MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2016 (voor persoonlijke hitlijsten)

zoeken in:
Ah, neem de tijd hoor. Als ik weet dat jullie ermee bezig zijn, dan wacht ik gewoon geduldig af. Een paar uur later maakt me niet zoveel uit.

Ik lever mijn lijst ook nog in , uurtje

Arrie schreef:
Het is razend spannend! Er zijn twee nummers die strijden om de eerste plaats, en die staan nu qua punten zelfs precies gelijk. Daarna is er wel een enorm gat. Ik verwacht in ieder geval nog twee lijstjes, van Joachim en Geert.

Mijn gut feeling zegt eigenlijk dat het tussen 2 nummers van dezelfde artiest gaat, maar wie weet zit ik er enorm naast...

Sfeermaker schreef:
Ik lever mijn lijst ook nog in , uurtje

1. (1) Alice on the Roof - Mystery Light
2. (15) David Bowie - Blackstar
3. (3) Wolf Alice - Bros
4. (2) Wolf Alice - Freazy
5. (5) Woodie Smalls -About the Dutch
6. (9) Billie - Caught By the Tide
7. (4) Låpsley - Hurt Me
8. (8) Aurélie - Witte Vlag
9. (7) Majical Cloudz - Downtown
10. (-) The Van Jets - Pink and Blue
11. (10) Nothing But Thieves - Wake Up Call
12. (14) Eefje De Visser - Scheef
13. (13) Muse - Revolt
14. (-) David Bowie - Lazarus
15. (12) CHVRCHES - Empty Threat

Exit:
(6) Tame Impala - The Less I Know the Better
(11) Susanne Sundfør - Accelerate

Daar is'tie dan, mijn tweede lijst van januari.

01 01 06 | Miami Horror - Real slow
02 04 04 | Sakanaction - Holy dance (like a live mix)
03 02 09 | Real Estate - Had to hear
04 14 02 | Holy Holy - Sentimental and Monday
05 07 03 | Stendeck - Tonight is forever
06 10 04 | IU - Twenty three
07 08 03 | Wild Nothing - To know you
08 03 08 | Grimes - Butterfly
09 20 02 | David Bowie - Lazarus
10 06 07 | Carly Rae Jepsen - I didn’t just come here to dance
11 17 02 | Dal Shabet - Someone like u
12 == 01 | Eefje de Visser - Stof
13 15 04 | Fickle Friends - Swim
14 09 06 | Suiyoubi no Campanella - La
15 == 01 | De Staat - Peptalk
16 05 05 | Moby ft. Damien Jurado - Almost home
17 11 03 | Banks - Alibi
18 30 02 | Infected Mushroom - Yamakas in space
19 == 01 | Explosions in the Sky - Disintegration anxiety
20 13 09 | Trust - Shoom
21 22 02 | Caribou - All I ever needed
22 19 08 | Dempagumi.inc - Sakura apparition
23 == 01 | Mi Amigo - What I want
24 == 01 | Teen Daze - Along
25 == 01 | Daughters - Doing the right thing
26 21 05 | Shinee - View
27 12 09 | tyDi - World’s apart
28 == 01 | Inheaven - Bitter Town
29 16 11 | Infected Mushroom - Animatronica
30 == 01 | The Paper Kites - Electric indigo

Geert is de laatste? Surprise,heheh

gerre schreef:
Geert is de laatste? Surprise,heheh

Inderdaad geen verrassing, maar Geert is al sinds 19:40 niet meer online geweest en ook al een paar uur niet meer op Facebook. Ik heb het idee dat er onverwachts iets tussen is gekomen. Ik wacht dus wel even, eventueel wordt het morgenochtend. Is ook geen ramp.

Ik hoop wel dat ik niet elke week op Geert moet wachten.

Sorry Arrie, ben in slaap gevallen. Lijst komt eraan. Je gaat niet elke week op mij hoeven te wachten, hopelijk is dit de laatste keer.

02. (01) (aw) | Spotify | Soundcloud |YouTube
---------------------------------------------------------------------
01. (01) (06w) Eefje de Visser - Scheef #4
02. (02) (02w) Glasperlenspiel - Geiles Leben
03. (06) (07w) Julien Baker - Sprained Ankle
04. (04) (13w) Grimes - Flesh Without Blood #6
05. (07) (02w) Eefje de Visser - Mee
06. (05) (07w) Daughter - Numbers
07. (14) (07w) CHVRCHES - Empty Threat
08. (23) (02w) The Jezabels - Come Alive
09. (03) (05w) Stars - A Simple Song
10. (08) (06w) Die Heuwels Fantasties - Ballade Vir 'n Enkeling
11. (17) (07w) Wet - Weak
12. (12) (04w) Animal Collective - FloriDada
13. (13) (06w) Purity Ring - Heartsigh
14. (10) (07w) Bazart - Goud
15. (==) (01w) David Bowie - Lazarus
16. (11) (02w) Glasperlenspiel - Paris
17. (22) (02w) Aurélie - Witte Vlag
18. (09) (09w) SOPHIE - JUST LIKE WE NEVER SAID GOODBYE #2
19. (15) (04w) Everything Everything - Regret
20. (20) (04w) Aafke Romeijn - Park Transwijk
21. (22) (07w) Halsey - New Americana
22. (27) (09w) Chairlift - Ch-Ching
23. (25) (03w) brightener - Morning Light
24. (18) (06w) Alice on the Roof - Mystery Light
25. (27) (06w) Memoryhouse - Dreamshake
26. (20) (03w) Die Heuwels Fantasties feat. Riana Nel - Doen Net Wat Ons Wil
27. (==) (01w) Car Seat Headrest - Something Soon
28. (19) (06w) Neon Indian - Slumford
29. (24) (09w) Majical Cloudz - Downtown
30. (16) (12w) Pumarosa - Priestess

In slaap gevallen??? Was je playlist met nieuwe muziek zó saai?

Vroeger hield goede muziek me wel wakker, maar ik ben bang dat ik oud aan het worden ben.

MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 2

1. (03) (3w) David Bowie - Lazarus (274) (19)
2. (01) (7w) David Bowie - Blackstar (268) (16)
3. (02) (5w) Eefje de Visser - Scheef (185) (13)
4. (06) (3w) Radiohead - Spectre (137) (12)
5. (05) (4w) Wild Nothing - To Know You (137) (11)
6. (04) (2w) Steven Wilson - Routine (127) (8)
7. (07) (5w) The Slow Show - Breaks Today (117) (8)
8. (12) (2w) DIIV - Under the Sun (103) (9)
9. (16) (2w) The Chills - When the Poor Can Reach the Moon (88) (7)
10. (13) (10w) Grimes - Flesh Without Blood (76) (6)

11. (09) (8w) Daughter - Numbers (66) (6)
12. (---) (1w) Cigarettes After Sex - Affection (60) (5)
13. (10) (11w) The Vryll Society - Coshh (55) (4)
14. (08) (5w) Edward Sharpe & the Magnetic Zeroes - Hot Coals (51) (5)
15. (11) (12w) Pumarosa - Priestess (50) (4)
16. (---) (1w) The Last Shadow Puppets - Bad Habits (47) (4)
17. (17) (2w) Blossoms - Charlemagne (47) (4)
18. (---) (1w) CHVRCHES - Empty Threat (45) (4)
19. (---) (1w) Savages - Adore (44) (3)
20. (---) (1w) Suede - Like Kids (40) (3)

Exit:
Bazart - Goud (9w)
St. Lucia - Physical (2w)
Animal Collective - FloriDada (1w)
Richard Hawley - Heart of Oak (3w)
Editors - Ocean of Night (1w)

Vorige week had ik het over 25 deelnemers. Dat klopte niet, ik was mezelf vergeten. 26 waren het er dus. Deze week: 29! Helaas heeft Ozric Spacefolk uitgeschreven, maar daar zijn Co Jackso, ArthurDZ, Masimo en luigifort voor in de plaats gekomen. Een prachtig aantal deelnemers dat heeft geleid tot meet dan 300 verschillende nummers.

Precies twintig daarvan hebben de mooie veertig punten-grens behaald. Maar er was ook enorme eensgezindheid deze week. Gezamenlijk stonden we deze week stil bij de dood van David Bowie, draaiden we zijn muziek veel, en werden we geraakt door zijn nieuwe singles. Dat heeft geleid tot een enorme Bowie-overmacht, waarbij de nummer 1, Lazarus, zelfs door 19 van de 29 deelnemers is genoemd! Het allerlaatste lijstje was trouwens de beslissende, waardoor Lazarus de eerste plaats pakte.

Verder stijgen DIIV en The Chills in hun tweede week flink door, de top 10 in. De nieuwkomers zijn van bekende namen, op de hoogste binnenkomer na. Dat is een nieuw bandje, Cigarettes After Sex, dat binnenkort op London Calling staat (tip!), en mij nogal Mazzy Star doet denken. Nieuwe deelnemer Dwejkk_ introduceert dus al meteen een interessante, veelbelovende band. Fijn, die nieuwe deelnemers!

De nieuwe single van The Last Shadow Puppets, bestaande uit Alex Turner van de Arctic Monkeys en Miles Kane, is nog maar net uit en weet al meteen binnen te komen. Dat belooft wat! Het is een comeback waar naar werd uitgekeken.

Tot slot de nieuwe singles van CHVRCHES, Savages en Suede, bekende namen in dit topic. Savages stelde veel mensen teleur met hun vorige single, maar deze is wél raak. CHVRCHES en Suede doen gewoon waar ze goed in zijn, en dat wordt gesmaakt!

Wow wat een scores!

Is het nu met zoveel stemmers en nummers wellicht een idee om de lijst uit te breiden naar 25 of 30?

WEEK 03 / 18 JANUARI 2016 – 24 JANUARI 2016

Sander’s TOP 20
1 1 3 Justin Bieber – Sorry #2
2 2 3 NERVO ft. Kylie Minogue, Jake Shears & Nile Rodgers – The Other Boys #1
3 4 3 Justin Bieber – What Do You Mean?
4 3 10 Cee Lo Green – Music To My Soul #1
5 7 3 Blossoms – Charlemagne
6 5 3 Walrus – Terug Naar Het Begin
7 8 2 Daniel Norgren – My Rock Is Crumbling CB
8 — 1 Justin Bieber – I’ll Show You CB
9 6 4 Justin Bieber – Love Yourself CB
10 9 2 Jett Rebel – Dance Underneath The Sheets
11 11 3 Dua Lipa – Be The One
12 10 3 Safety First – Stand Back CB
13 12 8 Enya – So I Could Find My Way #2 CB
14 15 18 Duke Dumont – Ocean Drive #4 CB
15 18 2 Billie – Caught By The Tide
16 14 2 Madonna – Devil Pray
17 13 7 Kylie Minogue & James Corden – Only You #1 CB
18 16 3 Lea Rue – Sleep, For The Weak! [Lost Frequencies Remix]
19 17 4 Jaakko Eino Kalevi – Double Talk
20 — 1 Years & Years – Foundation

Sander’s TIPPARADE
1 — 1 Young Gun Silver Fox – You Can Feel It CB Sander’s CHART BREAKER
2 3 4 Grimes – Flesh Without Blood
3 15 4 Jack Garratt – Breathe Life
4 5 4 The Him ft. Son Mieux – Feels Like Home
5 7 4 De Geest – Wereld
6 41 2 Lawine Boys – Zuipen
7 4 4 Shameboy – Be With You
8 6 4 Jan Leyers – Honger in De Stad
9 12 4 Liliane Saint-Pierre – Hou Me Nu Maar Vast
10 13 4 Nero – Two Minds

De gehele lijst kan je hier vinden .... http://iamsander.com/wp-content/uploads/2016/01/W03-2016.pdf

Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify: Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify - open.spotify.com

Chart Breaker / Week 3 - 2016

Young Gun Silver Fox - You Can Feel It

Eindelijk weer een nieuwe single van Grimes. Kan Kill V. Maim net zo'n grote hit worden als de vorige twee?

Oh leuk! Het succes van REALiTi valt uiteraard moeilijk te evenaren. Maar Kill V. Maim is wel bij velen een van de favorieten op het album lijkt me, dus die kan wel goed scoren. Anderzijds heeft dit nummer het nadeel dat het enkele maanden na het album uitkomt. Dat is een bedenking die ik al vaker gemaakt hebt. Singles die een album voorafgaan zijn succesvoller omdat die helemaal nieuw zijn. Als een single pas uitkomt wanneer mensen dat nummer al kennen door een album, is het nieuwe er al af en ga je het ook minder snel nog apart beluisteren en scoort het in dit topic ook minder goed.

Eindelijk? Dat vind ik wat overdreven, Flesh Without Blood staat namelijk nog (net) in m'n top 40, terwijl ik die meteen oppikte. Eigenlijk een mooie timing voor mij. Flesh Without Blood zou er namelijk sowieso wel deze week uitgaan.

Scheelt trouwens dat ik weinig albums draai en die van Grimes ook nog niet heb gehoord. Dit nummer is dus ook nieuw voor me.

Sunderland schreef:
Is het nu met zoveel stemmers en nummers wellicht een idee om de lijst uit te breiden naar 25 of 30?

Hmm, wellicht. Ik twijfel. Hoe denkt de rest hierover?

cosmic kid (moderator)
De eerste ontdekking is binnen: Savages - Adore. Het is nu nog te vroeg om een plaats te beloven in mijn hitlijst maar wat een geweldig nummer is dat zeg.

Gretz schreef:
Eindelijk weer een nieuwe single van Grimes. Kan Kill V. Maim net zo'n grote hit worden als de vorige twee?

(embed)

Er is overigens ook een nieuwe single van Foals (Birch Tree), een nieuwe single van Rationale (Something From Nothing), en een nieuwe Låpsley (Love Is Blind). Alledrie artiesten die het vorig jaar erg goed hebben gedaan in dit topic.

Arrie schreef:
Eindelijk? Dat vind ik wat overdreven, Flesh Without Blood staat namelijk nog (net) in m'n top 40, terwijl ik die meteen oppikte. Eigenlijk een mooie timing voor mij. Flesh Without Blood zou er namelijk sowieso wel deze week uitgaan.

Scheelt trouwens dat ik weinig albums draai en die van Grimes ook nog niet heb gehoord. Dit nummer is dus ook nieuw voor me.

Hier precies hetzelfde, met het verschil dat ik slechts een top-20 maak en Flesh Without Blood daar afgelopen week al uit verdween Kill v. Maim klinkt iig al weer als een zeer potentiële nieuwe binnenkomer!

Arrie schreef:
(quote)

Hmm, wellicht. Ik twijfel. Hoe denkt de rest hierover?

Van mij mag het! Zolang het halen van de onderste regionen niet te makkelijk is (dus geen platen die om de andere week een re-entry maken en zo).

Ik ben niet echt voor. Gaat Arrie nog meer werk opleveren wellicht gezien er mensen zijn met nogal heel eigen smaak. Ik ben dus niet zeker dat het meer gezamelijke punten gaat opleveren.
Bovendien gaat kwaliteit boven kwantiteit. Nuja, maakt mij op zich weinig uit. 20 als aantal vind ik ideaal. En dat is al meer dan vorig jaar.

Waarschijnlijk zal het Arrie toch niet heel veel extra werk opleveren, gezien hij (neem ik aan) toch een totaallijst genereert en daarvan de bovenste 20 hier post?
Anyway: ik ben niet voor en niet tegen. Of toch: ik ben voor. Ik zend namelijk op Orinoco Radio elke donderdagavond een top-25 uit van de beste muziek van dit moment, volledig objectief-subjectief ( ) samengesteld uit een optelsom van diverse bestaande hitlijsten, waaronder dus de MuMeAfrekening. En als die dus langer wordt, wordt de invloed op 'De Meesterproef' (zo heet het vehikel dat ik uitzend, ghehe) groter. En de MuMeAfrekening is van de lijstjes die meetellen denk ik wel mijn favoriet!

En er bestaat uiteraard de kans dan er mensen afhaken (of blijkbaar modieus: zich uitschrijven )

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar is het niet het idee om de MuMeAfrekening (dus de gezamenlijke lijst) uit te breiden naar 25 of 30, en de individuele lijsten tot 20 (nou ja, 20 die meetellen) beperkt te houden? Of is dat niet wat Sunderland bedoelde?

Ik heb het verkeerd begrepen, denk ik. Sunderland bedoelt wellicht de totale lijst uitbreiden tot 30. Dat mag wat mij betreft dan wél. Men heeft zo sneller aandacht voor een nummer (alle lijsten van iedere deelnemer nagaan is immers waanzin, zeker bij mensen die ik van haar of pluim ken).
Wat kaj_666 dus net gezegd heeft

kaj_666 schreef:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar is het niet het idee om de MuMeAfrekening (dus de gezamenlijke lijst) uit te breiden naar 25 of 30, en de individuele lijsten tot 20 (nou ja, 20 die meetellen) beperkt te houden? Of is dat niet wat Sunderland bedoelde?

Lijkt me ook. En dat levert mij nauwelijks eigen werk op.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.