menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Beste Gitarist

zoeken in:
avatar van luigifort
Johnny Fucking Marr


avatar van Venceremos
Die raken wel wat snaren, ja.

avatar van judgepaddy
Zou de sustain niet ietwat gedempt worden bij een aantal?

avatar van SpaceLee
1. Johnny Ramone (met grote afstand)
2. Tony Iommi
3. J. Mascis
4. Thurston Moore
5. Dean Ween

Wrathchild1
Wat is ‘beste’ ? Onmogelijke vraag.....favoriete gitarist is passender.

avatar van jailhouserocker1
1. Michael Schenker
2. Ritchie Blackmore
3. Angus Young
4. Gary Moore
5. Slash
6. Doug Alldrich
7. Eddie Van Halen
8. Paul Quinn
9. Luke Morley
10. Neal Schon

avatar van ZAP!
Duane Denison mag ook wel es genoemd worden. En Trey Spruance.

avatar van Michiel Cohen
Nieuw talent.








avatar van luigifort
Ze hebben allemaal 2 fijne talenten

avatar van judgepaddy
Sexy hoor: die telecasters!
Jammer dat Mimi's borst er overheen hangt,..

avatar van Michiel Cohen
judgepaddy schreef:
Sexy hoor: die telecasters!
Jammer dat Mimi's borst er overheen hangt,..

Schandalige reactie. Mensen beoordelen op hun uiterlijk. Heeft niets te maken met het uitstekende gitaarspel van deze supermuzikanten.

avatar van luigifort
Serieus?

avatar van Mjuman
judgepaddy schreef:
Sexy hoor: die telecasters!
Jammer dat Mimi's borst er overheen hangt,..

Michiel Cohen schreef:
Schandalige reactie. Mensen beoordelen op hun uiterlijk. Heeft niets te maken met het uitstekende gitaarspel van deze supermuzikanten.


Hou 'es fff vast Mamaloe - wie plaatst hier nou alleen pheauteau's van dames? Lijkt me ook wel een teken van bias!

avatar van Michiel Cohen
Mjuman schreef:
(quote)

(quote)


Hou 'es fff vast Mamaloe - wie plaatst hier nou alleen pheauteau's van dames? Lijkt me ook wel een teken van bias!

De bias vind waarschijnlijk plaats in uw bovenkamer. Bah. Nou snap ik waarom vrouwen MM mijden!


avatar van Mjuman
Michiel Cohen schreef:
(quote)

De bias vind waarschijnlijk plaats in uw bovenkamer. Bah. Nou snap ik waarom vrouwen MM mijden!
(embed)


A propos bovenkamer - die van jou is zeker beschikbaar. Doe normaal en ga fietsen

Een punt willen maken door clips te plempen van vrouwen die classic rock tunes naspelen

Kom dan met iets dat hout snijdt, zoals

Kaki King: 'The Surface Changes' live | Loop - YouTube of Kaki King - Playing With Pink Noise (Live) - YouTube - alleen al vanwege de bijzondere techniek de moeite waard

avatar van judgepaddy
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Schandalige reactie. Mensen beoordelen op hun uiterlijk. Heeft niets te maken met het uitstekende gitaarspel van deze supermuzikanten.
Ik beoordeel de dames niet op hun uiterlijk maar de tele's; mijn favoriete gitaren Ridder Roeland. Dat haar borst er overheen hangt vind ik daarom zonde en het dempt tevens ook de sustain. David Gilmour letterlijk kunnen kopiëren vind ik saai. Dan kun je net zogoed een CD opzetten. Ik denk dat de gene die de dames op hun uiterlijk bepalen juist de mannetjes boomertjes zijn die deze video's liken zonder in acht te nemen dat riffs letterlijk gequote worden zonder maar een greintje eigen creativiteit.

avatar van Michiel Cohen
judgepaddy schreef:
(quote)
Ik beoordeel de dames niet op hun uiterlijk maar de tele's; mijn favoriete gitaren Ridder Roeland. Dat haar borst er overheen hangt vind ik daarom zonde en het dempt tevens ook de sustain. David Gilmour letterlijk kunnen kopiëren vind ik saai. Dan kun je net zogoed een CD opzetten. Ik denk dat de gene die de dames op hun uiterlijk bepalen juist de mannetjes boomertjes zijn die deze video's liken zonder in acht te nemen dat riffs letterlijk gequote worden zonder maar een greintje eigen creativiteit.

Je probeert er een mooie draai aan te geven maar je hebt jezelf in een bepaalde positie gemanoeuvreerd.!

avatar van Michiel Cohen
Mjuman schreef:
(quote)


A propos bovenkamer - die van jou is zeker beschikbaar. Doe normaal en ga fietsen

Een punt willen maken door clips te plempen van vrouwen die classic rock tunes naspelen

Kom dan met iets dat hout snijdt, zoals

Kaki King: 'The Surface Changes' live | Loop - YouTube of Kaki King - Playing With Pink Noise (Live) - YouTube - alleen al vanwege de bijzondere techniek de moeite waard

Je probeert de aandacht af te leiden door een mooi verhaaltje te vertellen. Ook jiij hebt je in een bepaalde positie gemanoeuvreerd!

avatar van Mjuman
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Je probeert de aandacht af te leiden door een mooi verhaaltje te vertellen. Ook jiij zit in de verdachte hoek.


Hou op man - nogmaals ga fietsen of ga daten! Als 'vrouwvriendelijke' man zal je enorm succesvol zijn.

Qua muziekkennis speel je blufpoker (niet alleen hier, maar ook op het indie-topic: Stone Roses - Fools Gold, what's in a title).

avatar van Michiel Cohen
Mjuman schreef:
(quote)


Hou op man - nogmaals ga fietsen of ga daten! Als 'vrouwvriendelijke' man zal je enorm succesvol zijn.

Qua muziekkennis speel je blufpoker (niet alleen hier, maar ook op het indie-topic: Stone Roses - Fools Gold, what's in a title).

Dan heb ik het goed gezien. Je bent een stalker!

avatar van Mjuman
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Dan heb ik het goed gezien. Je bent een stalker!


Dream on White Boy

avatar van judgepaddy
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Je probeert er een mooie draai aan te geven maar je hebt jezelf in een bepaalde positie gemanoeuvreerd.!

Wat jij wilt kerel, het ga je goed en geniet van die "supertalenten"

On topic: waar ik dan ik dan weer van geniet.
"Beste gitarist", daar doe ik niet aan.
Wel laat ik me als gitarist graag inspireren. Het mooie van deze clip vind ik de samenspel, de communicatie tussen gitaar, percussie/drums en fluit.
Vooral in jazz is goed samenspel IMO veel belangrijker dan de virtuositeit van het individu.
Ik hoop dat jullie het net zo tof vinden als ik:


avatar van New Dawn Fades
John Williams:

Asturias

avatar van Mssr Renard
Ik heb niet zozeer een 'beste gitarist' in gedachten, maar wel enkele gitaristen met een fijne stijl, tone en techniek waar ik heel erg van kan genieten.

Andy Latimer (Camel)
Duane Allman (Allman Brothers)
Dickey Betts (Allman Brothers)
Toy Caldwell (Marshall Tucker Band)
Derek Trucks (Tedeschi Trucks Band, Allman Brothers)
Grant Green
Gabor Szabo
Hughie Thomasson (Outlaws, Lynyrd Skynyrd)
Martin Barre (Jethro Tull)
Stevie Ray Vaughan (al draai ik hem niet vaak)
Robin Trower

Er zijn er vast heel veel meer, maar deze zijn een beetje uit mijn hoofd.

avatar van MarkS73
Een gitarist waar ik erg van kan genieten is toch wel Tim Reynolds, vooral de akoestische albums waarop hij samenwerkt met Dave Matthews. Live at Radio City Music Hall en Live At Luter College zijn toch wel knappe staaltjes van gitaarkunst.




En andere favoriet op gitaar; Malcom Holcombe, onnavolgbaar die man.



avatar van Mssr Renard
MarkS73, interessant. Als ik er tijd voor heb zal ik eens luisteren.

Ik vind het gitaarspel hier echt subliem (Allman en Betts):




Ik vergat Carlos Santana nog te noemen. Hij heeft wel een unieke stijl ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:41 uur

geplaatst: vandaag om 13:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.