Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2016, 19:29 uur
Volbeat en Disturbed zouden verboden moeten worden. De infantiele broertjes van de hardrock.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2016, 19:40 uur
Volbeat vind ik eigenlijk wel aardig. Ook een paar keer (gedeeltelijk) live gezien in het vorige decennium op festivals en dat was best te pruimen.
Disturbed is inderdaad vreselijke mallcore. Maar de S&G cover vind ik dan juist weer wel heel goed gelukt.
Disturbed is inderdaad vreselijke mallcore. Maar de S&G cover vind ik dan juist weer wel heel goed gelukt.
0
johannesA
geplaatst: 9 december 2016, 19:53 uur
Vorige maand genoten van Volbeat in de ziggo dome. Niks mis mee en de Simon & Garfunkel cover van Disturbed vind ik schitterend
. Ken hun overige repertoire overigens niet.
. Ken hun overige repertoire overigens niet.
0
geplaatst: 9 december 2016, 20:17 uur
Frank Zappa - Inca Road(s).... eh.... Niet in de lijst. Balen. Of, ach, zoals de snor dan placht te zeggen; "Who gives a fuck anyway!"
0
geplaatst: 9 december 2016, 23:16 uur
My Friend the Wind van Demis Roussos is uit de Top-2000 verdwenen. En zijn eerdere band: Aphrodite's Child stond al een paar jaar niet meer in de lijst. 

0
geplaatst: 9 december 2016, 23:16 uur
Niet meer aanwezig:
B.B. King - Ain't nobody home
Tori Amos - Cornflake girl
Duran Duran - A view to a kill
B.B. King - Ain't nobody home
Tori Amos - Cornflake girl
Duran Duran - A view to a kill
0
geplaatst: 9 december 2016, 23:22 uur
Wat ik jammer vindt is het gemis van Tom Petty dit jaar. Geen enkel nummer van hem staat meer in de lijst. Ook (Walk Me Out in the) Morning Dew van Long John Baldry is verdwenen... 

0
geplaatst: 9 december 2016, 23:22 uur
catdog Nieuw ook dit jaar: HAEVN - Finding out more
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
en ook nieuw
Queens of the stone age - I sat by the ocean
en ook deze
Xavier Rudd - Follow the sun
en ook nieuw
Queens of the stone age - I sat by the ocean
en ook deze
Xavier Rudd - Follow the sun
0
geplaatst: 9 december 2016, 23:38 uur
en nog meer afvallers;
- Brood& Vrienten - Als je wint
- Anna & Kate McGarrigle - Complainte pour St Catherine
en de volgende Cats platen
- Where have I been wrong
- Times were when
- The End of the show
- Brood& Vrienten - Als je wint
- Anna & Kate McGarrigle - Complainte pour St Catherine
en de volgende Cats platen
- Where have I been wrong
- Times were when
- The End of the show
0
geplaatst: 10 december 2016, 00:44 uur
Gretz schreef:
What Is Love na 2 jaar al verdwenen dus, schande. Misschien moet Slowgaze volgend jaar maar weer eens een International Haddaway Day organiseren, want dit kan echt niet.
(quote)
What Is Love na 2 jaar al verdwenen dus, schande. Misschien moet Slowgaze volgend jaar maar weer eens een International Haddaway Day organiseren, want dit kan echt niet.
Volgens deze check staat Haddaway er nog gewoon in
0
geplaatst: 10 december 2016, 09:43 uur
Dan heeft Radio 2 zich zeker bedacht want van de week stond ie er nog niet in.
0
geplaatst: 10 december 2016, 12:01 uur
Edgar18 schreef:
Klopt, ik heb het gisterenochtend nog gecheckt en toen stond ie er sowieso niet in.
VAAG.
0
geplaatst: 10 december 2016, 12:36 uur
Top2000 nieuw 2016.pdf - DocDroid
Hier nog een aardig complete lijst van alle binnenkomers en re-entries.
Er zit in elk geval een hoop moois tussen. Blijft apart dat bijvoorbeeld sommige stokoude klassiekers van Johnny Cash nu pas binnenkomen.
Er zit in elk geval een hoop moois tussen. Blijft apart dat bijvoorbeeld sommige stokoude klassiekers van Johnny Cash nu pas binnenkomen.
0
geplaatst: 10 december 2016, 12:42 uur
Hedser schreef:
Komt omdat deze voor het eerst in de keuzelijst stonden.
0
geplaatst: 10 december 2016, 13:01 uur
In the army now van Status Quo is na een jaartje afwezigheid ook weer terug.
0
geplaatst: 10 december 2016, 13:23 uur
Da's toch een zeer behoorlijk lijstje, de lijst is er in ieder geval flink op vooruitgegaan.
1
geplaatst: 10 december 2016, 17:25 uur
je ziet duidelijk de veranderingen die gaande zijn op radio2 ( verjongen!) terug in de lijst . veel 90s , 2000s spul er in (jeff buckley , hoe dat zo ineens ? , beasties , fnm , top hoor) Maar dan weer 4 extra nummers van coldplay en muse , dat gaat toch ook echt nergens over , dat hele oeuvre staat er al zowat in
ik snap echt niet dat er zo drastsisch verjongt moet worden , ik denk dat heel veel mensen het heerlijk vinden ; zo nu en dan een 60s en 70s classic , de focus op 80s en 90s , her en der een leuke nieuwe hit of plaat, dat lijkt me echt een gouden formule voor radio 2.
als ik nu wel eens zit te luisteren is het nieuw-90s-nieuw-2000s-80s-nieuw-90s , zoiets , echt daar kun je je klok op gelijk zetten . bij hoge uitzondering nog een 60s of 70s plaat.
ik vind het jammer dat zoveel prachtige platen uit de 60s en 70s moeten verdwijnen uit de lijst ten faveure van de 33e plaat van coldplay in de lijst. Maar ja de meeste stemmen gelden.
ik ga er zeker wel van genieten hoor , vooral van dingen die je niet zo vaak hoort , en er staan zeker prachtige classics in , ook nieuwe binnenkomers, maar toch. Je moet wat te zeiken hebben

ik snap echt niet dat er zo drastsisch verjongt moet worden , ik denk dat heel veel mensen het heerlijk vinden ; zo nu en dan een 60s en 70s classic , de focus op 80s en 90s , her en der een leuke nieuwe hit of plaat, dat lijkt me echt een gouden formule voor radio 2.
als ik nu wel eens zit te luisteren is het nieuw-90s-nieuw-2000s-80s-nieuw-90s , zoiets , echt daar kun je je klok op gelijk zetten . bij hoge uitzondering nog een 60s of 70s plaat.
ik vind het jammer dat zoveel prachtige platen uit de 60s en 70s moeten verdwijnen uit de lijst ten faveure van de 33e plaat van coldplay in de lijst. Maar ja de meeste stemmen gelden.
ik ga er zeker wel van genieten hoor , vooral van dingen die je niet zo vaak hoort , en er staan zeker prachtige classics in , ook nieuwe binnenkomers, maar toch. Je moet wat te zeiken hebben

0
geplaatst: 10 december 2016, 17:31 uur
PROCOL HARUM heeft twee noteringen verloren:
Het gaat om de juweeltjes: 'A Salty dog' en 'Grand hotel'.
En ik altijd maar gedacht hebben, dat blijver 'Homburg' er eerder uit zou gaan.
Het gaat om de juweeltjes: 'A Salty dog' en 'Grand hotel'.
En ik altijd maar gedacht hebben, dat blijver 'Homburg' er eerder uit zou gaan.
0
geplaatst: 10 december 2016, 18:00 uur
steven schreef:
Vorig jaar waren er nog 723 nummers van 1979 en eerder. Dat is net iets minder dan 80s/90: 447 + 331. Dat is nog altijd minder dan het aantal nummers uit de 70s: 469.als ik nu wel eens zit te luisteren is het nieuw-90s-nieuw-2000s-80s-nieuw-90s , zoiets , echt daar kun je je klok op gelijk zetten . bij hoge uitzondering nog een 60s of 70s plaat.
0
geplaatst: 10 december 2016, 18:03 uur
Er werd dit jaar ook erg duidelijk aangespoord op verjonging gezien de vele 50`s, 60`s en 70`s classics die uit de keuzelijst gehaald zijn.
Vind het toch ook apart om te zien welke nummers vanuit vrije keuze uit 2016 dan binnenkomen. Zo zijn de wmb 2 leukste radiohits van dit jaar Dua Lipa - Be The One en The Weeknd - Starboy dan weer niet aanwezig. Beide toch grote hits.
Vind het toch ook apart om te zien welke nummers vanuit vrije keuze uit 2016 dan binnenkomen. Zo zijn de wmb 2 leukste radiohits van dit jaar Dua Lipa - Be The One en The Weeknd - Starboy dan weer niet aanwezig. Beide toch grote hits.
0
geplaatst: 10 december 2016, 18:13 uur
Time Of The Season van The Zombies is er na al die jaren ook uitgeknikkerd.
0
geplaatst: 10 december 2016, 22:59 uur
En jammer genoeg verliest een andere grote band uit de 60's en 70's drie noteringen in de Top-2000 van 2016. Het gaat om de MOODY BLUES, met:
(1940e in 2015) I'm Just a Singer in a Rock and Roll Band (1973)
(1629e in 2015) Had to Fall in Love (1978)
(1572e in 2015) Boulevard de la Madeleine (1966)
(1940e in 2015) I'm Just a Singer in a Rock and Roll Band (1973)
(1629e in 2015) Had to Fall in Love (1978)
(1572e in 2015) Boulevard de la Madeleine (1966)
0
geplaatst: 10 december 2016, 23:01 uur
Ik blijf het jammer vinden dat er zoveel nieuwe nummers binnen komen, maar ik ben hier in de minderheid, dat begrijp ik. Voor mij wordt de lijst ieder jaar iets minder interessant.
0
geplaatst: 10 december 2016, 23:04 uur
Wel is 'The Ballroom Blitz' (1973) van THE SWEET weer teruggekomen in de lijst.
0
geplaatst: 10 december 2016, 23:10 uur
Jester schreef:
Ik blijf het jammer vinden dat er zoveel nieuwe nummers binnen komen, maar ik ben hier in de minderheid, dat begrijp ik. Voor mij wordt de lijst ieder jaar iets minder interessant.
Ik ben blij dat o.a. 'Monkey Gone Too Heaven' van PIXIES, 'Lovesong' van THE CURE, 'Personal Jesus' van DEPECHE MODE, 'Sabotage' van BEASTIE BOYS, 'Live Forever' van OASIS, 'We Used to Wait' van ARCADE FIRE in de lijst zijn binnengekomen, maar 'Boulevard de la Madeleine' van MOODY BLUES, 'Grand Hotel' van PROCOL HARUM, 'Starless' van KING CRIMSON en 'Silenced by the night van KEANE eruit zijn daarin tegen een paar van de grote verliezen.Ik blijf het jammer vinden dat er zoveel nieuwe nummers binnen komen, maar ik ben hier in de minderheid, dat begrijp ik. Voor mij wordt de lijst ieder jaar iets minder interessant.
0
geplaatst: 10 december 2016, 23:55 uur
adri1982 schreef:
Mooi, een van mijn leukste ontdekkingen via de top 2000.
0
geplaatst: 11 december 2016, 00:19 uur
Ik heb het nummer 'The Ballroom blitz' van THE SWEET leren kennen, toen ik het als tiener in de eind jaren-90 meerdere malen op RADIO 3FM hoorde. Ik maakte destijds handgeschreven Categorie-Encyclopedieën (over o.a. Film, Muziek, Geschiedenis, Landen, Steden en Nederlandse gemeenten, Sport en Politiek en noem maar op).
0
geplaatst: 11 december 2016, 00:32 uur
Denk dat het de re-entry dit jaar deels te danken heeft aan de Suicide Squad 

0
geplaatst: 11 december 2016, 11:25 uur
Ik moet er nog steeds aan wennen dat users nummers niet direct hebben meegekregen, maar via een andere weg. My bad ?
Je wordt ouder papa.
Je wordt ouder papa.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.