Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2016, 00:08 uur
Vreemd, ik kan hem hier niet vinden via de zoekfunctie.
Edit: je hebt gelijk. Op 1622. Die zoekfunctie werkt dus niet naar behoren (bij mij dan).
0
geplaatst: 9 december 2016, 00:56 uur
catdog volgens mij was Round Here van de Counting Crows nog niet genoemd.
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
0
geplaatst: 9 december 2016, 07:52 uur
mauricedegier schreef:

0
geplaatst: 9 december 2016, 08:56 uur
Scorpion_21 schreef:
Wat zo'n onbekend nummer als dat van K's Choice ineens in de lijst doet isme een raadsel.
(quote)
Wat zo'n onbekend nummer als dat van K's Choice ineens in de lijst doet isme een raadsel.
Was de leadsingle van hun tweede album. Zou me niets verbazen als dat in Nederland hun meestgedraaide nummer was op de radio.
0
geplaatst: 9 december 2016, 09:42 uur
Ik heb drie liedjes gescheckt en ik kan melden dat Pulp (Common people) en Fish (Gentlemen's Excuse Me) wel in de lijst staan en Pater Moeskroen (Roodkapje) niet...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 december 2016, 09:45 uur
herman schreef:
Was de leadsingle van hun tweede album. Zou me niets verbazen als dat in Nederland hun meestgedraaide nummer was op de radio.
Derde Was de leadsingle van hun tweede album. Zou me niets verbazen als dat in Nederland hun meestgedraaide nummer was op de radio.

Was in mijn klas ook wel een bescheiden hypepje (dimunitief van hype?) toen. Believe heeft de tand des tijds wat beter doorstaan.
0
geplaatst: 9 december 2016, 09:50 uur
Ah, ik twijfelde al of ze niet nog een album voor het doorbraakalbum hadden, maar ik postte mobiel en was te lui om het te checken. Ik vind Believe ook iets beter, maar nochtans vind ik het wel apart dat dat soort nummers nu alsnog binnenkomen. Al heb ik wel eens gemerkt dat K's Choice bij sommige van vrouwen van in de 30 nog steeds populair is.
0
geplaatst: 9 december 2016, 10:45 uur
Edgar18 schreef:
Wel:
ELLA FITZGERALD & LOUIS ARMSTRONG - SUMMERTIME
Niet:
GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE - THE MESSAGE
NICK DRAKE - NORTHERN SKY & PINK MOON
RODRIGUEZ - SUGAR MAN
HADDAWAY - WHAT IS LOVE
PULP - DISCO 2000
TOM WAITS - MARTHA
SPICE GIRLS - VIVA FOREVER
Wel:
ELLA FITZGERALD & LOUIS ARMSTRONG - SUMMERTIME
Niet:
GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE - THE MESSAGE
NICK DRAKE - NORTHERN SKY & PINK MOON
RODRIGUEZ - SUGAR MAN
HADDAWAY - WHAT IS LOVE
PULP - DISCO 2000
TOM WAITS - MARTHA
SPICE GIRLS - VIVA FOREVER
What Is Love na 2 jaar al verdwenen dus, schande. Misschien moet Slowgaze volgend jaar maar weer eens een International Haddaway Day organiseren, want dit kan echt niet.
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:05 uur
LucM schreef:
Arcade Fire staat gelukkig wel in de lijst maar enkel met hun recente nummers (niets uit het fantastische debuut)
Arcade Fire staat gelukkig wel in de lijst maar enkel met hun recente nummers (niets uit het fantastische debuut)
Wake Up

0
geplaatst: 9 december 2016, 14:11 uur
vigil schreef:
Ik heb drie liedjes gescheckt en ik kan melden dat Pulp (Common people) en Fish (Gentlemen's Excuse Me) wel in de lijst staan en Pater Moeskroen (Roodkapje) niet...
Het zou ook wel raar zijn als Fish er na 7 jaar dik in de top 1000 opeens uit zou vliegen. Ben benieuwd hoe ver Pulp gaat stijgen, vorig jaar 1890. Die zou toch op den duur wel top 1000 moeten kunnen halen.Ik heb drie liedjes gescheckt en ik kan melden dat Pulp (Common people) en Fish (Gentlemen's Excuse Me) wel in de lijst staan en Pater Moeskroen (Roodkapje) niet...
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:13 uur
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:32 uur
Dit topic gaat veel te snel, ik zit nog op m'n gemakje stemlijsten van mede-users door te nemen en ondertussen zijn we hier alweer aan die verderfelijke gifjes toe 
Stemt mij, puur op m'n eigen stemlijst gericht, niet al te positief. Nummer van Joe Jackson is er genadeloos uitgekelderd, en de (vrije) keuzes van dit jaar waarbij ik tenminste een beetje hoop had hebben het ook niet gehaald:
- The Waterboys, This is the Sea
- Bobby Womack- Across 110th Street (die had ik écht verwacht, keuzelijst nota bene)
- Talk Talk- Living in another World
- James Brown- the Payback (wel met een aantal andere platen, volgens mij)
- Julee Cruise- Falling
- Petula Clark- Downtown (slachtoffer van de verjonging, want die stond er altijd wel in)
-Radiohead- Exit Music
- Tears for Fears- Head over Heels.
Op o.a. Vigil, Phosphorescent en Sufjan had ik überhaupt al weinig hoop.
Edit: ik baal nog meer dat the Killing Moon mijn laatste afvaller was uiteindelijk.

Stemt mij, puur op m'n eigen stemlijst gericht, niet al te positief. Nummer van Joe Jackson is er genadeloos uitgekelderd, en de (vrije) keuzes van dit jaar waarbij ik tenminste een beetje hoop had hebben het ook niet gehaald:
- The Waterboys, This is the Sea
- Bobby Womack- Across 110th Street (die had ik écht verwacht, keuzelijst nota bene)
- Talk Talk- Living in another World
- James Brown- the Payback (wel met een aantal andere platen, volgens mij)
- Julee Cruise- Falling
- Petula Clark- Downtown (slachtoffer van de verjonging, want die stond er altijd wel in)
-Radiohead- Exit Music
- Tears for Fears- Head over Heels.
Op o.a. Vigil, Phosphorescent en Sufjan had ik überhaupt al weinig hoop.
Edit: ik baal nog meer dat the Killing Moon mijn laatste afvaller was uiteindelijk.
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:39 uur
Across 110th Street had ik eigenlijk ook wel op gehoopt ja. Kan als nadeel hebben dat het een nummer is dat vooral bekend is van films. Misschien herkennen mogelijke stemmers de combinatie artiest/titel niet of zien ze hem over het hoofd. Kwestie van beetje aandacht geven vlak voor de stemweek en hij komt er wel in.
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:46 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het zou ook wel raar zijn als Fish er na 7 jaar dik in de top 1000 opeens uit zou vliegen. Ben benieuwd hoe ver Pulp gaat stijgen, vorig jaar 1890. Die zou toch op den duur wel top 1000 moeten kunnen halen. ach het was meer om even te kijken, veel interesse heb ik verder ook niet in Pater Moeskroen

0
geplaatst: 9 december 2016, 14:46 uur
Eerder een voordeel toch? Fans van Womack of van dit specifieke nummer nemen 'em mee nu 'ie in de keuzelijst staat, terwijl anderen de link leggen met (ik denk m.n.) Jackie Brown.
In mijn geval geldt ook dat ik het nummer al wel kon waarderen, maar het na het zien van de film toch nog wat vaker opzette. De maanden daarna een echte groeier gebleken.
In mijn geval geldt ook dat ik het nummer al wel kon waarderen, maar het na het zien van de film toch nog wat vaker opzette. De maanden daarna een echte groeier gebleken.
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:49 uur
Wat ik bedoel met het nadeel van vooral bekend zijn van films, is dat velen het nummer herkennen als ze het horen, maar vaak niet weten wie de zanger is. Ze herkennen hem dan niet als ze een keuzelijst met tig nummers doorscrollen, laat staan dat ze actief op die naam gaan zoeken. Dit itt radiohits, die vaak direct na het draaien worden afgekondigd, zodat de artiest/titel meteen bekend zijn bij de luisteraar.
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:54 uur
Daar zit wel wat in ja. Het is een dergelijk geval denk ik nog een groter nadeel dat die fragmentjes van dertig seconden verdwenen zijn. Stemmers willen een snelle indruk en zullen niet altijd naar spotify doorklikken als ze een naam niet herkennen.
0
geplaatst: 9 december 2016, 15:56 uur
Vinniee schreef:
Wanneer we kijken naar nieuwe nummers van Bowie en Prince in de lijst:
David Bowie – Blue Jean
David Bowie – Starman
David Bowie – Blackstar
David Bowie – Lazarus
David Bowie – Man Who Sold The World
David Bowie – Wild Is The Wind
David Bowie – Young Americans (re-entry)
David Bowie – Where Are We Now? (re entry)
Prince – Alphabet Street
Prince – Controversy
Prince – Diamonds And Pearls
Prince – I Could Never Take The Place Of Your Man
Prince – If I Was Your Girlfriend
Prince – The Cross
Prince – Most Beautiful Girl In The World (re-entry)
Wanneer we kijken naar nieuwe nummers van Bowie en Prince in de lijst:
David Bowie – Blue Jean
David Bowie – Starman
David Bowie – Blackstar
David Bowie – Lazarus
David Bowie – Man Who Sold The World
David Bowie – Wild Is The Wind
David Bowie – Young Americans (re-entry)
David Bowie – Where Are We Now? (re entry)
Prince – Alphabet Street
Prince – Controversy
Prince – Diamonds And Pearls
Prince – I Could Never Take The Place Of Your Man
Prince – If I Was Your Girlfriend
Prince – The Cross
Prince – Most Beautiful Girl In The World (re-entry)
Dat is mooi! Weet iemand hoeveel nummers van Bowie & Prince er vorig jaar al instonden?
0
geplaatst: 9 december 2016, 16:00 uur
David Bowie had er voorheen al meer dan 20 in de lijst, geloof ik. Prince iets van 10.
0
geplaatst: 9 december 2016, 16:05 uur
west schreef:
Dat is mooi! Weet iemand hoeveel nummers van Bowie & Prince er vorig jaar al instonden?
(quote)
Little Red Corvette van Prince is ook binnengekomen. Brengt het op 8 nieuwe binnenkomers voor beide heren.
David Bowie - Absolute Beginners
David Bowie - Ashes to Ashes
David Bowie - Changes
David Bowie - China Girl
David Bowie - Golden Years
David Bowie - Heroes
David Bowie - Let's Dance
David Bowie - Life on Mars
David Bowie - Rebel
David Bowie - Sound and Vision
David Bowie - Space Oddity
David Bowie - The Jean Genie
David Bowie - Ziggy Stardust
David Bowie & John Lennon - Fame
David Bowie & Mick Jagger - Dancing in the Street
David Bowie & Pat Metheny Group - This Is Not America
David Bowie & Queen - Under Pressure
David Bowie & Tina Turner - Tonight
Prince - 1999
Prince - I Would Die 4 U
Prince - Kiss
Prince - Let's Go Crazy
Prince - Raspberry Beret
Prince - Purple Rain
Prince - Sign 'o' the Times
Prince - Sometimes It Snows in April
Prince - When Doves Cry
Deze stonden vorig jaar al genoteerd!

0
geplaatst: 9 december 2016, 16:05 uur
Wow: bedankt catdog!
Bowie dus naar 26 noteringen en Prince naar 17. Dat is mooi voor dit trieste jaar 2016.
Bowie dus naar 26 noteringen en Prince naar 17. Dat is mooi voor dit trieste jaar 2016.
0
geplaatst: 9 december 2016, 17:14 uur
Maroon 5 - Sugar is ook binnengekomen. Zullen hier vast veel mensen blij mee zijn! 

0
geplaatst: 9 december 2016, 17:57 uur
Ik zie een heleboel mooie nummers binnenkomen (bv. Blackstar, Lazarus, Reflektor), ook nummers waarvan ik me afvraag hoe lang dit houdbaar is (bv. een Justin Bieber). Ik denk dat de kans groot is, dat die laatste groep nummers er toch sneller uit liggen dan sommigen op dit moment verwachten.
Vandaag overigens behoorlijk teleurgesteld toen ik ontdekte dat Rendez-Vous 6.02 van U.K. na 17 edities eruit ligt (stond vorig jaar nog in de 1300, ooit zelfs op 373): voor mij is dit een symbolisch voorbeeld dat de lijst er niet altijd op vooruit gaat..
Vandaag overigens behoorlijk teleurgesteld toen ik ontdekte dat Rendez-Vous 6.02 van U.K. na 17 edities eruit ligt (stond vorig jaar nog in de 1300, ooit zelfs op 373): voor mij is dit een symbolisch voorbeeld dat de lijst er niet altijd op vooruit gaat..
0
geplaatst: 9 december 2016, 18:09 uur
royh schreef:
Ik zie een heleboel mooie nummers binnenkomen (bv. Blackstar, Lazarus, Reflektor), ook nummers waarvan ik me afvraag hoe lang dit houdbaar is (bv. een Justin Bieber). Ik denk dat de kans groot is, dat die laatste groep nummers er toch sneller uit liggen dan sommigen op dit moment verwachten.
Gelukkig staat deze er nog gewoon in hoor

0
geplaatst: 9 december 2016, 18:22 uur
laxus11 schreef:
Ik had Rendezvous 6.02 iets anders gespeld: als Rendez-vous 6.02. Dank je wel voor het nogmaals checken: daar maak je mij in ieder geval heel blij mee (quote)

.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.