Muziek / Toplijsten en favorieten / Derics Thuisbioscoop; 40 mooie soundtracknummers
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juli 2016, 10:59 uur
DjFrankie schreef:
Ik had Simple Minds hoger verwacht, ben benieuwd wat er nog zoail voorbij komt.
Ik had Simple Minds hoger verwacht, ben benieuwd wat er nog zoail voorbij komt.
Komt nog genoeg moois

0
geplaatst: 9 juli 2016, 11:56 uur
Die had er ook tussen gepast, maar daar heb ik niet meer aan gedacht. 

0
geplaatst: 9 juli 2016, 14:45 uur
17. Julee Cruise – Fallin’(Twin Peaks)
Een van de twee nummers in de lijst die uit een serie komen.
Volgens mij had ik de cd single van Fallin' al voordat de serie in Nederland draaide.
Binnenkort komt er een vervolg, maar mijn verwachtingen zijn niet zo hoog.
Eigenlijk vond ik bij Twin Peaks ook voornamelijk het eerste seizoen echt de moeite waard.
Een van de twee nummers in de lijst die uit een serie komen.
Volgens mij had ik de cd single van Fallin' al voordat de serie in Nederland draaide.
Binnenkort komt er een vervolg, maar mijn verwachtingen zijn niet zo hoog.
Eigenlijk vond ik bij Twin Peaks ook voornamelijk het eerste seizoen echt de moeite waard.
0
geplaatst: 9 juli 2016, 14:49 uur
16. Nine Inch Nails – The Perfect Drug (Lost Highway)
Deze heb ik ook alleen op cd single, en weer een nummer uit een David Lynch productie, net als Twin Peaks en Wild at Heart.
Eigenlijk een soort van vergeten Nine Inch Nails nummer, maar wel een van zijn betere.
Deze heb ik ook alleen op cd single, en weer een nummer uit een David Lynch productie, net als Twin Peaks en Wild at Heart.
Eigenlijk een soort van vergeten Nine Inch Nails nummer, maar wel een van zijn betere.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 juli 2016, 01:41 uur
Verwacht wel nog iets uit The Lost Boys, en een obscuur nummer van the Cure Leon.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 09:49 uur
15. Mansun & 808 State - Skin Up Pin Up (Spawn)
Eigenlijk zo'n beetje dezelfde opzet als de nummers op Judgment Night, maar nu met meer elektronica.
Qua geheel weer net wat minder sterk, maar deze stijgt er positief gezien ruim boven uit.
Eigenlijk zo'n beetje dezelfde opzet als de nummers op Judgment Night, maar nu met meer elektronica.
Qua geheel weer net wat minder sterk, maar deze stijgt er positief gezien ruim boven uit.
0
geplaatst: 10 juli 2016, 09:57 uur
14. Jane's Addiction - Sex Is Violent (Natural Born Killers)
Deze kende ik voordat ik de film zag, maar hij past goed in de film.
De opbouw naar een climax werkt hier perfect.
Deze kende ik voordat ik de film zag, maar hij past goed in de film.
De opbouw naar een climax werkt hier perfect.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 15:10 uur
13. Bauhaus - Bela Lugosi’s Dead (The Hunger)
Ik had het boek The Hunger al gelezen voordat ik de film kende, laat staan dat ik wist dat David Bowie hier een redelijke rol in speelde.
In het boek wordt Bauhaus ook regelmatig genoemd; het is dus niet zo dat ze een geschikte band voor de film zochten.
Geweldig nummer, die de sfeer van The Hunger duidelijk weer geeft; gotisch, licht erotisch, mysterieus.
Ik had het boek The Hunger al gelezen voordat ik de film kende, laat staan dat ik wist dat David Bowie hier een redelijke rol in speelde.
In het boek wordt Bauhaus ook regelmatig genoemd; het is dus niet zo dat ze een geschikte band voor de film zochten.
Geweldig nummer, die de sfeer van The Hunger duidelijk weer geeft; gotisch, licht erotisch, mysterieus.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 15:19 uur
12. Pearl Jam – State Of Love & Trust (Singles)
Ik kon geen fatsoenlijke versie vinden van Singles, vandaar deze meer dan geslaagde MTV Unplugged versie.
Pearl Jam speelt in deze niet geheel geslaagde grunge film de begeleidingsband van Matt Dillon.
De soundtrack past echter wel perfect bij deze periode, daar staan geen missers op.
Ik kon geen fatsoenlijke versie vinden van Singles, vandaar deze meer dan geslaagde MTV Unplugged versie.
Pearl Jam speelt in deze niet geheel geslaagde grunge film de begeleidingsband van Matt Dillon.
De soundtrack past echter wel perfect bij deze periode, daar staan geen missers op.
0
geplaatst: 12 juli 2016, 15:26 uur
11. Dick Dale – Misirlou (Pulp Fiction)
Deze heb ik ooit keihard in een verlaten parkeergarage gedraaid, terwijl ik samen met mijn vrouw daar rondjes aan het rijden was.
Geeft gelijk de sfeer van Pulp Fiction goed weer.
Quentin Tarantino weet toch wel hoe hij muziek in films moet verwerken.
Black Eyed Peas weten niet hoe ze deze moeten gebruiken; dat hadden ze nooit mogen doen.
Deze heb ik ooit keihard in een verlaten parkeergarage gedraaid, terwijl ik samen met mijn vrouw daar rondjes aan het rijden was.
Geeft gelijk de sfeer van Pulp Fiction goed weer.
Quentin Tarantino weet toch wel hoe hij muziek in films moet verwerken.
Black Eyed Peas weten niet hoe ze deze moeten gebruiken; dat hadden ze nooit mogen doen.
0
geplaatst: 14 juli 2016, 16:41 uur
10. Fred "Sonic" Smith & Patti Smith - It Takes Time (Until the End of the World)
Patti in haar sensuele rol, die haar perfect ligt.
Fred was ook haar echtgenoot, tevens gitarist van cultband MC5, helaas al in 1994 overleden.
Je voelt een soort van spanning in dit dromerig nummer, welke mij erg aanspreekt.
Wim Wenders heeft eigenlijk bij al zijn films wel een mooie soundtrack samen gesteld; U2 en Nick Cave verlenen ook regelmatig hun medewerking.
Patti in haar sensuele rol, die haar perfect ligt.
Fred was ook haar echtgenoot, tevens gitarist van cultband MC5, helaas al in 1994 overleden.
Je voelt een soort van spanning in dit dromerig nummer, welke mij erg aanspreekt.
Wim Wenders heeft eigenlijk bij al zijn films wel een mooie soundtrack samen gesteld; U2 en Nick Cave verlenen ook regelmatig hun medewerking.
0
geplaatst: 14 juli 2016, 16:48 uur
9. Nine Inch Nails - Dead Souls (The Crow)
Wat hou ik van deze film.
Brandon Lee in zijn laatste rol.
De zoon van Bruce Lee kwam onder mysterieuze omstandigheden te overlijden tijdens de opnames van deze film.
Een acteur die volgens mij wel het vermogen had om door te groeien naar een groter publiek.
Het verhaal is dan gebaseerd op een stripverhaal, maar het is zo mooi duister weer gegeven.
Indrukwekkend personage The Crow (Eric Draven).
Nine Inch Nails weet deze Joy Division cover in waarde te laten, maar er wel een eigen nummer van te maken, iets wat Johhny Cash later min of meer ook deed met hun Hurt.
Wat hou ik van deze film.
Brandon Lee in zijn laatste rol.
De zoon van Bruce Lee kwam onder mysterieuze omstandigheden te overlijden tijdens de opnames van deze film.
Een acteur die volgens mij wel het vermogen had om door te groeien naar een groter publiek.
Het verhaal is dan gebaseerd op een stripverhaal, maar het is zo mooi duister weer gegeven.
Indrukwekkend personage The Crow (Eric Draven).
Nine Inch Nails weet deze Joy Division cover in waarde te laten, maar er wel een eigen nummer van te maken, iets wat Johhny Cash later min of meer ook deed met hun Hurt.
0
geplaatst: 14 juli 2016, 17:15 uur
8. Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours (Merry Christmas, Mr. Lawrence)
Van deze zijn beide versies indrukwekkend, ik denk dat ik zelf die met David Sylvian nog iets mooier vind, maar in de film komt deze versie er ook prachtig uit.
David Bowie speelt bij deze film zijn mooiste rol.
Van deze zijn beide versies indrukwekkend, ik denk dat ik zelf die met David Sylvian nog iets mooier vind, maar in de film komt deze versie er ook prachtig uit.
David Bowie speelt bij deze film zijn mooiste rol.
0
geplaatst: 14 juli 2016, 20:19 uur
7. Urge Overkill – Girl You’ll Be A Woman Soon (Pulp Fiction)
Niks mis met Neil Diamond, maar deze versie vind ik echt stukken beter dan het origineel.
Ook al zien ze er zo gruwelijk fout uit.
Niks mis met Neil Diamond, maar deze versie vind ik echt stukken beter dan het origineel.
Ook al zien ze er zo gruwelijk fout uit.
0
geplaatst: 14 juli 2016, 23:27 uur
6. The Cure – Burn (The Crow)
Deze had DjFrankie waarschijnlijk wel verwacht.
The Cure zat creatief gezien in een geweldige periode, en deze komt op het perfecte moment in de film.
Een nummer welke zo op Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me zou passen; op en top The Cure.
Deze had DjFrankie waarschijnlijk wel verwacht.
The Cure zat creatief gezien in een geweldige periode, en deze komt op het perfecte moment in de film.
Een nummer welke zo op Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me zou passen; op en top The Cure.
0
geplaatst: 14 juli 2016, 23:42 uur
5. Prince – When Doves Cry (Purple Rain)
(De clip is weer eens niet fatsoenlijk te vinden)
Ik ben een liefhebber van de film Purple Rain, en werd dan ook zoals veel leeftijdsgenoten totaal weg geblazen door de gitaarsolo en daarbij de indrukwekkende clip.
Ik was nog te jong om de film in de bioscoop te mogen zien, maar een paar jaar later wel tijdens muziekles op school deze gezien.
Een zenuwachtige leraar die bepaalde stukken vooruit spoelde, en een grinnikende klasgenoot met dezelfde afstandsbediening die achter in de klas de film weer terug spoelde.
(De clip is weer eens niet fatsoenlijk te vinden)
Ik ben een liefhebber van de film Purple Rain, en werd dan ook zoals veel leeftijdsgenoten totaal weg geblazen door de gitaarsolo en daarbij de indrukwekkende clip.
Ik was nog te jong om de film in de bioscoop te mogen zien, maar een paar jaar later wel tijdens muziekles op school deze gezien.
Een zenuwachtige leraar die bepaalde stukken vooruit spoelde, en een grinnikende klasgenoot met dezelfde afstandsbediening die achter in de klas de film weer terug spoelde.
0
geplaatst: 15 juli 2016, 00:25 uur
Leuke lijst tot nu toe! Ik had 'Burn' eerlijk gezegd in je top 3 verwacht. Dus ben benieuwd!
0
geplaatst: 15 juli 2016, 00:29 uur
De Top 10 zit erg dicht bij elkaar, en er zijn zelfs nummers die ik achteraf vergeten ben.
0
geplaatst: 16 juli 2016, 11:56 uur
4. Crime & The City Solution - Six Bells Chime (Der Himmel über Berlin)
Deze film gekeken vanwege de rol van Nick Cave, maar buiten dat is dit gewoon een geweldige film.
Ondanks stukjes van The Carny en From Her To Eternity, werd ik vooral weg geblazen door Crime & The City Solution.
Deze band heeft net als The Bad Seeds hun oorsprong in The Birthday Party; je hoort het ook wel terug.
Deze film gekeken vanwege de rol van Nick Cave, maar buiten dat is dit gewoon een geweldige film.
Ondanks stukjes van The Carny en From Her To Eternity, werd ik vooral weg geblazen door Crime & The City Solution.
Deze band heeft net als The Bad Seeds hun oorsprong in The Birthday Party; je hoort het ook wel terug.
0
geplaatst: 16 juli 2016, 12:03 uur
3. Mother Love Bone - Chloe Dancer / Crown of Thorns (Singles)
Zou zanger Andrew Wood niet vanwege een overdosis overlijden, dan had een band als Pearl Jam waarschijnlijk nooit bestaan hebben.
Eddie Vedder werd er vervolgens pas bij gehaald, en dit nummer zou qua stijl perfect op Ten passen.
Temple Of The Dog is een ode aan deze zanger, een project van Pearl Jam samen met Soundgarden.
Pearl Jam speelt deze ook nog regelmatig live; zeer geladen en emotioneel.
Zou zanger Andrew Wood niet vanwege een overdosis overlijden, dan had een band als Pearl Jam waarschijnlijk nooit bestaan hebben.
Eddie Vedder werd er vervolgens pas bij gehaald, en dit nummer zou qua stijl perfect op Ten passen.
Temple Of The Dog is een ode aan deze zanger, een project van Pearl Jam samen met Soundgarden.
Pearl Jam speelt deze ook nog regelmatig live; zeer geladen en emotioneel.
0
geplaatst: 16 juli 2016, 12:27 uur
2. Alice In Chains – Would? (Singles)
Eigenlijk net hetzelfde verloop als bij de vorige band.
Ook hier komt de zanger om het leven door een overdosis.
Grunge levert verschillende drugsdoden op, zo ook bij Hole en uiteraard bij Nirvana.
Alice in Chains ben ik pas later gaan waarderen, en ook de come back albums zijn zeer geslaagd.
Eigenlijk net hetzelfde verloop als bij de vorige band.
Ook hier komt de zanger om het leven door een overdosis.
Grunge levert verschillende drugsdoden op, zo ook bij Hole en uiteraard bij Nirvana.
Alice in Chains ben ik pas later gaan waarderen, en ook de come back albums zijn zeer geslaagd.
0
geplaatst: 16 juli 2016, 12:30 uur
De nummer 1 wordt vanavond bekend gemaakt.
Gokken mag natuurlijk altijd.
Gokken mag natuurlijk altijd.
* denotes required fields.