Muziek / Toplijsten en favorieten / vigil's PPP's (Perfecte PopPlaten)
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 9 januari 2016, 16:49 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Liefde is wel een thema waar iedereen zich aan kan relateren. Nieuwe liefdes, onbeantwoorde liefdes, kapotte liefdes. Ik denk dat het daarom zo populair is.
Maar het thema uitgaan, dansen, bloemetjes buiten zetten of gewoon 'happy' zijn, doet het ook goed als thema voor een PPP
Liefde is wel een thema waar iedereen zich aan kan relateren. Nieuwe liefdes, onbeantwoorde liefdes, kapotte liefdes. Ik denk dat het daarom zo populair is.
Maar het thema uitgaan, dansen, bloemetjes buiten zetten of gewoon 'happy' zijn, doet het ook goed als thema voor een PPP
Uiteindelijk draait het in de kern altijd en alleen maar om Liefde, Ozric.
Een heel rot leven is heel veel gebrek aan Liefde.
Genieten, plezier (dansen, bloemetjes buiten zetten) of 'gewoon' happy zijn hebben in de kern ook te maken met Liefde.
Ik kom later nog op een ander aspect van PPP's terug. Het valt mij namelijk op dat er een speciale 'subcategorie' van PPP's is die gevormd wordt door songs/liedjes die mateloos populair zijn in de homo-/lesboscene. Bijvoorbeeld de aftrap van dit topic: ABBA - Dancing Queen.
Het zijn vaak heel dansbare nummers, denk ook aan het nummer met in de titel waar we het net over hadden: I Feel Love
In dit topic is toch ruimte voor wat discussie?
0
buizen
geplaatst: 9 januari 2016, 17:06 uur
Ik probeer elke reactie absoluut PPP-gerelateerd te laten zijn en zelf niet met opdringerige videoclips ('embed') te komen, alleen via linkdoorverwijzingen.
En als jij gewoon 20 uur lang geen nieuw liedje plaatst tja dan worden/lijken andermans reacties i.v.m. enthousiasme over dit topic natuurlijk al gauw 'groepsgesprekken'.

0
buizen
geplaatst: 9 januari 2016, 18:39 uur
buizen schreef:
Ik kom later nog op een ander aspect van PPP's terug. Het valt mij namelijk op dat er een speciale 'subcategorie' van PPP's is die gevormd wordt door songs/liedjes die mateloos populair zijn in de homo-/lesboscene. Bijvoorbeeld ...
..het zijn vaak heel dansbare nummers...
(quote)
Ik kom later nog op een ander aspect van PPP's terug. Het valt mij namelijk op dat er een speciale 'subcategorie' van PPP's is die gevormd wordt door songs/liedjes die mateloos populair zijn in de homo-/lesboscene. Bijvoorbeeld ...
..het zijn vaak heel dansbare nummers...
Culture Club - Karma Chameleon
"You're my lover
Not my rifle"
Het PPP-predikaat waardig.
0
buizen
geplaatst: 9 januari 2016, 19:12 uur
Je bent toch niet autistisch dat je het letterlijk neemt? In metaforische zin komt het helaas voor. Alom.
0
geplaatst: 9 januari 2016, 19:18 uur
buizen schreef:
Je bent toch niet autistisch dat je het letterlijk neemt? In metaforische zin komt het helaas voor. Alom.
(quote)
Volgens mij zingt ie 'rival'. Overigens ben ik inderdaad autistisch, maar snap ik het gebruik van metaforen nog wel hoor.

0
buizen
geplaatst: 9 januari 2016, 19:19 uur
Arrie: Ja hij zou 'rival' kunnen zeggen, mooi opgemerkt.
Ik denk dat er wel meer mensen met autistische trek'jes' op dit forum dwalen. Al die lijstjes en zo.
Leuk!
Update:
Nagezocht op de lyrics van het nummer en inderdaad Boy George zingt: "Not my rival".
We houden het maar op een Freudiaanse vergissing.
Kan de beste overkomen.
Ik denk dat er wel meer mensen met autistische trek'jes' op dit forum dwalen. Al die lijstjes en zo.
Leuk!
Update:
Nagezocht op de lyrics van het nummer en inderdaad Boy George zingt: "Not my rival".
We houden het maar op een Freudiaanse vergissing.
Kan de beste overkomen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 9 januari 2016, 19:29 uur
Leuke momdegreen en het verknalt de tekst niet helemaal. Excuse me while I kiss this guy 

0
geplaatst: 9 januari 2016, 20:34 uur
U kunt met gerust hart gaan stappen, op vrouwen of dronken worden. Wellicht is een combi van die drie nog het beste. Geen update vanavond. Ik kom net bij de Mac vandaan (zoonlief wil ook wel eens wat) en zo door naar een soort van nieuwjaarsfeest.
Dat u het even weet!
Dat u het even weet!
0
geplaatst: 10 januari 2016, 00:27 uur
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 januari 2016, 11:39 uur
Gister nog Wheather with You van Crowded House gehoord. Als dat geen PPP is...
En zelf nog even Go Your Own Way mogen mee drummen op een cajon. Ook een PPP.
En zelf nog even Go Your Own Way mogen mee drummen op een cajon. Ook een PPP.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 januari 2016, 11:45 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Dan kan een gladde draak kennelijk ook een PPP zijn...
Het vaak als zodanig aangeduide Message to My Girl van voorgangers Split Enz krijgt dat predicaat ook vaak en dat is m.i. wel een waardige drager ervan. Wilde hem eerst niet noemen omdat de kans te groot is dat hij nog langs gaat komen, maar nu was het té on-topic.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 januari 2016, 13:04 uur
Gladde draak? Ik hoor een prachtige song met mooi gitaarwerk, hemelse samenzang en nog een leuke tekst ook.
0
geplaatst: 10 januari 2016, 20:04 uur
05. Split Enz - Message to my Girl
Nu we het er toch over hebben. Crowded House is veel meer PPP gericht dan Split Enz. De groep rond de gebroeders Finn gaan graag links terwijl iedereen rechts verwacht. Even de verrassing op zoeken en even de spanningsboog aan trekken. Tegen het eind van hun mooie carriere gingen ze al veel meer richting de wat meer songgerichte nummers. Message to my Girl is in dat op zicht hun meest geslaagde.
Deze linkt naar:
In Australie/Nieuw Zeeland is erg veel zeer fijne popmuziek gemaakt. Naast veel grote namen ook de nodige eendagsvliegen zoals Sherbet. Howzat kwam in het thuisland op de eerste plek van de hitlijsten terecht en wist toen half Europa te veroveren. Een top 5 hit in Engeland en een keurige 6de plek in Nederland. In eigen land wisten de heren nog wel de nodige hits te scoren maar hier was meteen de koek op. Wel fijne koek overigens!
Sherbet - Howzat - YouTube
Nu we het er toch over hebben. Crowded House is veel meer PPP gericht dan Split Enz. De groep rond de gebroeders Finn gaan graag links terwijl iedereen rechts verwacht. Even de verrassing op zoeken en even de spanningsboog aan trekken. Tegen het eind van hun mooie carriere gingen ze al veel meer richting de wat meer songgerichte nummers. Message to my Girl is in dat op zicht hun meest geslaagde.
Deze linkt naar:
In Australie/Nieuw Zeeland is erg veel zeer fijne popmuziek gemaakt. Naast veel grote namen ook de nodige eendagsvliegen zoals Sherbet. Howzat kwam in het thuisland op de eerste plek van de hitlijsten terecht en wist toen half Europa te veroveren. Een top 5 hit in Engeland en een keurige 6de plek in Nederland. In eigen land wisten de heren nog wel de nodige hits te scoren maar hier was meteen de koek op. Wel fijne koek overigens!
Sherbet - Howzat - YouTube
0
geplaatst: 10 januari 2016, 20:26 uur
06. East 17 - Stay Another Day
De jaren '90 waren nog niet echt geweest in dit topic. Al weer ruim 20 jaren geleden was dit een hit. Een zeer grote hit zelfs. Van de vele boybands die actief en succesvol waren zo rond het begin/midden van de jaren '90 was East 17 in mijn ogen de minst bedachte. Waar de meeste boybands zich de liedjes lieten voorschrijven is dit lied in de persoon van Tony Mortimer door een groepslid geschreven en gaat over de zelfmoord van zijn eigen broer. Geen makkelijke kost dus. Door het toevoegen van wat kerstbellen moest dit zijn slag gaan slaan in de belangrijkste periode van de charts. Dat zijn de weken rond kerst uiteraard. Dat lukte voortreffelijk. Het werd de felbegeerde christmas no.1 van 1994 en behaalde die plek in nog een aantal Europese landen. In Nederland kwam het tot de 6de plek en in Belgie tot de 3de.
Deze linkt aan:
Wat eerder in hun loopbaan namen de mannen van East 17 een cover op van West End Girls. Een groot succes werd het niet dus ik denk dat menigeen die hier mee leest die niet eens wist. Het origineel is van Pet Shop Boys en dat is mag ik aannemen wel bij iedereen bekend.
Pet Shop Boys-west end girls official video. - YouTube
De jaren '90 waren nog niet echt geweest in dit topic. Al weer ruim 20 jaren geleden was dit een hit. Een zeer grote hit zelfs. Van de vele boybands die actief en succesvol waren zo rond het begin/midden van de jaren '90 was East 17 in mijn ogen de minst bedachte. Waar de meeste boybands zich de liedjes lieten voorschrijven is dit lied in de persoon van Tony Mortimer door een groepslid geschreven en gaat over de zelfmoord van zijn eigen broer. Geen makkelijke kost dus. Door het toevoegen van wat kerstbellen moest dit zijn slag gaan slaan in de belangrijkste periode van de charts. Dat zijn de weken rond kerst uiteraard. Dat lukte voortreffelijk. Het werd de felbegeerde christmas no.1 van 1994 en behaalde die plek in nog een aantal Europese landen. In Nederland kwam het tot de 6de plek en in Belgie tot de 3de.
Deze linkt aan:
Wat eerder in hun loopbaan namen de mannen van East 17 een cover op van West End Girls. Een groot succes werd het niet dus ik denk dat menigeen die hier mee leest die niet eens wist. Het origineel is van Pet Shop Boys en dat is mag ik aannemen wel bij iedereen bekend.
Pet Shop Boys-west end girls official video. - YouTube
0
geplaatst: 10 januari 2016, 20:39 uur
05. Split Enz - Message to my Girl *****
Gewoon supersong met in de clip Tim die het solopad kiest en de fakkel doorgeeft aan Neil.
Goed opletten hoe de camera dat weloverwogen en deskundig in beeld weet te brengen.
link: Crowded House - Don't Dream It's Over - YouTube
Een videoclip die gelijkenissen vertoont met de vorige.
De rest van de link behoeft geen commentaar.
06. East 17 - Stay Another Day ****
Goeie kerstsingle van East 17. Het enige wat ik van hen kan pruimen trouwens.
link: New Kids On The Block - Tonight - YouTube
De boysband waarmee de revival van de boysbands begon
met het enige nummer van hen dat ik kan pruimen dus.
Gewoon supersong met in de clip Tim die het solopad kiest en de fakkel doorgeeft aan Neil.
Goed opletten hoe de camera dat weloverwogen en deskundig in beeld weet te brengen.
link: Crowded House - Don't Dream It's Over - YouTube
Een videoclip die gelijkenissen vertoont met de vorige.
De rest van de link behoeft geen commentaar.
06. East 17 - Stay Another Day ****
Goeie kerstsingle van East 17. Het enige wat ik van hen kan pruimen trouwens.
link: New Kids On The Block - Tonight - YouTube
De boysband waarmee de revival van de boysbands begon
met het enige nummer van hen dat ik kan pruimen dus.
0
geplaatst: 12 januari 2016, 19:40 uur
07. David Bowie - Absolute Beginners
Ook dit topic ontkomt niet aan Bowie. Normaal gesproken niet de eerste gegadigde voor een PPP maar ja deze gebeurtenis is ook niet echt "normaal gesproken". Ik heb voor deze gekozen, een echt gedragen popnummer van Bowie vanuit een film die verder niemand kent.
Deze linkt aan:
De connectie met Freddie Mercury is natuurlijk een grote. Niet alleen dat ze samen een heel bekend lied hebben gezongen maar ook door het hele verzwegen ziekte verhaal. Nu waren er bij Mercury wel veel meer aanwijzingen/geruchten dat er iets niet goed zat maar toch. Bovendien waren het beide echte showmannetjes en de show must go on niet waar?
Queen - The Show Must Go On (Official Video) - YouTube
Ook dit topic ontkomt niet aan Bowie. Normaal gesproken niet de eerste gegadigde voor een PPP maar ja deze gebeurtenis is ook niet echt "normaal gesproken". Ik heb voor deze gekozen, een echt gedragen popnummer van Bowie vanuit een film die verder niemand kent.
Deze linkt aan:
De connectie met Freddie Mercury is natuurlijk een grote. Niet alleen dat ze samen een heel bekend lied hebben gezongen maar ook door het hele verzwegen ziekte verhaal. Nu waren er bij Mercury wel veel meer aanwijzingen/geruchten dat er iets niet goed zat maar toch. Bovendien waren het beide echte showmannetjes en de show must go on niet waar?
0
geplaatst: 12 januari 2016, 20:07 uur
East 17 Ja, ik ben een liefhebber van deze boyband; ze zien er niet uit, maar de liedjes vind ik beter dan die van *NSYNC, Take That en Backstreet Boys.
0
geplaatst: 12 januari 2016, 21:11 uur
07. David Bowie - Absolute Beginners ***
Ik heb nooit zoveel gehad met dit nummer. Ik vond het een beetje a-typisch Bowie.
Maar in die tijd reikte mij Bowie-bagage van Let's Dance tot Dancing in the Street.
Toch is het later ook nooit goed gekomen met deze nochtans stevige top 10 hit.
link: David Bowie & Pat Metheny Group - This Is Not America - YouTube
Ik kies voor een andere Bowie die volgens mij onder PPP kan gecatalogeerd worden
en ook uit een film die verder niemand kent: The Falcon and the Snowman. Ik alleszins niet.
Ik heb nooit zoveel gehad met dit nummer. Ik vond het een beetje a-typisch Bowie.
Maar in die tijd reikte mij Bowie-bagage van Let's Dance tot Dancing in the Street.
Toch is het later ook nooit goed gekomen met deze nochtans stevige top 10 hit.
link: David Bowie & Pat Metheny Group - This Is Not America - YouTube
Ik kies voor een andere Bowie die volgens mij onder PPP kan gecatalogeerd worden
en ook uit een film die verder niemand kent: The Falcon and the Snowman. Ik alleszins niet.
0
buizen
geplaatst: 12 januari 2016, 21:21 uur
vigil schreef:
Ook dit topic ontkomt niet aan Bowie...
... een film die verder niemand kent...
(embed)
Deze linkt aan:
Ook dit topic ontkomt niet aan Bowie...
... een film die verder niemand kent...
(embed)
Deze linkt aan:
Het hele gebeuren rond de dood van Bowie vind ik ook 'linken' aan Lemmy.
Beide iconen, ieder op hun eigen manier. Maar ook beide alom gerespecteerd en bewonderd door muzikale collega's.
En beide niet klagen maar dragen en bidden om kracht.
Lemmy hoorde je ook nooit over zijn pijnen en klachten maar ze zijn helaas wel openbaar geworden omdat ie altijd nog optrad, en dan valt het op als je bij een concert na twee songs moet stoppen omdat je niet meer kunt.
Bowie trad niet meer op en leed een relatief teruggetrokken (uit de media) bestaan.
Beide hielden in hun leven wel van een wijntje en een Trijntje. De een 69 geworden, de ander 70. Ongeveer even oud.
Lemmy speelde eerst in Hawkwind maar werd daar uitgeknikkerd (iets met drugs bij de Canadese grens) en toen is Lemmy direct een eigen band begonnen en hij noemde deze band naar het laatste nummer dat ie eigenlijk voor Hawkwind had geschreven maar hij gebruikte het nu als allereerste song, absolute begin, voor zijn eigen nieuwe band: Motörhead
Motörhead!
Remember now!
Motörhead!
Allright!
Zo simpel en trefzeker begon Lemmy zijn band.
And the rest is history..
Mooi topic, vigil.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 19:41 uur
08. Level 42 - Heaven in my Hands
Vanuit de funkhoek opgekomen Engelse band die steeds dichter (door het grote geld gedreven?) bij de PPP kwam. De groep onder leiding van bassist Mark King heeft met deze hit alles zelf in handen. Het rockt, het swingt en het popt. Het kan op ieder radiostation en dan heb je dus goud in handen.
Deze linkt aan:
De band Earth Wind & Fire maakte een soortgelijke transformatie mee al moet ik er wel bij vermelden dat Earth Wind & Fire wat dieper in de funk (soul/disco) zat en uiteindelijk ook wat verder bij de echte pop vandaan bleef.
Earth, Wind & Fire - After The Love Has Gone (Audio) - YouTube
Vanuit de funkhoek opgekomen Engelse band die steeds dichter (door het grote geld gedreven?) bij de PPP kwam. De groep onder leiding van bassist Mark King heeft met deze hit alles zelf in handen. Het rockt, het swingt en het popt. Het kan op ieder radiostation en dan heb je dus goud in handen.
Deze linkt aan:
De band Earth Wind & Fire maakte een soortgelijke transformatie mee al moet ik er wel bij vermelden dat Earth Wind & Fire wat dieper in de funk (soul/disco) zat en uiteindelijk ook wat verder bij de echte pop vandaan bleef.
Earth, Wind & Fire - After The Love Has Gone (Audio) - YouTube
0
geplaatst: 14 januari 2016, 08:26 uur
08. Level 42 - Heaven in my Hands ****
Dat het popt kan ik niet ontkennen. Al vind ik Level 42 een moeilijk te doorgronden collectief.
Ze hebben een paar popper als Hot Water, Lessons in Love en Running in the Family die boven kijf staan.
Veel van hun andere singles dansen steeds rond diezelfde funkslag van bassist Mark King.
Variaties op hun anders ongemeen sterke doorbraakhit Love Games, zeg maar.
link: Shakatak - Night Birds - YouTube
Dit funk meets jazz groepje leerde ik een paar maanden geleden beter kennen via een verzamelaar.
En ik was meteen weg van dat sprankelende klavier dat hun meeste hit inkleurt.
Uit dezelfde platenstal als Level 42 en Down on the Street is hun bekendste.
Dat het popt kan ik niet ontkennen. Al vind ik Level 42 een moeilijk te doorgronden collectief.
Ze hebben een paar popper als Hot Water, Lessons in Love en Running in the Family die boven kijf staan.
Veel van hun andere singles dansen steeds rond diezelfde funkslag van bassist Mark King.
Variaties op hun anders ongemeen sterke doorbraakhit Love Games, zeg maar.
link: Shakatak - Night Birds - YouTube
Dit funk meets jazz groepje leerde ik een paar maanden geleden beter kennen via een verzamelaar.
En ik was meteen weg van dat sprankelende klavier dat hun meeste hit inkleurt.
Uit dezelfde platenstal als Level 42 en Down on the Street is hun bekendste.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 11:40 uur
0
geplaatst: 14 januari 2016, 20:11 uur
09. Kylie Minogue - Can't Get You out of my Head
Op zich is het niet eens zo'n goed liedje maar aanstekelijk dat het is! De laatste echt grote megahit vanuit het cd-single tijdperk. Kylie was in de 2de helft van de jaren 80 natuurlijk al een superster geworden. Alles onder de vleugels van het Stock, Aitken & Waterman concern. Ze ging bij de mannen weg, maakte wat zeer aardige singles met wat scherpe randjes maar het grote hitsucces was weg. Tot dat deze kraker in de herfst van 2001 ineens 4 miljoen keer over de toonbank ging.
Deze linkt aan:
New Order met Blue Monday! Ik denk de succesvolste mash up ooit en misschien ook wel de beste.
New Order - Blue Monday 12 inch (HD) - YouTube
Mash Up
Kylie Minogue - Can't Get Blue Monday Out Of My Head - YouTube
Op zich is het niet eens zo'n goed liedje maar aanstekelijk dat het is! De laatste echt grote megahit vanuit het cd-single tijdperk. Kylie was in de 2de helft van de jaren 80 natuurlijk al een superster geworden. Alles onder de vleugels van het Stock, Aitken & Waterman concern. Ze ging bij de mannen weg, maakte wat zeer aardige singles met wat scherpe randjes maar het grote hitsucces was weg. Tot dat deze kraker in de herfst van 2001 ineens 4 miljoen keer over de toonbank ging.
Deze linkt aan:
New Order met Blue Monday! Ik denk de succesvolste mash up ooit en misschien ook wel de beste.
New Order - Blue Monday 12 inch (HD) - YouTube
Mash Up
Kylie Minogue - Can't Get Blue Monday Out Of My Head - YouTube
0
Misterfool
geplaatst: 14 januari 2016, 20:24 uur
Echt enorm jeugdsentiment voor me. Ik zat in 2001 op de basisschool en dit nummer van Minoque werd haast non-stop gedraaid.
.
.* denotes required fields.