het huwelijk is door de jaren heen behoorlijk uitgehold, zo blijkt maar weer.

yeahyeahyeah schreef:
(quote)

En Every Breath you Take...

Gezellig een romantisch nummer over een stalker op je bruiloft

Hoor net dat Gers Pardoel ook weer 800 plekken is gestegen

(Fix You vind ik de beste top 10 notering ooit tot nu toe. Mag ik dan bij jou is dan weer de minste. )

Nog een paar minuten dan wordt de rest van de lijst bekend. Benieuwd waar pokemon staat. En hoeveel Rammstein is gestegen.)

Pfff...

#21. Racoon - Ocean
#23. Adele - Hello
#32. Dotan - Home
#68. Ed Sheeran - Thinking Out Loud
#73. Kensington - War

Kan Jason Paige nergens vinden. Zouden ze hem alsnog geband hebben na zelf zo schaamteloos actie te voeren voor Imagine?

1666 staat ie.

Oh, dat kan wel kloppen want 1666 lijkt gewoon helemaal te ontbreken op de site. Hoe weet je dat dan?

Dat staatieindetop2000 is toch niet zo betrouwbaar.
Ace of Spades toch nergens terug te vinden.

De 5 Muse binnenkomers komen trouwens vrij hoog binnen allemaal. En de 4 die er al in zaten zijn allemaal gestegen.

Gebruiker43757 schreef:
Oh, dat kan wel kloppen want 1666 lijkt gewoon helemaal te ontbreken op de site. Hoe weet je dat dan?

Typ het in bij zoeken en dan staat er 1666.

Jungleland staat er trouwens ook niet in, itt wat Staatiein.. beloofd had...

Starless 438 plaatsen omhoog
En system of a down 660!

Ah, Ace of Spades en Jungleland er dus wel in, er zitten wat hiaten in de lijst op de site.

StopMakingSenseo schreef:
Ah, Ace of Spades en Jungleland er dus wel in, er zitten wat hiaten in de lijst op de site.

Ik schrok al...

Kensington hoogste stijger... Daarnaast dat verschrikkelijke War op 72... Tijdelijk hoop ik.

The Smiths helaas gezakt met There's A Light... Daarnaast wel 2 nieuwe binnenkomers van hun.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.