Muziek / Toplijsten en favorieten / vigil's PPP's (Perfecte PopPlaten)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 januari 2016, 21:41 uur
09. Kylie Minogue - Can't Get You out of my Head ***
Niet slecht, deze comeback hit van Kylie Minogue, maar het meest lovende dat ik erover kwijt kan
is dat hij inderdaad lang in je hoofd blijft zitten en je onherroepelijk aanport tot meezingen of -dansen.
link: Jason Donovan - Too many broken hearts - YouTube
De eerste twee hits van haar vriendje uit Buren kon ik beter smaken.
Misschien is die eerste wel het beste nummer dat Stock, Aitken & Waterman ooit schreven.
Niet slecht, deze comeback hit van Kylie Minogue, maar het meest lovende dat ik erover kwijt kan
is dat hij inderdaad lang in je hoofd blijft zitten en je onherroepelijk aanport tot meezingen of -dansen.
link: Jason Donovan - Too many broken hearts - YouTube
De eerste twee hits van haar vriendje uit Buren kon ik beter smaken.
Misschien is die eerste wel het beste nummer dat Stock, Aitken & Waterman ooit schreven.
0
buizen
geplaatst: 15 januari 2016, 03:25 uur
09. Kylie Minogue - Can't Get You out of my Head
Een heerlijke PPP. Irritant simpel bijna als je het vaker hoort maar deze creatie schoot wel als een komeet door de hitlijsten.
Ik link het aan Madonna - Ray Of Light
Beide sterke succesvolle aantrekkelijke dames op (voor de glamourbusiness) al wat gevorderde leeftijd die na een periode van relatieve stilte aan het popfirmament terug kwamen met een ijzersterke hit.
Met een ijzersterke videoclip.
In beide clips is een zekere 'drive', een 'snelheid' en zien wij als achtergrond een New York-achtige grote stad. Auto's en snelwegen in de clip. Dansen in de clip.
De nummers kennen beide een zeer steady (drum)beat die continue het nummer 'dragen'.
Allemaal ingrediënten voor een van de vele verschijningsvormen waarin PPP's zich kunnen aandienen. Deze dames wisten wel hoe dat moest.
Madonna en Kylie waren met hun liedjes weer helemaal terug!
De CD van Madonna heb ik jarenlang in de auto gehad. Ben 'm kwijt. Uitgeleend ofzo.
Voetnoot aan vigil: de kracht van dit topic is (o.a., naast dat het fijn is hier allerlei typische pophits voorbij te zien komen) dat als het is afgelopen de term PPP allicht nog regelmatig op zal duiken. Her en der op het forum.
Zo af en toe komen er nieuwe woorden bij.
Een heerlijke PPP. Irritant simpel bijna als je het vaker hoort maar deze creatie schoot wel als een komeet door de hitlijsten.
Ik link het aan Madonna - Ray Of Light
Beide sterke succesvolle aantrekkelijke dames op (voor de glamourbusiness) al wat gevorderde leeftijd die na een periode van relatieve stilte aan het popfirmament terug kwamen met een ijzersterke hit.
Met een ijzersterke videoclip.
In beide clips is een zekere 'drive', een 'snelheid' en zien wij als achtergrond een New York-achtige grote stad. Auto's en snelwegen in de clip. Dansen in de clip.
De nummers kennen beide een zeer steady (drum)beat die continue het nummer 'dragen'.
Allemaal ingrediënten voor een van de vele verschijningsvormen waarin PPP's zich kunnen aandienen. Deze dames wisten wel hoe dat moest.
Madonna en Kylie waren met hun liedjes weer helemaal terug!
De CD van Madonna heb ik jarenlang in de auto gehad. Ben 'm kwijt. Uitgeleend ofzo.
Voetnoot aan vigil: de kracht van dit topic is (o.a., naast dat het fijn is hier allerlei typische pophits voorbij te zien komen) dat als het is afgelopen de term PPP allicht nog regelmatig op zal duiken. Her en der op het forum.
Zo af en toe komen er nieuwe woorden bij.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 17:36 uur
Deze nieuwe is een goede ja. Heb er ook jeugdsentiment aan en wist nog hoe blij ik was toen ik hem op mijn keyboard ging leren. Mooie topicopzet omtrent een onderwerp dat iedereen wel herkent.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 21:11 uur
Wauw, ik lees nu dat dit nummer mede geschreven is door de gitarist van Mud (Rob Davis), net als Groovejet van Spiller en nog een paar hits van rond de eeuwwisseling. Verrassende link, leuk om te weten. 

0
geplaatst: 16 januari 2016, 10:12 uur
Arrie schreef:
Wauw, ik lees nu dat dit nummer mede geschreven is door de gitarist van Mud (Rob Davis), net als Groovejet van Spiller en nog een paar hits van rond de eeuwwisseling. Verrassende link, leuk om te weten.
Ik kwam ook die naam van Rob Davis tegen, daar verbaasde ik me ook erg over.

0
geplaatst: 16 januari 2016, 10:19 uur
10. Alphaville - Forever Young
Ik denk dat als er mensen zijn die een soort van lijstje bijhouden met potentiele kanshebbers dat die deze er vast bij hebben staan. De band had met Big in Japan nog een kanshebber maar deze heeft nog net een hogere PPP waarde en ondanks de enorme jaren '80 uitstraling blijft dit nummer overeind en komt het regelmatig voorbij bij reclame's e.d. Zelfs het potsierlijke trompetje (uit een synth) aan het eind komt oprecht over. Ik vind het nog steeds prachtig
Deze linkt aan:
Eigenlijk linkt deze niet echt aan de vorige. Wel een hoog PPP gehalte en het liefst voor altijd jong blijven is wel erg van toepassing op Colin Vearncombe (de echte naam van Black) die op dit moment vecht voor z'n leven na een afschuwelijk auto ongeluk eerder deze week.
Black - Wonderful Life (Original Audio 1987) - YouTube
Ik denk dat als er mensen zijn die een soort van lijstje bijhouden met potentiele kanshebbers dat die deze er vast bij hebben staan. De band had met Big in Japan nog een kanshebber maar deze heeft nog net een hogere PPP waarde en ondanks de enorme jaren '80 uitstraling blijft dit nummer overeind en komt het regelmatig voorbij bij reclame's e.d. Zelfs het potsierlijke trompetje (uit een synth) aan het eind komt oprecht over. Ik vind het nog steeds prachtig
Deze linkt aan:
Eigenlijk linkt deze niet echt aan de vorige. Wel een hoog PPP gehalte en het liefst voor altijd jong blijven is wel erg van toepassing op Colin Vearncombe (de echte naam van Black) die op dit moment vecht voor z'n leven na een afschuwelijk auto ongeluk eerder deze week.
Black - Wonderful Life (Original Audio 1987) - YouTube
0
buizen
geplaatst: 16 januari 2016, 11:29 uur
10. Alphaville - Forever Young is echt een tijdloos, universeel en vooral prachtige compositie.
Het linkt voor mij aan een poppy plaatje van Blondie.
Er bestaat een officiele videoclip van (van het album Eat To The Beat is van elk nummer een clip gemaakt) maar graag kies ik hierbij voor een fantastische live-opname van een concert op oudjaarsdag 1979 (zie link) met kleine reggae-accentjes en duikend gitaarwerk. Met flanger-effect. En natuurlijk niet te vergeten de prachtige zwartwitfoto's uit de oude doos:
Were you waiting at the bus stop all your life?
Or just to die by the hand of love?
Love for youth, love for youth
So live fast 'cause it won't last
Die young, stay pretty
Die young, stay pretty
Blondie - Die Young Stay Pretty
Het linkt voor mij aan een poppy plaatje van Blondie.
Er bestaat een officiele videoclip van (van het album Eat To The Beat is van elk nummer een clip gemaakt) maar graag kies ik hierbij voor een fantastische live-opname van een concert op oudjaarsdag 1979 (zie link) met kleine reggae-accentjes en duikend gitaarwerk. Met flanger-effect. En natuurlijk niet te vergeten de prachtige zwartwitfoto's uit de oude doos:
Were you waiting at the bus stop all your life?
Or just to die by the hand of love?
Love for youth, love for youth
So live fast 'cause it won't last
Die young, stay pretty
Die young, stay pretty
Blondie - Die Young Stay Pretty
0
Misterfool
geplaatst: 16 januari 2016, 11:37 uur
Ik heb de gelijknamige debut-lp van alphaville. Erg mooi nummer, maar de rest van het album is ook van een alleraardigst niveau.
0
geplaatst: 16 januari 2016, 11:41 uur
10. Alphaville - Forever Young *****
Prachtig nummer en iconisch voor iedereen die jong was in de jaren 80.
link: a-ha - Stay On These Roads (Video) - YouTube
De muziek van het Alphaville en Noorse a-ha voelt voor mij gelijkaardig aan.
Heerlijke synthesizers, strelende melodieën en vooral bijzonder sterke zanglijnen.
Euro-synthipop zeg maar.
Prachtig nummer en iconisch voor iedereen die jong was in de jaren 80.
link: a-ha - Stay On These Roads (Video) - YouTube
De muziek van het Alphaville en Noorse a-ha voelt voor mij gelijkaardig aan.
Heerlijke synthesizers, strelende melodieën en vooral bijzonder sterke zanglijnen.
Euro-synthipop zeg maar.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 09:45 uur
Gezien mijn drukke programma tijdens het afgelopen weekend weinig tot geen updates te laatste dagen, vanavond ga ik weer vrolijk verder 

0
buizen
geplaatst: 19 januari 2016, 16:44 uur
PPP's kunnen zich in diverse verschijningsvormen aandienen. Het hoeft niet altijd uptempo, dansbaar en vrolijk aanstekelijk te zijn.
Wel gaat het heel vaak over de Liefde. In dit geval een gebroken liefde, en het gebeurde allemaal op vaderlandse bodem:
House for sale
You can read it on the sign
House for sale
It was yours and it was mine
And tomorrow some strangers
Will be climbing up the stairs
To the bedroom filled with memories
The one we used to share
Lucifer - House For Sale
Wel gaat het heel vaak over de Liefde. In dit geval een gebroken liefde, en het gebeurde allemaal op vaderlandse bodem:
House for sale
You can read it on the sign
House for sale
It was yours and it was mine
And tomorrow some strangers
Will be climbing up the stairs
To the bedroom filled with memories
The one we used to share
Lucifer - House For Sale
0
geplaatst: 19 januari 2016, 19:12 uur
11. The Belle Stars - Sign of the Times
Een beetje disco en een heel klein beetje soul maar vooral pure pop met opvallende invallende drums en kek slaggitaartje om het nog meer pop te laten zijn. Een hele fijne hit van een one hit wonder.
Deze linkt aan:
Ashford & Simpson - Solid
Iets meer soul maar het zelfde laken een pak.
ASHFORD & SIMPSON - Solid (The Very Best Of Ashford & Simpson) - YouTube
Een beetje disco en een heel klein beetje soul maar vooral pure pop met opvallende invallende drums en kek slaggitaartje om het nog meer pop te laten zijn. Een hele fijne hit van een one hit wonder.
Deze linkt aan:
Ashford & Simpson - Solid
Iets meer soul maar het zelfde laken een pak.
ASHFORD & SIMPSON - Solid (The Very Best Of Ashford & Simpson) - YouTube
0
geplaatst: 19 januari 2016, 19:32 uur
12. Loreen - Euphoria
Mooie clip eigenlijk... De winnaar van ESF 2012 waarbij ze dus helemaal going up-up-up-up-up-up-up naar de eerste plek ging. Een van de beste winnaars van de laatste tig jaar en sowieso een van de meest catchy. Een fijn dansbeatje er onder, niet te hard en dus voor iedereen geschikt maar ook niet te zacht zodat er gewoon op gedanst kan worden.
Deze linkt aan:
De popprinses van de laatste jaren is voor mij toch wel Katy Perry. Behalve erg aantrekkelijk ook inmiddels al een doos vol met PPP's. De ene nog een grotere hit dan de andere. Het is zelfs zo dat het lastig kiezen is uit die stapel. Roar, Last Friday Night, I Kissed a Girl, Hot n Cold, Teenage Dream e.v.a. maar ik kies voor Firework. Ook het vermelden waard is dat Katy aan veel van haar songs zelf meeschrijft.
Katy Perry - Firework - YouTube
Mooie clip eigenlijk... De winnaar van ESF 2012 waarbij ze dus helemaal going up-up-up-up-up-up-up naar de eerste plek ging. Een van de beste winnaars van de laatste tig jaar en sowieso een van de meest catchy. Een fijn dansbeatje er onder, niet te hard en dus voor iedereen geschikt maar ook niet te zacht zodat er gewoon op gedanst kan worden.
Deze linkt aan:
De popprinses van de laatste jaren is voor mij toch wel Katy Perry. Behalve erg aantrekkelijk ook inmiddels al een doos vol met PPP's. De ene nog een grotere hit dan de andere. Het is zelfs zo dat het lastig kiezen is uit die stapel. Roar, Last Friday Night, I Kissed a Girl, Hot n Cold, Teenage Dream e.v.a. maar ik kies voor Firework. Ook het vermelden waard is dat Katy aan veel van haar songs zelf meeschrijft.
Katy Perry - Firework - YouTube
0
Misterfool
geplaatst: 19 januari 2016, 19:40 uur
Ik merk op deze pagina wel steeds meer dat ik overwegend weinig met popmuziek heb. Het bovenstaande nummer heb ik wel eens in de kroeg/disco gehoord. In die zin wel genietbaar, maar niet om aandachtig naar te luisteren.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 19:57 uur
Ik probeer en redelijk breed beeld van de PPP te geven, ik kan makkelijk 20 flink AOR getinte PPP's plaatsen die jij waarschijnlijk allemaal wel kan waarderen maar dat wil ik eigenlijk ook niet.
0
Misterfool
geplaatst: 19 januari 2016, 20:04 uur
Ik waardeer die brede opzet ook. Het was enkel een persoonlijke observatie
.
.
0
geplaatst: 20 januari 2016, 09:17 uur
13. Mr. Mister - Broken Wings
Een beetje in het zelfde hoekje als Drive van The Cars. Rockband maakt gedragen popsong zonder zichzelf te verloochenen. Voor de echte perfectie misschien iets te lang (al bestaat er ook een single edit waar vreselijk in gefade is). Onder de studio versie ook nog een fijne live versie geplaatst die ik tegenkwam op het net van nog niet zo lang geleden waarbij Richard Page ondersteund wordt door o.a. Steve Lukather en Ringo Starr.
Richard Page(Mr Mister) & Steve Lukather(Toto) & Ringo Starr -"Broken Wings" - By Gustavo Z - YouTube
Deze linkt aan:
Noemde ik net Steve Lukather? Nou dan kom je vrij automatisch uit bij Toto. Een collectief sessiemuzikanten die hit na hit na hit scoorden. De band qua muzikaliteit vrij breed. Stevige rock, funky werkjes, kwijlnummers, rockballads en Rosanne
Toto - Rosanna (Lyrics) - YouTube
Een beetje in het zelfde hoekje als Drive van The Cars. Rockband maakt gedragen popsong zonder zichzelf te verloochenen. Voor de echte perfectie misschien iets te lang (al bestaat er ook een single edit waar vreselijk in gefade is). Onder de studio versie ook nog een fijne live versie geplaatst die ik tegenkwam op het net van nog niet zo lang geleden waarbij Richard Page ondersteund wordt door o.a. Steve Lukather en Ringo Starr.
Richard Page(Mr Mister) & Steve Lukather(Toto) & Ringo Starr -"Broken Wings" - By Gustavo Z - YouTube
Deze linkt aan:
Noemde ik net Steve Lukather? Nou dan kom je vrij automatisch uit bij Toto. Een collectief sessiemuzikanten die hit na hit na hit scoorden. De band qua muzikaliteit vrij breed. Stevige rock, funky werkjes, kwijlnummers, rockballads en Rosanne
Toto - Rosanna (Lyrics) - YouTube
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 januari 2016, 10:02 uur
vigil schreef:
Voor de echte perfectie misschien iets te lang (al bestaat er ook een single edit waar vreselijk in gefade is).
Voor de echte perfectie misschien iets te lang (al bestaat er ook een single edit waar vreselijk in gefade is).
Naar PPP-normen misschien wel, voor mij maakt het outro het juist helemaal af.
0
geplaatst: 20 januari 2016, 10:20 uur
11. The Belle Stars - Sign of the Times *****
Ik ben het eens met vigil. Een eendagsvlieg die we niet mogen vergeten.
Het werd een top 3 hit in Nederland, België en de UK. Een grotere hit dus dan we denken.
Een fijne epigoon van het legendarische Stiff label dat een neus had voor de betere popsong.
link: Madness - Our House - YouTube
Hit van hetzelfde label tijdens diezelfde wintermaanden van 1983.
12. Loreen - Euphoria *****
Prachtsong natuurlijk. Een schoolvoorbeeld van het ideale Songfestivallied
Aanvankelijk vond ik het maar niets, maar dat komt door al die theatrale entourage van zo'n songfestival die ik als storend ervaar in de muzikale beleving van de deelnemende liedjes.
link: Amina - Le Dernier Qui a Parlé - YouTube
Dit nummer had in 1991 moeten winnen in plaats van de Zweedse Carola.
Zij had evenveel punten maar meer topscores (terwijl ik zou denken dat het land
dat door de meeste landen met punten beloond werd dan een streepje voor mag hebben).
Ik ben het eens met vigil. Een eendagsvlieg die we niet mogen vergeten.
Het werd een top 3 hit in Nederland, België en de UK. Een grotere hit dus dan we denken.
Een fijne epigoon van het legendarische Stiff label dat een neus had voor de betere popsong.
link: Madness - Our House - YouTube
Hit van hetzelfde label tijdens diezelfde wintermaanden van 1983.
12. Loreen - Euphoria *****
Prachtsong natuurlijk. Een schoolvoorbeeld van het ideale Songfestivallied
Aanvankelijk vond ik het maar niets, maar dat komt door al die theatrale entourage van zo'n songfestival die ik als storend ervaar in de muzikale beleving van de deelnemende liedjes.
link: Amina - Le Dernier Qui a Parlé - YouTube
Dit nummer had in 1991 moeten winnen in plaats van de Zweedse Carola.
Zij had evenveel punten maar meer topscores (terwijl ik zou denken dat het land
dat door de meeste landen met punten beloond werd dan een streepje voor mag hebben).
0
geplaatst: 20 januari 2016, 10:52 uur
Helemaal eens met Euphoria en Broken Wings. Moest ook wennen aan Euphoria, maar toen ik het een jaar na songfestivaldato een paar keer in de sportschool hoorde, deed het het altijd weer erg goed.
Broken Wings is inderdaad poprock met mathematische precisie op het gebied van opbouw en melodie.
Broken Wings is inderdaad poprock met mathematische precisie op het gebied van opbouw en melodie.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 19:59 uur
14. The Police - Every Breath You Take
De best verkochte single van dit trio. Het is een van de meest gedraaide liedjes op de radio wereldwijd. Dat is niet voor niets natuurlijk. De band begon als punkband (light) en had de nodige Wave en Ska invloeden in hun muziek. Al werd het wel steeds meer pop en veelal het wat dramatische werk. Zo ook deze, het lied komt nog wel eens als romantisch tussendoortje voorbij tijdens een huwelijk maar dat was zeker niet de insteek toen Sting dit lied over stalken schreef.
Deze linkt aan:
Een ander trio waarbij de bassist zingt is Rush. De band begon als hardrockband met blues invloeden om via de symfonische rock ook dichtbij het geluid van The Police kwam. Sterker nog de band zegt door The Police gemotiveerd te zijn om ook wat ska invloeden toe te voegen tijdens hun begin jaren '80 werk.
Rush - Digital Man - YouTube
De best verkochte single van dit trio. Het is een van de meest gedraaide liedjes op de radio wereldwijd. Dat is niet voor niets natuurlijk. De band begon als punkband (light) en had de nodige Wave en Ska invloeden in hun muziek. Al werd het wel steeds meer pop en veelal het wat dramatische werk. Zo ook deze, het lied komt nog wel eens als romantisch tussendoortje voorbij tijdens een huwelijk maar dat was zeker niet de insteek toen Sting dit lied over stalken schreef.
Deze linkt aan:
Een ander trio waarbij de bassist zingt is Rush. De band begon als hardrockband met blues invloeden om via de symfonische rock ook dichtbij het geluid van The Police kwam. Sterker nog de band zegt door The Police gemotiveerd te zijn om ook wat ska invloeden toe te voegen tijdens hun begin jaren '80 werk.
Rush - Digital Man - YouTube
0
geplaatst: 21 januari 2016, 20:44 uur
13. Mr. Mister - Broken Wings *****
Prachtige powerballad van Amerikaanse makelijk.
Normaal niet zo mijn ding, maar er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
link: Foreigner - I Want To Know What Love Is - YouTube
Zie wat ik hierboven al schreef.
14. The Police - Every Breath You Take *****
Klinkt als een klok, klopt als een bus en geen speld tussen te krijgen.
Vooral de gitaar van Andy Summers doet hier wonderen.
link: 10cc - Feel The Love - YouTube
Pa van Doe Maar, Feel the Love van 10cc en Every Breath You Take van The Police.
Alle drie uit 1983 en alle drie spelen ze op een gelijkaardige wijze met percussie en skeggea.
Prachtige powerballad van Amerikaanse makelijk.
Normaal niet zo mijn ding, maar er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
link: Foreigner - I Want To Know What Love Is - YouTube
Zie wat ik hierboven al schreef.
14. The Police - Every Breath You Take *****
Klinkt als een klok, klopt als een bus en geen speld tussen te krijgen.
Vooral de gitaar van Andy Summers doet hier wonderen.
link: 10cc - Feel The Love - YouTube
Pa van Doe Maar, Feel the Love van 10cc en Every Breath You Take van The Police.
Alle drie uit 1983 en alle drie spelen ze op een gelijkaardige wijze met percussie en skeggea.
0
Misterfool
geplaatst: 21 januari 2016, 20:45 uur
Ah, Mr Mister.
. Grappig is ook dat de drummer zich later bij King Crimson voegde.
. Grappig is ook dat de drummer zich later bij King Crimson voegde.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 23:05 uur
Ook in Every Breath You Take kan ik me wel vinden. Is mij wat te veilig, maar is tegelijk weinig tegenin te brengen.
0
geplaatst: 24 januari 2016, 19:20 uur
15. Reo Speedwagon - Keep on Loving You
AOR was min of meer de manier om rock/symfolight bands de ether in te krijgen. Een rock omgeving maar verder alles volgens het ideale poprecept. Het begrip rockballad kreeg een nieuwe dimensie. Ik denk dat dit de meest iconische is en misschien ook wel de meest geslaagde.
Deze link aan:
Tja daar kan er maar eentje aan linken.
Boston- More than A Feeling - YouTube
AOR was min of meer de manier om rock/symfolight bands de ether in te krijgen. Een rock omgeving maar verder alles volgens het ideale poprecept. Het begrip rockballad kreeg een nieuwe dimensie. Ik denk dat dit de meest iconische is en misschien ook wel de meest geslaagde.
Deze link aan:
Tja daar kan er maar eentje aan linken.
Boston- More than A Feeling - YouTube
0
geplaatst: 24 januari 2016, 20:11 uur
Ik link deze altijd aan Styx -- Babe [[ Official Live Video ]] HD - YouTube.
0
geplaatst: 24 januari 2016, 21:26 uur
Het lijkt bijna een obsessie voor je om altijd voor de nieuwste versies te gaan 
Ik vind deze porno versie niet zo heel bijzonder

Ik vind deze porno versie niet zo heel bijzonder
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 januari 2016, 22:11 uur
Niet de charmantst denkbare still van Kevin Cronin. De cover valt mij overigens niet tegen (hij blijft ver genoeg bij het origineel vandaan), maar de stem van genoemde Cronin blijft toch wel een singulariteit (in positieve zin) in de rockgeschiedenis. Hebben we meteen ook het punt waar de vergelijking voor Boston het ongunstigst uitvalt te pakken.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 01:05 uur
Nee hoor, er zijn genoeg covers die ik waardeloos vind. De top 40 staat er vaak vol mee. Maar in dit geval zal het ongetwijfeld meespelen dat ik niet zoveel heb met AOR.
* denotes required fields.