MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Van alle verdwenen nummers is Celluloid Heroes het nummer dat ooit het hoogst genoteerd stond in de Top 2000 als ik me niet vergis. Namelijk #102 in het jaar 2000. 2000 was überhaupt een goed jaar voor The Kinks in de Top 2000. Kunnen we van 2016 helaas niet zeggen...

The closest thing to crazy stond eerder op 72, maar inderdaad erg zonde van Celluloid Heroes.

chevy93 schreef:
The closest thing to crazy stond eerder op 72, maar inderdaad erg zonde van Celluloid Heroes.
Je hebt gelijk, daar had ik overheen gelezen. Katie Melua was weliswaar een hype in 2005. Toen kwam ze zelfs op #23 binnen met Nine Million Bicycles. Dat nummers zal nu wel richting plek 1000 gaan.

cosmic kid (moderator)
Nine Million Bicycles

Als er nou toch 1 nummer is wat er uit mag.......

starbright boy schreef:
Ook verdwenen:
Frida Boccara - Cent Mille Chansons
Dusty Springfield - Summer is Over

Twee nummers die ik zal missen, en die de Top 2000 juist zo bijzonder maakten. Het zijn overigens wel nummers die in de Evergreen Top 1000 staan, denk ik. Die rol wordt dus steeds meer door die lijst overgenomen.

The Unforgiven is de een na hoogste nieuwe binnenkomer. Waarmee nog maar eens onderstreept wordt dat de binnenkomst vorig jaar van Unforgiven 3 toch op zijn minst opmerkelijk is te noemen.

Om aan het vorige bericht nog iets toe te voegen: The Unforgiven komt binnen op nummer 327.

Het opmerkelijke daaraan vind ik dat vorig jaar de één na hoogste binnenkomer op 47 was, en op 328 al de zevende binnenkomer. Het aantal echt hoge binnenkomers ligt fors lager dus.

Onweerwolf
Simon77 schreef:
The Unforgiven is de een na hoogste nieuwe binnenkomer. Waarmee nog maar eens onderstreept wordt dat de binnenkomst vorig jaar van Unforgiven 3 toch op zijn minst opmerkelijk is te noemen.

Bizar dit.

Arrie schreef:
Het opmerkelijke daaraan vind ik dat vorig jaar de één na hoogste binnenkomer op 47 was, en op 328 al de zevende binnenkomer. Het aantal echt hoge binnenkomers ligt fors lager dus.

Wat echt raar is als je nadenkt. Dit betekent dat er in de top 327 maar maximaal 1 nieuwkomer is. Door meer te kunnen stemmen zou je verwachten dat t gemakkelijker is hoger te komen omdat stemmen meer verspreid worden. T ligt wel in lijn met dat er dit jaar niet meer nieuwkomers zijn dan vorig jaar, terwijl er op meer platen gestemd kan worden. Niet-logische ontwikkeling

Vangen!

We mogen het eindelijk verklappen... De tune uit de originele Pokémon-tekenfilmserie, het nummer 'Gotta Catch 'Em All' van Jason Paige, staat dit jaar wederom in de Top 2000. Sterker nog, 'Gotta Catch 'Em All' schiet als een pijl omhoog in de Top 2000. Vorig jaar kwam het energieke liedje binnen op nummer 1.666 en in 2016 stijgt het plaatje 1.434 plekken en komt dus terecht op...

Nummer 232

Nieuwsbericht - NPO Radio 2 - nporadio2.nl

Tikje overdreven als je het mij vraagt.

Dat is wat mij betreft dan weer het bewijs dat hij vorig jaar nog veel hoger had moeten staan. Kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die er vorig jaar niet op stemden en dit jaar wel. Andersom wel.

Overigens verwacht ik nu zeker Lazarus als hoogste binnenkomer, zou echt niet kunnen bedenken wat het anders zou moeten zijn.

Wellicht iets te hoog maar blijft het ultieme jeugdsentiment voor mij persoonlijk

Wie gaat er hier trouwens regelmatig naar de Top 2000 luisteren?

titan (crew)
Joren999 schreef:
zou echt niet kunnen bedenken wat het anders zou moeten zijn.

Can't Stop the Feeling van Justin Timberlake

Ah ja, die was ik alweer een beetje vergeten, maar dat is ook wel een kanshebber inderdaad.

Jester schreef:

Ik elke dag, zelfs op het werk

Joren999 schreef:
Dat is wat mij betreft dan weer het bewijs dat hij vorig jaar nog veel hoger had moeten staan. Kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die er vorig jaar niet op stemden en dit jaar wel. Andersom wel.

Overigens verwacht ik nu zeker Lazarus als hoogste binnenkomer, zou echt niet kunnen bedenken wat het anders zou moeten zijn.

Ik vind het anders vrij logisch. Vorig jaar kwam hij als vrije keuze binnen. Dit jaar stond hij in de stemlijst. Dus worden er veel meer mensen er aan herinnerd om erop te stemmen. Zag m ook in best veel lijstjes voorbij komen die ik bekeek via Twitter. Daarnaast was deze zomer ook de Pokemon Go hype waar dit nummer ook weer van profiteert.

Hmm ik had juist het idee dat er minder mensen op stemden. Vorig jaar was er een Facebookgroep waar zo'n 50.000 mensen lid van waren en die zeiden te gaan stemmen op het nummer. Verder had ik het idee dat er vorig jaar ook mensen gingen stemmen die normaal nooit op de top 2000 zouden stemmen. De Pokémon Go-hype heeft er wel voor gezorgd dat het nummer (of het hele fenomeen) niet vergeten is.

Jester schreef:

Ik zoals de voorbije jaren. Ik heb zelfs speciaal vakantie genomen om zo weinig mogelijk te moeten missen. In België hebben we ook een eindejaarslijst maar die haalt absoluut het niveau van de top 2000 niet.

Avond van Boudewijn De Groot is weer de hoogst genoteerde Nederlander nadat hij vorig jaar door Claudia De Breij van de troon werd gestoten.

Jester schreef:

Ik. Bij ons staat de radio erg vaak aan in de laatste week. Heerlijk! Soms waardeloze muziek, soms prachtige vergeten nummers. Ik ben wel blij met deze happening.

Rogyros schreef:

Ik. Bij ons staat de radio erg vaak aan in de laatste week. Heerlijk! Soms waardeloze muziek, soms prachtige vergeten nummers. Ik ben wel blij met deze happening.

Zoiets hier in huis ook. Ben vrij tussen kerst en oud & nieuw en zit dan veel thuis met de kleine aangezien vrouwlief veel mag werken. Dus dan vaak en veel Cultura aan op tv zodat ik niet veel mis. Overdag dan want 's nachts gaat grotendeels aan me voorbij

Voor een blogpost van mijn hand met nog eens mijn stemmen, maar nu ook alle motivaties en youtube-linkjes, zie https://timbouwhuis.nl/top-2000-stemlijst-filmpjes-en-motivaties/. Gratis muziektips

En inmiddels is ook de hoogste nieuwe Nederlandstalige binnenkomer bekend. Diggy Dex komt met zijn Treur Niet (Ode Aan Het Leven) binnen op nummer 437. Vind het nummer persoonlijk een gedrocht.

Porcupine Head schreef:

En inmiddels is ook de hoogste nieuwe Nederlandstalige binnenkomer bekend. Diggy Dex komt met zijn Treur Niet (Ode Aan Het Leven) binnen op nummer 437. Vind het nummer persoonlijk een gedrocht.
Anders ik wel. Categorie bagger. Zal de komende edities wel flink zakken schat ik zo in.

Heroes van Bowie op #7 en Purple Rain op #13.

Starman hoogste binnenkomer op #270

En Hallelujah van Cohen op 29.

Sorry van Kensington hoogste Nederlandse binnenkomer.

catdog schreef:
Heroes van Bowie op #7 en Purple Rain op #13.

Starman hoogste binnenkomer op #270
Zat ik er niet ver naast. Ik had Heroes op 9 en Purple Rain op 14. Starbright Boy had ze zelfs allebei goed voorspeld: complimenten daarvoor ! Het volledige bericht: Nieuwsbericht - NPO Radio 2 - nporadio2.nl

Langzaam maar zeker druppelt de informatie binnen: Piano Man is nummer 4.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.