MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2016 (voor persoonlijke hitlijsten)

zoeken in:
Welkom bij de MuMeAfrekening 2016!

Voor de mogelijke nieuwe deelnemers, allereerst even een introductie:

Wat is de MuMeAfrekening precies?

De MuMeAfrekening is gebaseerd op De Afrekening van Studio Brussel. Hierbij mogen luisteraars wekelijks op hun favoriete singles van het moment stemmen, waar vervolgens een hitlijst uitrolt. Een groepje users op het Studio Brussel-forum heeft hier een topic omheen gemaakt, waar users hun persoonlijke hitlijsten delen, wat een prachtige manier is om nieuwe muziek te ontdekken. Het Studio Brussel-forum stopte er helaas mee, waarop het groepje uiteindelijk verder ging oo MuMe. De persoonlijke hitlijsten van alle users worden bij elkaar opgeteld, en resulteren in een gezamenlijke weeklijst en een Eindafrekening.

Hoe doe ik mee?

Heel simpel; je plaatst gewoon je hitlijst. Elke week? Het liefst wel, maar er zijn ook users die een wereldreis maken of het er om andere redenen te druk voor hebben. Daarom is het ook prima als je af een toe een lijstje plaatst, wanneer je er de tijd voor vindt. De grootte van je lijst ben je volledig vrij in. Ik tel de top 20 mee voor de gezamenlijke weeklijst en Eindafrekening, maar korter mag ook (de telling verandert dan niet; 20 punten voor nummer één, 19 voor nummer twee, 11 voor nummer tien, 1 voor nummer twintig, u snapt het wel) en langer mag ook, dan zal het vanaf 21 alleen niet meer meetellen. Het kunnen echter wel mooie tips zijn voor andere users.

Mag ik ook zelf weten wat voor liedjes ik erin zet?

In principe wel, iedereen is hier vrij in. Er zijn echter wel wat richtlijnen. Ten eerste; het is je wellicht opgevallen dat er '2016' in de titel staat. Er zijn ook soortgelijke topics voor 1966, 1972, 1985 en 1991. In dit topic is het dus echt de bedoeling dat het om recente muziek gaat. Voor mezelf hou ik aan dat een single het liefst niet ouder dan een halfjaar is, met soms een uitzondering en daarom als absolute grens een jaar. Het mag wel in je lijst, ik ga het niet verbieden, maar het is niet de bedoeling van dit topic. Overigens, het komt nog weleens voor dat er nog een single wordt uitgebracht van een album dat al meer dan een jaar oud is; dat is geen probleem. Het gaat hier immers ook om singles.

Singles? Maar hoe weet ik dan of iets een single is?

Ja, dat is tegenwoordig lastig. Het was vroeger zo eenvoudig; singles waren gewoon de kleine, ronde schijfjes die je in de winkel kocht. Die worden echter nog maar weinig gemaakt, waardoor 'single' een vaag begrip is. Er zijn een aantal dingen die je als houvast kan gebruiken:

- Videoclips. Ik hou aan dat als een artiest een officiele videoclip voor een nummer heeft gemaakt, dat het dan een single is.
- Airplay. Singles zijn vaak de nummers die een album moeten promoten. Het zijn daarom ook de liedjes die platenmaatschappijen naar de radiozenders sturen. Daarom kan je bij regelmatige airplay op de radio er wel vanuit gaan dat het een single is.
- Spotify-singles. Dit is wel een lastig punt. Als artiesten muziek op Spotify zetten, kan dat op twee manieren; gecategoriseerd als een album, of gecategoriseerd als een single. Als een artiest dus een los nummer op Spotify wil zetten, komt dat logischerwijs onder de categorie single, ook als een artiest het helemaal niet als een single heeft bedoeld. Sowieso gooien artiesten tegenwoordig gewoon regelmatig nummers op het internet, zonder überhaupt met het begrip 'single' bezig te zijn. Toch kies ik er vaak voor om iets als single te zien als iets op Spotify als single staat. Maakt het wat makkelijker.
- Fysieke singles. Vooral 7"-singles worden nog wel gemaakt, dus mocht je ze toevallig tegenkomen, dan betekent dat natuurlijk dat ie sowieso geschikt is voor dit topic. Met Record Store Day komen er nog veel uit, hoewel vaak in beperkte oplage. Er komen dan overigens ook heruitgaves van oude singles uit, die ga ik niet meetellen.

Er zijn ook tal van sites die aandacht besteden aan singles. Muzieksites als Pitchfork doen dat, maar er staat bijvoorbeeld ook een lijst met recente releases op de site van de Ultratop 50.

En vooral: kijk gewoon af bij je mededeelnemers. Pluk de mooie ontdekkingen weg bij de andere users! Op wellicht een paar users na, checken de meeste users wel of iets een single is, voor het in hun lijst komt.

Meetellen?

Ja, als nummers eigenlijk te oud zijn voor dit topic, of het is heel duidelijk dat het geen single is, kan ik ervoor kiezen dat ik hem niet meetel. Zal waarschijnlijk niet eens voorkomen, en ik zal ook heel soepel zijn, maar toch. Bovendien wil ik in dit topic niet te veel van de regeltjes zijn, wat richtlijnen zijn echter wel prima. Maar iamsaander mag wat mij betreft gewoon Bach in zijn lijst zetten.

Is dit niet allemaal enorm veel werk?

Dat valt best mee, het is zoveel werk als je er zelf van maakt. Een wekelijkse top 10 is heel goed bij te houden. Wel is het zo dat als je nog nooit een hitlijst hebt bijgehouden, je er echt even je eigen draai in moet vinden. Althans, dat is mijn ervaring. Ik ben zelf een paar keer gestopt en opnieuw begonnen voor ik een manier had gevonden die voor mezelf goed werkt. Je kan je lijstje trouwens ook best gedurende het topic inkrimpen of juist uitbreiden. Oh, en mocht je een week echt geen tijd hebben, dan mag je je lijst van de week ervoor eenmalig opnieuw laten meetellen. Quote je lijst van vorig jaar dan even, en geef aan dat ik die moet meetellen.

Wanneer moet ik mijn lijst plaatsen?

Dat is aan jou. Het kan op elke dag van de week. Zoek voor jezelf een mooi moment van de week uit, waarop je meestal wel de tijd hebt. Vandaag begint week 1 van 2016. De gezamenlijke weeklijst zal ik tegenwoordig op maandagavond plaatsen (het was dinsdagavond), dat komt mij een stuk beter uit. Je hebt nu dus een week de tijd, en de deadline zal dan ongeveer op maandag om 20:00 uur liggen. Als je met wat meer tijd nodig hebt, geef het even aan, dan wacht ik even.

Veel plezier allemaal!

Even in het kort voor de vaste deelnemers nog de twee belangrijke punten:

- Ik tel vanaf nu de top 20 ipv de top 15 mee. Dat betekent niet dat je een top 20 moet maken, korter mag, en langer mag ook. Daar ben je vrij in. De telling zal zijn:

1. 20 punten
2. 19 punten
3. 18 punten
4. 17 punten
---
Etc.
---
20. 1 punt

Ook als je een kortere lijst hebt. Als je een langere lijst hebt, telt het vanaf nummer 21 dus niet mee, maar het kunnen wel mooie tips voor de anderen zijn.

- De weeklijst zal tegenwoordig op maandagavond zijn. Dat komt voor mij een stuk beter uit. De deadline ligt dan zo ongeveer op maandag 20:00 uur. Je hebt nu dus een week de tijd om je lijst voor week 1 te plaatsen.

Veel plezier!

En nog even de vaste deelnemers, oude deelnemers en mogelijke geïnteresseerden taggen:

musician ranboy herman Silent_shout iamsander Gretz gerre Aroentje jassnSundance curufin kemm Sfeermaker JoaMuse Magick1 Sander14 Dance Lover Vince vega DjFrankie ArthurDZ stoepkrijt tuktak De-noir Eigenwijze 30 aERodynamIC arcade monkeys DenDimi Don Cappuccino Snoeperd NewYorkCityLight catdog stardust_be kaj_666 Dwejkk_ dumb_helicopter El Ninjo

Ken je nog meer mogelijke geïnteresseerden of vergeet ik iemand? Dan mag je ook wel even taggen.

En tot slot: in dit topic kun je nog de Eindafrekening van 2015 volgen, die ben ik daar momenteel aan het presenteren.

Ik ga proberen ook met een wekelijkse top-10 (om te beginnen) te komen.
Vroeg me al af waarom er geen 2016-jaartopic was

Ik ga dit jaar een poging wagen me in dit topic te verdiepen en actief mee te doen....misschien nog niet direct vanaf week 1 maar ik ga m'n best doen.

Ozric Spacefolk
Aangezien de plaat van St. Lucia binnenkort uitkomt, en de twee singles eigenlijk in 2015 verschenen zijn, reken ik ze de komende lijst mee.
Verder heb ik nog geen enkele nieuwe song van 2016 gehoord, dus ik zal misschien beginnen met een top-5 ofzo? En dan uitbouwen.

Ik zal eens zoeken op Spotify wat er al zo uit gekomen is, dit jaar.

Ozric Spacefolk schreef:
Aangezien de plaat van St. Lucia binnenkort uitkomt, en de twee singles eigenlijk in 2015 verschenen zijn, reken ik ze de komende lijst mee.
Verder heb ik nog geen enkele nieuwe song van 2016 gehoord, dus ik zal misschien beginnen met een top-5 ofzo? En dan uitbouwen.

Ik zal eens zoeken op Spotify wat er al zo uit gekomen is, dit jaar.

Je hoeft nog niet nummers van 2016 in je lijst te hebben hoor. Gewoon nummers van pak 'm beet het afgelopen half jaar. Ik vervolg mijn lijstje gewoon waar ie gebleven was.

En was ik blijkbaar toch nog iemand vergeten te taggen, sorry Ozric!

Ozric Spacefolk
Arrie schreef:
(quote)

Je hoeft nog niet nummers van 2016 in je lijst te hebben hoor. Gewoon nummers van pak 'm beet het afgelopen half jaar.

Ah, duidelijk en makkelijker

panjoe (moderator)
Ik heb de afgelopen tijd nieuwe muziek veel te weinig in de gaten gehouden, zoals me wel duidelijk werd toen ik naging hoe veel van de muziek die ik luister het afgelopen halfjaar is uitgekomen. Een mooi moment om daar weer mee te beginnen, dus.

1. Kollektiv Turmstrasse - Sorry I'm Late
2. Bob Moses - Tearing Me Up
3. Eric Prydz - Opus [Four Tet Remix]
4. Nicolas Jaar - Fight
5. Missy Elliott - WTF (Where They From) ft. Pharrell Williams

panjoe

Ik dacht er al aan om jou nog te taggen. Mooie start ook!

Bij mij kriebelt het ook wel om opnieuw mee te doen. Heb het in 2013 lang volgehouden en achteraf gezien heb ik toch erg veel obscure doch zeer toffe ontdekkingen gedaan. Dat wil ik wel weer eens oppakken!

Eigenwijze 30 - eigenwijze30.nl week 51 en 52 van 2015
deze week vorige week aantal weken Artiest titel punten hoogste notering
1. 2 4 Enya Echoes in the rain 146 1 x # 1
2. 1 7 Adele Hello 291 5 x # 1
3. 8 4 The Vryll society Beautiful faces 123 3
4. 3 7 Fat Freddy's drop Razor 235 2
5. 4 7 Sufjan Stevens Should have known better 220 4
6. 7 6 Mariza Paixao 187 4
7. 5 5 Foals What went down 158 5
8. 9 6 Jamie xx + Romy Loud places (+ remix) 167 8
9. 15 4 Sam Lee & friends Blackbird 83 9
10. 19 2 Nicolas Jaar Fight (Nymphs 4) 51 10
11. 23 3 Mbongwana Star Nganshé 58 11
12. 14 4 The Acid Ra (+ remix) 103 12
13. 10 8 The Maccabees Spit it out 217 9
14. 11 9 Julia Holter Feel you 209 11
15. _ 1 David Bowie Blackstar 25 15
16. 25 2 Ana Alcaide + Gotrasawala ensemble Madenda 39 16
17. 22 5 Oscar and the wolf Joaquim 83 17
18. 16 5 Nightwish Endless forms most beautiful 95 16
19. _ 1 Ludovico Einaudi Night 21 19
20. 24 3 Ibibio sound machine Let's dance (Yak inek unek) 51 20
21. 6 11 Ibrahim Maalouf Red & black light 358 2 x # 1
22. _ 1 Grimes Realiti 18 22
23. 27 2 Tigran Hamasyan Lament 30 25
24. 20 9 Kendrick Lamar + Assassin The blacker the berry 176 18
25. 26 10 Omar Souleyman Bahdeni nami 161 18
26. _ 1 De Jeugd van tegenwoordig Manon 14 26
27. 17 13 Tame impala Let it happen (+ remix) 275 13
28. _ 1 Courtney Barnett Pedestrian at best / Being around 12 28
29. 29 2 Blawan Hanging out the birds 22 29
30. _ 1 Kimmo Pohjonen + Kronos quartet Cyclon 10 30
De Verwondering week 52: Adele – When we are young
De Verwondering week 53/01: X ambassadors - Renegades

Mooi die hernieuwde animo voor 1 van de leukste topics op MuMe!

Wellicht hebben inquestos, Osiris Apis, Sunderland,Teunnis. sniezo en Onweerwolf ook zin om weer eens mee te doen.

cosmic kid (moderator)
Leuk, ik ga proberen elke week mee te doen. Ik heb toch al mijn eigen hitlijst: Paddy's prachtige 15. Enige wat ik lastig vind is de single bepaling. Ik post gewoon mijn vijftien van afgelopen vrijdag zonder direct te checken of het singles zijn of niet:

1. EL VY - Return to the moon
2. Editors - No harm
3. Placebo - Meds
4. Holy Holy - Sentimental and journey
5. Grimes - REALiTi
6. Mystery - A song for you
7. Coldplay - Up&up
8. Killing Joke - Euphoria
9. Baroness - Chlorine & wine
10. Antimatter - Stillborn empires
11. Beach House - All your yeahs
12. Julien Baker- Rejoice
13. Tame Impala - Currents
14. Anna van Hausswolff - Come wander with me/deliverance
15. Guy Garvey - -Courting the squall

Iemand die kan bevestigen dat Radiohead - Spectre een single is?

Wat mij betreft is Spectre een single. Kwam in de Indie chart op 1 binnen.

En ook in 2016 ben ik er weer bij en met een plaat die meteen binnenkomt op 1:

01 52 AW (playlist)
----------------
01 ** 01 Margot - Er Suonone #1
02 01 04 Wild Nothing - To Know You #2
03 02 04 David Bowie - Blackstar
04 ** 01 St. Lucia - Physical
05 04 10 Eric Prydz - Opus (Four Tet Remix)
06 03 09 New Order - Tutti Frutti #1
07 05 09 Stephan Eicher - Nice (Headman Rework) #4
08 09 05 TOPS - The Hollow Sound of the Morning Chimes
09 07 08 Young Galaxy - Ready to Shine
10 06 11 Annie - Out Of Reach
11 16 04 Diiv - Bent (Roi's Song)
12 10 08 Laura Palmer - Glow of Television
13 11 08 Gilligan Moss - It Felt Right
14 13 08 Penguin Prison - Calling Out
15 19 03 Roald van Oosten - Pilots of Luna
16 18 04 Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Hot Coals
17 08 11 Wild Belle - Giving Up On You
18 33 03 Public Service Broadcasting - Sputnik
19 15 04 Synapson ft. Anna Kova - All In You
20 17 03 Daniel Avery - Sensation
21 26 03 Diiv - Mire (Grant's Song)
22 ** 01 SOPHIE - VYZEE
23 14 12 Pumarosa - Priestess #4
24 ** 01 David Bowie - Lazarus
25 12 09 Grimes - Flesh Without Blood
26 23 05 Chantal Acda - Homes
27 20 12 Nicolas Jaar - Fight
28 ** 01 The Vryll Society - Coshh
29 21 13 Hooton Tennis Club - I'm Not Going Roses Again
30 24 04 Korallreven - Here In Iowa (Peaking Lights' Disco Dub)
31 27 14 U.S. Girls - Window Shades #2
32 29 12 Postiljonen - Go
33 ** 01 Steve - Emergency Art Rate
34 25 13 Foxes - Body Talk
35 ** 01 Bob Moses - Tearing Me Up
36 28 04 Elephant Stone ft. Alex Maas - The Devil's Shelter
37 35 03 Daniel Avery - Clear
38 31 04 The Chills - Silver Bullets
39 ** 01 M.I.A. - Borders
40 32 03 Arthur Beatrice - Who Returned
----------------
exit:
New Order - Plastic
A1 Bassline - Odd Soulz
Dinamo Azari - Victim
Martyn - Falling For You
Gilligan Moss - Choreograph
Coldplay - Adventure of a Lifetime
Jane Weaver - I Need A Connection
Weezer - Thank God For Girls
----------------
nieuw:
- 01: Margot's nieuwe single ontdekte ik op weg van werk naar huis op nieuwjaarsavond en hij moest gelijk op repeat. Na Waldorf weer een fantastische meeslepende technoplaat die je meeneemt naar een mooiere wereld en een heleboel energie geeft.
- 04: St. Lucia haalde in 2013 mijn lijst met Elevate, maar verdween daarna uit zicht. Nu is de Haerts-producer weer terug met een prettige hysterische 80s synthpopplaat.
- 22: SOPHIE is een gewoon een mannelijke producer met een extreem poppy dance geluid, het genre wordt ook wel bubblegum bass genoemd. Vooral de break is erg lekker.
- 24: David Bowie's Lazarus, daar moet ik nog erg aan wennen. Vooralsnog vind ik Darkstar een stuk spannender. Maar we geven hem de tijd.
- 28: The Vryll Society komt met een krautrock-achtig rock geluid dat we al vaker hebben gehoord. Bijvoorbeeld bij 120 Days. Maar als het zo lekker wordt gebracht, geeft dat niets.
- 33: Steve is gewoon een vrouwelijke producer met een lekker chaotisch nummer. Energiek art-punk nummertje.
- 35: Bob Moses komt met melacholische downtempo dance, erg fijn. Ze doen me altijd een beetje aan de vroege Trentemoller denken. Heel sfeervolle muziek.
- 39: M.I.A. laat zich van haar geëngageerde kant horen en dat mag ik heel erg. Zo briljant als ten tijde van haar eerste twee albums is het niet meer, maar toch is dit ook wel een sterk nummer.
----------------
tipparade (Spotify playlist)

DjFrankie (moderator)
Post punk nummers van No Devotion en Wax Idols. Folk van Eliza and the Bear. En electronic van Mothxr divers rijtje toch wel.

Week 1

01 - 01 The Vryll Society Coshh
02 - 05 The slow Show - Breaks Today
03 – 03 DIIV - Bent (Roi's Song)
04 - 04 Laura Palmer - Glow Of Television
05 - 02 Daughter - Numbers
06 - 09 Die Heuwels Fantasties - Ballade vir 'n Enkeling
07 - 10 Steven Wilson - Routine
08 - 07 The Rope - Where the Bones Lie
09 – 06 The Vryll Society - Beautiful Faces
10 - 08 DIIV - Mire (Grant's Song)
11 (-) Mothxr - Touch
12 (-) Wax Idols - Lonely You
13 (-) No Devotion - Permanent Sunlight
14 - 13 The Ugly Kings - Goodbye ft. Pierina O'Brien
15 (-) Eliza And The Bear -It Gets Cold
16 - 11 Revere - Take Cover
17 - 12 Electric Eye - Bless
18 - 14 Flying Horseman - Money
19 - 15 Slayer - Repentless
20 - 16 Adele - Hello

Waldorf vond ik erg sterk, herman , ik ga deze nieuwe single ook zeker checken.
Dit jaar ben ik ook weer van de partij en Steven Wilson doet goede zaken. Mij lijstje volgt zsm.

ja eindelijk nog eens een deftig nummer van M.I.A.
lazarus is zeker erg goed, maar ik ga wellicht nog 1 week wachten om hem de week nadien er wellicht hoog in te smijten.

1. David Bowie - Blackstar
2. Steven Wilson - Routine
3. Joanna Newsom - Divers
4. Julia Holter - Silhouette
5. Tindersticks ft. Lhasa - Hey Lucinda
6. Grimes - Flesh Without Blood
7. Animal Collective - FloriDada
8. Eefje De Visser - Scheef
9. Sarah Neufeld - The Ridge
10. Jamie Woon ft. Willy Mason - Celebration
11. Foals - Give It All
12. Nada Surf - Believe You're Mine
13. Blood Orange - Sandra's Smile
14. Bianca Casady & The C.I.A. - Poor Deal
15. Get Well Soon - It's Love
16. John Grant - Down Here
17. Wild Nothing - To Know You
18. LCD Soundsystem - Christmas Will Break Your Heart
19. Aafke Romeijn - Park Transwijk
20. M.I.A. - Borders

Radiohead en de nieuwe van Bowie zijn misschien iets voor volgende week. Haalden het ook net niet: Ansatz Der Maschine, Poliça, Chairlift, Damien Jurado en The Jezabels.

herman schreef:
En ook in 2016 ben ik er weer bij en met een plaat die meteen binnenkomt op 1:

Je bent er vroeg bij, Herman! Is dit niet eigenlijk nog week 53? Vorig jaar had namelijk officiëel 53 weken. Gretz en ik zijn hier niet zo duidelijk over geweest, maar daar hebben we eigenlijk een pauzeweek van gemaakt. Week 1 is de week die net begonnen is, en aangezien jij voorheen altijd je lijstjes aan het eind van desbetreffende week plaatste...

Er staat week 51/52 dus blijkbaar lig je nog wat achter? Betekent dat dat ik volgende week maandag nog een lijstje van je kan verwachten voor week 53/1? In ieder geval tof dat je weer aanhaakt!

Ik begin met een top 15 en twee maal goud bovenaan

1 - Kiiara - Gold
2 - Bazart - Goud
3 - Dez Mona - Bohemian Rebel
4 - Bryde - Wait
5 - Richard Hawley - Heart Of Oak
6 - Steven Wilson - Routine
7 - Radiohead - Spectre
8 - Zaz - Si jamais j'oublie
9 - Oh Wonder - Without You
10 - Nada Surf - Believe You're Mine
11 - Billie Eilish - Fingers Crossed
12 - David Bowie - Blackstar
13 - Ansatz Der Maschine - Burning Fuel
14 - Animal Collective - FloriDaDa
15 - Still Corners - Horses At Night

Als het mij lukt om voor maandag de nieuwe te posten, anders deze graag.

Top 30 06-01-2016 week 1

01 (07) Steven Wilson - Routine
02 (01) Foo Fighters - Saint cecilia
03 (05) David Bowie - Lazarus
04 (03) Wolfmother - City lights
05 (02) Bring me the Horizon - True Friends
06 (08) Arcane roots - Slow dance
07 (04) Pretty vicious - Are you ready for me
08 (09) Wild Nothing - To know you
09 (06) David Bowie - Blackstar
10 (17) Deaf Havana - Cassiopeia
11 (11) Desert Mountain tribe - Runway
12 (13) Kassassin street - Scatterbrain
13 (15) Run Liberty Run - We are
14 (24) Radiohead - Spectre
15 (29) Hyena - Forget my name
16 (10) The Hunna - Bonfire
17 (27) DeWolff - Sugar Moon
18 (12) Racing Glaciers - Seems like a good time
19 (----) Animal Flag - Angels
20 (23) The Slow Show - Breaks today
21 (28) Cage the Elephant - Too late to say goodbye
22 (----) Punchline - Thrilled
23 (19) Indian Asking - Answer
24 (20) ELO - One step at a time
25 (30) Moontapes - Desire
26 (----) Come Winds - Birds will never fly
27 (14) Skunk Anansie - Love someone else
28 (16) Kassassin street - Talk in riddles
29 (18) Public Service Broadcasting - Sputnik
30 (----) The Kooks - Creatures of habit

Verdwenen:

Golden Earring - Je regrette
Jezabels - Come alive
Suede - Like kids
Wolf Alice - Freazy

Ik was van plan echt, boeiende en onderhoudende lijstjes te maken dit jaar
Met een verslavende werking, waarbij als je onderaan start bij 30 je niet daarna niet eerder meer stopt dan na het nummer dat bovenaan staat. Ik kan het van harte aanbevelen, met nieuwe namen als Animal Flag, Punchline en Come Wind:

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSnBgjp5kOkTLf6F8hjPCiHgQArQsFs8gIdNeW-EdMojerrfs2zQA

Eigenwijze 30 schreef:
Als het mij lukt om voor maandag de nieuwe te posten, anders deze graag.

Prima.

WEEK 01 / 4 JANUARI 2016 - 10 JANUARI 2016

Sander's TOP 20
1 -- 1 NERVO ft. Kylie Minogue, Jake Shears & Nile Rodgers - The Other Boys #1
2 1 8 Cee Lo Green - Music To My Soul #1
3 -- 1 Walrus - Terug Naar Het Begin
4 5 2 Justin Bieber - Love Yourself CB
5 -- 1 Justin Bieber - What Do You Mean?
6 3 6 Enya - So I Could Find My Way #2 CB
7 2 5 Kylie Minogue & James Corden - Only You #1 CB
8 -- 1 Blossoms - Charlemagne
9 4 16 Duke Dumont - Ocean Drive #4 CB
10 -- 1 Safety First - Stand Back CB
11 -- 1 Justin Bieber - Sorry
12 -- 1 Dua Lipa - Be The One
13 10 2 Jaakko Eino Kalevi - Double Talk
14 8 7 Jan Leyers - Helder
15 -- 1 Lea Rue - Sleep, For The Weak! [Lost Frequencies Remix]
16 -- 1 MØ - Kamikaze
17 7 20 Johann Sebastian Bach - Air #7 CB
18 9 9 Enya - Echoes In Rain #1 CB
19 6 3 Kylie Minogue - Every Day's Like Christmas #1 CB
20 -- 1 Dez Mona - Bohemian Rebel

Sander's TIPPARADE
1 43 2 Daniel Norgren - My Rock Is Crumbling CB Sander's CHART BREAKER
2 50 2 Jett Rebel - Dance Underneath The Sheets
3 27 2 Billie - Caught By The Tide
4 20 2 Madonna - Devil Pray
5 24 2 Grimes - Flesh Without Blood
6 17 2 Drake - Hotline Bling
7 40 2 Years & Years - Foundation
8 31 2 Shameboy - Be With You
9 16 2 Eefje de Visser - Scheef
10 18 2 Oscar And The Wolf ft. Tsar B - Back To Black

De gehele lijst kan je hier vinden .... http://iamsander.com/wp-content/uploads/2016/01/W01-2016.pdf

Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify: Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify - open.spotify.com

Chart Breaker / Week 1 - 2016
Daniel Norgren - My Rock Is Crumbling

Daniel Norgren - My rock is crumbling - YouTube

Arrie schreef:
(quote)

Je bent er vroeg bij, Herman! Is dit niet eigenlijk nog week 53? Vorig jaar had namelijk officiëel 53 weken. Gretz en ik zijn hier niet zo duidelijk over geweest, maar daar hebben we eigenlijk een pauzeweek van gemaakt. Week 1 is de week die net begonnen is, en aangezien jij voorheen altijd je lijstjes aan het eind van desbetreffende week plaatste...

Klopt, ik heb een week overgeslagen. Nu ben ik in alle topics weer bij, voorlopig.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.