Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2017 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
3
geplaatst: 9 januari 2017, 20:14 uur
Nou, mijn langverwachte comeback, haha.. Bijna alle tips opgepikt uit de diverse lijstjes hier, wat hebben jullie toch een fijne smaak allemaal!
En tja, als mijn geliefde bandje The Shins weer eens met nieuw werk komt, dan is de nummer 1 snel bepaald!
DW. [VW] [AW] artiest - titel
01. [==] [01w] The Shins - Name for you (1×#1)
02. [==] [01w] Moss - My decision
03. [==] [01w] Grandaddy - A lost machine
04. [==] [01w] Mister & Mississippi - HAL9000
05. [==] [01w] Ryan Adams - Do you still love me
06. [==] [01w] Bear's Den - Dew on the vine
07. [==] [01w] Klangstof - Sleaze
08. [==] [01w] DMA's - Play it out
09. [==] [01w] The Mary Onettes - Juna
10. [==] [01w] liv - Wings of love
11. [==] [01w] The Shins - Dead alive
12. [==] [01w] Trentemøller - Complicated
13. [==] [01w] The Japanese House - Face like thunder
14. [==] [01w] Bazart - Nacht
15. [==] [01w] Elbow - Magnificent (she says)
16. [==] [01w] Jens Lekman - What's that perfume that you wear
17. [==] [01w] The xx - Say something loving
18. [==] [01w] Deep Sea Arcade - Learning to fly
19. [==] [01w] Vitalic ft. David Shaw & The Beat - Waiting for the stars
20. [==] [01w] King Gizzard & The Lizard Wizard - Nuclear fusion
En tja, als mijn geliefde bandje The Shins weer eens met nieuw werk komt, dan is de nummer 1 snel bepaald!DW. [VW] [AW] artiest - titel
01. [==] [01w] The Shins - Name for you (1×#1)
02. [==] [01w] Moss - My decision
03. [==] [01w] Grandaddy - A lost machine
04. [==] [01w] Mister & Mississippi - HAL9000
05. [==] [01w] Ryan Adams - Do you still love me
06. [==] [01w] Bear's Den - Dew on the vine
07. [==] [01w] Klangstof - Sleaze
08. [==] [01w] DMA's - Play it out
09. [==] [01w] The Mary Onettes - Juna
10. [==] [01w] liv - Wings of love
11. [==] [01w] The Shins - Dead alive
12. [==] [01w] Trentemøller - Complicated
13. [==] [01w] The Japanese House - Face like thunder
14. [==] [01w] Bazart - Nacht
15. [==] [01w] Elbow - Magnificent (she says)
16. [==] [01w] Jens Lekman - What's that perfume that you wear
17. [==] [01w] The xx - Say something loving
18. [==] [01w] Deep Sea Arcade - Learning to fly
19. [==] [01w] Vitalic ft. David Shaw & The Beat - Waiting for the stars
20. [==] [01w] King Gizzard & The Lizard Wizard - Nuclear fusion
3
geplaatst: 9 januari 2017, 20:15 uur
Goed, ik ga even de lijstjes verwerken en dan kunnen jullie hopelijk later vanavond de eerste gezamenlijke weeklijst van 2017 verwachten! 

0
geplaatst: 9 januari 2017, 20:31 uur
Die staat ergens halverwege m'n top 40.
En er zijn nog een paar andere nummers die dankzij jouw jaarlijst gaan charten.
0
geplaatst: 9 januari 2017, 20:33 uur
Waar zou toch mijn goede vriend Grecio zijn gebleven, hij was zo trouw begonnen aan dit topic en zou met een nieuw jaar zo weer kunnen aanschuiven.... 
Het is niet zo erg, maar we vulden elkaar zo aardig aan, in een tijd dat veel van onze gezamenlijke indie muziek niet door iedereen op handen wordt gedragen....

Het is niet zo erg, maar we vulden elkaar zo aardig aan, in een tijd dat veel van onze gezamenlijke indie muziek niet door iedereen op handen wordt gedragen....

0
geplaatst: 9 januari 2017, 20:40 uur
Gretz schreef:
En er zijn nog een paar andere nummers die dankzij jouw jaarlijst gaan charten.
(quote)
En er zijn nog een paar andere nummers die dankzij jouw jaarlijst gaan charten. Dat hoor ik uiteraard zééér graag! Ik ben benieuwd dewelke!

0
geplaatst: 9 januari 2017, 20:42 uur
Welkom Henkie!
Je begint in ieder geval met een erg mooie lijst!

0
geplaatst: 9 januari 2017, 20:52 uur
Eigenwijze 30 schreef:
Is het een idee dat de 2e week eventueel voor de helft meetelt? Ik weet niet of dat automatisch kan en ik wil zeker niet extra werk geven.
Is het een idee dat de 2e week eventueel voor de helft meetelt? Ik weet niet of dat automatisch kan en ik wil zeker niet extra werk geven.
Lijkt mij prima
0
geplaatst: 9 januari 2017, 21:02 uur
Eigenwijze 30 schreef:
En dan alleen de eerste 10 nummers wil je zeggen?
0
geplaatst: 9 januari 2017, 21:15 uur
De mooiste composities van de afgelopen maanden beluisteren? Dat kan ook via internet: http://stream.golfbreker.nl/playlist.pls .
Nu live! Eigenwijze 30 met 3 nieuwe binnenkomers en 4 superstippen.
Nu live! Eigenwijze 30 met 3 nieuwe binnenkomers en 4 superstippen.
0
geplaatst: 9 januari 2017, 21:15 uur
zou ook kunnen of, nummer 20 voor 0,5 punten enz. Ik weet niet wat handig is.
0
geplaatst: 9 januari 2017, 21:17 uur
herman schreef:
Dank voor het hartelijke welkom Herman. Wil mezelf geen fan noemen, maar heb wel altijd moeite een glimlach te onderdrukken als ik Kamagurka zie, lees of hoor.
Excuus voor het plaatsen van een nummer uit 2007. Kan niet helemaal de bedoeling zijn van dit item, lijkt me. Ik zal geen beterschap beloven, maar hoop wel dat in de toekomst mijn bronnen iets betrouwbaarder zullen zijn
Welkom! Ben je fan van Kamagurka, gezien je username?
Die single is van Apparat is volgens mij zelfs al uit 2007, maar maakt niet uit, want zie verder een hoop leuke dingen staan. Dat wordt weer heel wat tips beluisteren komende week...
Die single is van Apparat is volgens mij zelfs al uit 2007, maar maakt niet uit, want zie verder een hoop leuke dingen staan. Dat wordt weer heel wat tips beluisteren komende week...
Dank voor het hartelijke welkom Herman. Wil mezelf geen fan noemen, maar heb wel altijd moeite een glimlach te onderdrukken als ik Kamagurka zie, lees of hoor.
Excuus voor het plaatsen van een nummer uit 2007. Kan niet helemaal de bedoeling zijn van dit item, lijkt me. Ik zal geen beterschap beloven, maar hoop wel dat in de toekomst mijn bronnen iets betrouwbaarder zullen zijn
0
geplaatst: 9 januari 2017, 21:30 uur
Dank u wel, Arrie. Laat ik dat nu zelf ook vinden

Hang al een paar maanden stilzwijgend en druk luisterend rond op "musicmeter" en heb zo al de nodige buitengewone ontdekkingen gedaan. Erg handig dat hier best veel mensen blijken te zijn met een muzieksmaak die in "mijn straatje" past.
Nog mooier is het dat deze mensen hun tips graag met andere delen, en vaak nog eens ondersteunen met uitgebreide lyrische omschrijvingen ook. Voel me dan gedwongen het betreffende nummer dan maar even figuurlijk op te zetten. Vaak word ik daar best blij van!
3
geplaatst: 9 januari 2017, 22:04 uur
Nou, er is in ieder geval witte rook wat de weeklijst betreft. Hopelijk heeft herman vanavond nog tijd om de lijst van wat mooie begeleidende tekst te voorzien! 

0
geplaatst: 9 januari 2017, 22:50 uur
musician schreef:
Waar zou toch mijn goede vriend Grecio zijn gebleven, hij was zo trouw begonnen aan dit topic en zou met een nieuw jaar zo weer kunnen aanschuiven....

Haha, sorry, behoorlijk druk geweest en het was toch wat werk die lijst behouden.
Nu lurk ik stiekem de hitjes hier weg, zal eens kijken of ik in de loop van tijd het weer in mijn schema kan proppen

9
geplaatst: 10 januari 2017, 00:15 uur
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 1
01. (01) (5w) Elbow - Magnificent (She Says) #3 (149) (11)
02. (02) (7w) A Tribe Called Quest - We the People... (133) (10)
03. (04) (7w) Cigarettes After Sex - K. (131) (8)
04. (05) (3w) Grandaddy - A Lost Machine (128) (9)
05. (16) (10w) The xx - On Hold #2 (98) (9)
06. (---) (1w) The Shins - Name For You (98) (7)
07. (12) (5w) Burial - Nightmarket (87) (7)
08. (03) (10w) liv - Wings of Love (85) (8)
09. (06) (2w) The Japanese House - Face Like Thunder (82) (8)
10. (07) (4w) Vitalic ft. David Shaw and The Beat - Waiting For The Stars (79) (7)
11. (08) (9w) LP - Lost on You (60) (5)
12. (---) (1w) The xx - Say Something Loving (58) (5)
13. (RE) (4w) Bonobo ft. Rhye - Break Apart (57) (4)
14. (---) (1w) Trentemøller - Complicated (56) (6)
15. (---) (1w) King Creosote - You Just Want (53) (3)
16. (18) (2w) Burial - Young death (51) (4)
16. (15) (6w) Weyes Blood - Used To Be (51) (4)
18. (---) (1w) Julien Baker - Funeral Pyre (51) (3)
19. (11) (3w) Run the Jewels - Legend Has It (51) (3)
20. (RE) (3w) Okkervil River - Judey on a Street (46) (3)
21. (RE) (6w) The Weeknd ft. Daft Punk - Starboy (46) (3)
22. (---) (1w) Electric Guest - Dear To Me (45) (3)
23. (09) (12w) Weyes Blood - Do You Need My Love (39) (4)
24. (RE) (4w) Rae Sremmurd ft. Gucci Mane - Black beatles (38) (3)
25. (RE) (3w) Moss - My Decision (37) (3)
26. (---) (1w) London Grammar - Rooting For You (36) (6)
27. (19) (6w) The Mary Onettes - Juna (36) (3)
28. (13) (2w) The Sounds - Thrill (36) (2)
29. (---) (1w) Bear's Den - Dew On The Vine (35) (2)
30. (---) (1w) SOHN - Conrad (35) (2)
exit:
Thomas Azier - Talk to Me
Lady Lamb - See You
Noir for Rachel - Night Motel
Dusky (ft. Gary Numan) - Swansea
En de kop is er af voor dit jaar met het eerste lijstje! 26 deelnemers waren er en gezamenlijk zorgden we ervoor dat we 2017 beginnen met de nummer 1 waar we 2016 afsloten: Editors gaan nu drie weken aan op, maar er is een drietal achtervolgers dat zomaar het stokje over zou kunnen nemen volgende week. Daarnaast breiden we de lijst weer uit van een top 20 naar een top 30, hopelijk kunnen we het daar op houden dit jaar! In ieder geval dank aan kaj_666 voor het telwerk in Excel.
Door de uitbreiding zijn er veel re-entries en nieuwe binnenkomers, waarvan de bovenste twee grote MuMe-favorieten zijn waar ik nog veel van verwacht:
Allereerst komen The Shins binnen met het aanstekelijke Name for You. Name for You is ook gelijk de openingstrack van het album Heartworms dat 10 maart uitkomt. Hij staat al op #1 bij Kaj en wie weet hoe ver ie hier gaat komen. In ieder geval een nummer om vrolijk van te worden.
The XX staat nog hoog genoteerd met hun vorige single Hold On, die 2 weken op 1 stond. The XX kwam bij mij al vroeg op de radar met hun eerste singles en ik weet nog wel hoe ik onder de indruk was. Dat gevoel heb ik ook weer bij deze single, eigenlijk nog meer dan bij Hold On dat mij op de een of andere manier niet zo pakte. Dit weet mij dan wel te raken: wat een fijne sfeer wordt er neergezet. Er zit trouwens een sample in van de mij volslagen onbekende 70's band Alessi Brothers.
Trentemøller uit Kopenhagen is een producer die gaandeweg de jaren van techno naar new wave/dance is opgeschoven. Dit is ook weer een nummer met flink wat duistere tonen en net als op eerdere single Redine zingt Savages' Jehnny Beth mee.
Zo af en toe ontdek je een nummer dat je compleet overdondert. Voor mij was dat deze week King Creosote's You Just Want. King Creosote is een Schot die de afgelopen jaren al zo'n 50 (!) albums heeft uitgebracht en de laatste jaren langzaam maar zeker meer wordt opgepikt. Muzikaal zit het in de folkhoek, maar wel rijk gearrangeerd met mooie orgelpartijen, strijkers, gitaren, etc. You Just Want voelt als een soort warm bad waarin je je heerlijk kunt overdompelen en verliezen. Dance Lover pikte hem een maandje geleden als eerste op en ik hoop dat er nog wat meer users gaan volgen.
Julien Baker is voor mij een onbekende naam, maar in o.a. Stardust_be en Arcade Monkeys heeft zij twee grote fans. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, want Julien heeft niet veel nodig om indruk te maken. Erg intieme muziek door het ingetogen akoestische gitaarspel en de goudeerlijke stem.
Ook Electric Guest is nieuw voor mij. Net als Julien Baker ingetogen, maar dan in een ander genre. Electric Guest maakt electropop en als al hun liedjes zo goed zijn als deze dan heb ik er toch wel heel wat aangemist. Een naam die bij me opkomt is Junior Boys, die ook rustige liedjes konden maken die op de een of andere manier toch dansbaar en melancholisch zijn.
London Grammar is een band wiens carriere aardig overlapt met die van de MuMe-afrekening. Hun debuutsingle Hey Now kwam eind 2012 binnen in onze lijst en deed niet heel veel, maar Wasting My Young Years en Strong scoorden erg goed. En nu zijn ze terug! De eerste helft van het nummer is volledig acappella. Behoorlijk gedurfd, maar als je een zangeres van het kaliber Hannah Reid hebt kom je daar gewoon mee weg. Wat een stem! Dan valt het strijkorkest en de piano haar bij, wat er op de video erg mooi uitziet. Het liedje zelf moet ik nog wat langer op me in laten werken, maar gelukkig hebben we daar alle tijd voor.
De muziek van Bear's Den bevindt zich op het snijvlak van bands als Snow Patrol, The National en The War on Drugs: gevoelig, maar toch ook wel met een groots geluid. Dit nummer is er eentje waarmee ze de grote popzalen wel aan kunnen in ieder geval. Mooi ook de jaren '80-synths.
We sluiten af met Sohn, wiens twee albums Rennen vrijdag uitkomt. Dit is de derde single ervan en degene die mij het meeste bevalt. Fijne electronische r&b met een vleugje gospel zelfs. Mooie stem ook. Ik denk wel dat ik dit zijn beste single vind sinds The Wheel waarmee hem ik een paar jaar terug leerde kennen.
Zo, ik ben blij dat de kop eraf is. Leuk om te horen wat een mooie muziek wij bij elkaar verzamelen met een flinke groep liefhebbers die veel liefde hebben voor nieuwe plaatjes. Hopelijk kunnen we dat vasthouden dit jaar!
01. (01) (5w) Elbow - Magnificent (She Says) #3 (149) (11)
02. (02) (7w) A Tribe Called Quest - We the People... (133) (10)
03. (04) (7w) Cigarettes After Sex - K. (131) (8)
04. (05) (3w) Grandaddy - A Lost Machine (128) (9)
05. (16) (10w) The xx - On Hold #2 (98) (9)
06. (---) (1w) The Shins - Name For You (98) (7)
07. (12) (5w) Burial - Nightmarket (87) (7)
08. (03) (10w) liv - Wings of Love (85) (8)
09. (06) (2w) The Japanese House - Face Like Thunder (82) (8)
10. (07) (4w) Vitalic ft. David Shaw and The Beat - Waiting For The Stars (79) (7)
11. (08) (9w) LP - Lost on You (60) (5)
12. (---) (1w) The xx - Say Something Loving (58) (5)
13. (RE) (4w) Bonobo ft. Rhye - Break Apart (57) (4)
14. (---) (1w) Trentemøller - Complicated (56) (6)
15. (---) (1w) King Creosote - You Just Want (53) (3)
16. (18) (2w) Burial - Young death (51) (4)
16. (15) (6w) Weyes Blood - Used To Be (51) (4)
18. (---) (1w) Julien Baker - Funeral Pyre (51) (3)
19. (11) (3w) Run the Jewels - Legend Has It (51) (3)
20. (RE) (3w) Okkervil River - Judey on a Street (46) (3)
21. (RE) (6w) The Weeknd ft. Daft Punk - Starboy (46) (3)
22. (---) (1w) Electric Guest - Dear To Me (45) (3)
23. (09) (12w) Weyes Blood - Do You Need My Love (39) (4)
24. (RE) (4w) Rae Sremmurd ft. Gucci Mane - Black beatles (38) (3)
25. (RE) (3w) Moss - My Decision (37) (3)
26. (---) (1w) London Grammar - Rooting For You (36) (6)
27. (19) (6w) The Mary Onettes - Juna (36) (3)
28. (13) (2w) The Sounds - Thrill (36) (2)
29. (---) (1w) Bear's Den - Dew On The Vine (35) (2)
30. (---) (1w) SOHN - Conrad (35) (2)
exit:
Thomas Azier - Talk to Me
Lady Lamb - See You
Noir for Rachel - Night Motel
Dusky (ft. Gary Numan) - Swansea
En de kop is er af voor dit jaar met het eerste lijstje! 26 deelnemers waren er en gezamenlijk zorgden we ervoor dat we 2017 beginnen met de nummer 1 waar we 2016 afsloten: Editors gaan nu drie weken aan op, maar er is een drietal achtervolgers dat zomaar het stokje over zou kunnen nemen volgende week. Daarnaast breiden we de lijst weer uit van een top 20 naar een top 30, hopelijk kunnen we het daar op houden dit jaar! In ieder geval dank aan kaj_666 voor het telwerk in Excel.

Door de uitbreiding zijn er veel re-entries en nieuwe binnenkomers, waarvan de bovenste twee grote MuMe-favorieten zijn waar ik nog veel van verwacht:
Allereerst komen The Shins binnen met het aanstekelijke Name for You. Name for You is ook gelijk de openingstrack van het album Heartworms dat 10 maart uitkomt. Hij staat al op #1 bij Kaj en wie weet hoe ver ie hier gaat komen. In ieder geval een nummer om vrolijk van te worden.
The XX staat nog hoog genoteerd met hun vorige single Hold On, die 2 weken op 1 stond. The XX kwam bij mij al vroeg op de radar met hun eerste singles en ik weet nog wel hoe ik onder de indruk was. Dat gevoel heb ik ook weer bij deze single, eigenlijk nog meer dan bij Hold On dat mij op de een of andere manier niet zo pakte. Dit weet mij dan wel te raken: wat een fijne sfeer wordt er neergezet. Er zit trouwens een sample in van de mij volslagen onbekende 70's band Alessi Brothers.
Trentemøller uit Kopenhagen is een producer die gaandeweg de jaren van techno naar new wave/dance is opgeschoven. Dit is ook weer een nummer met flink wat duistere tonen en net als op eerdere single Redine zingt Savages' Jehnny Beth mee.
Zo af en toe ontdek je een nummer dat je compleet overdondert. Voor mij was dat deze week King Creosote's You Just Want. King Creosote is een Schot die de afgelopen jaren al zo'n 50 (!) albums heeft uitgebracht en de laatste jaren langzaam maar zeker meer wordt opgepikt. Muzikaal zit het in de folkhoek, maar wel rijk gearrangeerd met mooie orgelpartijen, strijkers, gitaren, etc. You Just Want voelt als een soort warm bad waarin je je heerlijk kunt overdompelen en verliezen. Dance Lover pikte hem een maandje geleden als eerste op en ik hoop dat er nog wat meer users gaan volgen.
Julien Baker is voor mij een onbekende naam, maar in o.a. Stardust_be en Arcade Monkeys heeft zij twee grote fans. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, want Julien heeft niet veel nodig om indruk te maken. Erg intieme muziek door het ingetogen akoestische gitaarspel en de goudeerlijke stem.
Ook Electric Guest is nieuw voor mij. Net als Julien Baker ingetogen, maar dan in een ander genre. Electric Guest maakt electropop en als al hun liedjes zo goed zijn als deze dan heb ik er toch wel heel wat aangemist. Een naam die bij me opkomt is Junior Boys, die ook rustige liedjes konden maken die op de een of andere manier toch dansbaar en melancholisch zijn.
London Grammar is een band wiens carriere aardig overlapt met die van de MuMe-afrekening. Hun debuutsingle Hey Now kwam eind 2012 binnen in onze lijst en deed niet heel veel, maar Wasting My Young Years en Strong scoorden erg goed. En nu zijn ze terug! De eerste helft van het nummer is volledig acappella. Behoorlijk gedurfd, maar als je een zangeres van het kaliber Hannah Reid hebt kom je daar gewoon mee weg. Wat een stem! Dan valt het strijkorkest en de piano haar bij, wat er op de video erg mooi uitziet. Het liedje zelf moet ik nog wat langer op me in laten werken, maar gelukkig hebben we daar alle tijd voor.
De muziek van Bear's Den bevindt zich op het snijvlak van bands als Snow Patrol, The National en The War on Drugs: gevoelig, maar toch ook wel met een groots geluid. Dit nummer is er eentje waarmee ze de grote popzalen wel aan kunnen in ieder geval. Mooi ook de jaren '80-synths.
We sluiten af met Sohn, wiens twee albums Rennen vrijdag uitkomt. Dit is de derde single ervan en degene die mij het meeste bevalt. Fijne electronische r&b met een vleugje gospel zelfs. Mooie stem ook. Ik denk wel dat ik dit zijn beste single vind sinds The Wheel waarmee hem ik een paar jaar terug leerde kennen.
Zo, ik ben blij dat de kop eraf is. Leuk om te horen wat een mooie muziek wij bij elkaar verzamelen met een flinke groep liefhebbers die veel liefde hebben voor nieuwe plaatjes. Hopelijk kunnen we dat vasthouden dit jaar!
0
geplaatst: 10 januari 2017, 00:52 uur
Een mooie en spannende eerste lijst van het jaar, ik zou er niet op durven wedden wie er volgende week op 1 staat!
Hopelijk opnieuw een mumeafrekening jaar met wekelijks minstens een 20tal stemmers
Hopelijk opnieuw een mumeafrekening jaar met wekelijks minstens een 20tal stemmers

1
geplaatst: 10 januari 2017, 01:03 uur
Editors drie weken op 1? Heb ik iets gemist? 
Dew on the Vine is trouwens ook een re-entry, heeft vorig jaar al vier weken in de lijst gestaan.
Hartstikke toffe presentatie verder, mijn complimenten!

Dew on the Vine is trouwens ook een re-entry, heeft vorig jaar al vier weken in de lijst gestaan.

Hartstikke toffe presentatie verder, mijn complimenten!
0
geplaatst: 10 januari 2017, 01:08 uur
Silent_shout schreef:
Een mooie en spannende eerste lijst van het jaar, ik zou er niet op durven wedden wie er volgende week op 1 staat!
Zou prachtig zijn als we zo'n streak kunnen neerzetten gedurende het jaar.
In ieder geval fijn dat een van de leukste topics op MuMe aan zijn 6e jaargang is begonnen en in goede handen is.
0
geplaatst: 10 januari 2017, 06:55 uur
Arrie schreef:
Ah, ik was er in mijn luiheid van uit gegaan dat wat er niet in wk 51 of 52 in had gestaan wel volledig nieuw zou zijn.. Pas ik dan wel even aan in mijn sheet

0
geplaatst: 10 januari 2017, 12:28 uur
Ik denk iedereen behalve herman 
Puike eerste presentatie verder, met veel achtergrondinfo en een persoonlijke toets!

Puike eerste presentatie verder, met veel achtergrondinfo en een persoonlijke toets!
0
geplaatst: 10 januari 2017, 15:12 uur
Ik zit hier nu mee te lezen en aangezien ik lijstjes zo fijn vind ligt dit topic wel in mijn straatje. Is het gewoon mogelijk om voor het volgende lijstje mee te stemmen? In elk geval een mooie start!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 januari 2017, 15:15 uur
SjoerdCrins schreef:
Ik zit hier nu mee te lezen en aangezien ik lijstjes zo fijn vind ligt dit topic wel in mijn straatje. Is het gewoon mogelijk om voor het volgende lijstje mee te stemmen? In elk geval een mooie start!
Ja hoor, er is geen drempel om in te stappen. Mijn eerste lijstje in het topic besloeg maar 5 nummers.

0
geplaatst: 10 januari 2017, 18:42 uur
kaj_666, Hyper Martino van Michele Mininni zou ook in de lijst moeten staan, want heeft twee eerste plaatsen = 40 punten. Het is echter misgegaan omdat Dance Lover er '( Original Mix )' achter heeft gezet.
0
geplaatst: 10 januari 2017, 19:40 uur
Arrie schreef:
kaj_666, Hyper Martino van Michele Mininni zou ook in de lijst moeten staan, want heeft twee eerste plaatsen = 40 punten. Het is echter misgegaan omdat Dance Lover er '( Original Mix )' achter heeft gezet.
Hmm ik zie dat ik er bij één van jullie twee per ongeluk die Red Axes-mix van heb gemaakt (die bij panjoe in de lijst staat), waardoor uiteindelijk beide versies er buiten vallen... Ik zal het aanpassen in de standen, laten we het op de kinderziektes van m'n Exceltool houden...

0
geplaatst: 10 januari 2017, 23:56 uur
herman schreef:
Zo af en toe ontdek je een nummer dat je compleet overdondert. Voor mij was dat deze week King Creosote's You Just Want. King Creosote is een Schot die de afgelopen jaren al zo'n 50 (!) albums heeft uitgebracht en de laatste jaren langzaam maar zeker meer wordt opgepikt. Muzikaal zit het in de folkhoek, maar wel rijk gearrangeerd met mooie orgelpartijen, strijkers, gitaren, etc. You Just Want voelt als een soort warm bad waarin je je heerlijk kunt overdompelen en verliezen. Dance Lover pikte hem een maandje geleden als eerste op en ik hoop dat er nog wat meer users
Zo af en toe ontdek je een nummer dat je compleet overdondert. Voor mij was dat deze week King Creosote's You Just Want. King Creosote is een Schot die de afgelopen jaren al zo'n 50 (!) albums heeft uitgebracht en de laatste jaren langzaam maar zeker meer wordt opgepikt. Muzikaal zit het in de folkhoek, maar wel rijk gearrangeerd met mooie orgelpartijen, strijkers, gitaren, etc. You Just Want voelt als een soort warm bad waarin je je heerlijk kunt overdompelen en verliezen. Dance Lover pikte hem een maandje geleden als eerste op en ik hoop dat er nog wat meer users
Helemaal mee eens. Prachtig nummer, wellicht komende week op 1 bij mij, al is de concurrentie moordend.
1
geplaatst: 11 januari 2017, 08:27 uur
Jawel, door naar een top 20... Bedankt voor de mooie tips!
AstroStart top 20 - week 2
01 (01) (02) Jens Lekman - What's That Perfume That You Wear?
02 (—) (01) Temples - Certainty
03 (—) (01) King Gizzard & The Lizard Wizard - Nuclear Fusion
04 (—) (01) Dvkes - We Finally Pushed Through
05 (—) (01) Elbow - Magnificent (She Says)
06 (—) (01) Aafke Romeijn - Russen
07 (08) (02) Jo Marches - Silver & Gold
08 (07) (02) Rae Sremmurd (ft. Gucci Mane) - Black Beatles
09 (—) (01) The Mysterons - Turkish Delight
10 (05) (02) A Tribe Called Quest - We the People...
11 (02) (02) The XX - On Hold
12 (04) (02) Electric Guest - Dear to me
13 (—) (01) Boxed In - Melt
14 (—) (01) Young Gun Silver Fox - Lolita
15 (—) (01) Harlea - Miss Me
16 (—) (01) EL VY - Are These My Jets?
17 (09) (02) Indian Askin - Drinkin Time
18 (—) (01) Flo Morrissey and Matthew E. White - Sunday Morning
19 (—) (01) Phantogram - You Don’t Get Me High Anymore
20 (06) (02) The Shins - Name For You
EXIT:
Bruno Mars - 24K Magic
Eefje De Visser - Naartoe (Falco Benz remix)
AstroStart top 20 - week 2
01 (01) (02) Jens Lekman - What's That Perfume That You Wear?
02 (—) (01) Temples - Certainty
03 (—) (01) King Gizzard & The Lizard Wizard - Nuclear Fusion
04 (—) (01) Dvkes - We Finally Pushed Through
05 (—) (01) Elbow - Magnificent (She Says)
06 (—) (01) Aafke Romeijn - Russen
07 (08) (02) Jo Marches - Silver & Gold
08 (07) (02) Rae Sremmurd (ft. Gucci Mane) - Black Beatles
09 (—) (01) The Mysterons - Turkish Delight
10 (05) (02) A Tribe Called Quest - We the People...
11 (02) (02) The XX - On Hold
12 (04) (02) Electric Guest - Dear to me
13 (—) (01) Boxed In - Melt
14 (—) (01) Young Gun Silver Fox - Lolita
15 (—) (01) Harlea - Miss Me
16 (—) (01) EL VY - Are These My Jets?
17 (09) (02) Indian Askin - Drinkin Time
18 (—) (01) Flo Morrissey and Matthew E. White - Sunday Morning
19 (—) (01) Phantogram - You Don’t Get Me High Anymore
20 (06) (02) The Shins - Name For You
EXIT:
Bruno Mars - 24K Magic
Eefje De Visser - Naartoe (Falco Benz remix)
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 januari 2017, 15:48 uur
Week 2
01. (01) [07w] Run the Jewels - Legend Has It #3
02. (03) [08w] A Tribe Called Quest - We the People... #3
03. (04) [08w] S O H N - Conrad
04. (06) [07w] Autarkic - Rotation! Rotation! [Red Axes Remix]
05. (07) [04w] Kedr Livanskiy - Otvechai Za Slova (Keep Your Word)
06. (09) [04w] Dusky - Ingrid Is a Hybrid
07. (02) [06w] Bonobo - Break Apart ft. Rhye
08. (**) [01w] Bwana - Annex, 90
09. (08) [07w] Vitalic - Waiting for the Stars ft. David Shaw and the Beat
10. (05) [08w] Yagya - Crepuscular Rays Over the Horizon
11. (**) [01w] Voilaaa - On Te l'Avait Dit [Dimitri from Paris Super Disco Blend]
12. (13) [04w] Burial - Nightmarket
13. (17) [03w] Jessy Lanza - I Talk BB [Morgan Geist Remix]
14. (19) [02w] Madlib & MF DOOM - Avalanche
15. (18) [03w] De La Soul - Memory of... (US) ft. Estelle & Pete Rock
16. (11) [09w] Michele Mininni - Hyper Martino [Red Axes Remix]
17. (10) [10w] Open Mike Eagle - How to Be Super Petty to Your Ex ft. Liv Marsico
18. (12) [08w] Sailor & I - Black Swan
19. (28) [02w] Les Yeux Orange - Pacifico
20. (24) [03w] Calibre - Iron Balls
21. (21) [03w] Mall Grab - I Just Wanna
22. (14) [07w] Dominik Eulberg - Falkenauge
23. (**) [01w] Secret Circle - Satellite ft. Despot
24. (22) [04w] Cross Record - Lemon
25. (15) [13w] DJ Boring - Winona #3
26. (23) [04w] DJ Koze - Driven
27. (16) [12w] Run the Jewels - Talk to Me
28. (32) [03w] Librarian - God Gave Us Scissors to Chop Samples
29. (**) [01w] Michele Mininni - Hyper Martino
30. (20) [09w] Run the Jewels - 2100 ft. BOOTS
31. (**) [01w] Blood Orange - Better Than Me
32. (25) [06w] Dusky - Swansea ft. Gary Numan
33. (36) [03w] Jessy Lanza - Going Somewhere [DVA HI:EMOTIONS Remix]
34. (38) [02w] The xx - Say Something Loving
35. (29) [09w] Recondite - Corvus
36. (26) [06w] Carla dal Forno - You Know What It's Like
37. (**) [01w] KiNK - Chorus
38. (27) [10w] Bonobo - Kerala
39. (30) [08w] Clap! Clap! - Ar-Raqis
40. (24) [13w] 808 State - In Yer Face [Bicep Remix]
Exit:
**. (31) [08w] The xx - On Hold
**. (33) [07w] The Avalanches - Because I'm Me
**. (35) [10w] NxWorries - Get Bigger / Do U Luv
**. (37) [11w] Rita DeVito - The Move
**. (39) [10w] Moderat - Eating Hooks [Siriusmo Remix | Solomun Edit]
**. (40) [12w] Quentin - Mirage #3
Enter:
Bwana - Annex, 90
Te gekke technotrack die Tsepo een paar weken geleden draaide op een feestje in Rotterdam - overigens in dezelfde set waarin ik de Red Axes remix van Hyper Martino voor het eerst hoorde. Is me sindsdien bijgebleven, maar ik ben hem helemaal vergeten in dit topic te nomineren. Daarom gelijk een hoge binnenkomer.
Voilaaa - On Te l'Avait Dit [Dimitri from Paris Super Disco Blend]
Ik heb eindelijk eens de tijd genomen om wat interessante tracks uit andere lijstjes te beluisteren, en deze uit hermans lijstje kwam meteen goed binnen. Toffe blend van disco en afrobeat.
Secret Circle - Satellite ft. Despot
Dit soort moderne hiphop, voornamelijk bestaande uit mega diepe bassen en ratelende snares, doet me meestal niet zo veel. Maar op deze manier uitgevoerd, met een gastverse van undergroundheld Despot, kan ik het erg goed hebben.
Michele Mininni - Hyper Martino
Na de Red Axes remix helemaal kapot te hebben gedraaid heb ik me na het lovende bericht van Arrie nu ook aan het origineel gewaagd. Behoorlijk anders, maar minstens even boeiend, deze psychedelische electronic.
Blood Orange - Better Than Me
De vorige tracks van Blood Orange heb ik wel geluisterd, en die prikkelden me ook wel, maar ik bleef ze niet opzetten. Wellicht mede dankzij het feit dat ik de muziek nu wat beter ken doet Better Than Me het beter bij mij. De nadruk op identity politics in de muziek, teksten en videoclips maakt het inhoudelijk in ieder geval relevant voor mijn interesses.
KiNK - Chorus
Weinig op aan te merken, een solide technotrack van KiNK, een beetje zoals Corvus en Driven. Verwacht verder dan ook niet dat deze veel potten gaat breken in de lijst.
01. (01) [07w] Run the Jewels - Legend Has It #3
02. (03) [08w] A Tribe Called Quest - We the People... #3
03. (04) [08w] S O H N - Conrad
04. (06) [07w] Autarkic - Rotation! Rotation! [Red Axes Remix]
05. (07) [04w] Kedr Livanskiy - Otvechai Za Slova (Keep Your Word)
06. (09) [04w] Dusky - Ingrid Is a Hybrid
07. (02) [06w] Bonobo - Break Apart ft. Rhye
08. (**) [01w] Bwana - Annex, 90
09. (08) [07w] Vitalic - Waiting for the Stars ft. David Shaw and the Beat
10. (05) [08w] Yagya - Crepuscular Rays Over the Horizon
11. (**) [01w] Voilaaa - On Te l'Avait Dit [Dimitri from Paris Super Disco Blend]
12. (13) [04w] Burial - Nightmarket
13. (17) [03w] Jessy Lanza - I Talk BB [Morgan Geist Remix]
14. (19) [02w] Madlib & MF DOOM - Avalanche
15. (18) [03w] De La Soul - Memory of... (US) ft. Estelle & Pete Rock
16. (11) [09w] Michele Mininni - Hyper Martino [Red Axes Remix]
17. (10) [10w] Open Mike Eagle - How to Be Super Petty to Your Ex ft. Liv Marsico
18. (12) [08w] Sailor & I - Black Swan
19. (28) [02w] Les Yeux Orange - Pacifico
20. (24) [03w] Calibre - Iron Balls
21. (21) [03w] Mall Grab - I Just Wanna
22. (14) [07w] Dominik Eulberg - Falkenauge
23. (**) [01w] Secret Circle - Satellite ft. Despot
24. (22) [04w] Cross Record - Lemon
25. (15) [13w] DJ Boring - Winona #3
26. (23) [04w] DJ Koze - Driven
27. (16) [12w] Run the Jewels - Talk to Me
28. (32) [03w] Librarian - God Gave Us Scissors to Chop Samples
29. (**) [01w] Michele Mininni - Hyper Martino
30. (20) [09w] Run the Jewels - 2100 ft. BOOTS
31. (**) [01w] Blood Orange - Better Than Me
32. (25) [06w] Dusky - Swansea ft. Gary Numan
33. (36) [03w] Jessy Lanza - Going Somewhere [DVA HI:EMOTIONS Remix]
34. (38) [02w] The xx - Say Something Loving
35. (29) [09w] Recondite - Corvus
36. (26) [06w] Carla dal Forno - You Know What It's Like
37. (**) [01w] KiNK - Chorus
38. (27) [10w] Bonobo - Kerala
39. (30) [08w] Clap! Clap! - Ar-Raqis
40. (24) [13w] 808 State - In Yer Face [Bicep Remix]
Exit:
**. (31) [08w] The xx - On Hold
**. (33) [07w] The Avalanches - Because I'm Me
**. (35) [10w] NxWorries - Get Bigger / Do U Luv
**. (37) [11w] Rita DeVito - The Move
**. (39) [10w] Moderat - Eating Hooks [Siriusmo Remix | Solomun Edit]
**. (40) [12w] Quentin - Mirage #3
Enter:
Bwana - Annex, 90
Te gekke technotrack die Tsepo een paar weken geleden draaide op een feestje in Rotterdam - overigens in dezelfde set waarin ik de Red Axes remix van Hyper Martino voor het eerst hoorde. Is me sindsdien bijgebleven, maar ik ben hem helemaal vergeten in dit topic te nomineren. Daarom gelijk een hoge binnenkomer.
Voilaaa - On Te l'Avait Dit [Dimitri from Paris Super Disco Blend]
Ik heb eindelijk eens de tijd genomen om wat interessante tracks uit andere lijstjes te beluisteren, en deze uit hermans lijstje kwam meteen goed binnen. Toffe blend van disco en afrobeat.
Secret Circle - Satellite ft. Despot
Dit soort moderne hiphop, voornamelijk bestaande uit mega diepe bassen en ratelende snares, doet me meestal niet zo veel. Maar op deze manier uitgevoerd, met een gastverse van undergroundheld Despot, kan ik het erg goed hebben.
Michele Mininni - Hyper Martino
Na de Red Axes remix helemaal kapot te hebben gedraaid heb ik me na het lovende bericht van Arrie nu ook aan het origineel gewaagd. Behoorlijk anders, maar minstens even boeiend, deze psychedelische electronic.
Blood Orange - Better Than Me
De vorige tracks van Blood Orange heb ik wel geluisterd, en die prikkelden me ook wel, maar ik bleef ze niet opzetten. Wellicht mede dankzij het feit dat ik de muziek nu wat beter ken doet Better Than Me het beter bij mij. De nadruk op identity politics in de muziek, teksten en videoclips maakt het inhoudelijk in ieder geval relevant voor mijn interesses.
KiNK - Chorus
Weinig op aan te merken, een solide technotrack van KiNK, een beetje zoals Corvus en Driven. Verwacht verder dan ook niet dat deze veel potten gaat breken in de lijst.
0
geplaatst: 11 januari 2017, 17:23 uur
Grecio's Top 20 week 2
Naast musician zullen de meeste mijn pure indie hitjes niet zoveel aan vinden ben ik bang, maarrrr wellicht is dit wel wat voor de rest ook ; Het laatste gedeelte (vanaf 3:14) zou zo in een James Bond film kunnen
. Veel leuke nieuwe bandjes ontdekt 
1 (1w) Frank Carter & The Rattlesnakes - Wild Flowers
2 (1w) Tor Miller - Surrender
3 (1w) We Came From Wolves - Places Unfamiliar
4 (1w) Tall Ships - Meditations On Loss
5 (1w) Decade - Daisy May
6 (1w) Creeper - Hiding With Boys
7 (1w) Why We Love - Patina
8 (1w) The Wrecks - Favorite Liar
9 (1w) Steady Holiday - Superstar
10 (1w) Jeramiah Ferrari - New Blood
---------------------------------------------------------------
11 (1w) King No-One - Halo
12 (1w) Mallory Knox - Lucky Me
13 (1w) PLTS - Call Me Out
14 (1w) Zimmerman - I Don't Want It That Bad
15 (1w) Surfer Blood - Matter of Time
16 (1w) Passenger - Everything
17 (1w) Owel - Too Young to Fall in Love
18 (1w) The Last Royals - Tragedy
19 (1w) Mozes and the Firstborn - Power Ranger
20 (1w) Ed Sheeran - Castle On The Hill
Naast musician zullen de meeste mijn pure indie hitjes niet zoveel aan vinden ben ik bang, maarrrr wellicht is dit wel wat voor de rest ook ; Het laatste gedeelte (vanaf 3:14) zou zo in een James Bond film kunnen
. Veel leuke nieuwe bandjes ontdekt 
1 (1w) Frank Carter & The Rattlesnakes - Wild Flowers
2 (1w) Tor Miller - Surrender
3 (1w) We Came From Wolves - Places Unfamiliar
4 (1w) Tall Ships - Meditations On Loss
5 (1w) Decade - Daisy May
6 (1w) Creeper - Hiding With Boys
7 (1w) Why We Love - Patina
8 (1w) The Wrecks - Favorite Liar
9 (1w) Steady Holiday - Superstar
10 (1w) Jeramiah Ferrari - New Blood
---------------------------------------------------------------
11 (1w) King No-One - Halo
12 (1w) Mallory Knox - Lucky Me
13 (1w) PLTS - Call Me Out
14 (1w) Zimmerman - I Don't Want It That Bad
15 (1w) Surfer Blood - Matter of Time
16 (1w) Passenger - Everything
17 (1w) Owel - Too Young to Fall in Love
18 (1w) The Last Royals - Tragedy
19 (1w) Mozes and the Firstborn - Power Ranger
20 (1w) Ed Sheeran - Castle On The Hill
0
geplaatst: 11 januari 2017, 21:28 uur

Ik hoor wel weer een paar tips!
Als anderen het ook mooi vinden is het meegenomen, maar het maken van een lijst doe je uiteraard in eerste plaats allemaal voor jezelf!

0
geplaatst: 11 januari 2017, 22:23 uur
Top 40 11-01-2017 week 2
01 (01) Deep Purple - Time for bedlam
02 (02) Pretty Vicious - Blister
03 (04) Poets of the Fall - Drama for life
04 (03) Rolling Stones - Hate to see you go
05 (07) Arcane Roots - Curtains
06 (09) Frank Carter - Wild Flowers
07 (06) Elbow - Magnificent
08 (12) Rolling Stones - Ride 'em on down
09 (05) April - Open mind
10 (14) DMA's - Play it out
11 (26) Asylums - Alternative Occupations
12 (11) Broken Hands - Four
https://i.ytimg.com/vi/3XiGt2OmFbY/maxresdefault.jpg
13 (----) Falling in Reverse - Coming home
14 (08) Highly Suspect - Wolf
15 (16) Sting - One fine day
16 (10) Circa Waves - Wake up
17 (29) Bring me the Horizon - Oh no
18 (25) New Model Army - Weak and strong
19 (30) Smile and Burn - Good enough
20 (21) In Heaven - Treats
21 (----) We came from wolves - Place unfamiliair
22 (18) M83 - Roadblaster
23 (13) The Amazons - Little something
24 (22) Rifles - Groundhog day
25 (----) You me at six - Swear
26 (28) Jake Bugg - The love we're hoping for
27 (20) The Brahms - Backseat
28 (23) Cortes - Facing my fear
29 (31) Holy Holy - Elevator
30 (----) Cloud nothings - Internal world
31 (32) Smallpools - Run with the bulls
32 (----) Tor Miller - Surrender
33 (27) Deaf Havanas - St. Pauls
34 (----) King Gizzard & The Lizard wizard - Nuclear fusion
35 (36) Amber Run - No Answers
36 (15) Lower than Atlantis - Had enough
37 (37) The Vernons - She's not mine
38 (17) Pink Floyd - Nothing pt 14
39 (----) Cage the Elephant - Cold cold cold
40 (38) Suzanne Vega - We of me
Verdwenen:
Moss - My decision
Jean Michel Jarre - Oxygen 17
Avenged Sevenfold - The Stage
Metallica - Atlas Rise
Sting - Petrol Head
Red Hot Chili Peppers - Sick love
Little Children - Every little night
Ik wist wel dat Grecio van meerwaarde is in dit topic!
Twee mooie tips, met Tor Miller en vooral We came from Wolves!
Misschien kan ik dan Falling in Reverse van harte aanbevelen en overdragen!
01 (01) Deep Purple - Time for bedlam
02 (02) Pretty Vicious - Blister
03 (04) Poets of the Fall - Drama for life
04 (03) Rolling Stones - Hate to see you go
05 (07) Arcane Roots - Curtains
06 (09) Frank Carter - Wild Flowers
07 (06) Elbow - Magnificent
08 (12) Rolling Stones - Ride 'em on down
09 (05) April - Open mind
10 (14) DMA's - Play it out
11 (26) Asylums - Alternative Occupations
12 (11) Broken Hands - Four
https://i.ytimg.com/vi/3XiGt2OmFbY/maxresdefault.jpg
13 (----) Falling in Reverse - Coming home
14 (08) Highly Suspect - Wolf
15 (16) Sting - One fine day
16 (10) Circa Waves - Wake up
17 (29) Bring me the Horizon - Oh no
18 (25) New Model Army - Weak and strong
19 (30) Smile and Burn - Good enough
20 (21) In Heaven - Treats
21 (----) We came from wolves - Place unfamiliair
22 (18) M83 - Roadblaster
23 (13) The Amazons - Little something
24 (22) Rifles - Groundhog day
25 (----) You me at six - Swear
26 (28) Jake Bugg - The love we're hoping for
27 (20) The Brahms - Backseat
28 (23) Cortes - Facing my fear
29 (31) Holy Holy - Elevator
30 (----) Cloud nothings - Internal world
31 (32) Smallpools - Run with the bulls
32 (----) Tor Miller - Surrender
33 (27) Deaf Havanas - St. Pauls
34 (----) King Gizzard & The Lizard wizard - Nuclear fusion
35 (36) Amber Run - No Answers
36 (15) Lower than Atlantis - Had enough
37 (37) The Vernons - She's not mine
38 (17) Pink Floyd - Nothing pt 14
39 (----) Cage the Elephant - Cold cold cold
40 (38) Suzanne Vega - We of me
Verdwenen:
Moss - My decision
Jean Michel Jarre - Oxygen 17
Avenged Sevenfold - The Stage
Metallica - Atlas Rise
Sting - Petrol Head
Red Hot Chili Peppers - Sick love
Little Children - Every little night
Ik wist wel dat Grecio van meerwaarde is in dit topic!

Twee mooie tips, met Tor Miller en vooral We came from Wolves!
Misschien kan ik dan Falling in Reverse van harte aanbevelen en overdragen!
* denotes required fields.