MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Derics Thuisbioscoop; 40 mooie soundtracknummers

zoeken in:
Daar gaan we dan. Ik denk met iets meer 'echte' filmmuziek i.v.m. mijn twee voorgangers, maar misschien valt dat ook wel weer mee. We zullen het zien. Ik heb gewoon 40 nummers gekozen waar ik aan moest denken en die ik tegenkwam bij het doorspitten van mijn (digitale) collectie. Ik heb overigens niet gekozen voor een rangorde. Ze komen langs op alfabetische volgorde a.d.h.v. de naam van de film.

1 Richard Strauss - Also Sprach Zarathustra
Film: 2001: A Space Odyssey (1968) - MovieMeter.nl

Wie het over filmmuziek heeft, kan eigenlijk niet om deze opener heen. Tot aan 1968 ken ik geen enkele film die vanaf de eerste minuut de perfecte toon zet. Een groteske film als 2001 verdiende een groteske opening moet Kubrick gedacht hebben.

2 Simon & Garfunkel - America
Film: Almost Famous (2000) - MovieMeter.nl

Simon & Garfunkel is het beste duo ooit. Punt. We schrijven hetzelfde jaar als A Space Odyssey, S&G brachten het album Bookends uit (film komt overigens uit 2000). Met daarop het schitterende America. Almost Famous zit vol met muziek uit the good ‘ol days. Sterke film, sterke soundtrack. Een soort van hommage aan de opkomst van de rock en roll.

Zou The Graduate nog voorbij komen??

Toepasselijke opener voor je lijst

3 Paul McCartney & Wings - Band On the Run
Film: Boyhood (2014) - MovieMeter.nl

Boyhood is een van de betere films van de afgelopen jaren en niet in het minst vanwege de soundtrack. Coldplay, Arcade Fire, Yo La Tengo, The Black Keys. Een kleine greep van de betere artiesten van nu die langskomen. Maar het hoogtepunt was toch wel The Black Album. Een wel of niet echt bestaande mixtape van de Beatles uit hun solocarrière. Ethan Hawke schijnt de mixtape echt voor zijn real-life dochter gemaakt te hebben. Zijn opsomming van The Beatles is de spijker op de kop en helaas kan ik niet de gehele scène vinden. Na de film heb ik direct The Black Album van het web geplukt en daar heb ik nog altijd heel veel plezier van.

4 Ennio Morricone - Once Upon a Time in the West
Film: C'era una Volta il West (1968) - MovieMeter.nl

Blijkbaar was 1968 een goed jaar, want wederom een film uit 1968 en ditmaal komt ook de muziek uit dat jaar. Een lijstje opstellen van filmmuziek kan niet zonder de grootmeester. Je hebt filmmuziek voor en na Ennio Morricone. Deze beroemde scène zou niet half zo effectief zijn zonder de muziek.

5 Joy Division - Atmosphere
Film: Control (2007) - MovieMeter.nl

Hiervoor was de dood van een fictief persoon (of eigenlijk fictieve familie). Nu hebben we het over een waargebeurde gebeurtenis. Briljant geschoten door onze medelander Corbijn. De opbouw zorgt voor kippenvel. Eén shot, niets te zien, één gil, start Atmosphere. R.I.P. Ian.

Walk in silence,
Don't turn away, in silence.
Your confusion,
My illusion,
Worn like a mask of self-hate,
Confronts and then dies.
Don't walk away.

6a Gary Jules - Mad World
Film: Donnie Darko (2001) - MovieMeter.nl

6b Tears for Fears - Head Over Heels

Net zoals Bardt1980 ben ik ook een fan van Donnie Darko. Richard Kelly vond de perfecte mix tussen Lynchiaans absurdisme en een luchtig highschooldrama. Dat lukte niet in het minst vanwege de soundtrack. Daarover is hier inmiddels genoeg gezegd en ten gehore gebracht, dus laat ik voldoen met een opmerking dat deze twee nummers voor mij deze tweedeling voorstellen.

7 Foreigner - I Wanna Know What Love Is
Film: Fucking Åmål (1998) - MovieMeter.nl

Dat ik een fan ben van oude(re) muziek in moderne arthousefilms mag inmiddels wel duidelijk zijn, denk ik. Fucking Amal is een film die het in tegenstelling tot eerder voorbij gekomen films, niet moet hebben van de muziek, maar juist vanwege het verhaal. Toch is het de muziek die het belangrijkste moment van deze film inleidt. De eerste keer nadat ik deze film zag, heb ik het nummer van Foreigner grijsgedraaid. En dat terwijl het eigenlijk maar slappe, gladde 80s-hap is.

8a Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
Film: Full Metal Jacket (1987) - MovieMeter.nl

8b Mickey Mouse Song
[embed] ]Full Metal Jacket - Mickey Mouse song - YouTube
Kubrick is niet voor niets, na Hitchcock, mijn favoriete regisseur. Bijna alles wat die man aanpakte, veranderde in goud. Full Metal Jacket is een bloedserieuze parodie op de bizarre perikelen in Vietnam. Deze voor de film vrij onbelangrijke scène vat dit samen. Nancy Sinatra werd veelvuldig gebruikt tijdens de Vietnamoorlog bij het Amerikaanse nieuws. Ik kon niet kiezen tussen deze scène en het ridicule Mickey Mouse aan het einde van de film. Terwijl alles om hen heen in brand staat, wordt de Amerikaanse overwinning gevierd met een kinderliedje. Ik vind het vooral mooi dat je het nummer op zoveel verschillende manieren kunt uitleggen.

9 Wiz Khalifa ft. Charlie Puth - See You Again
Film: Furious Seven (2015) - MovieMeter.nl

30 november 2013. Paul Walker op de bijrijderstoel in een Porsche. De rest van het verhaal is bekend. Ik ben niet de grootste fan van de Fast & Furious saga, maar ik heb ze wel allemaal gezien en de laatste drie of vier zelfs in de bioscoop. Waaronder de laatste. En dat einde, man… vochtige ogen. Zelden zo’n mooi eerbetoon gezien. Het shot waarbij de twee auto’s, één met (de broer van) Paul en één met Vin Diesel is simpel, maar zo doeltreffend. En ja, dit nummer is inmiddels doodgedraaid. En ja, waarschijnlijk door mensen die er niets van snappen. Maar nee, deze scène blijft briljant.

“if one day the speeds kills me do not cry because I was smiling”
R.I.P. Paul

10 David Bowie - Moonage Daydream
Film: Guardians of the Galaxy (2014) - MovieMeter.nl
David Bowie - Moonage Daydream | HD (Guardians of the Galaxy Original Soundtrack) - YouTube
Awesome Mix Vol. 1! En daar is geen woord aan gelogen. Even wat luchtigs na het emotionele nummer van Furious 7. Het moment van Moonage Daydream past perfect in de komische strip sci-fi die Guradians is. Net zoals 2001: A Space Odyssey, maar dan het compleet tegenovergestelde.
Helaas kon ik de scène niet vinden.

11 Clannad - Theme from Harry’s Game
Film: Harry's Game (1982) - MovieMeter.nl

Volgens mij de enige uit de lijst waarvan ik de film (of eigenlijk miniserie) niet gezien heb. Niet dat dat nodig is, want bij deze muziek zie je alle IRA-toestanden uit de jaren ’80 in Ierland zo voor je. Het zal niemand verrassen dat ik dit heb leren kennen door de Top 2000.

12 Nina Simone - Sinnerman
Film: Inland Empire (2006) - MovieMeter.nl

Inland Empire is een film die je ergens aan het eind van de avond moet opzetten en dan ergens aan het begin van de nacht is die afgelopen. Het is namelijk een behoorlijk zit (3 uur), maar komt op dat tijdstip het beste tot zijn recht. David Lynch en muziek is uiteraard altijd een goede combinatie, maar toen ik na de eerste keer Inland Empire helemaal murw dit nummer van Nina Simone hoorde, was het feest helemaal compleet.

13 Hans Zimmer - Mountains
Film: Interstellar (2014) - MovieMeter.nl

Nog altijd het beste album van 2014 wat mij betreft. Dit was de eerste keer dat ik een film in Dolby Atmos in de bioscoop zag. Hier in Hilversum was dat, toen nog een van de weinige (enige?) die het weergaloze geluid van 94.000 watt uit 64 kanalen ten gehore bracht. Ik had geen betere film dan Interstellar kunnen kiezen voor de eerste kennismaking met dit systeem. Eén van de meest imponerende ervaring was bij het nummer dat later Mountains bleek te heten.

En dit briefje wilde ik jullie niet onthouden:
http://i2.wp.com/bitcast-a-sm.bitgravity.com/slashfilm/wp/wp-content/images/Cinemark-Interstellar-550x737.jpg

14 Nancy Sinatra - Bang Bang
Kill Bill: Vol. 1 (2003) - MovieMeter.nl

Toevallig nog een keer Nancy Sinatra. Tarantino kiest zijn muziek altijd erg goed. Of dat nou de “sweet sound of the seventies” is in Reservoir Dogs, de bonte mix uit Reservoir Dogs of de Oscar-winnende score van Morricone in H8teful Eight. Zelf moest ik bij deze opdracht gelijk denken aan de opening van Kill Bill. Uma Thurman onder de grond en Nancy Sinatra zet gelijk de toon.

15 The xx - Fantasy
Film: Kokuhaku (2010) - MovieMeter.nl

Helaas kan ik geen video op internet vinden waarin de scène waarin dit nummer van the xx gebruikt wordt te zien is. Een audiovisueel meesterwerk en na deze film heb ik dan ook gelijk meer van the xx opgezocht. Van dezelfde band zat ik ook te denken aan Intro. Hoewel dat dan weer gebruikt wordt in een heel ander soort film: Project X.

16 The City of Prague Philharmonic Orchestra & Richard Hein - Proloque (from "Tristan und Isolde: Prelude")
Film: Melancholia (2011) - MovieMeter.nl

Over audiovisuele meesterwerken gesproken… Melancholia kwam na Antichrist, een film die de plank wat mij betreft helemaal missloeg. Melancholia is het compleet tegenovergestelde van Antichrist. Het rauwe tegenover het mysterieuze, beklemmend tegenover grotesk. De opening van Melancholia is één van de mooiste in de filmgeschiedenis. There, I said it.

Melancholia

17 Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly
Film: Once (2006) - MovieMeter.nl

Pas later kwam ik erachter dat Glen Hansard een relatief bekende singer-songwriter is (geworden). Een uitermate schattige, kleine, korte film over, ja waarover eigenlijk? De liefde voor muziek wordt hier letterlijk in beeld gebracht.

18 The Smiths - Asleep
Film: The Perks of Being a Wallflower (2012) - MovieMeter.nl

Emma Watson na Harry Potter. Hoewel het eigenlijk over een andere jongen gaat. Wederom een film die vol zit met muzikale klappers. O.a. New Order, Sonic Youth, David Bowie en dus The Smiths komen langs. Asleep, melancholisch en treurig tegelijk.

Hey, leuk topic. Leuk jullie lijstjes door te lopen, veel mooie herinneringen. Vooral die van de Goonies en Full Metal Jacket ('Mickey Mouse') bezorgden me een grote glimlach.
Overigens is de director's cut van Donnie Darko een stuk beter te volgen.

Pas later kwam ik erachter dat Glen Hansard een relatief bekende singer-songwriter is (geworden). Een uitermate schattige, kleine, korte film over, ja waarover eigenlijk? De liefde voor muziek wordt hier letterlijk in beeld gebracht.

Aaah, ik wist dat ik er een vergeten was Ik heb de film nooit gezien maar die geweldige soundtrack staat hier wel in de kast!

Sandokan-veld schreef:
...Overigens is de director's cut van Donnie Darko een stuk beter te volgen.

Ik vond die directors cut juist een beetje een dooddoener. Het haalt veel van het mysterie rond het verhaal weg vind ik. Bovendien vind ik 'Under The Milky Way' een betere opener dan 'Never Tear us Apart' van INXS (wat overigens ook een heel mooi nummer is hoor).

Ja daar kan ik het ook wel mee eens zijn, hoor. Ik zei dan ook 'beter te volgen', niet per se 'beter'. Een hoop vragen die je kan hebben aan het eind van de bioscoopversie worden dan wel beantwoord, dus misschien toch een tip voor mensen die de film te vaag vonden.

Dan moet ik die versie eens kijken.
Ik heb de film, maar vind deze ook wel erg vaag, kocht deze ook voornamelijk vanwege de geweldige muziek.

19 Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
Film: Philadelphia (1993) - MovieMeter.nl

Mijn favoriete Springsteen-nummer is het sowieso niet, maar de film is geweldig en daarom dit nummer ook. Hoewel we inmiddels al bijna 25 jaar verder zijn, kan ik me maar al te goed indenken hoe deze film ingeslagen moet hebben als een bom. De acteerprestatie van Tom Hanks is een van zijn beste, misschien wel zijn beste. Oh ja, het ging om de muziek, hè..

20 Autechre - Kalpol Intro
Film: Pi (1998) - MovieMeter.nl

Van de zoete klanken van Bruce Springsteen naar de kille electronica van Autechre. Recentelijk heb ik Pi herzien en zoals Streets of Philadelphia past bij die film past Autechre bij Pi. Op MovieMeter valt op de poster te lezen “A bizarre and indigenously paranoid thriller” en daar is vast wel wat bij voor te stellen als je deze muziek hoort. Aranofsky had (en heeft) sowieso een goed gevoel voor soundtracks, want zijn latere met samenwerking met Clint Mansell bleek ook een voltreffer.

21 Pink Floyd - The Trial
Film: Pink Floyd The Wall (1982) - MovieMeter.nl

Het is niet voor het eerst dat de muziek voorafgaat aan de film, maar vaak gaat het dan om pure filmmuziek, wat dat ook moge zijn. The Wall was niet de eerste rockopera die gemaakt was voor het witte boek. Ik heb gekozen voor The Trial, omdat het zulke heerlijke, verontrustende animaties bevat.

22 Jason Paige - Pokémon Theme
Film: Gekijôban Poketto Monsutâ: Myûtsû no Gyakushû (1998) - MovieMeter.nl

Oké, hier heb ik valsgespeeld, want de in deze film gebruikte versie is heel lelijk. Ik zou niet eens meer weten wanneer ik deze film voor het eerst zag (in 1999 was ik 6 jaar oud), maar ik weet wel dat het keihard janken was toen Pikachu dood ging (of leek te gaan). Verdere uitleg overbodig lijkt me.

Was getekend, een occasionele Pokémon Go-speler

23 Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trek Remix)
Film: Project X (2012) - MovieMeter.nl

Project X is het complete tegenovergestelde van wat je hier toch wel behoord te hebben: een goede smaak. En juist die mensen zijn de bestaansreden van deze film. Een tegenreactie en aanklacht tegen de moderne tijd waarin je steeds meer moet en steeds minder mag. Of maak ik nou te veel van een platte, puberale film? Hoe dan ook, deze remix van Yeah Yeah Yeah’s Heads Will Roll is één van de beste danceklappers van deze eeuw.

24 Radiohead - Exit Music (For a Film)
Film: Romeo + Juliet (1996) - MovieMeter.nl

Meer MuMe-fähige muziek. Wat heet, Radiohead is de personificatie van MusicMeter. Een jaar voor de Titanic, maar al drie jaar na zijn meesterlijke acteerprestatie in What's Eating Gilbert Grape, stond DiCaprio al in zijn slijmerige romantische drama’s. De film is niet zo bijzonder, de muziek is gebleven.

23 Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trek Remix)
Film: Project X (2012) - MovieMeter.nl

Project X is het complete tegenovergestelde van wat je hier toch wel behoord te hebben: een goede smaak. En juist die mensen zijn de bestaansreden van deze film. Een tegenreactie en aanklacht tegen de moderne tijd waarin je steeds meer moet en steeds minder mag. Of maak ik nou te veel van een platte, puberale film? Hoe dan ook, deze remix van Yeah Yeah Yeah’s Heads Will Roll is één van de beste danceklappers van deze eeuw.

24 Radiohead - Exit Music (For a Film)
Film: Romeo + Juliet (1996) - MovieMeter.nl

Meer MuMe-fähige muziek. Wat heet, Radiohead is de personificatie van MusicMeter. Een jaar voor de Titanic, maar al drie jaar na zijn meesterlijke acteerprestatie in What's Eating Gilbert Grape, stond DiCaprio al in zijn slijmerige romantische drama’s. De film is niet zo bijzonder, de muziek is gebleven.

25 Edwinn Starr - War
Film: Rush Hour (1998) - MovieMeter.nl (& 2 & 3)

De actiekomedie, je moet er maar van houden. De chemie tussen Jackie Chan (die sowieso een held is!) en Chris Tucker is geweldig. En dat uit zich in scènes als deze. Deze scène bevat War, welke in deel 3 nog een keer terugkomt, maar ik had eveneens deze hilarische video kunnen kiezen: Rush Hour 2: Chris Tucker - Don't Stop 'Til You Get Enough - YouTube. Of de openingsscène van deel 3: Chris Tucker Rush Hour 3 Traffic Dance - YouTube. Oh, heerlijke films!

26 John Williams - Schindler’s List Theme
Film: Schindler's List (1993) - MovieMeter.nl

Een maand geleden had ik de eer om Auschwitz te bezoeken. Er werd mij verteld dat Schindler’s List deels buiten de poorten van Auschwitz II-Birkenau opgenomen is. Eén moment uit de film zal ik nooit vergeten en bezorgt mij iedere keer kippenvel. Dat is het einde van de film, waarin alle zogeheten “Schindler Survivors” één steen leggen op zijn graf. Iets wat schijnbaar een gewoonte is bij Joden, want in Auschwitz lagen ook een heleboel (kiezel)stenen.

Van de lach van Rush Hour naar de (in mijn geval nu letterlijke) traan van Oskar Schindler.

25 Edwinn Starr - War
Film: Rush Hour (1998) - MovieMeter.nl (& 2 & 3)

De actiekomedie, je moet er maar van houden. De chemie tussen Jackie Chan (die sowieso een held is!) en Chris Tucker is geweldig. En dat uit zich in scènes als deze. Deze scène bevat War, welke in deel 3 nog een keer terugkomt, maar ik had eveneens deze hilarische video kunnen kiezen: Rush Hour 2: Chris Tucker - Don't Stop 'Til You Get Enough - YouTube. Of de openingsscène van deel 3: Chris Tucker Rush Hour 3 Traffic Dance - YouTube. Oh, heerlijke films!

26 John Williams - Schindler’s List Theme
Film: Schindler's List (1993) - MovieMeter.nl

Een maand geleden had ik de eer om Auschwitz te bezoeken. Er werd mij verteld dat Schindler’s List deels buiten de poorten van Auschwitz II-Birkenau opgenomen is. Eén moment uit de film zal ik nooit vergeten en bezorgt mij iedere keer kippenvel. Dat is het einde van de film, waarin alle zogeheten “Schindler Survivors” één steen leggen op zijn graf. Iets wat schijnbaar een gewoonte is bij Joden, want in Auschwitz lagen ook een heleboel (kiezel)stenen.

Van de lach van Rush Hour naar de (in mijn geval nu letterlijke) traan van Oskar Schindler.

27 The Blanks - Hey Ya
Film: Scrubs

Wie het over de beste sitcom heeft, zal snel uitkomen bij namen als Friends, How I Met Your Mother, Seinfeld of The Big Bang Theory. Voor mij is dat Scrubs. De lach en traan van gisteren nu in één serie gegoten. Het laatste overheerste de eerste keer (en sindsdien nog wel vaker) bij dit fragment. De dubbele aflevering op de Bahama’s is een geweldig stukje televisie.

Scrubs zit ook vol met lekkere covers, zoals More Than a Feeling, J.D. in bed met Africa (“cranking up the Toto!”) en een van de vele fragmenten van “The Worthless Peons a.k.a. The Blanks” (of Ted’s Band), maar het hoogtepunt is toch wel deze Outkast-cover van Sam Lloyd.

28 Killing Joke - Love Like Blood
Film: Simon Werner A Disparu… (2010) - MovieMeter.nl

De soundtrack is van Sonic Youth: Sonic Youth - SYR 9: Simon Werner a Disparu (2011). Het beste van de film is echter het terugkerende Love Like Blood. De film heeft duidelijk zijn verbeterpunten, maar het zijn vooral de nachtelijke scènes, met alternatieve 80s-muziek(!), die dit tot een nimmer saai tussendoortje (meer is het helaas niet) maken.

chevy93 schreef:
27
De soundtrack is van Sonic Youth: Sonic Youth - SYR 9: Simon Werner a Disparu (2011). Het beste van de film is echter het terugkerende Love Like Blood. De film heeft duidelijk zijn verbeterpunten, maar het zijn vooral de nachtelijke scènes, met alternatieve 80s-muziek(!), die dit tot een nimmer saai tussendoortje (meer is het helaas niet) maken.

Geweldig nummer, maar hoe is de film verder?

Film is best oké, maar mist schwung om echt goed te zijn. Niet meer dan een aardig tussendoortje. Typisch debuut van een regisseur die nog moet groeien. Mocht hij überhaupt ooit nog een film gaan maken.

29 Gene Kelly - Singin’ in the Rain
Film: Singin' in the Rain (1952) - MovieMeter.nl

Hoewel ik begon met een aantal klassiekers zijn de laatste nummers juist weer moderner. Met Gene Kelly hebben dan weer het oudste nummer uit mijn lijst te pakken. Wie hier niet vrolijk van wordt… Sowieso snap ik niet waarom men vaak zo negatief is over regen. Het is toch heerlijk om helemaal doorweekt thuis te komen, een douche te nemen en in je joggingsbroek op de bank een film te gaan kijken? Zoals deze tapdansblijheid.

30 Britney Spears - Everytime
Film: Spring Breakers (2012) - MovieMeter.nl

Als we het hier op MusicMeter over hate it or love it hebben, denken we aan Sigur Rós, Nina Simone of een genre als hiphop, maar puntje bij paaltje scoort die muziek doorgaans prima cijfers. Op MovieMeter zie je pas echt wat het betekent om voor- en tegenstanders te hebben. Spring Breakers is zo’n film waarbij velen weglopen en evenzoveel vinden het pretentieuze rommel. En zoals het vaker zit mijn mening ergens daartussenin.

P.S. Dat irritante getik zit volgens mij niet in het origineel. Toch?

Ik heb de film Spring Breakers onlangs ook gezien en vond hem wel vermakelijk maar zeker geen hoogvlieger. Ik hou wel van dit soort gewaagde soundtracks waar het contrast tussen beeld en muziek zo groot is.

31 Björk & Skunk Anansie - Army of Me [Sucker Punch Remix]
Film: Sucker Punch (2011) - MovieMeter.nl

Na Spring Breakers een andere film die niet bij iedereen warme gevoelens loslaat. Zack Snyder is een atypische Hollywood-regisseur die letterlijk en figuurlijk kleur geeft aan zijn films. Met als beste voorbeeld het visueel prikkelende “300”. Sucker Punch staat vol met krachtige remixen van bekende nummers. Buiten deze door de bas gestuwde versie van Army of Me vind ik ook de versie van White Rabbit erg sterk. De zangeres van laatstgenoemde komt trouwens nog langs in een (compleet) andere vorm. Even kijken of er nog mensen zijn die opletten en van een huiskamervraag houden.

32 Guns N' Roses - Welcome to the Jungle
Film: The Dead Pool (1988) - MovieMeter.nl

The Dead Pool is het vijfde en laatste deel van de Dirty Harry-saga. Niet bepaald het beste deel, verre van, maar wel met een geweldige opener. Ik heb het fragment ooit gebruikt in een topic dat MovieMeter Contest heet waarbij men filmfragmenten moest raden. Uiteraard een makkie deze. En over Jefferson Airplane gesproken, Jim Carrey vertolkte in The Cable Guy (ook een leuke film) een aardige versie van Somebody to Love. En als je dan toch bezig bent, luister ook weer even naar het swingende Cuba Pete uit The Mask of zijn cover van I Am the Walrus.

33 Clint Mansell - Death is the Road to Awe
Film: The Fountain (2006) - MovieMeter.nl

Een beetje in dezelfde categorie als Melancholia, maar dan minder sprookjesachtig en een stuk duisterder. Of eigenlijk is duister niet het goede woord. Apocalyptisch is wellicht beter. Evengoed zijn ze allebei enorm kleurrijk en scoren op het audiovisuele vlak bijzonder goed. Death is the Road to Awe is wat meer richting het einde en zorgt voor de ultieme climax van de film. Opbouwend, bombastisch en bovenal erg mooi.

34 Trent Reznor - Immigrant Song
Film: The Girl with the Dragon Tattoo (2011) - MovieMeter.nl

Een re-make van het Zweedse Milennium door David Fincher. Enerzijds gedoemd te mislukken, anderzijds is Fincher wel een bijzonder goede regisseur. Al vanaf de opening word je gegrepen in deze thriller en dat komt mede door deze geweldige cover van de frontman van Nine Inch Nails.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:17 uur

geplaatst: vandaag om 05:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.