Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2016 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2017, 22:37 uur
Ik denk dat Lazarus toch nog wel met een redelijk verschil heeft gewonnen. In een normaal jaar zou Radiohead uiteraard wel gewonnen op #1 hebben gestaan.
Prachtige plek voor Eefje!
Edit: ik bedoel Lazarus uiteraard en niet Blackstar.
Edit: ik bedoel Lazarus uiteraard en niet Blackstar.
0
geplaatst: 7 januari 2017, 22:40 uur
Gretz schreef:
Ik denk dat Blackstar toch nog wel met een redelijk verschil heeft gewonnen.
Ik denk dat Blackstar toch nog wel met een redelijk verschil heeft gewonnen.
Lazarus dan toch, want Blackstar stond al op 12 (die heeft natuurlijk ook wel pech gehad dat ie in 2015 ook al heel wat punten 'verloren' is)
2
geplaatst: 7 januari 2017, 22:42 uur
2. David Bowie - Lazarus (2342 punten)
Eerste notering: 21 december 2015, Vince vega
Nummer 1 van: Ozric Spacefolk, stardust_be, Sundance, Vince vega, johan de witt, herman, luigifort, ArthurDZ, Dance Lover, gerre, Eigenwijze 30, cosmic kid
Ook in de lijst van: musician, ranboy, Sfeermaker, arcade monkeys, curufin, DenDimi, kaj_666, Magick1, Dwejkk_, JoaMuse, Gretz, Sander14, Poeha, panjoe, 7744leon
"I'll be free / Just like that bluebird"
David Bowie grijpt nét naast de eindoverwinning, en dat is puur door het moment van uitbrengen. Als Lazarus tien dagen later uit was gebracht, had ie op één gestaan. Maar Lazarus is nog in de één na laatste week van 2015 uitgebracht, en heeft daardoor ook nog wat punten gesprokkeld in dat jaar. Dat zijn er heus niet veel, maar zeker genoeg om het verschil van slechts 26 punten te overbruggen. Helaas, het mocht niet zo zijn.
Dat neemt niet weg dat David Bowie dit jaar op een prachtige manier afscheid van ons heeft genomen. Nog een laatste keer een ijzersterk album afleveren, dat zag waarschijnlijk niemand aankomen. En zoals altijd hulde de man zich in mysterie en zette iedereen op het verkeerde spoor. Want weinigen zagen de dood van David Bowie aankomen, het kwam als donderslag bij heldere hemel. En waar gaan die teksten nu écht over? Zijn ze profetisch of zoeken we er te veel achter? David Bowie zorgde er voor de laatste keer voor dat hij de meest besproken artiest van het moment was.
Hij wist het zelfs voor elkaar te krijgen om met het totáál niet hitgevoelige, voor huidige Top 40-begrippen zelfs behoorlijk ontoegankelijke Lazarus, eventjes de Top 40 te halen. En daarmee is het meteen de meest succesvolle Top 40-hit van onze Eindafrekening. Kleinigheidje, maar toch aardig om te vermelden.
Zowel Lazarus als Blackstar, en het Blackstar-album an sich, lijken het in zich te hebben om zich te scharen onder het aardige rijtje klassiekers dat Bowie al heeft voortgebracht. De man is niet meer, maar zijn muziek zal ons blijven raken.
Eerste notering: 21 december 2015, Vince vega
Nummer 1 van: Ozric Spacefolk, stardust_be, Sundance, Vince vega, johan de witt, herman, luigifort, ArthurDZ, Dance Lover, gerre, Eigenwijze 30, cosmic kid
Ook in de lijst van: musician, ranboy, Sfeermaker, arcade monkeys, curufin, DenDimi, kaj_666, Magick1, Dwejkk_, JoaMuse, Gretz, Sander14, Poeha, panjoe, 7744leon
"I'll be free / Just like that bluebird"
David Bowie grijpt nét naast de eindoverwinning, en dat is puur door het moment van uitbrengen. Als Lazarus tien dagen later uit was gebracht, had ie op één gestaan. Maar Lazarus is nog in de één na laatste week van 2015 uitgebracht, en heeft daardoor ook nog wat punten gesprokkeld in dat jaar. Dat zijn er heus niet veel, maar zeker genoeg om het verschil van slechts 26 punten te overbruggen. Helaas, het mocht niet zo zijn.
Dat neemt niet weg dat David Bowie dit jaar op een prachtige manier afscheid van ons heeft genomen. Nog een laatste keer een ijzersterk album afleveren, dat zag waarschijnlijk niemand aankomen. En zoals altijd hulde de man zich in mysterie en zette iedereen op het verkeerde spoor. Want weinigen zagen de dood van David Bowie aankomen, het kwam als donderslag bij heldere hemel. En waar gaan die teksten nu écht over? Zijn ze profetisch of zoeken we er te veel achter? David Bowie zorgde er voor de laatste keer voor dat hij de meest besproken artiest van het moment was.
Hij wist het zelfs voor elkaar te krijgen om met het totáál niet hitgevoelige, voor huidige Top 40-begrippen zelfs behoorlijk ontoegankelijke Lazarus, eventjes de Top 40 te halen. En daarmee is het meteen de meest succesvolle Top 40-hit van onze Eindafrekening. Kleinigheidje, maar toch aardig om te vermelden.
Zowel Lazarus als Blackstar, en het Blackstar-album an sich, lijken het in zich te hebben om zich te scharen onder het aardige rijtje klassiekers dat Bowie al heeft voortgebracht. De man is niet meer, maar zijn muziek zal ons blijven raken.
3
geplaatst: 7 januari 2017, 22:43 uur
1. Radiohead - Burn the Witch (2368 punten)
Eerste notering: 3 mei, luigifort
Nummer 1: Vince vega, Sundance, ArthurDZ, stardust_be, curufin, Dance Lover, Eigenwijze 30, Magick1
Ook in de lijst van: luigifort, musician, Grecio, ranboy, johan de witt, arcade monkeys, VladTheImpaler, Marzipaintree, Sunderland, Dwejkk_, Snoeperd, panjoe, 7744leon, Gretz, herman, Co Jackso, Sfeermaker, Silent_shout, Lukas, iamsander
"This is a low flying panic attack"
Ergens was het best te voorspellen dat als Radiohead een nieuw album zou uitbrengen, ze daarmee ook de MuMeAfrekening zouden overheersen. Maar dan moeten ze het ook nog waarmaken. Zoals gezegd deed The King of Limbs het wat minder, en de vraag is of ze het met een vergelijkbaar album ook hadden gered: waarschijnlijk niet. Bovendien hadden ze dit jaar flinke concurrentie van Bowie, en een gevaarlijke outsider in de vorm van Massive Attack. En ze hadden wat geluk: dankzij een valse start van Lazarus in 2015 hadden ze een licht voordeeltje die ze dankbaar hebben benut.
Waar Daydreaming een heel persoonlijke single is, lijkt Burn the Witch juist te gaan over de vluchtelingenproblematiek. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze een
politieke boodschap uiten in hun muziek, zo verwees de albumtitel Hail to the Thief naar George W. Bush.
Muzikaal gezien valt Burn the Witch op door de overdaad aan strijkers. Die overdaad schaadt in dit geval echter niet. Het jachtige karakter van die strijker sluit mooi aan op het thema van een heksenjacht. De keuze voor weer eens een wat minder elektronisch nummer als leadsingle van A Moon Shaped Pool heeft erg goed uitgepakt: het levert ze de MuMeAfrekening-bokaal op, plus eeuwige roem en een plekje in de MuMe-archieven. Gefeliciteerd Radiohead!
Eerste notering: 3 mei, luigifort
Nummer 1: Vince vega, Sundance, ArthurDZ, stardust_be, curufin, Dance Lover, Eigenwijze 30, Magick1
Ook in de lijst van: luigifort, musician, Grecio, ranboy, johan de witt, arcade monkeys, VladTheImpaler, Marzipaintree, Sunderland, Dwejkk_, Snoeperd, panjoe, 7744leon, Gretz, herman, Co Jackso, Sfeermaker, Silent_shout, Lukas, iamsander
"This is a low flying panic attack"
Ergens was het best te voorspellen dat als Radiohead een nieuw album zou uitbrengen, ze daarmee ook de MuMeAfrekening zouden overheersen. Maar dan moeten ze het ook nog waarmaken. Zoals gezegd deed The King of Limbs het wat minder, en de vraag is of ze het met een vergelijkbaar album ook hadden gered: waarschijnlijk niet. Bovendien hadden ze dit jaar flinke concurrentie van Bowie, en een gevaarlijke outsider in de vorm van Massive Attack. En ze hadden wat geluk: dankzij een valse start van Lazarus in 2015 hadden ze een licht voordeeltje die ze dankbaar hebben benut.
Waar Daydreaming een heel persoonlijke single is, lijkt Burn the Witch juist te gaan over de vluchtelingenproblematiek. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze een
politieke boodschap uiten in hun muziek, zo verwees de albumtitel Hail to the Thief naar George W. Bush.
Muzikaal gezien valt Burn the Witch op door de overdaad aan strijkers. Die overdaad schaadt in dit geval echter niet. Het jachtige karakter van die strijker sluit mooi aan op het thema van een heksenjacht. De keuze voor weer eens een wat minder elektronisch nummer als leadsingle van A Moon Shaped Pool heeft erg goed uitgepakt: het levert ze de MuMeAfrekening-bokaal op, plus eeuwige roem en een plekje in de MuMe-archieven. Gefeliciteerd Radiohead!
1
geplaatst: 7 januari 2017, 22:45 uur
De hits van het jaar op een rijtje
2012: DIIV - Doused
2013: Arcade Fire - Reflektor
2014: The Horrors - I See You
2015: Grimes - REALiTi (Demo)
2016: Radiohead - Burn the Witch
2012: DIIV - Doused
2013: Arcade Fire - Reflektor
2014: The Horrors - I See You
2015: Grimes - REALiTi (Demo)
2016: Radiohead - Burn the Witch
0
geplaatst: 7 januari 2017, 22:47 uur
En voor de aardigheid nog de tien succesvolste artiesten van het jaar op een rijtje, met tussen haakjes het aantal nummers dat punten heeft gekregen dit jaar inclusief eventuele niet-singles.
1. Radiohead 6437 (7)
2. David Bowie 4662 (3)
3. Car Seat Headrest 4350 (5)
4. Massive Attack 3700 (6)
5. PJ Harvey 3311 (5)
6. Grimes 3240 (8)
7. Nick Cave and the Bad Seeds 3212 (6)
8. Eefje de Visser 3065 (3)
9. The Last Shadow Puppets 2779 (6)
10. The Avalanches 2400 (5)
1. Radiohead 6437 (7)
2. David Bowie 4662 (3)
3. Car Seat Headrest 4350 (5)
4. Massive Attack 3700 (6)
5. PJ Harvey 3311 (5)
6. Grimes 3240 (8)
7. Nick Cave and the Bad Seeds 3212 (6)
8. Eefje de Visser 3065 (3)
9. The Last Shadow Puppets 2779 (6)
10. The Avalanches 2400 (5)
3
geplaatst: 7 januari 2017, 22:50 uur
Ik vond het ontzettend leuk om iets meer dan een jaar lang dit topic in goede banen te leiden, en heb het met veel plezier gedaan. Maar bij deze leg ik mijn organisatietaken definitief neer. Wel zal ik natuurlijk mijn wekelijkse top 40 blijven maken. Iedereen bedankt voor het meedoen dit jaar, ik vond het mooi om te zien hoe actief het topic was. Op naar een nieuw jaar om nog meer prachtige, nieuwe muziek te ontdekken!
1
geplaatst: 7 januari 2017, 22:51 uur
Dan heeft Radiohead dus nu op MuMe zo'n beetje alles gewonnen wat er te wonnen viel?
Thanks Arrie voor de presentatie en alle moeite die je afgelopen jaar in het topic hebt gestoken!

Heerlijk om al die fijne, onderhoudende stukjes met (achtergrond)informatie te lezen.
Het was een mooi Afrekeningsjaar.
Thanks Arrie voor de presentatie en alle moeite die je afgelopen jaar in het topic hebt gestoken!
Heerlijk om al die fijne, onderhoudende stukjes met (achtergrond)informatie te lezen.
Het was een mooi Afrekeningsjaar.
1
geplaatst: 7 januari 2017, 22:55 uur
kaj_666 schreef:
Hopelijk wordt het niet de zoveelste episode in de "Musicmeter=Radioheadmeter"-saga...
Hopelijk wordt het niet de zoveelste episode in de "Musicmeter=Radioheadmeter"-saga...

Geweldige winnaar! Ook de goeie prestaties van Massive Attack en vooral Car Seat Headrest zijn erg fijn om te zien.
Dankjewel Arrie voor de mooie presentatie, niet alleen van deze jaarlijst maar ook van alle weeklijsten. Je hebt het geweldig gedaan.

0
geplaatst: 7 januari 2017, 23:00 uur
Gretz schreef:
Dan heeft Radiohead dus nu op MuMe zo'n beetje alles gewonnen wat er te wonnen viel?
Gelukkig hebben we altijd nog de prehistorische ladder...

0
geplaatst: 7 januari 2017, 23:06 uur
Haha, ik had in mijn hoofd om Creep
te nomineren voor de editie van 2043, maar dit helaas niet meer mogelijk doordat de opzet gewijzigd is zie ik. Er zijn godzijdank nog een paar andere spellen waar ze (voorlopig) niet aan mee kunnen doen:
- Alternatieve Top 152
- Anderstalige Ladder (voor zover ik weet)
- That's Soul!! Ladder
Correctie: progladder heeft Paranoid Android wel aan meegedaan, zij het niet bepaald succesvol.
2
geplaatst: 7 januari 2017, 23:18 uur
Thanks Arrie, voor een jaar lang dit topic strak te organiseren en boeiend te houden met je stukjes. Ik heb in andere jaren regelmatig meegedaan, maar dit jaar voor het eerst een jaar lang volgehouden, mede vanwege de leuke manier van organiseren.
Toch een beetje jammer dat Radiohead gewonnen heeft. Ik ben een groot liefhebber van Radiohead maar ondanks dat dit het beste nummer is van een verder tegenvallend album, behoort het bij lange na niet bij het beste wat zij ooit gemaakt hebben. Ik heb weinig met Bowie, maar het zou mooi zij geweest als hij postuum deze editie had gewonnen
Verder heb ik weinig de top 100 in mogen stemmen dit jaar. Ik kwam eigenlijk maar een enkel nummer tegen dat mijn lijst had gehaald. En verder wil ik 123poetertjes bedanken dat hij zo'n beetje op eigen kracht Beau de top-100 in heeft gestemd.

Toch een beetje jammer dat Radiohead gewonnen heeft. Ik ben een groot liefhebber van Radiohead maar ondanks dat dit het beste nummer is van een verder tegenvallend album, behoort het bij lange na niet bij het beste wat zij ooit gemaakt hebben. Ik heb weinig met Bowie, maar het zou mooi zij geweest als hij postuum deze editie had gewonnen
Verder heb ik weinig de top 100 in mogen stemmen dit jaar. Ik kwam eigenlijk maar een enkel nummer tegen dat mijn lijst had gehaald. En verder wil ik 123poetertjes bedanken dat hij zo'n beetje op eigen kracht Beau de top-100 in heeft gestemd.

1
geplaatst: 7 januari 2017, 23:24 uur
Arrie Bedankt voor het levendig houden en strak organiseren van dit topic!
Laatste maand, helaas niet veel mee kunnen stemmen, maar keek altijd uit naar je maandagavondstukken.
Verder is het een schitterende Top 100 geworden met veel moois in alle segmenten.
Laatste maand, helaas niet veel mee kunnen stemmen, maar keek altijd uit naar je maandagavondstukken.
Verder is het een schitterende Top 100 geworden met veel moois in alle segmenten.
1
geplaatst: 7 januari 2017, 23:32 uur
't Is gebeurd.
Hiep hiep voor Arrie, nu lekker genieten van je afrekeningpensioen. Blijf vooral doorgaan met je eigen lijstjes posten, ik begin er steeds meer leuke dingetjes uit te vissen.
Verder zelf positief verrast door dit topic: leuke toegewijde mensen en ontzettend veel toffe nummertjes. Het was een halfjaar très beau.
Hiep hiep voor Arrie, nu lekker genieten van je afrekeningpensioen. Blijf vooral doorgaan met je eigen lijstjes posten, ik begin er steeds meer leuke dingetjes uit te vissen. Verder zelf positief verrast door dit topic: leuke toegewijde mensen en ontzettend veel toffe nummertjes. Het was een halfjaar très beau.
1
geplaatst: 8 januari 2017, 01:05 uur
Erg leuk om de eindlijst te volgen. Had niet verwacht dat Car Seat Headrest zo goed zou scoren. Vincent deed het bij mij ook erg goed, maar de 2 singles daarna vond ik toch een stuk minder en konden bij mij geen potten breken (al haalde 1 van de 2 mijn top 40 nog wel).
Radiohead met de minste van hun singles van dit jaar als winnaar vind ik wel wat jammer. Ook de minste winnaar in vergelijking met de voorgaande jaren betreft, maar de vorige 4 eindwinnaars waren dan ook wel echt songs van de buitencategorie voor mij. En ach, Bowie is uiteindelijk natuurlijk de morele winnaar met de meeste punten. ★
Radiohead met de minste van hun singles van dit jaar als winnaar vind ik wel wat jammer. Ook de minste winnaar in vergelijking met de voorgaande jaren betreft, maar de vorige 4 eindwinnaars waren dan ook wel echt songs van de buitencategorie voor mij. En ach, Bowie is uiteindelijk natuurlijk de morele winnaar met de meeste punten. ★
0
geplaatst: 8 januari 2017, 02:04 uur
Daydreaming is trouwens beter dan Burn The Witch. Voor mij had Lazarus de terechte nummer 1 geweest.
0
geplaatst: 8 januari 2017, 11:17 uur
Arrie schreef:
31. David Bowie - I Can't Give Everything Away (901 punten)
Het zal vermoedelijk Bowie's laatste single ooit zijn: een prachtig afscheid, kunnen we wel stellen.
31. David Bowie - I Can't Give Everything Away (901 punten)
Het zal vermoedelijk Bowie's laatste single ooit zijn: een prachtig afscheid, kunnen we wel stellen.
Toch niet: David Bowie - No Plan - YouTube
2
geplaatst: 8 januari 2017, 11:18 uur
Nog een laatste keer bedankt voor al het werk dat je in 2016 in dit topic hebt gestopt, Arrie!
Zijn hier nog mensen die elke week de nummer 1 van de lijst bijhouden? Ik vind het alvast erg leuk om zo een soort overzicht op te bouwen zoals ze op wikipedia ook van (bijna) alle nationale hitlijsten hebben.
Voor zij die het niet doen maar nu wel geïnteresseerd zijn, dit waren al onze nummer 1-hits van het afgelopen jaar:
David Bowie - Blackstar (1 week in 2016, 4 weken in 2015)
David Bowie - Lazarus (7 weken)
Eefje De Visser - Scheef (1 week)
Moderat - Reminder (2 weken)
Teleman - Düsseldorf (3 weken)
The Last Shadow Puppets - Aviation (3 weken)
Radiohead - Burn The Witch (6 weken)
The Avalanches - Frankie Sinatra (5 weken)
Agnes Obel - Familliar (3 weken)
Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils (7 weken)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jesus Alone (1 week)
The Slow Show - Ordinary Lives (1 week)
Leonard Cohen - You Want It Darker (8 weken)
The xx - On Hold (2 weken)
Elbow - Magnificent (She Says) (2 weken)
Leonard Cohen is met 8 weken de langstgenoteerde hit in dit rijtje. Leonard is nog maar de derde die dit klaarspeelt, na Vampire Weekend - Ya Hey en Arcade Fire - Reflektor in 2013.
Ik had trouwens The Spoils of Cohen op 1 verwacht. Die leken me een stuk trager naar beneden te zakken dan sommige andere van onze nummer 1-hits.
Zijn hier nog mensen die elke week de nummer 1 van de lijst bijhouden? Ik vind het alvast erg leuk om zo een soort overzicht op te bouwen zoals ze op wikipedia ook van (bijna) alle nationale hitlijsten hebben.
Voor zij die het niet doen maar nu wel geïnteresseerd zijn, dit waren al onze nummer 1-hits van het afgelopen jaar:
David Bowie - Blackstar (1 week in 2016, 4 weken in 2015)
David Bowie - Lazarus (7 weken)
Eefje De Visser - Scheef (1 week)
Moderat - Reminder (2 weken)
Teleman - Düsseldorf (3 weken)
The Last Shadow Puppets - Aviation (3 weken)
Radiohead - Burn The Witch (6 weken)
The Avalanches - Frankie Sinatra (5 weken)
Agnes Obel - Familliar (3 weken)
Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils (7 weken)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jesus Alone (1 week)
The Slow Show - Ordinary Lives (1 week)
Leonard Cohen - You Want It Darker (8 weken)
The xx - On Hold (2 weken)
Elbow - Magnificent (She Says) (2 weken)
Leonard Cohen is met 8 weken de langstgenoteerde hit in dit rijtje. Leonard is nog maar de derde die dit klaarspeelt, na Vampire Weekend - Ya Hey en Arcade Fire - Reflektor in 2013.
Ik had trouwens The Spoils of Cohen op 1 verwacht. Die leken me een stuk trager naar beneden te zakken dan sommige andere van onze nummer 1-hits.
0
geplaatst: 8 januari 2017, 11:38 uur
Trager misschien wel, maar in het begin van het jaar waren er meer stemmers en dus meer punten te verdienen.
1
geplaatst: 8 januari 2017, 11:48 uur
Prachtige presentatie Arrie, dank voor al het werk afgelopen jaar!
Heb zelf niet te klagen over de top tien; ik zag mezelf bij 9 van de 10 liedjes getagd worden
Soms twijfel ik ook wel of ik door moet gaan met deelnemen, maar ik merk toch dat ik het veel te leuk blijf vinden om mijn top 30 te delen en met name nummers te ontdekken uit andere lijstjes.
Heb zelf niet te klagen over de top tien; ik zag mezelf bij 9 van de 10 liedjes getagd worden

Soms twijfel ik ook wel of ik door moet gaan met deelnemen, maar ik merk toch dat ik het veel te leuk blijf vinden om mijn top 30 te delen en met name nummers te ontdekken uit andere lijstjes.
1
geplaatst: 8 januari 2017, 12:58 uur
ArthurDZ schreef:
Het verschil is dat The Spoils en Cohen in hun succesvolste week respectievelijk 223 en 229 punten scoorden, terwijl Radiohead 286 punten in een week wist te scoren (en ook nog een week met 284), en Lazarus zelfs 342 punten in een week. Vooral Lazarus is trouwens heel snel weggezakt, maar wist wel enorm veel punten te scoren in een relatief korte tijd.
1
geplaatst: 8 januari 2017, 14:24 uur
Arrie, je hebt fantastisch werk geleverd afgelopen jaar. Dank daarvoor. 
Ik ga alles wat ik niet ken van de eindejaarlijst luisteren.

Ik ga alles wat ik niet ken van de eindejaarlijst luisteren.
1
geplaatst: 8 januari 2017, 20:43 uur
Arrie, geweldig gedaan. Erg leuke stukjes om te lezen en het is een mooie eindlijst geworden, met wat mij betreft een prima no. 1.
En nu op naar een mooi vervolg in 2017.
En nu op naar een mooi vervolg in 2017.
2
geplaatst: 8 januari 2017, 21:40 uur
Bedankt voor je werk Arie, de passie straalt ervan af en hebt voor velen dit forum interessant gemaakt.
Ik wens iedereen dat 2017 ook een zeer mooi muzikaal jaar wordt.
Ik wens iedereen dat 2017 ook een zeer mooi muzikaal jaar wordt.
2
geplaatst: 8 januari 2017, 21:46 uur
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen Burn the Witch een minder Radioheadnummer noemen. Prachtige winnaar! Ook mooi dat The Spoils de top-3 heeft gehaald.
0
geplaatst: 8 januari 2017, 22:06 uur
Prachtig rijtje aan winnaars inderdaad.
Moet er volgend jaar aan denken om dat nummer van The Horrors te nomineren voor de Mumeladder, staat hij volgens mij nog geen eens in.
Moet er volgend jaar aan denken om dat nummer van The Horrors te nomineren voor de Mumeladder, staat hij volgens mij nog geen eens in.
1
geplaatst: 8 januari 2017, 22:11 uur
Ook van mijn kant dank voor het runnen van dit topic Arrie! Ik heb weliswaar maar een half jaar meegespeeld, maar dat lag in elk geval niet aan jou
Hopelijk kunnen we in 2017 de boel een beetje draaiende houden, ik hoop dat we je enthousiasme een beetje kunnen benaderen 
Hopelijk kunnen we in 2017 de boel een beetje draaiende houden, ik hoop dat we je enthousiasme een beetje kunnen benaderen 
2
geplaatst: 9 januari 2017, 22:14 uur
Naar het schijnt berekent stubru hun eindafrekening niet aan de hand van het aantal stemmen, maar wel simpelweg elke week 20 punten voor de nummer 1, 19 voor de nummer 2,...
Een manier om een wisselend aantal deelnemers weg te werken natuurlijk.
Puur uit interesse heb ik deze alternatieve telling eens toegepast op de top van onze lijst, met dit als resultaat:
1. Massive Attack (ft. Hope Sandoval) - The Spoils 246
2. Leonard Cohen - You Want It Darker 223
3. David Bowie - Lazarus 195
3. Radiohead - Burn the Witch 195
5. Eefje De Visser - Scheef 192
6. Moderat - Reminder 186
7. The Slow Show - Ordinary Lives 185
8. Radiohead - Present tense 174
9. Radiohead - Daydreaming 170
10. Nick Cave and the Bad Seeds - I Need You 169
11. Michael Kiwanuka - Love & Hate 162
12. Agnes Obel - Familiar 158
13. Teleman - Düsseldorf 156
14. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales 154
15. liv - Wings of Love 154
16. PJ Harvey - The Community of Hope 151
17. PJ Harvey - The Wheel 150
18. The Last Shadow Puppets - Aviation 150
19. The Avalanches - Frankie Sinatra 148
20. Nick Cave and the Bad Seeds - Jesus Alone 143
Een manier om een wisselend aantal deelnemers weg te werken natuurlijk.
Puur uit interesse heb ik deze alternatieve telling eens toegepast op de top van onze lijst, met dit als resultaat:
1. Massive Attack (ft. Hope Sandoval) - The Spoils 246
2. Leonard Cohen - You Want It Darker 223
3. David Bowie - Lazarus 195
3. Radiohead - Burn the Witch 195
5. Eefje De Visser - Scheef 192
6. Moderat - Reminder 186
7. The Slow Show - Ordinary Lives 185
8. Radiohead - Present tense 174
9. Radiohead - Daydreaming 170
10. Nick Cave and the Bad Seeds - I Need You 169
11. Michael Kiwanuka - Love & Hate 162
12. Agnes Obel - Familiar 158