MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Joren999 ik hoop dat je stemmen allemaal worden meegenomen. Je bent niet de enige die door de onlogische interface artiest en titel bij een aantal nominaties heeft omgewisseld.

Gretz schreef:
De logica van de websitebouwer(s) van Radio 2.

Hoofdmenu = titel - artiest: https://stemmen.top2000.nl/#!/
(afbeelding)

Menu vrije keuze = artiest - songtitel: https://stemmen.top2000.nl/#!/addnew.html
(afbeelding)

Totaal niet handig natuurlijk als je interface van beide menu's niet op elkaar laat aansluiten.

Ik heb al meerdere lijstjes voorbij zien van mensen die de songtitel in het veld van de artiest hebben ingevuld en omgekeerd. Even aan de redactie vragen hoe ze hier mee om gaan. Ik vermoed dat er vele mensen zijn die op deze manier de boot in gaan met het invullen.

Oh ja ik zie het nu inderdaad.. Ik heb zelf ook meerdere lijstjes gezien waarbij hetzelfde was, maar ik had niet door dat het bij mij ook zo was...

Als ik Radio 2 moet geloven komt Zoutelande van Blof hoog binnen. Daar zijn ze al de hele dag bezig met statistieken. Zojuist was de tijdelijke nummer #2000 Against The Wind van Bob Seger, en het uur daarvoor Waiting For The Sun van The Doors. Zonde als die 2 eruit zouden vallen!

Nou inderdaad zeg!

Vinniee schreef:
Als ik Radio 2 moet geloven komt Zoutelande van Blof hoog binnen.
Dat zou me niets verbazen. Ik vind het ook een fraai nummer. (Een gewaagde uitspraak hier op MuMe, maar ik schaam me nergens voor! )

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat zou me niets verbazen. Ik vind het ook een fraai nummer. (Een gewaagde uitspraak hier op MuMe, maar ik schaam me nergens voor! )

Voor BLØF hoef je je sowieso niet te schamen hoor. Uitstekende band, een van de betere Nederlandstalige acts van de afgelopen paar decennia,

Ik heb er persoonlijk zeer weinig mee. Maar tig duizend andere mensen blijkbaar wel. Dus daar ga je...

Op de valreep nog maar even een stemlijst ingevuld: https://stemmen.top2000.nl/mijnlijst.html?h=61a1b8c816b747e627ec6648129fdd2f#!/index.html?page=1&q=&view=list

Ik heb inspiratie gehaald uit verschillende stemlijsten van MM'ers.

Gokje voor top 3, gewoon eens anders.

1. Bohemian Rhapsody
2. Piano Man
3. Black

5. Child In Time
4. Piano Man

Zojuist bekendgemaakt:

3. Stairway to Heaven
2. Hotel California
1. Bohemian Rhapsody

Nou, die vernieuwing het jaar erop dan maar Al is dat editie 20, dus geen idee of ze gaan stemmen of het doen als editie 10.

Het is officieel. Exact dezelfde top 5 als vorig jaar (live via Facebook).

Ik ga mijn hoop ook op volgend jaar zetten. De top 5 zit vastgeroest dit jaar, en ik hoop dat de volgende keer eens een flinke schop tegen die heilige huisjes, zoals Queen en de Eagles, wordt gegeven . Niks mis met beide platen op zich, maar ze zijn beide een beetje overrated vind ik (plus ik wordt er al een tijdje moe van dat Queen telkens weer op 1 staat). Maar gezien het feit dat het jongere stemvee het als een traditie ziet om BoRhap op 1 te zetten, heb ik weinig vertrouwen in verandering.

Na 1978 is er blijkbaar geen muziek meer uitgebracht? :/

Jammer van die self-fulfilling prophecy bovenin de lijst.

Zag net op een ander forum dat dit de top 10 is:

1. Bohemian Rhapsody - Queen (-)
2. Hotel California - Eagles (-)
3. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (-)
4. Piano Man - Billy Joel (-)
5. Child In Time - Deep Purple (-)
6. Black - Pearl Jam (10)
7. Wish You Were Here - Pink Floyd (9)
8. Fix You - Coldplay (11)
9. Avond - Boudewijn de Groot (6)
10. November Rain - Guns N' Roses (17)

Hoop verrassingen zeg!

laxus11 schreef:

6 t/m 10 ziet er goed uit (PJ en Coldplay ). En ik kan in elk geval blij zijn dat Claudia de Breij uit de top 10 is geknikkerd *braak*.

Alleen November Rain zo'n stijging is een verrassing, rest is heerlijk gekozen in de lijn van de laatste jaren. En Black gaat lekker.

Onweerwolf
laxus11 schreef:

Fix You in de top 10!

Onweerwolf
Weet iemand wanneer de hele lijst bekend is?

Onweerwolf schreef:
Weet iemand wanneer de hele lijst bekend is?
19 december als ik me niet vergis.

'Bohemian Rhapsody' op nummer 1 in Top 2000 - Nieuwsbericht - NPO Radio 2 - nporadio2.nl

19 december hele lijst
vanaf komende dinsdag kunnen we kijken of een plaat in de top2000 staat.

Ik ben heel benieuwd. Jammer dat Painting niet in de top-10 staat.

Gretz schreef:
Na 1978 is er blijkbaar geen muziek meer uitgebracht? :/
Jawel hoor, daarom staan er ook vier nummers in de top 10 die van ruim na 1978 zijn.

Jammer dat David Bowie uit de top 10 is, maar wel heerlijk dat Pearl Jam ondertussen op 6 staat. Kan niet wachten op de dag dat Pearl Jam de koningin van de troon stoot.

Nou ja, 1 ontiegelijk schijtnummer uit de top 10, 2 ervoor terug. Niet echt een verbetering. Gelukkig heb ik de radio meestal al lang en breed uitgezet voordat ze bij de top 10 zijn. Wat een ontzettend suf, uitgemolken rijtje...

Geweldig....Pearl Jam's Black in de top 10!
En daarnaast de fantastische tracks van de Eagles en Billy Joel.

Porcupine Head schreef:
(plus ik wordt er al een tijdje moe van dat Queen telkens weer op 1 staat). Maar gezien het feit dat het jongere stemvee het als een traditie ziet om BoRhap op 1 te zetten, heb ik weinig vertrouwen in verandering.
Gewoon nog een jaar of 10 wachten. Ik kan me niet voorstellen dat dat "jongere stemvee" dat soort nummers zal (blijven) supporten, als dat al zo is.
Natuurlijk wordt ook die groep ouder en zal hun muzieksmaak mogelijk wat veranderen in de loop der jaren. Plus dat er in de "ouderen" groep relatief meer stemmers zullen wegvallen, de komende jaren, die zijn opgegroeid met de muziek uit de jaren 60 en 70.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.