Invloedrijk en fantastisch intrumentaal nummer met zijn mix van (electro) Dance, Rock en hypnotische beats/ritmes. The Simple Minds waren invloedrijker dan menigeen denkt/weet en alleen hun populaire werk voornamelijk kent, zeg maar vanf NGD t/m Once Upon A Time.
Pluim voor het fantastische keyboardwerk van McNeil en 'stuwend' baswerk van Forbes.
Weer een mooi lijsje hoor, van Faith had ik wel een paar ander gekozen in de top 3.
1981 een prachtig jaar voor de new wave liefhebber en wat waren we toen nog jong
Ik ben erg benieuw naar JOUW lijstje voor 1982
Zoniet, bedankt voor 3 mooie jaren
Faith heeft idd meer te bieden , maar ik wilde ook niet teveel van dezelfde groep (max. 2). 't is ook meer een impressie en er hadden ook 2 andere nummers in de top 10 kunnen staan. PF eruit bijv. een ander erin of Siouxsie op nr. 7.....het is niet honkvast.
Theme for Great Cities is ook imo - een van de beste SM nummers, mede dankzij de stilte der heer Kerr. Van The Police is Bed idd heel fijn (baslijn idd), mijn perzoonlijke Police fave is Spirits, vanwege de sterke drive in dat nummer.
En Rejoice - dat snap ik wel; da's een beetje net als het eerste witbiertje op een zonovergoten late zomerdag: een zegen voor de ziel