Muziek / Toplijsten en favorieten / De Standaards van vigil, de 90 beste Nederlandstalige nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:06 uur
Ik verwacht Henk Westbroek nog wel een keer of drie tegen te komen. Zelf vind ik deze "november rain in de polder" wel mooi (de lange versie dan) Henk Westbroek HD - Loods mij door de storm - Tafkas 27-09-01 - YouTube
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 13:02 uur
Ik hoopte zelf eigenlijk op Samson & Gert - In de disco - YouTube
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 21:10 uur
Favoriete Top 3 (tot nu toe)
01. Bloem - Omdat
02. Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren
03. De Dijk - Zevende Hemel
01. Bloem - Omdat
02. Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren
03. De Dijk - Zevende Hemel
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 10:37 uur
75 Noordkaap - Druk in Leuven
Leuven... Ik ben er nog nooit geweest...
Ik heb al meerdere keren aangegeven op deze fijne site dat ik Stijn Meuris als een van mijn favoriete tekstschrijvers zie. Noordkaap heeft niet heel veel albums, Monzo ook niet en solo al helemaal niet maar alles bij elkaar heb ik toch een zeer mooie stapel bij elkaar gesprokkeld. Op 75 vinden we Noordkaap. De eerste echte band van Meuris, een alternatieve jaren '90 band die in Nederland een kleine cultstatus had maar het toch vooral van Belgie moest hebben.
ik ben weer eenzaam in Leuven
ik vraag me af, wat doe ik hier?
vanuit de ramen, vanuit de deuren
bekijkt men mij, dit opgejaagd dier
Leuven... Ik ben er nog nooit geweest...
Ik heb al meerdere keren aangegeven op deze fijne site dat ik Stijn Meuris als een van mijn favoriete tekstschrijvers zie. Noordkaap heeft niet heel veel albums, Monzo ook niet en solo al helemaal niet maar alles bij elkaar heb ik toch een zeer mooie stapel bij elkaar gesprokkeld. Op 75 vinden we Noordkaap. De eerste echte band van Meuris, een alternatieve jaren '90 band die in Nederland een kleine cultstatus had maar het toch vooral van Belgie moest hebben.
ik ben weer eenzaam in Leuven
ik vraag me af, wat doe ik hier?
vanuit de ramen, vanuit de deuren
bekijkt men mij, dit opgejaagd dier
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 11:23 uur
74 Doe Maar - Je Loopt Je Lul Achterna
Uiteraard hoort Doe Maar ook in deze lijst. Misschien wel meer keer maar daar kan ik nu natuurlijk nog niets over zeggen. Dit is een gedragen stuk met heerlijke bas en ska slaggitaartje in het refrein. Een van de stukken van de band waarin ze laten horen ook muzikaal zeer interessant te kunnen zijn.
Niets dan leegte zonder haar
En moet ik verder zoals ik nu leef
Ach wat ze zegt is waar
Ik loop men mijn lul achterna
Uiteraard hoort Doe Maar ook in deze lijst. Misschien wel meer keer maar daar kan ik nu natuurlijk nog niets over zeggen. Dit is een gedragen stuk met heerlijke bas en ska slaggitaartje in het refrein. Een van de stukken van de band waarin ze laten horen ook muzikaal zeer interessant te kunnen zijn.
Niets dan leegte zonder haar
En moet ik verder zoals ik nu leef
Ach wat ze zegt is waar
Ik loop men mijn lul achterna
0
geplaatst: 6 oktober 2015, 19:51 uur
73 Willeke Alberti - Mijn hoofd Weer op je Schouder
Jaja deze zagen jullie al een paar dagen aankomen!
Soms heeft Willeke van die mooie liedjes (andere zijn bv. Telkens Weer en Samen Zijn ) maar er kan er maar eentje de mooiste zijn. Dat vind ik dus deze, de kronen springen uit je gebit maar die zanglijnen zijn mooi, erg mooi. Het sentiment wordt bewust gezocht en ook gevonden.
Zo gaat het vaak om je heen, heel onverwacht ziet de een het niet meer zitten
De ander blijft, het huis is leeg, 's avonds laat vertelt de kamer zijn verhaal
Van hoe het was, wat ie zei, maar wat bleef dat is die droom
Jaja deze zagen jullie al een paar dagen aankomen!
Soms heeft Willeke van die mooie liedjes (andere zijn bv. Telkens Weer en Samen Zijn ) maar er kan er maar eentje de mooiste zijn. Dat vind ik dus deze, de kronen springen uit je gebit maar die zanglijnen zijn mooi, erg mooi. Het sentiment wordt bewust gezocht en ook gevonden.
Zo gaat het vaak om je heen, heel onverwacht ziet de een het niet meer zitten
De ander blijft, het huis is leeg, 's avonds laat vertelt de kamer zijn verhaal
Van hoe het was, wat ie zei, maar wat bleef dat is die droom
0
geplaatst: 6 oktober 2015, 19:59 uur
72 Rob de Nijs - Zonder Jou
Ik snap dat mijn credibility (had ik die?) nu zwaar onder druk staat maar dit is ook gewoon een erg mooi liedje. Ik ben geen heel groot fan van Rob de Nijs al heeft hij natuurlijk wel een paar prima liedjes op zijn repertoire staan. Dit is er zo eentje, een gevoelige ballade van de man met vele hits. Dit werd dan weer niet echt een grote hit in 1985. De 35ste plek daar moesten we het mee doen. Als je dan bedenkt dat Banger Hart de eerste plek behaalde is er toch ergens iets niet goed gegaan.
't Is zo vreemd maar op den duur zal het wel wennen
dat het leeg is waar jij zoveel jaren was
De geluiden van de stilte leren kennen
en hoeveel geluid dat is merk ik nu pas
Ik snap dat mijn credibility (had ik die?) nu zwaar onder druk staat maar dit is ook gewoon een erg mooi liedje. Ik ben geen heel groot fan van Rob de Nijs al heeft hij natuurlijk wel een paar prima liedjes op zijn repertoire staan. Dit is er zo eentje, een gevoelige ballade van de man met vele hits. Dit werd dan weer niet echt een grote hit in 1985. De 35ste plek daar moesten we het mee doen. Als je dan bedenkt dat Banger Hart de eerste plek behaalde is er toch ergens iets niet goed gegaan.
't Is zo vreemd maar op den duur zal het wel wennen
dat het leeg is waar jij zoveel jaren was
De geluiden van de stilte leren kennen
en hoeveel geluid dat is merk ik nu pas
1
geplaatst: 6 oktober 2015, 20:26 uur
vigil, je weet toch hopelijk wel dat het niveau eigenlijk gedurende de lijst steeds wat hoger moet komen te liggen
Aan de hand van de laatste twee nummers leek het me goed dat even na te vragen 
Ach, ik snap ergens wel de kwaliteit van beide nummers, maar dit gaat mijn smaak qua sentiment en gevoelige ballades wel wat voorbij...
Aan de hand van de laatste twee nummers leek het me goed dat even na te vragen 
Ach, ik snap ergens wel de kwaliteit van beide nummers, maar dit gaat mijn smaak qua sentiment en gevoelige ballades wel wat voorbij...
0
geplaatst: 7 oktober 2015, 13:28 uur
71 Peter Koelewijn - KL 204
Weer eentje uit de oude doos. De avonturen van Koelewijn (KL?) die zijn waarschijnlijk toekomstige ex naar het vliegtuig brengt. Peter Koelewijn had veel hits en schreef nog veel meer hits voor andere. Niet zo vaak was het een serieus nummer en dat was juist zijn kracht. Het killer refrein hakt er nog steeds in.
Je zegt nog zacht: Ik schrijf je wel als alles wat bezonken is
Ik knik alleen oké, maar weet dat ik je nu al veel te erg mis
Dan ga je door de pascontrole
Je kijkt nog even om en je zwaait naar mij, huh
Ik glimlach, maar iets sterft in mij
Weer eentje uit de oude doos. De avonturen van Koelewijn (KL?) die zijn waarschijnlijk toekomstige ex naar het vliegtuig brengt. Peter Koelewijn had veel hits en schreef nog veel meer hits voor andere. Niet zo vaak was het een serieus nummer en dat was juist zijn kracht. Het killer refrein hakt er nog steeds in.
Je zegt nog zacht: Ik schrijf je wel als alles wat bezonken is
Ik knik alleen oké, maar weet dat ik je nu al veel te erg mis
Dan ga je door de pascontrole
Je kijkt nog even om en je zwaait naar mij, huh
Ik glimlach, maar iets sterft in mij
0
geplaatst: 7 oktober 2015, 13:34 uur
70 Herman van Veen - Fiets
De tweede keer dat Herman van Veen voorbij komt, ook het tweede lied over een fiets en net zoals de vorige van Clouseau is het een kort nummer. Twee minuten en tien seconde om precies te zijn. Wel een fijne twee minuten moet ik zeggen.
Hé lieve meid op je kleine fiets,
Als een witte stip in het groen
Slingert je blinkende kinderfiets,
Zich dwars door het zomerseizoen
En je rijdt maar door en je fiets wordt steeds kleiner,
Plotseling ben je weer weg, fiets
De tweede keer dat Herman van Veen voorbij komt, ook het tweede lied over een fiets en net zoals de vorige van Clouseau is het een kort nummer. Twee minuten en tien seconde om precies te zijn. Wel een fijne twee minuten moet ik zeggen.
Hé lieve meid op je kleine fiets,
Als een witte stip in het groen
Slingert je blinkende kinderfiets,
Zich dwars door het zomerseizoen
En je rijdt maar door en je fiets wordt steeds kleiner,
Plotseling ben je weer weg, fiets
1
geplaatst: 7 oktober 2015, 13:38 uur
69 Roosbeef - De Schelde
Een van de jongste nummers uit de lijst. Roosbeef, een meid om van te houden en om van te gruwelen. Nu doe ik het beide. Toen ze begon gruwelde ik van de dame met haar (kinderlijke?) maniertjes. Maar des te langer ze door gaat des te interessanter ze aan het worden is. Van dit nummer kon ik geen studioversie vinden daarom deze niet minder fraaie live (in de studio) versie.
Al mijn dromen vallen in het water
Al mijn dromen zwemmen naar de zee
Zolang de Schelde in al haar rust blijft stromen
Hoef ik niet met die grote massa mee
Een van de jongste nummers uit de lijst. Roosbeef, een meid om van te houden en om van te gruwelen. Nu doe ik het beide. Toen ze begon gruwelde ik van de dame met haar (kinderlijke?) maniertjes. Maar des te langer ze door gaat des te interessanter ze aan het worden is. Van dit nummer kon ik geen studioversie vinden daarom deze niet minder fraaie live (in de studio) versie.
Al mijn dromen vallen in het water
Al mijn dromen zwemmen naar de zee
Zolang de Schelde in al haar rust blijft stromen
Hoef ik niet met die grote massa mee
0
geplaatst: 7 oktober 2015, 18:07 uur
Roosbeef.
Niks mis met haar stem. Dat kinderlijke is juist haar kracht, wat ze zo authentiek maakt. Verder zijn haar teksten natuurlijk ook uitermate interessant.
Niks mis met haar stem. Dat kinderlijke is juist haar kracht, wat ze zo authentiek maakt. Verder zijn haar teksten natuurlijk ook uitermate interessant.
0
buizen
geplaatst: 7 oktober 2015, 18:14 uur
De meest eenvoudige, doch pure, teksten zijn vaak het mooist. Ons Nederlands is een mooie taal.
En de meest 'kleine' liedjes kunnen je het sterkst raken.
Fijn topic
En de meest 'kleine' liedjes kunnen je het sterkst raken.
Fijn topic

0
geplaatst: 7 oktober 2015, 18:25 uur
De nummers die ik van Roosbeef ken vind ik vreselijk, Deze valt me mee moet ik zeggen.
Overigens een dikke
voor KL 204
Overigens een dikke
voor KL 204
0
geplaatst: 7 oktober 2015, 21:01 uur
De nummers 71 tot 90 vormden de inspiratiebron. Tijd om een tussentijdse top 10.
En het wordt beter, ook al passeerden er een paar nummers die ik nog heb getrokken.
Die van Doe Maar en Peter Koelewijn bijvoorbeeld. Ze zeggen me na al die jaren nog steeds niets.
01. 80 Toontje Lager - Vroeg of Laat
Een kanjer, zoals ik in een eerder bericht al beschreef.
En dat zowel tekstueel als muzikaal. Ik snap 't niet, ik snap 't wel...
02. 78 Bram Vermeulen - De Wedstrijd
Bram bracht eind jaren 80, begin jaren 90 een drietal prachtige platen uit.
De muzikant die zijn roeping als pscyho-analist kennelijk had gemist.
03. 75 Noordkaap - Druk in Leuven
Wij waren student toen het druk in Leven was. Leve de nostalgie.
En Noordkaap trad gratis voor ons op in het begin van het academiejaar.
04. 79 Dimitri van Toren & Flairck - He Kom Aan!
Geliefd tot in Vlaanderen en dit liedje hoor je nog wel eens op de radio.
Met die tingeltamboerijn... Dimitri kon het kind in je laten herleven.
05. 87 Bonnie St. Claire & Ron Brandsteder - Dokter Bernhard
06. 76 Herman Van Veen - Ik Hou van Jou
Heet dit nummer eigenlijk niet Liefde van Later? Een cover van Jacques Brel,
al is de versie van Herman minstens zo belangrijk. Hermans oerversie vind ik mooier.
07. 83 Clouseau - Fiets
08. 77 Robert Long - Jos
Lied dat door merg en been snijdt, maar misschien iets te lang doordramt.
Long is een artiest die me kan doen huilen. Ook in dit lied dat ik echter met mate consumeer.
09. 81 Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren
10. 84 Bloem - Omdat (Parce Que, Beacause)
Na de volgende 10 songs kom ik terug met een top 15.
En het wordt beter, ook al passeerden er een paar nummers die ik nog heb getrokken.
Die van Doe Maar en Peter Koelewijn bijvoorbeeld. Ze zeggen me na al die jaren nog steeds niets.
01. 80 Toontje Lager - Vroeg of Laat
Een kanjer, zoals ik in een eerder bericht al beschreef.
En dat zowel tekstueel als muzikaal. Ik snap 't niet, ik snap 't wel...
02. 78 Bram Vermeulen - De Wedstrijd
Bram bracht eind jaren 80, begin jaren 90 een drietal prachtige platen uit.
De muzikant die zijn roeping als pscyho-analist kennelijk had gemist.
03. 75 Noordkaap - Druk in Leuven
Wij waren student toen het druk in Leven was. Leve de nostalgie.
En Noordkaap trad gratis voor ons op in het begin van het academiejaar.
04. 79 Dimitri van Toren & Flairck - He Kom Aan!
Geliefd tot in Vlaanderen en dit liedje hoor je nog wel eens op de radio.
Met die tingeltamboerijn... Dimitri kon het kind in je laten herleven.
05. 87 Bonnie St. Claire & Ron Brandsteder - Dokter Bernhard
al is de versie van Herman minstens zo belangrijk. Hermans oerversie vind ik mooier.
07. 83 Clouseau - Fiets
08. 77 Robert Long - Jos
Lied dat door merg en been snijdt, maar misschien iets te lang doordramt.
Long is een artiest die me kan doen huilen. Ook in dit lied dat ik echter met mate consumeer.
09. 81 Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren
10. 84 Bloem - Omdat (Parce Que, Beacause)
Na de volgende 10 songs kom ik terug met een top 15.
0
buizen
geplaatst: 7 oktober 2015, 21:12 uur
Dokter Bernard herinner ik me als een hartverscheurend nummer.
"Dokter, ik ben zo bang." "Hallo?" "Nee, nee, nee!".
"Dokter, ik ben zo bang." "Hallo?" "Nee, nee, nee!".
0
geplaatst: 8 oktober 2015, 09:56 uur
Die van Herman heet inderdaad Liefde van Later. Heb het nummer uitvoerig bestudeerd toen ik het in duet ging zingen met iemand, dus ik ken deze van buiten. 
Verder merk ik wel dat veel Nederlandstalige muziek mijn ding toch niet is, hoewel ik bv. Bram Vermeulen dan wel weer kan waarderen. Desalniettemin een interessant topic om te volgen.

Verder merk ik wel dat veel Nederlandstalige muziek mijn ding toch niet is, hoewel ik bv. Bram Vermeulen dan wel weer kan waarderen. Desalniettemin een interessant topic om te volgen.

0
geplaatst: 8 oktober 2015, 10:12 uur
Gretz schreef:
Roosbeef.
Roosbeef.
Niks mis met haar stem. Dat kinderlijke is juist haar kracht, wat ze zo authentiek maakt. Verder zijn haar teksten natuurlijk ook uitermate interessant. Ik vind haar laatste album en Warum EP een stuk sterker dan de eerste 2 albums. Ik vind ze daar wat volwasser geworden, of zou het meer ervaren zijn? Wat is jouw mening over haar eerste 2 albums t.o.v. haar nieuwere werk?
0
geplaatst: 8 oktober 2015, 10:15 uur
dazzler schreef:
Ja klopt helemaal al is hij onder deze titel meer herkenbaar denk ik. Maar je hebt gelijk en ik moet eigenlijk natuurlijk de originele titel aanhouden.
0
geplaatst: 8 oktober 2015, 10:16 uur
herman schreef:
Die van Herman heet inderdaad Liefde van Later. Heb het nummer uitvoerig bestudeerd toen ik het in duet ging zingen met iemand, dus ik ken deze van buiten.
Zijn daar nog filmpjes van

0
geplaatst: 8 oktober 2015, 10:17 uur
Het kon natuurlijk dat hij in een latere heropname de titel had aangepast.
Dat is trouwens mijn belangrijkste puntje van kritiek op Herman: altijd dat herkauwen van zijn "hits".
Dat is trouwens mijn belangrijkste puntje van kritiek op Herman: altijd dat herkauwen van zijn "hits".
0
geplaatst: 8 oktober 2015, 10:20 uur
Ik heb verder ook niet heel goed gelet op een eventuele heropname. Ik heb de beste geluidskwaliteit gekozen.
0
buizen
geplaatst: 8 oktober 2015, 13:25 uur
Er is veel bagger (piratenmuziek. maar zelfs dat is geen Wet van Meden en Perzen want ook onder piratenmuziek schuilen juweeltjes, door de ontwapenende eenvoud of keuze van het thema) maar het Nederlands(talige)e Lied heeft een plekje in m'n hart.
Het mooist zijn de kunstwerkjes waar je naast op een aanstekelijke melodie en fijn pianospel of gitaargetokkel getrakteerd wordt op uitstekende tekst. Een lied dat eigenlijk alleen maar in de Nederlandse taal kan worden gezongen, omdat daar de boodschap het best mee kan worden verwoord.
Met liedjes als Kom Van Dat Dak Af heb ik niets, wel met Ik Mis Je Zo (Ann Christy, Belgie).
Een van de mooiste Nederlandse teksten vind ik:
"Als je ooit bij me weg gaat,
mag ik dan met je mee? "
(Acda & De Munnik).
In dit topic zie je alles voorbij komen, kaf zowel als koren.
Het mooist zijn de kunstwerkjes waar je naast op een aanstekelijke melodie en fijn pianospel of gitaargetokkel getrakteerd wordt op uitstekende tekst. Een lied dat eigenlijk alleen maar in de Nederlandse taal kan worden gezongen, omdat daar de boodschap het best mee kan worden verwoord.
Met liedjes als Kom Van Dat Dak Af heb ik niets, wel met Ik Mis Je Zo (Ann Christy, Belgie).
Een van de mooiste Nederlandse teksten vind ik:
"Als je ooit bij me weg gaat,
mag ik dan met je mee? "
(Acda & De Munnik).
In dit topic zie je alles voorbij komen, kaf zowel als koren.
0
geplaatst: 9 oktober 2015, 19:51 uur
68 Boudewijn de Groot - Strand
Van een van de jongste liedjes gaan we in 1 keer naar een van de oudste. Boudewijn de Groot, wie kent hem niet, is daarvoor verantwoordelijk. Hele lappen tekst jaagt Boudewijn er doorheen op een tokkelende akoestische gitaar.
Hij rijdt wel 100 met één hand en wuift met d'ander naar het strand
Dan scheur je zingend langs de straat en vindt dat alles prachtig gaat
Je trekt je hals eenvoudig krom, je kijkt naar alle meisjes om
En vaders auto wordt vermoord, vakkundig in een boom geboord
Dan sta je morgen in de krant en word beroemd op 't hele strand
Van een van de jongste liedjes gaan we in 1 keer naar een van de oudste. Boudewijn de Groot, wie kent hem niet, is daarvoor verantwoordelijk. Hele lappen tekst jaagt Boudewijn er doorheen op een tokkelende akoestische gitaar.
Hij rijdt wel 100 met één hand en wuift met d'ander naar het strand
Dan scheur je zingend langs de straat en vindt dat alles prachtig gaat
Je trekt je hals eenvoudig krom, je kijkt naar alle meisjes om
En vaders auto wordt vermoord, vakkundig in een boom geboord
Dan sta je morgen in de krant en word beroemd op 't hele strand
0
geplaatst: 9 oktober 2015, 19:57 uur
67 Erik Mesie - Zonder Jou
De zanger van Toontje Lager had een dikke hit met dit nummer welke een cover is van de Duitste popband (Munchener) Freiheit. Typische Jaren '80 pop die niet bij iedereen even goed in het pulletje zal vallen. Bij mij wel, al jaren en jaren een favoriet van mij.
Ik wil niets garanderen,
Dat hoeft nu echt niet meer
Met jou iets moois beleven,
beter nu dan ooit een keer
Origineel: Münchener Freiheit --Ohne Dich ( Schlaf ich schlaf ich heut nacht nicht ein )-- - YouTube
De zanger van Toontje Lager had een dikke hit met dit nummer welke een cover is van de Duitste popband (Munchener) Freiheit. Typische Jaren '80 pop die niet bij iedereen even goed in het pulletje zal vallen. Bij mij wel, al jaren en jaren een favoriet van mij.
Ik wil niets garanderen,
Dat hoeft nu echt niet meer
Met jou iets moois beleven,
beter nu dan ooit een keer
Origineel: Münchener Freiheit --Ohne Dich ( Schlaf ich schlaf ich heut nacht nicht ein )-- - YouTube
0
geplaatst: 9 oktober 2015, 20:05 uur
66 Maggie MacNeal - Terug Naar de Kust
Sjoukje kon het ook zonder Mouth (Willem Duyn) bleek uit dit meesterwerkje. De zanglijnen zijn een lust voor het oor en muzikaal is het ook dik in orde. De muziek is gemaakt door een van de bekendste Nederlandse film en tv muziek componisten Ruud Bos (o.a de beroemde muziek voor De /Fabriek). Nu ik het lied terug beluister vraag ik me af of het niet wat hoger moet staan maar ja...
Ik wil terug naar de kust
Heel ongerust
Zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbij ging
Sjoukje kon het ook zonder Mouth (Willem Duyn) bleek uit dit meesterwerkje. De zanglijnen zijn een lust voor het oor en muzikaal is het ook dik in orde. De muziek is gemaakt door een van de bekendste Nederlandse film en tv muziek componisten Ruud Bos (o.a de beroemde muziek voor De /Fabriek). Nu ik het lied terug beluister vraag ik me af of het niet wat hoger moet staan maar ja...
Ik wil terug naar de kust
Heel ongerust
Zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbij ging
0
geplaatst: 9 oktober 2015, 20:06 uur
vigil schreef:
68 Boudewijn de Groot - Strand
Het eerste Nederlandstalige hiphopnummer 68 Boudewijn de Groot - Strand
.
0
geplaatst: 10 oktober 2015, 00:06 uur
vigil schreef:
Ik vind haar laatste album en Warum EP een stuk sterker dan de eerste 2 albums. Ik vind ze daar wat volwasser geworden, of zou het meer ervaren zijn? Wat is jouw mening over haar eerste 2 albums t.o.v. haar nieuwere werk?
(quote)
Ik vind haar laatste album en Warum EP een stuk sterker dan de eerste 2 albums. Ik vind ze daar wat volwasser geworden, of zou het meer ervaren zijn? Wat is jouw mening over haar eerste 2 albums t.o.v. haar nieuwere werk?
Ja, je hoort wel duidelijk dat Roos zichzelf blijft ontwikkelen. Voor mij zit er ook een stijgende lijn in.
Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten is niets eens zo zeer echt slecht (al heeft het bij mij wel even tijd gekost om aan haar stemgebruik te wennen), maar op tekstueel niveau slaat ze de plank veel vaker mis dan nu. Op die plaat speelt ze nog een beetje een typetje waarbij ik me kan voorstellen dat veel mensen zich daar aan kunnen ergeren. Op latere albums gaat ze normaler zingen en worden de teksten steeds sterker (Kalf, Raak Mij Aan, Vergis Ik Mij). Dus grotendeels eens met jou. Wel vind ik Omdat Ik Dat Wil absoluut geen misser. Twijfelaar, Iets Te Veel Wij(n), Als Je Me Zoekt en Niet Uitmaken behoren tot mijn grootste favorieten.
* denotes required fields.