MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is nog maar de vraag. Vorig jaar waren er precies 200 nieuwe platen. 86 lijkt me dan wel wat weinig.
Maar het lijkt me ook vreemd dat er een heleboel uit is gegaan die tot nu toe onontdekt zijn. Volgens mij is de hele top 2000 inmiddels door de tool van Radio 2 gehaald.

Voorgaande jaren overigens ook rond de 200 nieuwkomers/re-entry's. In 2013 was het overigens wel relatief laag: slechts 128. Maar de jaren daarvoor ook weer richting de 200.

Kees-Jan schreef:
Nog een Springsteen nummer erbij (toe maar): Better Days

(en volgens mij staan al zijn nummers uit de lijst van 2016 er ook weer in )

Gaaf! Heeft m'n stem toch geholpen
Edit; ik zie net het latere bericht dat het een om Glory days gaat

Ik zie dat Rammstein met Mutter nieuw binnen komt. Zelf had ik Sonne: weet iemand of die er al in stond?

west schreef:
Ik zie dat Rammstein met Mutter nieuw binnen komt. Zelf had ik Sonne: weet iemand of die er al in stond?

Ja, en veelste hoog

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Ja, en veelste hoog

Toch bedankt!

Leuk dat de volgende nummers uit mijn lijst er ook in staan: Paolo Conte met Max & The Arctic Monkeys met When The Sun Goes Down.

Met het verdwijnen van Strange Fruit van Billie Holiday verdwijnt ook het laatste nummer uit de jaren '30. En in ruil krijgen we Hazes Jr. of Despacito

Van mijn keuzes uit de keuzelijst hebben er 18 van de 20 de lijst gehaald. Strange Fruit van Billie Holiday en Glorious van Andreas Johnson hebben het niet gehaald.

Van mijn vrij keuzes echter niets en dat brengt dus 18 op 35 of net geslaagd.
Vreemd dat Even Flow van Pearl Jam nog steeds de lijst niet kan halen.

Ik sta op 9 vd 35 in de lijst. Famous Blue Raincoat, Move On Up, Everywhere, Atmosphere, Fools Gold en Monkey Gone to Heaven stonden daar al, Everything Now, Love & Hate en The Less I Know the Better zijn de aanwinsten voor de lijst.

Dinsdag 19 december tussen 14:00 en 16:00 wordt de gehele lijst bekend gemaakt.

Cerclezot schreef:
Met het verdwijnen van Strange Fruit van Billie Holiday verdwijnt ook het laatste nummer uit de jaren '30. En in ruil krijgen we Hazes Jr. of Despacito

Ook een treurig verlies inderdaad.

Er zijn weer 4 noteringen bekend

Twitter

Raceneus schreef:
Dinsdag 19 december tussen 14:00 en 16:00 wordt de gehele lijst bekend gemaakt.

Twee uur, kunnen ze m mooi helemaal opnoemen van beneden naar boven

Onweerwolf schreef:
Persoonlijk vind ik Muse - Feeling Good (stond ooit eens in de Kinky 1111, verder nooit iets over gehoord) en The Beatles - Don't Let Me Down (Huh? Het b-kantje van 'Get Back' blijkbaar) de vreemdste nieuwe binnenkomers.

Maar goed, Radio 2 is de laatste jaren wel opeens enorm op Muse aan het geilen, bijna net zo erg als Orinoco Radio ( ) en bij The Beatles doen ze dat al sinds hun oprichting natuurlijk.

Feeling Good is een eenvoudige verklaring voor hoor, eerste jaar dat 'ie in de keuzelijst staat.

Ik ben persoonlijk trouwens erg blij dat een eigen keuze (Everbody's Free to Wear Sunscreen) het dit jaar eindelijk heeft gehaald (vorig jaar ook keuzelijst en daarvoor vrije keuze). Weegt ietwat op tegen alle binnengekomen troep en mooie verdwenen platen (al moet ik wel zeggen dat er tegelijk veel troep is verdwenen dit jaar).

Onweerwolf
tbouwh schreef:
(quote)

Feeling Good is een eenvoudige verklaring voor hoor, eerste jaar dat 'ie in de keuzelijst staat.

Ja, maar waarom zou 'ie opeens in de keuzelijst staan?

Ik heb geen flauw idee.

De mensheid heeft maar één versie van 'Feeling Good' nodig en dat is die van Nina Simone.

Misterfool
De versie van Muse vind ik eigenlijk beter. Heiligschennis ik weet het.
(Een brandstapel is overigens wel lekker met dit vervelende, koude rotweer. )

Slowgaze schreef:
De mensheid heeft maar één versie van 'Feeling Good' nodig en dat is die van Nina Simone.

Wat Slowgaze zegt! Tegen die versie van Nina kan niets op!

Choconas schreef:
(quote)

Wat Slowgaze zegt! Tegen die versie van Nina kan niets op!
De eerste versie die ik van Feelin' Good leerde kennen, is echter die van The Frank Cunimondo Trio uit 1969. Die versie vind ik persoonlijk beter dan die van Muse. Het was een jazz-liedje, die bekend werd door een reclamespotje in 1997, waarin een man tussen wolkenkrabbers heen en weer schommelde. Ook kan ik mij herinneren, dat ik dit liedje regelmatig hoorde (doordat het 3FM Megahit was) in het niet meer bestaande Groot-Ziekengast huis in 's-Hertogenbosch. Ik herstelde daar toen in Mei ('97) van een val onder een viaduct.

Ja, die reclamespot kan ik me ook nog goed herinneren, van een biermerk dat uitstekend inspeelde op de beleving. Ik moet toegeven dat dat ook zeker geen slechte versie van Feeling Good is.

Hoor ik al tromgeroffel?

Vooruitlopend op de kennismaking van de volledige top 2000 om 15.00 uur, heeft het AD alvast nieuws over de noteringen van Ed Sheeran: AD 19122017 Machtsgreep van Ed Sheeran.

Inmiddels ook al van Radio 2 gehoord dat Amigo van Chef’ Special de hoogste nieuwe Nederlandse binnenkomer is. Daar heb ik, in combinatie met de ongelofelijk hoge noteringen van de heer Sheeran, maar één ding op te zeggen: man man man

Porcupine Head schreef:
Inmiddels ook al van Radio 2 gehoord dat Amigo van Chef’ Special de hoogste nieuwe Nederlandse binnenkomer is. Daar heb ik, in combinatie met de ongelofelijk hoge noteringen van de heer Sheeran, maar één ding op te zeggen: man man man
Chef' Special vind ik typisch een gevalletje "waan van de dag". Amigo kan nu wel hoog binnenkomen, maar zakt volgend jaar waarschijnlijk toch wel weer: bijzonder irritant nummer.

Ken het nummer niet eens als ik de titel lees. Misschien als ik 'm hoor...

Waarschijnlijk nog geen 100 nieuwe (voornamelijk zeer recente) binnenkomers en (bijna?) geen vrije keuzes in de lijst, terwijl de keuzelijst ook al nauwelijks was verbeterd...

Het lijkt alsof de Radio 2 de touwtjes weer wat strakker in handen heeft genomen, maar dat zal de kwaliteit van de lijst niet ten goede komen helaas.

Lijst is gepubliceerd.

George Michael is flink gestegen. Jesus to a Child en Father Figure stijgen meer dan 1000 plaatsten, en zijn hoogste (Somebody to Love met Queen) staat op 135.

Maar hij is niet de grootste stijger. Dat is Volbeat. Die stijgt 1480 plekken naar 353.

Let It Happen 101 plaatsen gezakt naar #672. Ongelofelijk dit, ik had juist verwacht dat deze klassieker nog langer in de lift zou zitten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.