Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2015, 13:14 uur
johannesA schreef:
Ook mooi is, dat het beste nummer aller tijden er in staat. Dit jaar voor het eerst en zonder mijn steun
Ook mooi is, dat het beste nummer aller tijden er in staat. Dit jaar voor het eerst en zonder mijn steun
Laat me raden, Bruce

0
Misterfool
geplaatst: 15 december 2015, 13:16 uur
Mmm, zitten best nog wat popklassiekers(Beck loser bijv) bij de afvallers. :/
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2015, 13:25 uur
herman schreef:
Wel mooi dat veel jaren '70 rotzooi als Don't Cry For Me Argentina en David's Song er nu uit is.
Daar zit toch niemand meer op te wachten.
Wel mooi dat veel jaren '70 rotzooi als Don't Cry For Me Argentina en David's Song er nu uit is.
Ik vind dat anders allebei topnummers.

0
geplaatst: 15 december 2015, 13:25 uur
herman schreef:
Mwah, de laatste is toch wel een guilty pleasure van mij.

0
geplaatst: 15 december 2015, 13:30 uur
0
geplaatst: 15 december 2015, 13:30 uur
Dat is dan een schrale troost. Voor het overige wordt de lijst voor mij elk jaar een beetje minder interessant.
0
geplaatst: 15 december 2015, 14:46 uur
Ja, gelukkig doen we daar op MuMe niet aan mee. Voor je het weet zit je dan opeens met Mia opgescheept in de finale van de ladder. Oh wacht...
0
titan (crew)
geplaatst: 15 december 2015, 15:13 uur
herman schreef:
Wel mooi dat veel jaren '70 rotzooi als Don't Cry For Me Argentina en David's Song er nu uit is. Daar zit toch niemand meer op te wachten.
Wel mooi dat veel jaren '70 rotzooi als Don't Cry For Me Argentina en David's Song er nu uit is. Daar zit toch niemand meer op te wachten.
Precies, er zijn vooral nummers verdwenen die veel meer bij radio 5 passen.
0
geplaatst: 15 december 2015, 15:37 uur
Reach Out, I'll be there, The Girl From Impena, Ballroom Blitz en Fallin' (alicia keys) vind ik wel erg jammerlijke afvallers. Ik ga in ieder geval weer op Fallin' stemmen volgend jaar.
0
geplaatst: 15 december 2015, 16:34 uur
Tjonge, er zijn toch wel een aantal mooie nummers verloren gegaan... Helpless, Rikki Don't Lose That Number, Expecting to Fly, Alabama, om maar wat persoonlijke favorieten te noemen. Daar komt dan Adele voor in de plaats...
0
geplaatst: 15 december 2015, 20:37 uur
Mee eens dat veel mooie nummers verdwenen zijn. Maar daar tegenover staat dan weer dat eindelijk Tougher than the rest van The Boss in de lijst staat! 

0
geplaatst: 15 december 2015, 20:52 uur
harm1985 schreef:
Tjonge, er zijn toch wel een aantal mooie nummers verloren gegaan... Helpless, Rikki Don't Lose That Number, Expecting to Fly, Alabama, om maar wat persoonlijke favorieten te noemen. Daar komt dan Adele voor in de plaats...
Zo kan je het altijd negatief bekijken. Je kan het beter vergelijken met de persoonlijke favorieten die er voor in de plaats zijn gekomen.
Zo tel ik slechts elf nummers waarvan ik het heel jammer vind dat ze eruit liggen:
1977 Buddy Holly Peggy Sue 1957
1877 Astrud Gilberto The Girl From Ipanema 1964
1922 Nina Simone Don't Let Me Be Misunderstood 1964
1898 Four Tops Reach Out I'll Be There 1966
1954 The Byrds Eight Miles High 1966
1919 Supersister She Was Naked 1970
1964 Lou Reed Satellite Of Love 1972
1821 Blondie Heart Of Glass 1979
1943 INXS Suicide Blonde 1990
1957 Adamski Killer 1990
1885 Raymond Van Het Groenewoud Twee Meisjes 1996
Dat zijn vooral oude klassiekers, aangevuld met drie nummers die erg tijdsgebonden zijn (Blondie, INXS en Adamski). Alleen Raymond Van Het Groenewoud is een beetje vreemd waarom die er nu ineens uitligt (misschien concurrentie van Gorky?), al ben je op plek 1885 natuurlijk nooit veilig. Dan zijn er nog een negental nummers die ik ook liever had zien blijven:
1751 The Walker Brothers The Sun Ain't Gonna Shine Anymore 1966
1801 Nancy Sinatra These Boots Are Made For Walking 1966
1631 Velvet Underground Sweet Jane 1974
1902 Flash & The Pan Hey St. Peter 1977
1584 The Specials A Message To You Rudy 1980
1917 Cyndi Lauper Girls Just Want To Have Fun 1984
1763 Beck Loser 1994
1948 Alicia Keys Fallin' 2001
1870 Duffy Warwick Avenue 2008
Daar staan maar liefst 31 (!) nummers tegenover die van hetzelfde niveau zijn als mijn eerste rijtje (vooral de binnenkomst van dEUS, Gorillaz, Outkast, Prodigy, How Soon Is Now? en Typhoon doen me deugd). En dan nog een rijtje van 24 nummers van hetzelfde niveau als het lijstje hierboven. Oftewel, 55 leuke nummers erin en 20 leuke nummers eruit.
Dan is de conclusie snel gemaakt: de "lijst der lijsten" ziet er weer een heel stuk beter uit!

0
geplaatst: 15 december 2015, 22:15 uur
Er staat nu helemaal niks van The Velvet Underground meer in, bizar.
0
geplaatst: 15 december 2015, 22:47 uur
De lijst wordt eerder eentoniger met meer U2 en Coldplay, Blof en zo.
0
geplaatst: 16 december 2015, 06:23 uur
Imagine
Boh rap
Hotel
Mag ik dan bij jou
Stairway to heaven
Paino man
Avond
Child in time
Wish you were here
Fix you
Boh rap
Hotel
Mag ik dan bij jou
Stairway to heaven
Paino man
Avond
Child in time
Wish you were here
Fix you
0
geplaatst: 16 december 2015, 07:32 uur
Ik hoorde de bekendmaking van de top 10 zojuist ook op radio 2 bij Jasper de Vries. Mijn 1e conclusie dat deze top 10 wel erg gestoeld is op de gebeurtenissen in Parijs. Fix you zal daar ook wel gedeeltelijk zijn stijging aan te danken hebben lijkt me. Jammer dat Child in time wegzakt. Mag ik dan bij jou boven Stairway to Heaven slaat natuurlijk nergens op. Black haalt de top 10 (nog) niet en er zullen dan waarschijnlijk 2 Pink Floyds (Shine on en Comfortably Numb) tussen de 11 en de 20 staan: Top 10 - 2015
0
geplaatst: 16 december 2015, 08:39 uur
Nee, gelukkig niet, maar het zou me niets verbazen dat straks om 17.30 uur (tijdstip bekendmaking volledige lijst) blijkt dat Adele met 6 nummers in de top 100 staat (er stonden er vorig jaar al 5 tussen de 35 en 106 en daar komt dan waarschijnlijk Hello nog wel bij): mijns inziens net zo belachelijk als de 4e plek voor de Breij en de nr.90 voor Armand.
0
geplaatst: 16 december 2015, 09:11 uur
Vind ik niet: van dat soort kwaliteitsnummers kan je er nooit genoeg van in de top 20/top 100 hebben, dit ter compensatie van Adele en de Breij
. En ik hoop dat Echoes ook richting top 100 gaat.
0
geplaatst: 16 december 2015, 10:00 uur
royh schreef:
(quote)
Vind ik niet: van dat soort kwaliteitsnummers kan je er nooit genoeg van in de top 20/top 100 hebben, dit ter compensatie van Adele en de Breij
. En ik hoop dat Echoes ook richting top 100 gaat. Ik vind Pink Floyd ook mooi, maar meer hun beginperiode. De Breij vind ik vreselijk (haar liedjes dan), maar ik hoor de betere nummers van Adele liever op de radio dan die drie van Pink Floyd die zo hoog staan.
0
geplaatst: 16 december 2015, 10:36 uur
Ze zouden in mijn hele top 2000 denk ik niet eens 3x voorkomen....misschien nog iets van het debuut toen Syd Barrett er nog bijzat, dat vond ik nog wel goed....daarna is het wat mij betreft in rap tempo slaapverwekkende muziek geworden.
0
titan (crew)
geplaatst: 16 december 2015, 10:42 uur
El Ninjo schreef:
Ze zouden in mijn hele top 2000 denk ik niet eens 3x voorkomen....misschien nog iets van het debuut toen Syd Barrett er nog bijzat, dat vond ik nog wel goed....daarna is het wat mij betreft in rap tempo slaapverwekkende muziek geworden.
Mee eens, ze staan twee keer in mijn eigen top 1000. Met See Emily Play en Arnold Layne.....
0
geplaatst: 16 december 2015, 11:00 uur
Niks mis met 3x Pink Floyd bij de eerste 20-25 
Wel jammer dat Black de top 10 (nog) niet heeft gehaald...

Wel jammer dat Black de top 10 (nog) niet heeft gehaald...
0
buizen
geplaatst: 16 december 2015, 11:02 uur
Mag Ik Dan Bij Jou is best een mooi 'klein' en puur liedje. Toen ik het voor het eerst hoorde vond ik het prachtig.
Maar dat die Claudia de Brey altijd maar bij DWDD zit en dat het liedje helemaal 'gehyped' is vind ik zeer jammer. En het is banaal dat het lied hoger dan Stairway To Heaven en ook Deep Purple en Pink Floyd staat.
En het beroerde is dat Claudia de Brey straks weer met haar neus op TV is, en niet Jimmy Page of Ian Gillan.
Maar dat die Claudia de Brey altijd maar bij DWDD zit en dat het liedje helemaal 'gehyped' is vind ik zeer jammer. En het is banaal dat het lied hoger dan Stairway To Heaven en ook Deep Purple en Pink Floyd staat.
En het beroerde is dat Claudia de Brey straks weer met haar neus op TV is, en niet Jimmy Page of Ian Gillan.
0
geplaatst: 16 december 2015, 11:08 uur
Mag Ik Dan Bij Jou vind ik echt een walgelijk nummer. Veel te zoet en oversentimenteel. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de Hema ook wel een schuldige aan mijn haat is, gezien ze het nodig vonden dit nummer 3x per werkdag op te zetten. Gelukkig werk ik niet meer bij de Hema en vier ik nieuw jaar in Polen zonder Top 2000. Ik ben veilig.
0
Franck Maudit
geplaatst: 16 december 2015, 11:10 uur
Als Belg kende ik het nummer niet, effe gecheckt.
1 reactie: fuck this, I'm outta here
1 reactie: fuck this, I'm outta here

0
geplaatst: 16 december 2015, 11:15 uur
Ik vind het nog niet eens zo'n slecht nummer maar op 4 kom op zeg.
0
geplaatst: 16 december 2015, 11:18 uur
buizen schreef:
Ik zit op alle 3 niet te wachten eerlijk gezegd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.