Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (Lustrum): 80s
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2015, 13:53 uur
trebremmit schreef:
Ik heb er geen last van hoor. Vind zo'n discussie over de toon van de discussie eigenlijk veel vervelender.
(quote)
Ik heb er geen last van hoor. Vind zo'n discussie over de toon van de discussie eigenlijk veel vervelender.
Jij niet, ik weet van anderen van wel. Sommigen overwegen om deze site o.a. daarom te verlaten.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 14:20 uur
Ik mag hopen dat dat laatste een grap is. Mensen die zo teergevoelig zijn kunnen beter gelijk hun computer bij het grofvuil zetten.
0
zaaf
geplaatst: 26 mei 2015, 14:36 uur
Ik heb van die voorkeuren, die worden bij lijstjes als deze altijd zo goed als genegeerd. En dan voel ik me pas echt gekwetst...

0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:08 uur
GrafGantz schreef:
Ik mag hopen dat dat laatste een grap is. Mensen die zo teergevoelig zijn kunnen beter gelijk hun computer bij het grofvuil zetten.
Nee het is geen grap. En het heeft weinig met teergevoelig van doen: sommige users kunnen de sfeer soms aardig verpesten. Anderen zijn dat zat. Ik soms ook, maar ik ga de site (tot teleurstelling van sommigen) niet verlaten.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:19 uur
west schreef:
Nee het is geen grap. Ik heb het trouwens niet over mijzelf. En het heeft weinig met teergevoelig van doen: sommige users kunnen de sfeer soms aardig verpesten. Anderen zijn dat zat.
(quote)
Nee het is geen grap. Ik heb het trouwens niet over mijzelf. En het heeft weinig met teergevoelig van doen: sommige users kunnen de sfeer soms aardig verpesten. Anderen zijn dat zat.
Weer anderen zijn die zelfbenoemde moraalridders zat; continue een ander snispelen vanwege de gehanteerde toon (zoals jouw post bij de laatste Jamie XX). We leven in een land dat de vrijheid van meningsuiting hoog heeft; de een uit zich nou eenmaal feller/heftiger dan de ander. Kom op zeg - en dan die rare insinuaties en dat gehul in algemene vaagheden "anderen zijn dat zat" - heb ik een tip voor je: ga dan met die anderen een muziekclubje/site beginnen. Een Engels gezegde luidt: if you can't stand the heat stay away from the kitchen. Kijk voor de grap anders eens op Fok.nl.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:22 uur
west schreef:
Jij niet, ik weet van anderen van wel. Sommigen overwegen om deze site o.a. daarom te verlaten.
(quote)
En daar ben jij de woordvoerder van?
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:26 uur
Zeker niet, maar zij hebben wel contact met mij gezocht. Overigens had ik van een crewwlid een andere reactie verwacht. Ik schrok er nog al van, het zijn niet de minsten hier op de site.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:28 uur
Mjuman schreef:
We leven in een land dat de vrijheid van meningsuiting hoog heeft; de een uit zich nou eenmaal feller/heftiger dan de ander. Kom op zeg - en dan die rare insinuaties en dat gehul in algemene vaagheden "anderen zijn dat zat" - heb ik een tip voor je: ga dan met die anderen een muziekclubje/site beginnen.
(quote)
We leven in een land dat de vrijheid van meningsuiting hoog heeft; de een uit zich nou eenmaal feller/heftiger dan de ander. Kom op zeg - en dan die rare insinuaties en dat gehul in algemene vaagheden "anderen zijn dat zat" - heb ik een tip voor je: ga dan met die anderen een muziekclubje/site beginnen.
Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, als je er zorgvuldig mee omgaat. Ik heb een tip voor jou: probeer dat eens te doen en noem anderen die er wat over zeggen niet gelijk sneu en/of moraalridders. Dat is een zwaktebod.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:39 uur
west schreef:
Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, als je er zorgvuldig mee omgaat.
Ik heb een tip voor jou: probeer dat eens te doen en noem anderen die er wat over zeggen niet gelijk sneu en/of moraalridders. Dat is een zwaktebod.
Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, als je er zorgvuldig mee omgaat.
Ik heb een tip voor jou: probeer dat eens te doen en noem anderen die er wat over zeggen niet gelijk sneu en/of moraalridders. Dat is een zwaktebod.
Je hebt boter op je hoofd, en niet zo'n klein beetje ook:
1. Blijkbaar mag jij anderen wel "arrogant" en nog meer typeringen - zonder om enige uitleg te vragen - aansmeren en is dat geen zwaktebod?
2. Met die laatste twee regels geef je haarfijn aan waar het om draait: die aangenomen positie van morele superioriteit en andere met opgeheven vinger op hun taalgebruik wijzen: is dat dan geen zwaktebod?
Veel lijkt mij te draaien om "uitdelen" vs "incasseren" (of juist niet).
Sneu is nog een aardig eufemisme voor dergelijk vertoond gedrag.
Misschien ben je in real life wel een ander persoon dan je hier toont. Die zelfingenomenheid, dat vingertje heffen staat mij iig - en wellicht ook nog anderen op de site - zo tegen, dat ik gewoon vanaf nu communicatie naar jou stopzet.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:46 uur
west schreef:
Zeker niet, maar zij hebben wel contact met mij gezocht. Overigens had ik van een crewwlid een andere reactie verwacht. Ik schrok er nog al van, het zijn niet de minsten hier op de site.
(quote)
Omdat ik toevoegingen keur moet ik het met je eens zijn, wist trouwens niet dat er gradaties in users zijn.
Maar goed, als het taalgebruik van iemand je niet aanstaat dan kun je dit melden via de knop, overal mensen ter verantwoording roepen lijkt mij niet de bedoeling. Je krijgt er ook zo'n zinloze discussie van, daarom houd ik er nu ook mee op.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:55 uur
Mjuman schreef:
...Met die laatste twee regels geef je haarfijn aan waar het om draait: die aangenomen positie van morele superioriteit en andere met opgeheven vinger op hun taalgebruik wijzen: is dat dan geen zwaktebod?
Misschien ben je in real life wel een ander persoon dan je hier toont. Die zelfingenomenheid, dat vingertje heffen staat mij iig - en wellicht ook nog anderen op de site - zo tegen, dat ik gewoon vanaf nu communicatie naar jou stopzet.
(quote)
...Met die laatste twee regels geef je haarfijn aan waar het om draait: die aangenomen positie van morele superioriteit en andere met opgeheven vinger op hun taalgebruik wijzen: is dat dan geen zwaktebod?
Kritiek ontvangen blijft lastig schijnbaar. Het wordt nu zelfs vertaald naar morele superioriteit en een opgeheven vinger, zaken die ik juist aan de kaak wilde stellen. Ik voel mij niet beter dan anderen, integendeel zelfs.
Wel heb ik het idee dat je beledigt bent: kijk anders even naar het filmpje van Dominee Gremdaat:
Dominee Gremdaat - Beledigen - YouTube
0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:04 uur
west schreef:
Kritiek ontvangen blijft lastig schijnbaar. Het wordt nu zelfs vertaald naar morele superioriteit en een opgeheven vinger, zaken die ik juist aan de kaak wilde stellen. Ik voel mij niet beter dan anderen, integendeel zelfs.
Misschien helpt het om je teksten eerst te laten lezen door een neutrale derde. Hoe kan het nl ooit goed gaan als je al verkeerd begint:
west schreef:
Kritiek ontvangen blijft lastig schijnbaar..
- de implicatie van een dergelijke tekst: zoiets geldt wel voor anderen, maar niet voor mij - ik heb daar nooit problemen mee.Kritiek ontvangen blijft lastig schijnbaar..
Semantiek, connotatie, tone of voice blijven lastige zaken blijkt gewoon eens te meer

0
Misterfool
geplaatst: 26 mei 2015, 16:07 uur
Mjuman schreef:
Die zelfingenomenheid, dat vingertje heffen staat mij iig - en wellicht ook nog anderen op de site - zo tegen, .
Die zelfingenomenheid, dat vingertje heffen staat mij iig - en wellicht ook nog anderen op de site - zo tegen, .
De pot verwijt.....

0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:08 uur
Mjuman schreef:
Semantiek, connotatie, tone of voice blijven lastige zaken blijkt gewoon eens te meer
(quote)
Ach, hierin ben jij onverslaanbaar blijkt ook nu weer.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:19 uur
Nee, echt niet - belangrijk blijft het om zaak/inhoud en mens van elkaar te scheiden (iemand die zich erg negatief over een album uit, is daarmee niet per definitie een eikel of een slecht mensch); anderzijds wil ik ook wel onderschrijven dat zoals vaak c' est le ton qui fait la musique. Soms is het wel een goed het bedje op te schudden, omdat iedereen anders in slaap sukkelt.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:23 uur
En Bono predikt nog zo voor vrede op aarde, maar hier lokt hij ruzies/discussies uit... De beste man zou het moeten weten 

0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:25 uur
Johnny Marr schreef:
En Bono predikt nog zo voor vrede op aarde, maar hier lokt hij de verschrikkelijkste ruzies/discussies uit... De beste man zou het moeten weten
En Bono predikt nog zo voor vrede op aarde, maar hier lokt hij de verschrikkelijkste ruzies/discussies uit... De beste man zou het moeten weten
Hij zou het zien als een bewijs van zijn importantie

Verder valt deze discussie wel mee - ga voor de grap eens kijken bij een discussie op Fok.nl

0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:39 uur
Wat een treffende vergelijking tussen U2 en een kindermenu al niet teweeg kan brengen. 
Ik ben het wel eens met Mjuman dat deze discussie en de toon daarvan énorm meevalt als je het vergelijkt met (gemiddelde) discussies op andere fora. Mochten er users daadwerkelijk te ver gaan of als de discussie oeverloos lang door blijkt te gaan dan is er nog de knop 'meld misbruik' of grijpt een moderator waarschijnlijk wel in.

Ik ben het wel eens met Mjuman dat deze discussie en de toon daarvan énorm meevalt als je het vergelijkt met (gemiddelde) discussies op andere fora. Mochten er users daadwerkelijk te ver gaan of als de discussie oeverloos lang door blijkt te gaan dan is er nog de knop 'meld misbruik' of grijpt een moderator waarschijnlijk wel in.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 16:47 uur
Gretz schreef:
Wat een treffende vergelijking tussen U2 en een kindermenu al niet teweeg kan brengen.

0
Franck Maudit
geplaatst: 26 mei 2015, 18:04 uur
GrafGantz schreef:
Dit is absoluut geen grap. Er zijn legio voorbeelden van mensen die dit reeds om deze reden gedaan hebben.
Beetje kortzichtig om het op teergevoeligheid af te schuiven lijkt me. Is het zo dat wanneer jij niet deelneemt aan iets dit te wijten is aan fijngevoeligheid?
0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:21 uur
Franck Maudit schreef:
Is het zo dat wanneer jij niet deelneemt aan iets dit te wijten is aan fijngevoeligheid?
Is het zo dat wanneer jij niet deelneemt aan iets dit te wijten is aan fijngevoeligheid?
Ja. Of is dit een strikvraag?
0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:38 uur
Ik vind het beledigend dat The Joshua Tree op 1 staat en overweeg de site te verlaten.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:51 uur
Ik vind het beledigend dat er zo op kindermenu's wordt neergekeken.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:53 uur
Niet op kindermenu's, maar op de kleine mensen die ervan bestellen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:57 uur
Mannen, mag ik jullie danken voor jullie inzichten?
Zal de site noch verlaten noch (meer) verzieken. Zal evenmin The Joshua Tree en The Queen is Dead draaien. Ik houd het op " Each Man kills the Things he Loves" en denk na over mijn favorieten van de jaren negentig. Achtung...
Zal de site noch verlaten noch (meer) verzieken. Zal evenmin The Joshua Tree en The Queen is Dead draaien. Ik houd het op " Each Man kills the Things he Loves" en denk na over mijn favorieten van de jaren negentig. Achtung...
0
geplaatst: 26 mei 2015, 20:37 uur
0
geplaatst: 26 mei 2015, 20:43 uur
Kronos schreef:
Ik vind het beledigend dat The Joshua Tree op 1 staat en overweeg de site te verlaten.
Ik hou je niet tegen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 20:51 uur
Kronos schreef:
Ik vind het racistisch ten opzichte van andere boomsoorten.
* denotes required fields.