MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Wat een prachtige lijst, starbright boy!

Misterfool
Staat Shipbuilding in de lijst
Ik dacht altijd dat Wyatt/Soft Machine te alternatief voor het top 2000 publiek zou zijn.

Arrie schreef:
Wat een prachtige lijst, starbright boy!

Thanks. Die van jou is ook erg fijn.

Gretz schreef:
Prachtig om Atmosphere - Painting, Arcade Fire - Rebellion (Lies) en The National - Fake Empire al in zoveel lijstjes voorbij te zien komen. Dit zijn de drie nummers waarvan ik het hardste hoop dat ze er dit jaar ook bij zullen zijn.

Edit: en Sinnerman wordt inderdaad ook wel eens hoog tijd.
Ik hoop ook dat ARCADE FIRE 'Rebellion (Lies)' en THE NATIONAL - Fake Empire in de lijst terecht komen. ATMOSPHERE moet ik echter nog leren kennen, maar er is een nummer, 'Reflector' van ARCADE FIRE, waarvan ik voel dat die bovenin de lijst hoort. Het een verslavend mooi nummer, waar gewoon alles aan klopt.

Ik ben zeer benieuwd of Arcade Fire gaat doorstijgen of niet. Ik zie Reflektor nog wel eruit vallen nu het Bowie-momentum voorbij is.

Het verbaast me dat er na al die jaren nog steeds geen liedjes van Sufjan Stevens in de keuzelijst staan. Vorig jaar heb ik op Should Have Known Better gestemd, misschien doe ik er verstandig aan dit jaar voor Chicago te kiezen, dat zal toch zijn populairste nummer zijn gok ik.

stoepkrijt schreef:
Het verbaast me dat er na al die jaren nog steeds geen liedjes van Sufjan Stevens in de keuzelijst staan. Vorig jaar heb ik op Should Have Known Better gestemd, misschien doe ik er verstandig aan dit jaar voor Chicago te kiezen, dat zal toch zijn populairste nummer zijn gok ik.

Ja, dat verbaast mij ook behoorlijk. Tegelijkertijd kun je wel uit nummers van oa Midlake, Andrew Bird en John Grant kiezen uit de keuzelijst. Echt niet logisch.

catchup
Toevallig net Should Have Known Better ingestuurd, net als dit fijne staaltje songwriting:

Someone left the cake out in the rain
I don't think that I can take it
'Cause it took so long to bake it
And I'll never have that recipe again
Oh no!

Gretz schreef:
(quote)

Ja, dat verbaast mij ook behoorlijk. Tegelijkertijd kun je wel uit nummers van oa Midlake, Andrew Bird en John Grant kiezen uit de keuzelijst. Echt niet logisch.

Die komen door input van Rob Stenders en Leo Blokhuis.

Chicago heeft wel in de keuzelijst gestaan ooit.
Is ook het enige nummer van hem in de R2 database.

Ik heb de clown in mijn lijstje opgenomen.

catchup
Die nu dood is?

Nee de lijst is niet logisch, wel Snoop Dogg, Jay-Z, Eminem en Kanye West etc. maar geen Kendrick Lamar of Nas of Wu Tang Clan... geen Joanna Newsom of Goldfrapp, zomaar wat artiesten die ik miste.

DjFrankie (moderator)
Gretz schreef:
Prachtig om Atmosphere - Painting, Arcade Fire - Rebellion (Lies) en The National - Fake Empire al in zoveel lijstjes voorbij te zien komen. Dit zijn de drie nummers waarvan ik het hardste hoop dat ze er dit jaar ook bij zullen zijn.

2 van de 3. Fake Empire vond ik erg goed, maar ben daar tegenwoordig iets minder enthousiast over. Liever de Bloodbuzz

chevy93 schreef:
Ik ben zeer benieuwd of Arcade Fire gaat doorstijgen of niet. Ik zie Reflektor nog wel eruit vallen nu het Bowie-momentum voorbij is.
Ik zie dat nummer eerlijk gezegd echter omhoog vlammen, maar dat zegt mijn gevoel.

Aaliyah - Are You That Somebody?
Arcade Fire - Wake Up
Bjork - Army Of Me
Chic - I Want Your Love
D'Angelo - Untitled (How Does It Feel)
Daft Punk - Around The World
David Bowie - Lazarus
Gorki - Mia
Kraftwerk - Computer Love
Metallica - Master Of Puppets
Oasis - Don't Look Back In Anger
Portishead - Glory Box
Queen - Don't Stop Me Now
R. Kelly - Ignition (Remix)
Radiohead - Paranoid Android
Rammstein - Du Hast
R.E.M. - Losing My Religion
Rihanna - Umbrella (Feat. Jay-Z)
Slayer - Angel Of Death
Toto - Africa

Vrije keuze:

Air France - No Excuses
Angelo Badalamenti - Laura Palmer's Theme
Bat For Lashes - Lilies
Bon Iver - Beth/Rest
Frank Ocean - Pyramids
Joanna Newsom - Sawdust & Diamonds
Kanye West - Love Lockdown
Kehlani - Advice
Kendrick Lamar - HUMBLE.
LCD Soundsystem - All My Friends
Nick Cave & The Bad Seeds - Distant Sky
PJ Harvey - The Glorious Land
Rex The Dog - I Look Into Midair
Sufjan Stevens - Should Have Known Better
Taylor Swift - Out Of The Woods

Enigszins in willekeurige volgorde - en ik mis van alles - is het dit geworden dit jaar:
https://stemmen.top2000.nl/mijnlijst.html?h=912131b2126215bb829645006924c96b#!/index.html?page=1&q=&view=list

Mooi dat veel mensen Painting genoemd hebben en Geert's sympathieke initiatief steunen

Mijn lijst:

Björk - Human Behaviour
Bruce Springsteen - Jungleland
Counting Crows - Round Here
Crowded House - Don't Dream Is Over
Damien Rice - It Takes a Lot to Know a Man
De Kast - Eltse Grins Foarby
DJ Shadow - Building Steam With a Grain of Salt
Eddie Vedder - Hard Sun
Eels - Novocaine for the Soul
Eminem - Lose Yourself
Flaming Lips - Race for the Prize
Fleetwood Mac - Dreams
Glen Hansard - Her Mercy
Keane - Bedshaped
Massive Attack - Teardrop
Midlake - Roscoe
Muse - Bliss
Nelly Furtado - Powerless (Say What You Want)
Oasis - Champagne Supernova
Portishead - Roads
Queens of the Stone Age - Go With the Flow
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
System of a Down - Chop Suey!
U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For
U2 - One

16 Horsepower - Black Soul Choir
Bon Iver - Skinny Love
Dr. Dre & Snoop Dogg - Nuthin' but a 'G' Thang
Fleet Foxes - White Winter Hymnal
Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
Sufjan Stevens - Chicago
Talk Talk - Living in Another World
The National - Fake Empire
The Tallest Man on Earth - Love Is All

https://stemmen.top2000.nl/mijnlijst.html?h=985feecc0ce380bbf575f8d48deaa843#!/index.html?page=1&q=&view=list

Zou normaal voor Yesterday van Atmosphere gaan, maar ik doe lekker met de sympathieke actie mee

Krijg je het al... Orbit's lijstje doorgenomen en dan erachter komen dat je The Cure - Lullabye en The Same Deep Water As You en Depeche Mode - Everything Counts bent vergeten op te nemen...pfff. Snel naar een volgend topic.

Ja, lach maar

Gretz schreef:

Jammer dat ik dit bericht nu pas lees (....), anders had ik Atmosphere er zeker bij gedaan. Gelukkig heb ik wel Rebellion (Lies) en 2x the Roots.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.