Muziek / Toplijsten en favorieten / Verrukkelijke 15
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2014, 01:09 uur
OK Lex
. Het was toen echt een openbaring zo'n lijst die inderdaad ruimte gaf voor wat meer alternatieve muziek en grote pluspunt was de populariteit van The Smiths die maar mondjesmaat werden gedraaid bij andere radio-stations. Een ware hype in Groot-Brittannie.
. Het was toen echt een openbaring zo'n lijst die inderdaad ruimte gaf voor wat meer alternatieve muziek en grote pluspunt was de populariteit van The Smiths die maar mondjesmaat werden gedraaid bij andere radio-stations. Een ware hype in Groot-Brittannie.
0
titan (crew)
geplaatst: 13 mei 2014, 09:02 uur
sheep67 schreef:
Zwart Wit is ook nog steeds de enige single van Frank Boeijen die de top 10 wist te bereiken.
Zwart Wit is ook nog steeds de enige single van Frank Boeijen die de top 10 wist te bereiken.
Kronenburgpark was ook nog een top 10 hit.
0
geplaatst: 13 mei 2014, 11:32 uur
Zwart-Wit vind ik zelf een van de beste van Frank, Kronenburg Park vind ik wel iets beter.
0
geplaatst: 13 mei 2014, 12:20 uur
titan
"Kronenburgpark was ook nog een top 10 hit."
Ok..dan moet ik dat straks thuis even nakijken. Ik dacht een 12e plek in de Nederlandse Top 40 maar kan me vergist hebben.
"Kronenburgpark was ook nog een top 10 hit."
Ok..dan moet ik dat straks thuis even nakijken. Ik dacht een 12e plek in de Nederlandse Top 40 maar kan me vergist hebben.
0
titan (crew)
geplaatst: 13 mei 2014, 13:13 uur
Ik heb het even opgezocht: In de top 40 was 12 de hoogste notering, in de nationale hitparade nummer 7.
0
geplaatst: 14 mei 2014, 11:32 uur
Het was inderdaad ook een aardige hit maar ik kijk eigenlijk alleen de lijst van de Nederlandse Top 40 op na
(Hitdossier)
(Hitdossier)
0
titan (crew)
geplaatst: 14 mei 2014, 14:15 uur
Ik heb onlangs het boek 50 jaar hitparade gekocht en die had ik voor mijn neus liggen toen ik mijn bericht aan het typen was 

0
titan (crew)
geplaatst: 16 mei 2014, 18:29 uur
Dit is de 17e lijst van 24 januari 1984:
deze week / vorige week / titel / artiest / weken
01 (03) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 2
02 (01) New Moon On Monday - Duran Duran 4
03 (02) Waterfront - Simple Minds 9
04 (04) Wishful Thinking - China Crisis 6
05 (06) Als Je Wint - Herman Brood & Hennie Vrienten 3
06 (05) Too Much Blood - The Rolling Stones 6
07 (07) This Charming Man - The Smiths 2
08 (08) Talking In Your Sleep - The Romantics 3
09 (10) Listen To The Radio - Tom Robinson 7
10 (----) Bird of Paradise - Snowy White 1 klik
11 (11) Relax - Frankie Goes To Hollywood 3
12 (09) Over De Muur - Klein Orkest 12
13 (----) Steamhammer Sam - Intaferon 1 klik
14 (----) Wonderland - Big Country 1 klik
15 (----) That's Love That It Is - Blancmange 1 klik
Bespreking nieuwe binnenkomers:
10) Ik heb wel een zwak voor rockballads en deze voormalige gitarist van Thin Lizzy en Pink Floyd levert met dit nummer een fraai exemplaar af. Tien jaar later werd het weer een hit(je) dankzij een reclamespot van KLM.
13) Dat is er nog eens eentje in de categorie "die hoor je tegenwoordig nooit meer (op de radio)". Leuk nummer met fraaie accenten van piano, blazers en een kinderkoortje. De steunplaten van Frits Spits deden het goed in de V15, dit was er ook eentje.
14) De opvolger van het fantastische Chance. Iets minder indrukwekkend, maar wel een lekker volvet nummer waarop de "big music" van de band (met dank aan de "doedelzakkensound" van de gitaren) uitstekend naar voren komt.
15) Deze synthipopband is vooral bekend van de prachtige nummers Waves en Don't Tell Me. Tot een paar minuten geleden zei dit nummer me helemaal niets. Haalt wat mij betreft niet het niveau van die twee nummers die ik wel ken.
01 (03) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 2
02 (01) New Moon On Monday - Duran Duran 4
03 (02) Waterfront - Simple Minds 9
04 (04) Wishful Thinking - China Crisis 6
05 (06) Als Je Wint - Herman Brood & Hennie Vrienten 3
06 (05) Too Much Blood - The Rolling Stones 6
07 (07) This Charming Man - The Smiths 2
08 (08) Talking In Your Sleep - The Romantics 3
09 (10) Listen To The Radio - Tom Robinson 7
10 (----) Bird of Paradise - Snowy White 1 klik
11 (11) Relax - Frankie Goes To Hollywood 3
12 (09) Over De Muur - Klein Orkest 12
13 (----) Steamhammer Sam - Intaferon 1 klik
14 (----) Wonderland - Big Country 1 klik
15 (----) That's Love That It Is - Blancmange 1 klik
10) Ik heb wel een zwak voor rockballads en deze voormalige gitarist van Thin Lizzy en Pink Floyd levert met dit nummer een fraai exemplaar af. Tien jaar later werd het weer een hit(je) dankzij een reclamespot van KLM.
13) Dat is er nog eens eentje in de categorie "die hoor je tegenwoordig nooit meer (op de radio)". Leuk nummer met fraaie accenten van piano, blazers en een kinderkoortje. De steunplaten van Frits Spits deden het goed in de V15, dit was er ook eentje.
14) De opvolger van het fantastische Chance. Iets minder indrukwekkend, maar wel een lekker volvet nummer waarop de "big music" van de band (met dank aan de "doedelzakkensound" van de gitaren) uitstekend naar voren komt.
15) Deze synthipopband is vooral bekend van de prachtige nummers Waves en Don't Tell Me. Tot een paar minuten geleden zei dit nummer me helemaal niets. Haalt wat mij betreft niet het niveau van die twee nummers die ik wel ken.
0
titan (crew)
geplaatst: 19 mei 2014, 17:33 uur
Dit is de 18e lijst van 31 januari 1984:
01 (01) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 3
02 (02) New Moon On Monday - Duran Duran 5
03 (04) Wishful Thinking - China Crisis 7
04 (05) Als Je Wint - Herman Brood & Hennie Vrienten 4
05 (03) Waterfront - Simple Minds 10
06 (10) Bird Of Paradise - Snowy White 2
07 (14) Wonderland - Big Country 2
08 (----) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 1 klik
09 (07) This Charming Man - The Smiths 3
10 (08) Talking In Your Sleep - The Romantics 4
11 (09) Listen To The Radio - Tom Robinson 8
12 (06) Too Much Blood - The Rolling Stones 7
13 (13) Steamhammer Sam - Intaferon 2
14 (11) Relax - Frankie Goes To Hollywood 4
15 (15) That's Love That It Is - Blancmange 2
08) Eén nieuwe binnenkomer slechts deze week, maar wat voor één! Na Sweet Dreams mijn favoriete Eurythmicsnummer. Ik heb nooit begrepen dat dit niet één van hun grootste hits is geworden.
01 (01) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 3
02 (02) New Moon On Monday - Duran Duran 5
03 (04) Wishful Thinking - China Crisis 7
04 (05) Als Je Wint - Herman Brood & Hennie Vrienten 4
05 (03) Waterfront - Simple Minds 10
06 (10) Bird Of Paradise - Snowy White 2
07 (14) Wonderland - Big Country 2
08 (----) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 1 klik
09 (07) This Charming Man - The Smiths 3
10 (08) Talking In Your Sleep - The Romantics 4
11 (09) Listen To The Radio - Tom Robinson 8
12 (06) Too Much Blood - The Rolling Stones 7
13 (13) Steamhammer Sam - Intaferon 2
14 (11) Relax - Frankie Goes To Hollywood 4
15 (15) That's Love That It Is - Blancmange 2
08) Eén nieuwe binnenkomer slechts deze week, maar wat voor één! Na Sweet Dreams mijn favoriete Eurythmicsnummer. Ik heb nooit begrepen dat dit niet één van hun grootste hits is geworden.
0
geplaatst: 19 mei 2014, 18:39 uur
Zeker frappant! Here Comes The Rain Again kwam niet verder dan de tipparade van de Nederlandse Top 40
Was in de veronderstelling dat ze er een hit mee hadden gescoord. Jij hanteert ook de lijst van de Nationale Hitparade, die ik wel allemaal braaf in een schriftje opschreef maar nu geen zin heb om het op te zoeken, waarin de single wel is verschenen.
Overigens is mijn favoriet van het duo Love Is a Stranger (1983)
Favoriete Top 3 van deze week: 01.This Charming Man - The Smiths 02. Waterfront - Simple Minds
03. New Moon On Monday - Duran Duran
Was in de veronderstelling dat ze er een hit mee hadden gescoord. Jij hanteert ook de lijst van de Nationale Hitparade, die ik wel allemaal braaf in een schriftje opschreef maar nu geen zin heb om het op te zoeken, waarin de single wel is verschenen.Overigens is mijn favoriet van het duo Love Is a Stranger (1983)
Favoriete Top 3 van deze week: 01.This Charming Man - The Smiths 02. Waterfront - Simple Minds
03. New Moon On Monday - Duran Duran
0
titan (crew)
geplaatst: 22 mei 2014, 11:41 uur
In de Nationale Hitparade reikte Her Comes the Rain Again tot nummer 33. Love is a Stranger is mijn nummer 3 

0
geplaatst: 22 mei 2014, 14:23 uur
love Is A Stranger en Who's That Girl vind ik ook erg goed.
Ik heb vooral veel met hun 2e en 3e album.
Ik heb vooral veel met hun 2e en 3e album.
0
geplaatst: 22 mei 2014, 14:26 uur
Here Comes The Rain Again vind ik zelf ook een van hun beste, raar dat het geen hit is geworden.
0
titan (crew)
geplaatst: 23 mei 2014, 12:25 uur
Dit is de 19e lijst van 7 februari 1984:
01 (03) Wishful Thinking - China Crisis 8
02 (01) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 4
03 (02) New Moon On Monday - Duran Duran 6
04 (08) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 2
05 (----) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 1 klik
06 (06) Bird Of Paradise - Snowy White 3
07 (07) Wonderland - Big Country 3
08 (14) Relax - Frankie Goes To Hollywood 5
09 (09) This Charming Man - The Smiths 4
10 (05) Waterfront - Simple Minds 11
11 (----) La Folie - Valérie Lagrange 1 klik
12 (----) Original Sin - INXS 1 klik
13 (04) Als Je Wint - Herman Brood & Hennie Vrienten 5
14 (----) Uncertain Smile - The The 1 klik
15 (10) Talking In Your Sleep - The Romantics 5
05) Typisch zo'n nummer dat zowel het grote publiek als de "echte" muziekliefhebber aansprak en daarom is een hoge notering in de V15 dan ook zeker niet raar. Wordt vaak als guilty pleasure gebrandmerkt, maar daarvoor is het nummer eigenlijk te goed.
11) Deze veelzijdige Franse dame (ze acteert en schrijft eveneens) was in eigen land destijds al lang en breed een gevestigde naam en met dit lekkere nummer kwam ze het dichtst bij een sprankje internationaal succes.
12) De band was ondertussen alweer toe aan haar 4e album, maar pas met dit nummer kwam het internationale succes (al was de eerdere single The One Thing al een succes in de VS). De gelikte funky poprock van de band zou daarna alleen nog maar populairder worden.
14) En dan vieren we tot slot nog de binnenkomst van één van de allermooiste nummers ooit gemaakt. Het eenmansorkest van Matt Johnson scoorde terecht een hit met dit weergaloze nummer, waarbij deze versie met de pianosolo van Jools Holland superieur is aan de albumversie.
01 (03) Wishful Thinking - China Crisis 8
02 (01) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 4
03 (02) New Moon On Monday - Duran Duran 6
04 (08) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 2
05 (----) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 1 klik
06 (06) Bird Of Paradise - Snowy White 3
07 (07) Wonderland - Big Country 3
08 (14) Relax - Frankie Goes To Hollywood 5
09 (09) This Charming Man - The Smiths 4
10 (05) Waterfront - Simple Minds 11
11 (----) La Folie - Valérie Lagrange 1 klik
12 (----) Original Sin - INXS 1 klik
13 (04) Als Je Wint - Herman Brood & Hennie Vrienten 5
14 (----) Uncertain Smile - The The 1 klik
15 (10) Talking In Your Sleep - The Romantics 5
05) Typisch zo'n nummer dat zowel het grote publiek als de "echte" muziekliefhebber aansprak en daarom is een hoge notering in de V15 dan ook zeker niet raar. Wordt vaak als guilty pleasure gebrandmerkt, maar daarvoor is het nummer eigenlijk te goed.
11) Deze veelzijdige Franse dame (ze acteert en schrijft eveneens) was in eigen land destijds al lang en breed een gevestigde naam en met dit lekkere nummer kwam ze het dichtst bij een sprankje internationaal succes.
12) De band was ondertussen alweer toe aan haar 4e album, maar pas met dit nummer kwam het internationale succes (al was de eerdere single The One Thing al een succes in de VS). De gelikte funky poprock van de band zou daarna alleen nog maar populairder worden.
14) En dan vieren we tot slot nog de binnenkomst van één van de allermooiste nummers ooit gemaakt. Het eenmansorkest van Matt Johnson scoorde terecht een hit met dit weergaloze nummer, waarbij deze versie met de pianosolo van Jools Holland superieur is aan de albumversie.
0
geplaatst: 24 mei 2014, 08:45 uur
M.b.t. nr.14: Uncertain smile-The The: die pianosolo zit toch ook in de albumversie van Soul Mining ? Sterker nog: de albumversie is destijds in Nederland op single uitgebracht (6:53). Zie discogs: The The-Uncertain Smile . Los daarvan is dit natuurlijk een prachtig nummer: staat ook al jaren in de top 2000 en ik heb er ook al een aantal jaren op gestemd. La folie en Original Sin vind ik ook heerlijke nummers.
0
Aquila
geplaatst: 24 mei 2014, 09:13 uur
sheep67 schreef:
Weinig reacties nog hier helaas. Vind wel een leuk topic.
Weinig reacties nog hier helaas. Vind wel een leuk topic.
Je ontdenkt niet altijd alles - zeker niet als je niet zo actief bent op de site.
Maar dit vind ik wel leuk. De Verrukkelijke 15 heeft voor een belangrijk deel mijn smaak beïnvloed. Ik luisterde al wel een aantal jaar Top 40, maar de dinsdag bij de VARA was eigenlijk onbekend terrein.
Jeroen Soer was wel de eerste DJ die mijn held werd. Was nogal geschokt toen hij overstapte naar de TROS.
Uit de huidige lijst: Big Country was echt zo´n ontdekking uit de Verrukkelijke 15. Heb toen de albums op LP gekocht, vooral het latere The Seer was favoriet bij mij. En ik was geloof ik de enige jongen op de middelbare school (in de klas dan toch) die Duran Duran goed vond.
0
titan (crew)
geplaatst: 24 mei 2014, 11:47 uur
royh schreef:
M.b.t. nr.14: Uncertain smile-The The: die pianosolo zit toch ook in de albumversie van Soul Mining ?
Dan heb ik blijkbaar destijds een andere versie van het album gehoord. Kan me herinneren dat toen ik net lid was van de centrale discotheek (in 1987) ik als één van de eerste daden achter The The aanging omdat ik Uncertain Smile zo geweldig vond. De teleurstelling was groot toen ik een hele andere (veel mindere) versie van Uncertain Smile aantrof.M.b.t. nr.14: Uncertain smile-The The: die pianosolo zit toch ook in de albumversie van Soul Mining ?
0
geplaatst: 24 mei 2014, 19:13 uur
titan schreef:
Er bestaan inderdaad ook andere (inferieure) versies waar de pianosolo helaas niet op te vinden is (bv. de alternatieve single-versie (4:55 minuten) op 45 RPM - The Singles of).(quote)
Dan heb ik blijkbaar destijds een andere versie van het album gehoord. Kan me herinneren dat toen ik net lid was van de centrale discotheek (in 1987) ik als één van de eerste daden achter The The aanging omdat ik Uncertain Smile zo geweldig vond. De teleurstelling was groot toen ik een hele andere (veel mindere) versie van Uncertain Smile aantrof.
0
titan (crew)
geplaatst: 26 mei 2014, 16:44 uur
Dit is de 20e lijst van 14 februari 1984:
01 (05) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 2
02 (01) Wishful Thinking - China Crisis 9
03 (03) New Moon On Monday - Duran Duran 7
04 (02) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 5
05 (----) Up On The Catwalk - Simple Minds 1 klik
06 (12) Original Sin - INXS 2
07 (04) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 3
08 (08) Relax - Frankie Goes To Hollywood 6
09 (14) Uncertain Smile - The The 2
10 (----) Girls Just Wanna Have Fun - Cyndi Lauper 1 klik
11 (----) Hyperactive - Thomas Dolby 1 klik
12 (07) Wonderland - Big Country 4
13 (06) Bird Of Paradise - Snowy White 4
14 (09) This Charming Man - The Smiths 5
15 (11) La Folie - Valérie Lagrange 2
05) Het ene nummer van Simple Minds is nog niet verdwenen, of de ander staat er al weer in. Alweer zo'n bombastisch en volvet nummer, met dank aan producer Steve Lillywhite. Van de tijd voordat het flink bergafwaarts ging met de band.
10) De eerste hit van wat ik destijds maar een gek wijf vond, maar wel een tof nummer. Ik kwam er vorig jaar achter dat dit een cover is. Het origineel wordt nota bene door een man gezongen en dan valt nog maar eens op wat een eigen draai Cyndi aan het nummer gaf.
11) Ik waardeer deze beste man vooral als weergaloze producer van de beste albums van Prefab Sprout, maar ook als soloartiest heeft hij interessant werk afgeleverd. De volgende single (I Scare Myself) zou zijn enige hit worden in ons land.
01 (05) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 2
02 (01) Wishful Thinking - China Crisis 9
03 (03) New Moon On Monday - Duran Duran 7
04 (02) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 5
05 (----) Up On The Catwalk - Simple Minds 1 klik
06 (12) Original Sin - INXS 2
07 (04) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 3
08 (08) Relax - Frankie Goes To Hollywood 6
09 (14) Uncertain Smile - The The 2
10 (----) Girls Just Wanna Have Fun - Cyndi Lauper 1 klik
11 (----) Hyperactive - Thomas Dolby 1 klik
12 (07) Wonderland - Big Country 4
13 (06) Bird Of Paradise - Snowy White 4
14 (09) This Charming Man - The Smiths 5
15 (11) La Folie - Valérie Lagrange 2
05) Het ene nummer van Simple Minds is nog niet verdwenen, of de ander staat er al weer in. Alweer zo'n bombastisch en volvet nummer, met dank aan producer Steve Lillywhite. Van de tijd voordat het flink bergafwaarts ging met de band.
10) De eerste hit van wat ik destijds maar een gek wijf vond, maar wel een tof nummer. Ik kwam er vorig jaar achter dat dit een cover is. Het origineel wordt nota bene door een man gezongen en dan valt nog maar eens op wat een eigen draai Cyndi aan het nummer gaf.
11) Ik waardeer deze beste man vooral als weergaloze producer van de beste albums van Prefab Sprout, maar ook als soloartiest heeft hij interessant werk afgeleverd. De volgende single (I Scare Myself) zou zijn enige hit worden in ons land.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 19:55 uur
Helemaal met je eens wat betreft de teloorgang van de Simple Minds die aankomende was. Alhoewel ik het commerciele geluid van het album Once Upon a Time (1985) nog wel aankon en daarmee werd de groep ook definitief (wereldwijd ) op de kaart gezet. Wat daarna werd uitgebracht deed mij pijn in het hart en ik had destijds een abonnement op het tijdschrift OOR. De band werd net nog niet geband
Absoluut dieptepunt Don't You (Forget About Me) dat nog uitkwam tussen twee albums door.
Absoluut dieptepunt Don't You (Forget About Me) dat nog uitkwam tussen twee albums door.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 20:36 uur
sheep67 schreef:
Helemaal met je eens wat betreft de teloorgang van de Simple Minds die aankomende was. Alhoewel ik het commerciele geluid van het album Once Upon a Time (1985) nog wel aankon en daarmee werd de groep ook definitief (wereldwijd ) op de kaart gezet. Wat daarna werd uitgebracht deed mij pijn in het hart en ik had destijds een abonnement op het tijdschrift OOR. De band werd net nog niet geband
Absoluut dieptepunt Don't You (Forget About Me) dat nog uitkwam tussen twee albums door. Op de keeper beschouwd zijn zowel het album "Once upon a time" als de single "Don't you (forget about me) behoorlijk commercieel. Don't you (forget about më) mag dan weliswaar een hoog meezing-gehalte hebben, maar dat maakt het nummer nog geen absoluut dieptepunt lijkt me: in 1985 behoorde dat nummer mijns inziens echt wel tot de betere top 40 singles en het heeft de tand des tijds alleszins redelijk doorstaan (een 222e plek in de top 2000 van 2013 zegt wat dat betreft misschien niet alles, maar wel iets). Dat dieptepunt kwam wat mij betreft pas in de jaren 90.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 21:04 uur
New Gold Dream is absoluut hun hoogtepunt (zelfs de nummer 2 van mijn Album Top 10 en op de derde plek bij jou) Daarmee zitten we in ieder geval op één lijn. Maar Don't You (Forget About Me) vond ik vrij zeurderig en het rauwe werk van Sparkle In the Rain was plotsklaps verdwenen. Bovendien ben ik ook zeer gecharmeerd van hun repertoire van voor New Gold Dream. Dat ontdekte ik pas na het uitbrengen van New Gold Dream maar met mij velen. Vrij ontoegankelijk (positief gezien) en zo mooi, kil en meeslepend. Kortom: ik prefereer meer het oude werk van de band. Het nieuwe werk heb ik ook in huis ( als verzamelaar) maar vind het vrij gladjes. Maar goed, dat is zo leuk aan muziek. Iedereen heeft zo zijn eigen interpretatie.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 21:20 uur
sheep67 schreef:
New Gold Dream is absoluut hun hoogtepunt (zelfs de nummer 2 van mijn Album Top 10 en op de derde plek bij jou) Daarmee zitten we in ieder geval op één lijn. Maar Don't You (Forget About Me) vond ik vrij zeurderig en het rauwe werk van Sparkle In the Rain was plotsklaps verdwenen. Bovendien ben ik ook zeer gecharmeerd van hun repertoire van voor New Gold Dream. Dat ontdekte ik pas na het uitbrengen van New Gold Dream maar met mij velen. Vrij ontoegankelijk (positief gezien) en zo mooi, kil en meeslepend. Kortom: ik prefereer meer het oude werk van de band. Het nieuwe werk heb ik ook in huis ( als verzamelaar) maar vind het vrij gladjes. Maar goed, dat is zo leuk aan muziek. Iedereen heeft zo zijn eigen interpretatie.
Ik kan me wel grotendeels in jouw mening vinden: de vroegere periode voor New Gold Dream is inderdaad ontoegankelijker, maar ook meeslepend. Ook al zijn we dan niet eensgezind over Don't you (forget about me): dat New gold dream uiteindelijk hun meesterwerk blijkt te zijn, daar zijn we het (gelukkig) wel roerend over eens New Gold Dream is absoluut hun hoogtepunt (zelfs de nummer 2 van mijn Album Top 10 en op de derde plek bij jou) Daarmee zitten we in ieder geval op één lijn. Maar Don't You (Forget About Me) vond ik vrij zeurderig en het rauwe werk van Sparkle In the Rain was plotsklaps verdwenen. Bovendien ben ik ook zeer gecharmeerd van hun repertoire van voor New Gold Dream. Dat ontdekte ik pas na het uitbrengen van New Gold Dream maar met mij velen. Vrij ontoegankelijk (positief gezien) en zo mooi, kil en meeslepend. Kortom: ik prefereer meer het oude werk van de band. Het nieuwe werk heb ik ook in huis ( als verzamelaar) maar vind het vrij gladjes. Maar goed, dat is zo leuk aan muziek. Iedereen heeft zo zijn eigen interpretatie.
. Op die plaat vielen mijns inziens alle puzzelstukjes in elkaar. Met de latere periode (wat mij betreft vanaf Real life in 1991) heb ik overigens ook vrij weinig, op een paar goede singles na (Let there be love, She's a river), al is hun laatste album "Graffiti Soul" best wel aardig.Terugkomend op de nieuwe binnenkomers in de verrukkelijke 15: Up on the catwalk vind ik een heerlijk nummer, met die bombastische sound die ook Speed your love to me en Waterfront zo kenmerkt.
Over een paar weekjes komt trouwens een van mijn favoriete singles van 1984 binnen in de lijst: "Hide and Seek" van Howard Jones: een groter contrast met Up on the catwalk is nauwelijks denkbaar.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 01:59 uur
royh schreef:
Over een paar weekjes komt trouwens een van mijn favoriete singles van 1984 binnen in de lijst: "Hide and Seek" van Howard Jones: een groter contrast met Up on the catwalk is nauwelijks denkbaar.
Deze mening deel ik dus ook . Wat een fantastisch mooi nummer is dat! Pas nog aangevraagd bij een radiostation en gedraaid. "There was a time when there was nothing at all
Nothing at all, just a distant hum". Zo simpel en universeel maar tegelijkertijd zo aangrijpend mooi.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 02:22 uur
Ik vind de singles van Sparkle In the Rain allemaal erg sterk; Up On The Catwalk, Waterfront, Speed Your Love To Me, allemaal prima nummers.
0
titan (crew)
geplaatst: 30 mei 2014, 12:12 uur
Dit is de 21e lijst van 21 februari 1984:
01 (01) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 3
02 (05) Up On The Catwalk - Simple Minds 2
03 (03) New Moon On Monday - Duran Duran 8
04 (02) Wishful Thinking - China Crisis 10
05 (06) Original Sin - INXS 3
06 (----) Feels Like Heaven - Fiction Factory 1 klik
07 (04) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 6
08 (08) Relax - Frankie Goes To Hollywood 7
09 (----) It's My Life - Talk Talk 1 klik
10 (10) Girls Just Wanna Have Fun - Cyndi Lauper 2
11 (09) Uncertain Smile - The The 3
12 (11) Hyperactive - Thomas Dolby 2
13 (----) Would't It Be Good - Nik Kershaw 1 klik
14 (07) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 4
15 (----) Love Is A Wonderful Colour - The Icicle Works 1 klik
06) Louter prachtige nieuwe binnenkomers deze week. De hoogste is een absolute eendagsvlieg, een heerlijke melancholische eightiesklassieker die nog altijd niet verveelt. Frits Spits bombardeerde het nummer nog tot steunplaat.
09) Wat een transformatie had deze band ineens doorgemaakt. Het debuut klonk nog als een dertien-in-een-dozijn synthipopalbum, maar met het volwassen tweede album zette Talk Talk zich helemaal op de kaart. Bij de AVRO maakten ze er nog radio- en televisietip van.
13) Net als Howard Jones zo'n artiest die nooit de boeken in zal gaan als baanbrekend of trendsettend, maar ondertussen toch maar een paar mooie eightiesklassiekers op zijn naam heeft staan. Dit is wat mij betreft zijn meest geslaagde single, die het bij de KRO nog schopte tot speciale aanbieding.
15) Hier word ik nou vrolijk van! Een heerlijk opzwepend en opwekkend nummer van de band rond Ian McNabb, die zijn beste kruit meteen verschoot met het titelloze debuutalbum. Ook dit nummer kon de KRO-dj's bekoren want ook dit werd een speciale aanbieding.
01 (01) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 3
02 (05) Up On The Catwalk - Simple Minds 2
03 (03) New Moon On Monday - Duran Duran 8
04 (02) Wishful Thinking - China Crisis 10
05 (06) Original Sin - INXS 3
06 (----) Feels Like Heaven - Fiction Factory 1 klik
07 (04) Zwart Wit - Frank Boeijen Groep 6
08 (08) Relax - Frankie Goes To Hollywood 7
09 (----) It's My Life - Talk Talk 1 klik
10 (10) Girls Just Wanna Have Fun - Cyndi Lauper 2
11 (09) Uncertain Smile - The The 3
12 (11) Hyperactive - Thomas Dolby 2
13 (----) Would't It Be Good - Nik Kershaw 1 klik
14 (07) Here Comes The Rain Again - Eurythmics 4
15 (----) Love Is A Wonderful Colour - The Icicle Works 1 klik
06) Louter prachtige nieuwe binnenkomers deze week. De hoogste is een absolute eendagsvlieg, een heerlijke melancholische eightiesklassieker die nog altijd niet verveelt. Frits Spits bombardeerde het nummer nog tot steunplaat.
09) Wat een transformatie had deze band ineens doorgemaakt. Het debuut klonk nog als een dertien-in-een-dozijn synthipopalbum, maar met het volwassen tweede album zette Talk Talk zich helemaal op de kaart. Bij de AVRO maakten ze er nog radio- en televisietip van.
13) Net als Howard Jones zo'n artiest die nooit de boeken in zal gaan als baanbrekend of trendsettend, maar ondertussen toch maar een paar mooie eightiesklassiekers op zijn naam heeft staan. Dit is wat mij betreft zijn meest geslaagde single, die het bij de KRO nog schopte tot speciale aanbieding.
15) Hier word ik nou vrolijk van! Een heerlijk opzwepend en opwekkend nummer van de band rond Ian McNabb, die zijn beste kruit meteen verschoot met het titelloze debuutalbum. Ook dit nummer kon de KRO-dj's bekoren want ook dit werd een speciale aanbieding.
0
titan (crew)
geplaatst: 3 juni 2014, 17:36 uur
Dit is de 22e lijst van 28 februari 1984:
01 (02) Up On The Catwalk - Simple Minds 3
02 (01) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 4
03 (03) New Moon On Monday - Duran Duran 9
04 (06) Feels Like Heaven - Fiction Factory 2
05 (09) It's My Life - Talk Talk 2
06 (11) Uncertain Smile - The The 4
07 (----) Doctor! Doctor! - Thompson Twins 1 klik
08 (05) Original Sin - INXS 4
09 (04) Wishful Thinking - China Crisis 11
10 (----) Geboren Voor Het Geluk - Het Goede Doel 1 klik
11 (----) Song To The Siren - This Mortal Coil 1 klik
12 (13) Would't It Be Good - Nik Kershaw 2
13 (----) Adult Education - Hall And Oates 1 klik
14 (08) Relax - Frankie Goes To Hollywood 8
15 (15) Love Is A Wonderful Colour - The Icicle Works 2
07) Ook deze week 4 nieuwe binnenkomers. De hoogste is van een band die wel wat leuke singletjes heeft uitgebracht waar het prettig naar luisteren is, maar die verder bepaald geen onuitwisbare indruk achter laten. Dat geldt zeker ook voor dit nummer.
10) Na de wat flauwe single Eenvoud revancheert HGD zich met dit mooie melacholische nummer. Daar waar Eenvoud een grote hit was (nummer 5 in de Nationale hitparade en nummer 11 in de top 40) bereikte dit nummer niet eens de hitlijsten. Sommige dingen zijn onverklaarbaar.
11) This Mortal Coil is een verzamelnaam voor acts van het (destijds vermaarde) 4AD-label die op aanwijzen van labelbaas Ivo-Watts Russell nummers van zijn favoriete singer-songwriters coverden en met behulp van huisproducer John Fryer liet transformeren tot ijle en barokke sfeerschetsen. Hier horen we de Cocteau Twins, die het origineel van Tim Bucley met gemak naar de kroon steken. In de V15 maar een klein hitje, maar het haalde uiteindelijk wel de hitparade.
13) Deze tweede V15-notering van 1 van de succesvolste duo's ooit bevalt me een stuk beter dan de eerste. Het zou hun laatste grote hit blijken en het was ook nog eens alarmschijf bij Veronica twee weken later.
01 (02) Up On The Catwalk - Simple Minds 3
02 (01) Love Is A Battlefield - Pat Benatar 4
03 (03) New Moon On Monday - Duran Duran 9
04 (06) Feels Like Heaven - Fiction Factory 2
05 (09) It's My Life - Talk Talk 2
06 (11) Uncertain Smile - The The 4
07 (----) Doctor! Doctor! - Thompson Twins 1 klik
08 (05) Original Sin - INXS 4
09 (04) Wishful Thinking - China Crisis 11
10 (----) Geboren Voor Het Geluk - Het Goede Doel 1 klik
11 (----) Song To The Siren - This Mortal Coil 1 klik
12 (13) Would't It Be Good - Nik Kershaw 2
13 (----) Adult Education - Hall And Oates 1 klik
14 (08) Relax - Frankie Goes To Hollywood 8
15 (15) Love Is A Wonderful Colour - The Icicle Works 2
07) Ook deze week 4 nieuwe binnenkomers. De hoogste is van een band die wel wat leuke singletjes heeft uitgebracht waar het prettig naar luisteren is, maar die verder bepaald geen onuitwisbare indruk achter laten. Dat geldt zeker ook voor dit nummer.
10) Na de wat flauwe single Eenvoud revancheert HGD zich met dit mooie melacholische nummer. Daar waar Eenvoud een grote hit was (nummer 5 in de Nationale hitparade en nummer 11 in de top 40) bereikte dit nummer niet eens de hitlijsten. Sommige dingen zijn onverklaarbaar.
11) This Mortal Coil is een verzamelnaam voor acts van het (destijds vermaarde) 4AD-label die op aanwijzen van labelbaas Ivo-Watts Russell nummers van zijn favoriete singer-songwriters coverden en met behulp van huisproducer John Fryer liet transformeren tot ijle en barokke sfeerschetsen. Hier horen we de Cocteau Twins, die het origineel van Tim Bucley met gemak naar de kroon steken. In de V15 maar een klein hitje, maar het haalde uiteindelijk wel de hitparade.
13) Deze tweede V15-notering van 1 van de succesvolste duo's ooit bevalt me een stuk beter dan de eerste. Het zou hun laatste grote hit blijken en het was ook nog eens alarmschijf bij Veronica twee weken later.
0
Aquila
geplaatst: 3 juni 2014, 18:27 uur
dit zijn wel vier memory lane nummers voor mij hoor.
toen henk westbroek nog 'onbesmet' was (zeg ik nu als utrechter) was dit zeker een hoogtepunt in Nederpop.
Thompson Twin was nog iets dat 'anders' was dan de meeste andere dingen.
Ik kende TIm Buckley niet en vond dit intrigerend en verschrikkelijk zeurderig tegelijk.
En zo dicht als Hall & Oates is blues bij mij nooit gekomen. nou vooruit, door de Capitein DvV hemzelve uiteraard, maar toch
toen henk westbroek nog 'onbesmet' was (zeg ik nu als utrechter) was dit zeker een hoogtepunt in Nederpop.
Thompson Twin was nog iets dat 'anders' was dan de meeste andere dingen.
Ik kende TIm Buckley niet en vond dit intrigerend en verschrikkelijk zeurderig tegelijk.
En zo dicht als Hall & Oates is blues bij mij nooit gekomen. nou vooruit, door de Capitein DvV hemzelve uiteraard, maar toch
* denotes required fields.