MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / vigil's PPP's (Perfecte PopPlaten)

zoeken in:
16. Tasmin Archer - Sleeping Satellite

Het was moeilijk kiezen welke ik als hoofdnummer zou plaatsen. Twee nummers van vrouwelijke afkomst, enigszins uit dezelfde periode, ook nog eens Twee eendagsvlieginnen en beide van perfecte schoonheid. Maar goed keuze is gemaakt en die is gevallen op Tasmin Archer. Sleeping Satellite heeft een prachtige opbouw en het gedeelte vanaf 2:45 tot 3:15met het heerlijke orgeltje is hier favoriet.

Deze linkt aan:
Donna Lewis - I Love You Always Forever (Official Video) - YouTube

Misterfool
Kijk dat is nou eens leuk. Een nummer dat ik nooit zelf zou opzoeken, maar die ik wel enorm kan waarderen. . De Soulzang zonder de trucjes is tevens erg prettig.

Je hebt het over de Mariah toonladdertjes?

Nou inderdaad wat een verschrikking altijd, Aguilera kan er ook wat van.,..

Maar goed ik ben blij dat je tevreden bent

15. Reo Speedwagon - Keep on Loving You *****

Ik ging hem plaatsen in de link bij Mr Mister, maar koos toen toch voor Foreigner.
Keep on Loving You is gewoon helemaal af en het verbaast met nog steeds
waarom het geen top 10 hit werd in de anders zo bijdehandse Benelux.

link: Journey - Don't Stop Believin'
Ik ben sinds kort bezig met het kopen van goedkope verzamelaars
van Amerikaanse pop en rockbands uit de jaren 70/80 die hier nauwelijks hits scoorden.
Op het plaatje van Journey staan best een paar aardig vormgegeven kleppers.

16. Tasmin Archer - Sleeping Satellite *****

Ook hier een geweldige favoriet. Eindelijk eens een liedje tussen al die hitparade beats van 1992.
Maar dan wel een liedje dat in een prima eigentijds jasje zit en dus helemaal up to date klinkt.
Eendagsvliegen zijn geen schande in de hitparade. Niet de ster, maar het liedje telt.

link: Natalie Imbruglia - Torn

Dat The Charlatans achtige orgeltje bij Sleeping Satellite vind ik ook het absolute hoogtepunt, daarom link ik deze ook altijd aan Weirdo van deze band.

deric raven schreef:
Dat The Charlatans achtige orgeltje bij Sleeping Satellite vind ik ook het absolute hoogtepunt, daarom link ik deze ook altijd aan Weirdo van deze band.

Interessante vergelijking, beide overigens uit 1992. Als ik aan een orgeltje en early nineties moet denken kom ik altijd bij Inspiral Carpets uit.

Die hebben dat ook, ook weer eens draaien.
Saturn 5 ?

17. The Stranglers - Always the Sun

Dan blijken ineens punkers ook Perfecte Pop Platen te kunnen schrijven. Met Strange Little Girl deden ze al een zeer verdienstelijke poging maar deze is echt af. Geen rammelende Peaches of No More Heroes meer maar een schitterende gedragen popsong.

Deze linkt aan:
Een andere band met hitpretenties
Killing Joke - (1985) - Love Like Blood - YouTube

18. Robbie Williams - Angels

Lid van de uiterst succesvolle Engelse boyband Take That. De goede man ging solo en werd minimaal even succesvol. Het grote verschil dat hij tijdens zijn solo carriere niet alleen door bakvissen serieus genomen werd. Op de grote rockfestivals hield hij zich staande, sterker nog was hij de man.

Deze linkt aan:
Maak van Engels Amerikaans en van Take That *NSYNC en je hebt ongeveer hetzelfde verhaal. .
Justin Timberlake - Rock Your Body - YouTube

17. The Stranglers - Always the Sun *****

Geen kwaad woord over deze PPP. Skin Deep is er ook zo ééntje, vind ik.

link: Echo & The Bunnymen - Bring On the Dancing Horses
Nog een mooi voorbeeld in de categorie new wave act pakt uit met een PPP
En wie goed luistert hoort hetzelfde gitaartje als in Skin Deep van The Stranglers.
Met dank aan dezelfde producer: Laurie Latham.

18. Robbie Williams - Angels ****
De eikel van Robbie weerhoudt me ervan om zijn muziek ten volle te appreciëren.
Maar hij heeft een handvol sterke pop singles op zijn naam staan, waarvan deze er eentje is.

link: Lighthouse Family - High
Ik moest meteen aan deze wat brave, maar fraaie treffer denken uit hetzelfde hitjaar.

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
De eikel van Robbie weerhoudt me ervan om zijn muziek ten volle te appreciëren.

Tja, als ik die mate van intimiteit met hem had gehad, had mij dat wellicht ook in de weg gezeten.

De kwaliteiten van de man als popster zijn duidelijk. Ook naar mijn smaak heeft-ie wel een paar aardige nummers. Het al te grootse Angels hoort daar voor mij niet bij. Het nummer van Lighthouse Family al helemaal niet, dus die link klopt dan wel weer aardig

Casartelli schreef:
(quote)

Tja, als ik die mate van intimiteit met hem had gehad, had mij dat wellicht ook in de weg gezeten.

Is dat een Vlaamse uitdrukking ofzo? Of bedoel je gewoon dat je Robbie Williams een eikel vindt, Dazzler? En waarom dan precies?

Casartelli schreef:
(quote)

19. Jan Hammer - Crockett's Theme

Ik heb lang getwijfeld of ik een instrumentale track op zou nemen in de lijst, uiteindelijk voor JA gekozen en het kon er eigenlijk maar eentje zijn. Het thema van Sonny! Een prachtig nummer met perfecte opbouw.

Deze linkt aan:
Dat kan er in mijn ogen maar eentje zijn, de wat vlottere versie van het lied hierboven
Harold Faltermeyer - Axel F (1984) Beverly Hills Cop - Soundtrack - YouTube

20. The Ronettes - I Can Here Music

De naam van boefje Phil Spector viel al eens in dit topic. De man van de Wall of Sound en daarmee de wereld en zelfs The Beatles mee veroverde. Dit is uit zijn begin tijd. Het lied kreeg enorme bekendheid in de versie van The Beach Boys.

Deze linkt aan:
Let It Be- The Beatles Lyrics........[lyrics in Description] - YouTube

Voordat deze PPP topic als een nachtkaars uitgaat gooi ik er nog even een bonus duo tegen aan welke verhalen over het thema van deze rij PPP's

Bonustrack:
The Buggles - Video Killed The Radio Star

Deze linkt aan:
M - Pop Muzik - YouTube

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Deze linkt aan:
Dat kan er in mijn ogen maar eentje zijn, de wat vlottere versie van het lied hierboven
Harold Faltermeyer - Axel F (1984) Beverly Hills Cop - Soundtrack - YouTube

Nog wat vlottere versie

The Buggles, geweldig nummer en een echte PPP!

Het gruwelen begon direct toen ik een link zag in je post. De misselijkheid kwam op en ik voelde me al flauw worden maar toch durfde ik het aan om de link aan te klikken. Maar het geluk kwam in mij naar boven want het bleek geen Crazy Frog te zijn...

Casartelli (moderator)
Was mijn kennismaking met het welbekende deuntje. Was indertijd een behoorlijke hit in de lokale Top 30 van Radio Apeldoorn (ja, we schrijven duidelijk de hoogtijdagen van de cd-(single-)verkoop).

19. Jan Hammer - Crockett's Theme *****

Ja, dat was een erg goeie. Axel F van Harold Faltermeyer ook tot ze verkracht werd door die gekke kikker.

link: Candy Dulfer & David A. Stewart - Lily Was Here
Mooi samenspel tussen saxofoon en staalhard gespannen gitaar.

20. The Ronettes - I Can Here Music ****

Ik ben vertrouwder met de Beach Boys versie, maar Brian Wilson was een groot Ronettes fan.
Het was het enige nummer in het overzicht dat ik eerst eens ben moeten gaan beluisteren.

link: The Teddy Bears - To Know Him Is to Love Him
Phil Spector als bandlid met een US nummer 1 hit uit 1958. Let op de vocale brug.

Casartelli schreef:
Was mijn kennismaking met het welbekende deuntje. Was indertijd een behoorlijke hit in de lokale Top 30 van Radio Apeldoorn (ja, we schrijven duidelijk de hoogtijdagen van de cd-(single-)verkoop).

Rrrrrrrradio Apeldoorrrrn dat waren de hitmakers en hitbrekers uit die tijd

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Rrrrrrrradio Apeldoorrrrn dat waren de hitmakers en hitbrekers uit die tijd

Als mijn geheugen me niet bedriegt werd de lijst louter samengesteld op data van de plaatselijke Free Record Shop (maar het kan ook de FRS plus nog 1 of 2 andere zaken geweest zijn). Er zaten toen in elk geval makkelijk een stuk of 8 cd-winkels in het Apeldoornse centrum. Op een gegeven moment zijn het er ook 0 geweest, maar als ik nu online kijk, lijken er ook daar weer een paar te bestaan (inclusief een teruggekeerde Plato).

Gast
geplaatst: vandaag om 21:53 uur

geplaatst: vandaag om 21:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.