menu

Muziek / Koop en Ruil / Gezamelijke cd inkoop (nu Jandek)

zoeken in:
Beste musicmetergabbers,

Ik liep zo met een idee rond: We kopen hier met zijn alle super veel cd's per week. Een nieuwe tool wordt misschien wel 50 keer gekocht. Misschien wel vaker. Ik heb opzich goede contacten om cd's goedkoper in te kopen als dat op grote schaal is. Nu is Musicmeter er natuurlijk niet voor bedoeld. Het is dan ook niet als handel bedoeld direct. Ik heb ook helemaal niet op een rijtje nog wat de inkoop de verzendkosten etc. kosten en in hoeverre het haalbaar is. Ik vroeg me wel af of hier interesse voor is, en wat jullie mening hierover is?

Voor mij niet zo interessant aangezien ik zelden tot nooit albums koop die voor een dergelijke actie in aanmerking komen, maar wellicht voor een hoop andere mensen wel het overwegen waard. En dan met name de mensen die normaal gesproken hun aankopen in dure winkels (lees: Plato) of nog duurdere Nederlandse internetwinkels (lees: BOL) doen. Mensen die hun creditcard gebruiken om in de VS e.d. hun albums te kopen zullen denk ik niet goedkoper uit zijn met een gezamelijke inkoopactie. Maar misschien dat jij het tegendeel kunt bewijzen?

sq
Ik heb wel interesse in de mogelijkheid, maar ik twijfel of het wat kan worden.

Het zal wel mogelijk zijn om 20% korting te bedingen (een goede klant krijgt vaak al makkelijk 10). Maar dan. Dan heb je 20% voor een specifiek repertoire, in een specifieke zaak, en als je pech hebt moet je je CD's dan ook nog op een specifiek moment aanschaffen. Dat levert dan inderdaad niet noodzakelijkerwijs de beste deal op per CD. Sommige winkels, die hier niet op in gaan, zijn goedkoper dan de winkel waar je de deal mee sluit en mijn tactiek 'gewoon een paar maanden wachten' scheelt ook vaak vele euro's per CD.

De hoogste hobbel is wellicht nog de administratieve kant van de zaak. Ik schat dat onze moderatoren niet meteen 'en masse' zullen opspringen om dit subiet te regelen. Ik zou ervoor terugschrikken in elk geval.

Aan de andere kant zou ik het wel grappig vinden als je het voor elkaar kreeg. Alleen daarom zou ik al meedoen; korting op je CDs omdat je meeouwehoert in een forum. Teken ik voor!

Goed dat er meer vragen opdoen zo. Aan de smaak van Bubbachups valt moeilijk te voorzien natuurlijk.
Ik weet ook niet of het een goed idee is om het volledig te doen. Dus met alle bands en cd's. Maar een aantal keer per jaar komt er wel zo'n cd uit. Bijvoorbeeld Tool, RHCP. Dan is het misschien wel de moeite? maar wat ik al zei: het is een idee en meedenken is leuk maar weet zelf niet of het haalbaar is.

Het is jammer dat dit topic niet echt de aandacht krijgt die het nodig heeft om het idee uit te laten groeien naar iets haalbaars.. Het lijkt mij in ieder geval een goed idee, en met sommige albums zal ik dan ook graag mee willen doen.

Wat betreft het administratieve gedeelte: ik denk dat dat inderdaad best lastig kan worden, maar het is zeker niet onmogelijk. Laat iedereen zich gewoon via een PM aanmelden, mét adresgegevens. Of zorg ervoor dat de cd's op verschillende plaatsen in het land af te halen zijn oid. Langsrijden kan voor veel mensen geen probleem zijn, lijkt me. De meer populaire bands als Tool en RHCP kunnen wel op voldoende respons rekenen lijkt me.. Of heeft iedereen die nieuwe cd's al

iig: Kom op mensen! Jullie willen toch ook graag wat extra korting.. Toch?

Sietse
bubbachups schreef:
Voor mij niet zo interessant aangezien ik zelden tot nooit albums koop die voor een dergelijke actie in aanmerking komen, maar wellicht voor een hoop andere mensen wel het overwegen waard. En dan met name de mensen die normaal gesproken hun aankopen in dure winkels (lees: Plato) of nog duurdere Nederlandse internetwinkels (lees: BOL) doen. Mensen die hun creditcard gebruiken om in de VS e.d. hun albums te kopen zullen denk ik niet goedkoper uit zijn met een gezamelijke inkoopactie. Maar misschien dat jij het tegendeel kunt bewijzen?

mooi verwoord...en sluit ik mij bij aan.

Op cdwow ligt de nieuwe van Tool voor Euro 12,99
De nieuwe van Ed Harcourt voor Euro 9,99
Thom Yorke - The Eraser voor 12,99

Dit alles incl. verzendkosten en eenvoudig overmaken met IDEAL.

Ik denk niet dat het veel goedkoper kan, jullie wel?

bloempje24 schreef:

Ik denk niet dat het veel goedkoper kan, jullie wel?

Jawel, heel makkelijk zelfs. Ga via deze link naar cdwow en ze zijn allemaal 2 euro goedkoper.
http://www1.cd-wow.net/index.php?affid=15574&pp_nr=1

sq
Tool kost bij Amazon momenteel $8,88. Dat is 7 euro.

Plus verzendkosten.....

Allmusic
Ja, plus $6,98 verzendkosten ($4,49 per shipment + $2,49 per item). Shipping rates.

Nee bij Amazon.com zijn de verzendkosten $ 5,49.

Allmusic
Nee, dat is het tarief voor de marktplaats-items.

Ah ok. Ik koop ook bijna nooit de cd's van Amazon zelf. Die 2e hands (en soms ook nieuwe) cd's die via andere handelaren te koop zijn zijn meestal stukken goedkoper.

Allmusic
...jammer dat je bij meerdere items per verkoper geen korting krijgt op de verzendkosten, telkens $5,49 per item betalen tikt wel aan natuurlijk.

fastpulseboy
wie gaat er nou voor die paar euro voordeel het risico lopen dat ie met weet ik hoeveel cd's blijft zitten.
voor de koper leuk, voor degene die het moet organiseren een veel te onzeker grapje denk ik.

sq
verder nog over kopen bij Amazon en de verzendkosten:

Voor hele goedkope tweedehands loont dat nog steeds wel. Ik koop dan een CD voor een dollar of 4, 5. Dat wordt dan samen dus 10 of 11 dollar en dat is dan nog steeds goedkoop. Ik heb deze mogelijkheid nog maar pas ontdekt, maar ik ben er zeer tevreden over. Meestal heb je ze met een week in huis.

Bij nieuwe CD's moet je er niet één maar twee bestellen. Dan zijn de ´kosten per shipment´ de helft per cd. In het voorbeeld van Tool kom je dan op ongeveer 10 euro 50 uit. Is niet héél goedkoop, maar duur is anders. Overigens werkt deze aankoopmethode nog het best bij CD´s die hier fullprice zijn en dáár niet (speciale titels in de Amerikaanse genres: Country, & Western, Hiphop, Latin, Soul, Reggae).

Ik heb er ook wel eens meer besteld, maar dat moet je niet doen want dan gaat het in een pakje en dan gaat het langs de douane. Dan betaal je ook nog inklaringskosten (paar euro) en BTW (te veel). Bovendien moet je er dan weken op wachten.

Topic krijgt al meer aandacht gelukkig. Ik zal het volgende eens uitzoeken de komende weken:
Wat gaat het kosten om bijvoorbeeld 50 cd's van Tool in 1 keer te kopen. plus verzendkosten en wat is daar dan het voordeel van. Kijk als we allemaal 1 euro besparen op een cd dan ga ik zeker die moeite niet ondernemen. Als het echt massa inkoop zal worden en de prijs is goed dan is het het overwegen verder waard. Op bepaalde vraagstukken zijn wel antwoorden te vinden. Ik ga natuurlijk niet met 20 keer tool in mijn kast blijven zitten. Hoe goed ze ook zijn. Maar daar zijn altijd wel oplossingen voor te bedenken. Ga gerust verder met kritische vragen stellen. ik zal het eens navragen. Dat kost me ook geen moeite... En het als altijd leuk om hier over te filosoferen.

Even een rond vraag: wat zou je uit willen geven incl. verzendkosten aan 'laten we als voorbeeld nemen' tool. wanneer wordt het voor jou interessant?

sq
Ik kocht al weer even geleden Coldplay voor 10 euro. Ik zou daar nooit de volle prijs voor betalen. Echt zo'n CD die ik 'ook wel' wil hebben. Ik doe dat wel vaker met 'erkende toppers', waar ik niet meteen plat voor ga.

10 euro lijkt me een prima prijs voor Tool (ik heb m nog niet!). Voor iets wat ik sowieso zou kopen lijkt me 12-13 euro een acceptabel bedrag. Ik kocht bijvoorbeeld Gnarls Barkley voor ongeveer 12,50 via de Amazon route.

VdB
er gaat niets boven CD-WOW: superprijzen, geen verzendingskosten en met hun WK-actie al enorm veel kortingsbonnen versierd. De laatste tijd dus enorm veel CD's gekocht, gelukkig aan 6 tot 9 euro het stuk dus.

Opzich een goed idee al denk ik dat het niet haalbaar is

ik zag eerder staan dat het waarschijnlijk 20% kan worden

op een cd van 20 euro is dat dus 4 euro, daar komen dan ook nog verzendkosten bij

uiteindelijk zal het dus niet veel schelen en je hebt ook niet de garantie dat mensen ze ook echt kopen, of je zou lang van tevoren moeten laten betalen maar dat is ook niet fijn

@ Woody, ik denk dat als ik vanaf 5 euro kan besparen op een cd het voor mij intressant wordt

VdB schreef:
er gaat niets boven CD-WOW: superprijzen, geen verzendingskosten en met hun WK-actie al enorm veel kortingsbonnen versierd. De laatste tijd dus enorm veel CD's gekocht, gelukkig aan 6 tot 9 euro het stuk dus.

Het blijft alleen jammer dat ze zo'n enorm karig aanbod hebben.

Verder ben ik wat prijzen betreft wel eens met sq. Zo'n 13 euro voor de must haves en tot een euro of 10 voor de "die wil ik nog eens hebben" plaatjes.

Omayyad
sq schreef:
Ik heb er ook wel eens meer besteld, maar dat moet je niet doen want dan gaat het in een pakje en dan gaat het langs de douane. Dan betaal je ook nog inklaringskosten (paar euro) en BTW (te veel). Bovendien moet je er dan weken op wachten.

Dat is het grote nadeel van het 'winkelen' bij Amazon. Die lui weten het allemaal zo fraai te verpakken dat de douane de pakketjes van veraf ziet aankomen...

Probeer eens de volgende keer iets via www.cdpacific.com te bestellen. Ik bestel er al jaren (vaak rond 100-120 dollar per zending) en nog nooit problemen met de douane gehad (*even afkloppen*). Dat komt omdat zij niet zulke opzichtige dozen gebruiken als Amazon en omdat ze niet de juiste waarde op de poststempel melden...

In Muziek > Koop en Ruil > Samen import cd's kopen en besparen:

Ik ontdek zo nu en dan nogal wat muziek die alleen vanuit de VS te krijgen is. Je betaalt dan veel aan verzendkosten, wat goedkoper wordt als je meerdere cd's tegelijk koopt, maar ook krijg je bijv. 10, 20 of zelfs 40% korting als je van een bepaalde cd er 2 of meer tegelijk koopt.
Ik zoek dus mensen die samen cd's willen kopen.

CD die ik momenteel wil kopen is:
Submarine Fleet - A Very Strange Sight in the Distance (2007)
Prijs: $11,99
Korting bij aankoop van 2 of meer stuks: 40% ! = prijs $7,19
Verzendkosten:
1 stuks $7,-
2 stuks $7,-
3 stuks $8,50
4 stuks $9,50
5 stuks $10,50

Met zijn vijven ben je dus voor deze cd $9,29 kwijt incl verzendkosten vanuit de VS. Dat is ongeveer €6,55.
(Koop je de cd alleen kost het je $18,99 = €13,39)
Het enige wat er nog bij komt is verzendkosten binnen Nederland van €1,32. Dus voor nog geen 8 euro heb je je import cd in huis. Scheelt dus een dikke 5 euro per cd!

Iemand die mee wil doen met deze cd kopen? Op cdbaby.com kun je van elk nummer 2 minuten luisteren.
Op hun Myspace kun je vier nummers luisteren, waarvan 3 van dit album.

UIteraard kan iedereen hier voorstellen doen voor het gezamenlijk kopen van een bepaalde cd.

Geen reacties nog hierop, dus heb gewoon 2 stuks van het album besteld. Heb er dus eentje over. Als er een liefhebber is hoor ik het wel. Voor 10 euro incl verzendkosten stuur ik hem naar je op zodra ik hem binnen heb.

Een aantal nummers hebben trouwens ook veel weg van And Also The Trees.

Hier kun je 7 nummers helemaal beluisteren.

*steekt zijn hand op*

Sorry Paap, mijn tweede exemplaar gaat inmiddels al naar orbit.

Maar het is zo'n goed album dat je hem makkelijk ook samen met één of meerdere anderen kan bestellen toch? Bij aankoop van 2 of meer stuks van dit album krijg je 40% korting dus. Vandaar dat ik er 2 kocht, wist toch wel dat hij goed genoeg was om hem aan iemand kwijt te kunnen. Koop je er toch ook gewoon 2 bij cdbaby?

Heh, ja ik vreesde al dat ik te laat zou zijn
Maargoed, ik zal zelf wel eventjes kijken hoe en wat

Wel geinig, je krijgt dus in feite de 2e voor 20% van de prijs.

Paalhaas schreef:
Wel geinig, je krijgt dus in feite de 2e voor 20% van de prijs.

Inderdaad, en dit lijkt me dus een mooi topic om zulke dingen in af te spreken wanneer je deze aanbiedingen tegenkomt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.