Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:10 uur
GrafGantz schreef:
WTF is dit nu weer voor bagger? Nog nooit van Volbeat gehoord maar het is echt vreselijker dan vreselijk. En dat op nummer 290. Is dit een grap?
WTF is dit nu weer voor bagger? Nog nooit van Volbeat gehoord maar het is echt vreselijker dan vreselijk. En dat op nummer 290. Is dit een grap?
Ik heb een aantal jaar in een CD en DVD winkel gewerkt en dat was toen Volbeat min of meer doorbrak (dat was in 2007-2008). Vond het toen al verschrikkelijk, maar het verkocht prima.
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:17 uur
johannesA schreef:
Volbeat is een Deense metal band, die in november de ziggo dome platspeelde.
Lola Montez is hun grootste hit en wordt vaak door vrachtwagen chauffeurs aangevraagd in de ochtend op radio 2.
Dat klopt inderdaad: ik heb het nummer wel eens bij Frank van 't Hof voorbij horen komen. De tijden van Henk Wijngaard's Met vlam in de pijp zijn blijkbaar voorbij (quote)
Volbeat is een Deense metal band, die in november de ziggo dome platspeelde.
Lola Montez is hun grootste hit en wordt vaak door vrachtwagen chauffeurs aangevraagd in de ochtend op radio 2.
.
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:50 uur
Cerclezot schreef:
The day before you came mijn favoriete ABBA
Dat is inderdaad een heel mooi nummer, destijds in het najaar van 1982 hun voorlaatste single. Met zijn bijna 6 minuten ook uitzonderlijk lang (voor ABBA begrippen althans). Mijn favoriet is Eagle: die is vanmiddag tussen 2 en 3 gedraaid.The day before you came mijn favoriete ABBA
0
geplaatst: 30 december 2016, 23:01 uur
Cerclezot schreef:
Eagle is mijn nr 2 van ABBA
Mooi te zien Eagle is mijn nr 2 van ABBA
. Abba vind ik al vanaf jaren 70 geweldig: een voorliefde die ik deelde met mijn moeder. Ik mag hun nummers nog altijd graag horen, omdat ze vaak mooi gelaagd zijn, melodieus en vooral perfect geproduceerd. Helaas zijn ze in de loop de jaren in de top 2000 toch wel iets weggezakt: Dancing Queen staat dit jaar bv. op 131, maar stond in de 1e lijst van 1999 op 16.
2
geplaatst: 30 december 2016, 23:52 uur
GrafGantz schreef:
Ik ken wel een paar provincialen voor wie dat dé band is (naast Jovink en de Voederbietels nadrukkelijk). Één keer per jaar begeven ze zich met tegenzin naar Amsterdam om die band te zien. Verder zijn het prima lui.
0
geplaatst: 31 december 2016, 00:21 uur
Heerlijk, net mijn favoriete Oasis. Don't Look Back in Anger is echt een fantastisch nummer. Het klopt gewoon, de intro (hommage naar Imagine) is heerlijk, maar de rest van het nummer is ook fenomenaal. Je kan ook zo heerlijk meebrullen, geniaal.
0
geplaatst: 31 december 2016, 10:16 uur
Pokémon was heerlijk inderdaad, maar de edit van The End van The Doors was verschrikkelijk. Hoe kan je het nummer stoppen na 2 á 3 minuten? Draai dan de versie uit Apocalypse Now, die duurt 'maar' 6,5 minuut.
0
geplaatst: 31 december 2016, 10:24 uur
Dat is dan knap voor een deeejeee ,hoor wel vaker slordigheden , en onlineverhaal achter de plaat zitten ook hier en daar fouten in

0
geplaatst: 31 december 2016, 10:44 uur
Wat een uur met The Load Out, Knights Of Cydonia, The Boxer en nu Kyteman 

0
geplaatst: 31 december 2016, 10:54 uur
teus schreef:
hoor wel vaker slordigheden , en onlineverhaal achter de plaat zitten ook hier en daar fouten in
hoor wel vaker slordigheden , en onlineverhaal achter de plaat zitten ook hier en daar fouten in
Nogal ja!
0
geplaatst: 31 december 2016, 11:22 uur
Zie op dat kanaal veel kreten in de trend van: 'wat moet ik als de top 2000 afgelopen is'. Alsof mensen zelf niks kunnen draaien en/of ontdekken in die overige 360 dagen 

0
geplaatst: 31 december 2016, 11:31 uur
Precies! Ik luister ook al vanaf het begin maar kan niet wachten om morgen weer lekker m'n lp's op de draaitafel te leggen 

0
geplaatst: 31 december 2016, 11:44 uur
laxus11 schreef:
Nights in White Satin staat schandalig laag zeg.
Nights in White Satin staat schandalig laag zeg.
Net als A whiter shade of pale. Het zal de verjongingsdrang wel zijn.
0
geplaatst: 31 december 2016, 11:49 uur
Oké ja kan ik me ook wel iets bij voorstellen hoor. Zo bedoelde ik het niet. Maar wat ranboy hierboven ook al aangeeft; de verjongingsdrang zit er wel behoorlijk in vanaf vorig jaar. Wat dan haast wel ten koste móet gaan van gerenommeerde classics die langzaamaan wegzakken in de lijst...
0
geplaatst: 31 december 2016, 13:19 uur
Blijft toch wel het beste Metallica nummer ooit voor mij! Toen ik dat ooit voor het eerst hoorde (Vara's Vuurwerk!!) maakte dat zo'n ongelofelijke indruk op me, niet normaal!
0
geplaatst: 31 december 2016, 13:34 uur
Stonden vorig jaar anders op 102 en 105. 
Daarentegen de allereerste edities op 10 en 15.
Hoewel ik op zich niets tegen verjonging heb, immers, er stonden voorheen wel disproportioneel veel klassiekers uit de 60s en 70s in de top 100, lijkt het nu door te slaan door vooral de 60s-klassiekers vakkundig uit de hoogste regionen weg te werken. Hoewel er nog altijd 11 keer 60s in de top 100 staat.
Aan de andere kant lijken nummers als God Only Knows en Sound of Silence juist een tweede adem te vinden onder de jonge garde.

Daarentegen de allereerste edities op 10 en 15.
Hoewel ik op zich niets tegen verjonging heb, immers, er stonden voorheen wel disproportioneel veel klassiekers uit de 60s en 70s in de top 100, lijkt het nu door te slaan door vooral de 60s-klassiekers vakkundig uit de hoogste regionen weg te werken. Hoewel er nog altijd 11 keer 60s in de top 100 staat.
Aan de andere kant lijken nummers als God Only Knows en Sound of Silence juist een tweede adem te vinden onder de jonge garde.
0
geplaatst: 31 december 2016, 13:37 uur
En eindelijk Desperado boven The Last Resort. Nou nog (terug) de top 100 in!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.