Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2016, 22:31 uur
Ik denk niet dat dit nummer er ooit nog uit gaat (of in ieder geval niet in de nabije toekomst). Ik verwacht zelfs dat dit een van de grootste stijgers is.
0
geplaatst: 7 december 2016, 22:32 uur
Rooster van Alice in Chains mag Would? achterna.
Tom Waits valt er na 1 jaar weer uit
Tom Waits valt er na 1 jaar weer uit
0
geplaatst: 7 december 2016, 22:34 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik denk niet dat dit nummer er ooit nog uit gaat (of in ieder geval niet in de nabije toekomst). Ik verwacht zelfs dat dit een van de grootste stijgers is. Ik hoop het. Het is een groeiplaat als ie er eenmaal instaat. Maar vorig jaar werd ie gedraaid op n rottijdstip (half zes in de ochtend op 27 december) dus verwacht niet dat ie gigantisch in populariteit is gestegen maar zag m wel in redelijk wat lijstjes voorbijkomen ja.
0
geplaatst: 7 december 2016, 22:35 uur
Echo & The Bunnymen na 1 jaar ook weer exit. Lijst zat jarenlang in de lift, maar helaas te veel 3FM invloeden nu. Gaat er sterk op achteruit is de eerste indruk wmb. Van de door Stenders toegevoegde platen aan de keuzelijst, zoals VU lijkt er helaas weinig binnen gekomen te zijn. Stenders dus weer weinig invloed helaas 

0
geplaatst: 7 december 2016, 22:44 uur
Spirit of Radio van Rush staat erin! Rush maakt eindelijk zijn debuut in de top 2000.
0
geplaatst: 7 december 2016, 22:56 uur
Het is een grove schande. Blank Space had het met 2 vingers in de neus gehaald als ze die hadden opgenomen in de keuzelijst ipv alle duetjes van Taylor.
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:00 uur
Gretz schreef:
Het is een grove schande. Blank Space had het met 2 vingers in de neus gehaald als ze die hadden opgenomen in de keuzelijst ipv alle duetjes van Taylor.
Maar Shake it off staat er nog steeds in!

1
geplaatst: 7 december 2016, 23:01 uur
Mijn bevindingen na een paar minuutjes zoeken:
- Dog Days Are Over en Fairwell To The Fairground hebben het gehaald.
- De aapjes staan er met nu vier in (Fluorescent en WTSGD uiteraard nieuw, ik verwacht ook hoog)
- Geen Hives en Strokes ondanks nummers in de keuzelijst. Do You Want To van Franz Ferdinand redt het ook niet, wat ik toch enigszins verrassend vind.
- Sparks keert ook niet terug en lijkt nu wel definitief pleite.
- Bohemian Like You is ook weer verdwenen na en entree vorig jaar op plek 2000 (destijds buiten de keuzelijst).
- Geen Eefje, M83, Bloc Party, The xx en Ronettes (edit: en Kendrick, Foals, Kanye...). Hopelijk ooit nog wel, zolang ze de keuzelijst niet halen vrees ik dat het niet gaat lukken. CHVRCHES en Kasabian missen ook, maar die worden volgens mij ook niet heel breed gedragen in Nederland dus die zullen er wel nooit geraken.
- De aapjes staan er met nu vier in (Fluorescent en WTSGD uiteraard nieuw, ik verwacht ook hoog)
- Geen Hives en Strokes ondanks nummers in de keuzelijst. Do You Want To van Franz Ferdinand redt het ook niet, wat ik toch enigszins verrassend vind.
- Bohemian Like You is ook weer verdwenen na en entree vorig jaar op plek 2000 (destijds buiten de keuzelijst).
- Geen Eefje, M83, Bloc Party, The xx en Ronettes (edit: en Kendrick, Foals, Kanye...). Hopelijk ooit nog wel, zolang ze de keuzelijst niet halen vrees ik dat het niet gaat lukken. CHVRCHES en Kasabian missen ook, maar die worden volgens mij ook niet heel breed gedragen in Nederland dus die zullen er wel nooit geraken.
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:03 uur
Ook een leuk hitje uiteraard. Taylor zal tot in het einde der dagen genoteerd blijven, maar zal als de voortekenen ons niet bedriegen op termijn een van de hofleveranciers worden.

0
geplaatst: 7 december 2016, 23:06 uur
123poetertjes schreef:
- Geen Eefje, M83, Bloc Party, The xx en Ronettes. Hopelijk ooit nog wel, zolang ze de keuzelijst niet halen vrees ik dat het niet gaat lukken. CHVRCHES en Kasabian missen ook, maar die worden volgens mij ook niet heel breed gedragen in Nederland dus die zullen er wel nooit geraken
- Geen Eefje, M83, Bloc Party, The xx en Ronettes. Hopelijk ooit nog wel, zolang ze de keuzelijst niet halen vrees ik dat het niet gaat lukken. CHVRCHES en Kasabian missen ook, maar die worden volgens mij ook niet heel breed gedragen in Nederland dus die zullen er wel nooit geraken
Een aantal van deze namen hadden het vermoedelijk wel gehaald als ze op de keuzelijst waren geplaatst. Zeker The xx, M83, Eefje en CHVRCHES zijn daar populair genoeg voor (als je ziet welke andere bands het ook halen). Hopelijk zien ze bij Radio 2 volgend jaar ook in dat deze artiesten voldoende toegankelijk zijn.
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:11 uur
Arrie schreef:
En Niggas in Paris!
Bagagedrager van Spinvis en Famous Blue Raincoat van Leonard Cohen zijn ook erg mooie toevoegingen.
En Niggas in Paris!

Bagagedrager van Spinvis en Famous Blue Raincoat van Leonard Cohen zijn ook erg mooie toevoegingen.
Bagagedrager, wie had dat een paar jaar geleden gedacht.
Kwestie van tijd nu voordat Eefje ook de lijst gaat halen.

0
geplaatst: 7 december 2016, 23:19 uur
Gretz schreef:
De invloed van de 3FM-playlist valt wel mee hoor. Van de 25 nummers die 3FM de afgelopen 365 dagen het meest heeft gedraaid staan er slechts twee in de voorkeuzelijst, te weten:
- X Ambassadors — Renegades
- Matt Simons — Catch & Release -> het origineel en niet de Deepend Remix die 3FM veel heeft gedraaid.
Deze grote 3FM- hits zijn allemaal genegeerd door de Radio 2-redactie:
- Major Lazer — Light It Up
- Drake ft Wizkid & Kyla — One Dance
- Dua Lipa — Be The One
- Justin Timberlake — Can't Stop the Feeling!
- Twenty One Pilots — Stressed Out
- Bastille — Good Grief
- Chef'Special — Amigo
- Blossoms — Charlemagne
- Kungs Vs Cookin on 3 Burners — This Girl
- Dnce — Cake By The Ocean
- MO — Final Song
- DJ Snake & Justin Bieber — Let Me Love You
- Elle King — Ex's & Oh's
- James Bay — Best Fake Smile
- Twenty One Pilots — Heathens
- Zara Larsson & MNEK — Never Forget You
- Rag 'N Bone Man — Human
- Lil Wayne, Wiz Khalifa & Imagine Dragons — Sucker For Pain
- Jack Garratt — Breathe Life
- Ellie Goulding — soMEthINg iN the WAY yOu movE
- Red Hot Chili Peppers — Dark Necessities
- Vant — PARKING LOT
- Douwe Bob — Slow Down
Zelf Slow Down hebben ze niet opgenomen.
Ongetwijfeld zullen een hoop van deze nummers het op eigen kracht gaan halen, maar je moeilijk beweren dat 3FM een grote invloed heeft.
(quote)
De invloed van de 3FM-playlist valt wel mee hoor. Van de 25 nummers die 3FM de afgelopen 365 dagen het meest heeft gedraaid staan er slechts twee in de voorkeuzelijst, te weten:
- X Ambassadors — Renegades
- Matt Simons — Catch & Release -> het origineel en niet de Deepend Remix die 3FM veel heeft gedraaid.
Deze grote 3FM- hits zijn allemaal genegeerd door de Radio 2-redactie:
- Major Lazer — Light It Up
- Drake ft Wizkid & Kyla — One Dance
- Dua Lipa — Be The One
- Justin Timberlake — Can't Stop the Feeling!
- Twenty One Pilots — Stressed Out
- Bastille — Good Grief
- Chef'Special — Amigo
- Blossoms — Charlemagne
- Kungs Vs Cookin on 3 Burners — This Girl
- Dnce — Cake By The Ocean
- MO — Final Song
- DJ Snake & Justin Bieber — Let Me Love You
- Elle King — Ex's & Oh's
- James Bay — Best Fake Smile
- Twenty One Pilots — Heathens
- Zara Larsson & MNEK — Never Forget You
- Rag 'N Bone Man — Human
- Lil Wayne, Wiz Khalifa & Imagine Dragons — Sucker For Pain
- Jack Garratt — Breathe Life
- Ellie Goulding — soMEthINg iN the WAY yOu movE
- Red Hot Chili Peppers — Dark Necessities
- Vant — PARKING LOT
- Douwe Bob — Slow Down
Zelf Slow Down hebben ze niet opgenomen.
Ongetwijfeld zullen een hoop van deze nummers het op eigen kracht gaan halen, maar je moeilijk beweren dat 3FM een grote invloed heeft. Van deze hits hebben de volgende nummers het in ieder geval gehaald:
Bastille - Good Grief
DJ Snake & Justin Bieber - Let Me Love You
Douwe Bob - Slow Down (uiteraard)
Justin Timberlake - Can't Stop the Feeling!
Matt Simons - Catch & Release
Rag 'N Bone Man - Human
Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities
Twenty One Pilots - Stressed Out
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:22 uur
123poetertjes schreef:
Kanye dus wel, met Niggas in Paris.

0
geplaatst: 7 december 2016, 23:23 uur
Gretz schreef:
(quote)
Nouja, Voor Ik Vergeet staat al erg lang in de Top 2000. Maar Bagagedrager is mijn persoonlijke favoriet dus ben er erg blij mee.
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:23 uur
Ah, dat ik die niet geprobeerd heb 
Ben benieuwd hoeveel last een Nelly Furtado heeft gehad van spreiding trouwens. Zes nummers in de keuzelijst, geen enkele die het haalt.

Ben benieuwd hoeveel last een Nelly Furtado heeft gehad van spreiding trouwens. Zes nummers in de keuzelijst, geen enkele die het haalt.
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:24 uur
Veel 60s nummers verlaten de lijst, Janis Joplin verdubbelt haar noteringen
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:25 uur
Arrie schreef:
Nouja, Voor Ik Vergeet staat al erg lang in de Top 2000. Maar Bagagedrager is mijn persoonlijke favoriet dus ben er erg blij mee.
(quote)
Lang gedacht dat Bagagedrager veel te alternatief zou zijn voor Radio 2.
Volgend jaar graag ook Oostende, Kom Terug en Wespen op de Appeltaart op de keuzelijst. Lotus Europa mag ook maar zie ik niet snel gebeuren.
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:25 uur
Nouja, het is wel één van de minst Top 2000-fähige nummers die ik kan bedenken, maar hij stond in de keuzelijst.

0
geplaatst: 7 december 2016, 23:28 uur
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:28 uur
King Crimson - Starless eruit na iets van 1500 vorig jaar, hoé dan.. 
In ieder geval wel alle drie de Joy Division nummers erin, toch nog wat.

In ieder geval wel alle drie de Joy Division nummers erin, toch nog wat.
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:36 uur
Fink debuteert ook met Looking too Closely.
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Was dit nummer toevallig al opgenomen in de keuzelijst?
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Was dit nummer toevallig al opgenomen in de keuzelijst?
1
geplaatst: 7 december 2016, 23:36 uur
Gretz schreef:
Volgend jaar graag ook Oostende, Kom Terug en Wespen op de Appeltaart op de keuzelijst. Lotus Europa mag ook maar zie ik niet snel gebeuren.
(quote)
Kom Terug moet absoluut in de lijst. Naast de andere 2 die je noemt mogen ook nog: Club Insomnia, Aan de oevers van de tijd en Astronaut iig mee
0
geplaatst: 7 december 2016, 23:39 uur
123poetertjes schreef:
Dark Necessities ook binnen.
PoepnummerDark Necessities ook binnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.