MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / CD te duur? Zeur er hier over.....

zoeken in:
Bij Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu Live (2008):

Kort vraagje aan Father McKenzie: Als je zo'n zware NY fan bent, hoe komt het dan dat je CD nog niet gehoord heb. Als er een CD aan zit te komen van een van mijn favorieten (waaronder NY) dan heb ik hem meestal via internet, in ieder geval deels, beluisterd en op de dag van uitkomen heb ik dan de CD in huis.

DonDijk
Ik ben FatherMcKenzie niet, maar wil wel graag hierop reageren; ook ik ben een Neil Young-liefhebber (wat is fan?) en heb zo'n beetje alles wat ik van hem wil, wel in huis. Maar: het geld groeit mij helaas niet op mn rug. En ik vind het bovendien ook niet van een groot essentieel belang om iets op de dag van de release binnen te hebben. Ik koop zelden cd's boven 10 euro. Ik weet dat ik daardoor vaak ''achter'' zal lopen in de discografieen maar ja. Tis al zo'n dure wereld.

En dat geldt dus ook voor deze cd, ik zie aan de reacties dat het voor een normale-niet afgeprijsde prijs een risicivolle aankoop zal zijn dus ik wacht. Maar wees gerust; ooit zal ik hem ook hebben.

Stijn_Slayer
Ik zag ook dat deze cd 16 of 17 euro kost bij Kroese, en dat is toch een hoop geld voor een cd (ga maar na 1 Neil Young cd is 6 tot 8 euro). Dan vraag ik mijzelf af, is deze cd dat geld waard of koop ik bijvoorbeeld liever Rust Never Sleeps en nog 1 of 2 andere.

Ad Brouwers schreef:
Kort vraagje aan Father McKenzie: Als je zo'n zware NY fan bent, hoe komt het dan dat je CD nog niet gehoord heb. Als er een CD aan zit te komen van een van mijn favorieten (waaronder NY) dan heb ik hem meestal via internet, in ieder geval deels, beluisterd en op de dag van uitkomen heb ik dan de CD in huis.

Hoe bedoel je: iedere fan over 1 kam scheren... goed bezig uhuh...

DonDijk schreef:
Maar: het geld groeit mij helaas niet op mn rug. En ik vind het bovendien ook niet van een groot essentieel belang om iets op de dag van de release binnen te hebben. Ik koop zelden cd's boven 10 euro. Ik weet dat ik daardoor vaak ''achter'' zal lopen in de discografieen maar ja. Tis al zo'n dure wereld.

En dat geldt dus ook voor deze cd, ik wacht. Maar wees gerust; ooit zal ik hem ook hebben.
DonDijk, met jou kan ik praten. Ik sta bij de meeste cd releases ook niet direct op de stoep van een willekeurige cd zaak. Waarom niet? Ik heb een iets meer dan modaal salaris waarvan ik mijn vrouw en dochters mag onderhouden en waarvan de maandelijkse hypotheeklast moet worden betaald. "Déjà Vu Live (2008)" ligt je over een half jaar voor de helft van de huidige verkoopprijs aan te grijnzen in een willekeurige cd zaak. Niet dat ik 'm dan wel zal kopen, maar dat doet nu even niet terzake.

DonDijk
DIt werd vanmiddag trouwens nog even flink bevestigd; ik ging eventjes naar de Free, zag ik daar de Orphans-box van Tom Waits (waar ik ooit in een gekke, gulle bui zo'n 40 euro voor had neergeteld) in de actie liggen van 3 voor 25. Daar krijg je toch een slappe van op zo'n moment? Althans ik wel, had bijna gewoon weer zo'n box gekocht omdat ik het zo zonde vind. Maar goed, was ff off-topic.

Sheplays
- dit was het startbericht van het topic -

Is een CD in jouw ogen te duur? Weet je een winkel of plek waar een dergelijke CD goedkoper is te krijgen? Wil je gewoon zeiken over de prijs van CD's in het algemeen? Wil je laten weten wat je allemaal uit een rommelbak hebt gevist?

Doe het hier en niet bij de albums.

Opmerken dat een CD te duur is kan je toch nauwelijks zeuren noemen in mijn ogen...

Mijn cd's zijn helemaal niet duur. Ik snap dus niet wat er te zeuren valt.

Sheplays
indana schreef:
Opmerken dat een CD te duur is kan je toch nauwelijks zeuren noemen in mijn ogen...

Daarom dit topic; ga er híer dan naar hartelust over klagen .

hmm, lastig. Naar mijn eigen beurs kijkende zijn cd's te duur maar als ik kijk naar de artiesten die de muziek hebben gemaakt zijn de cd's eigenlijk veel en veel te goedkoop.
Daarom vind ik het soms niet erg om cd's te kopen die vrij duur zijn omdat ik daarmee tevens de artiest 'sponsor'.

Maar als ik een lamp had, en daar drie keer op wreef en er kwam een geest uit, dan zou mijn tweede wens
(de eerste wens heb ik opgemaakt aan ik wens dat ik zoveel wensen mag doen als ik wil) zijn dat ik alle cd's kon kopen die ik wou hebben zonder blut te raken

Veel Rommelmarkten afgaan , daar vindt je zat orginele cd`s voor 0,50 tot 1 euro .

Saturn in Antwerpen: Grootste stock cd's ooit gezien. Nieuwe albums onder de 15€ en albums ouder dan 2 jaar rond de 7.99€ euro. Veel goedkoper heb ik niet vaak gezien.

Dat is offtopic Lennonlover, hier word je geacht te zeuren

Sheplays
Het venijn zit 'm in de staart en daarom precies goed!

lebowski schreef:
Dat is offtopic Lennonlover, hier word je geacht te zeuren

Ik stap er binnen om één cd te kopen en stap er platzak terug buiten met 20 cd's. Waarom toch zo goedkoop!!!

beter zo?

azra schreef:
hmm, lastig. Naar mijn eigen beurs kijkende zijn cd's te duur maar als ik kijk naar de artiesten die de muziek hebben gemaakt zijn de cd's eigenlijk veel en veel te goedkoop.
Daarom vind ik het soms niet erg om cd's te kopen die vrij duur zijn omdat ik daarmee tevens de artiest 'sponsor'.

Alleen jammer dat je naast de artiest nog een heel hoop ongewenste figuren nog een heleboel meer sponsort.

En verder gewoon goed zoeken, dan hoeven cd's helemaal niet zoveel te kosten.

Geweldig, zo is het weer een oer-Nederlands topic

Nu met de lage dollar zijn cd's alles behalve duur. Via internet is er zeer goedkoop aan te komen, ook de nieuwe releases!!

Vroeger daarentegen waren cd's wel verrekte duur (zo'n 10 jaar geleden betaalde je gewoon fl 42,95,-).. Hierdoor zijn er echt superveel mensen nooit meer een cd-zaak binnen gestapt omdat cd's toch veel te duur zijn. Als ik nu vertel dat de meeste cd's die ik koop beneden de 8 euro liggen kijken ze me aan alsof ik nooit de wisselkoers van de euro begrepen heb!!

lambf
In Italië zijn ze nog een stuk duurder dan in Nedeland, sommige verzamelaars met maar een enkele cd zitten tegen de €25 aan

Kef
Bij een zaak als Kroeze betaal je voor een nieuw album gemiddeld 17 euro, prima prijs. Voor een limited edition die erg mooi is wil ik ook best iets meer betalen. Wat ik wel schandalig vindt is dat je bij Free record shop bijv. voor oude cd van Metallica de volle mep moet betalen. Maar gelukkig zijn er op cd/lp beurzen zijn vaak koopjes te vinden. En cd's die niet meer worden gemaakt. Dat is toch wel leuk om orgineel te hebben.

Heb net vrijwel het gehele werk van Kate Bush gekocht voor 5 Euro per CD, nota bene in de bakken van Van Leest. Ik word er ook niet goed van als CD's die ik heb gekocht na 6 maanden in de bakken liggen bij 3 voor 25 euro en soms 3 voor 15 euro. Alleen als ik bij enkele artiesten echt niet kan wachten koop ik de CD snel en dan meestal via een voordelige pre-order bij Amazon. Verder wacht ik gewoon een paar maanden en haal ze van de Plato tafels, de Van Leest bakken enz..

Ik vind nog steeds dat de div Metallica cd's te duur worden aangeboden overal, kost minimaal overal 13.99 euro. De meeste albums zijn minimaal 20 jaar oud. Ik heb alleen Live Shit org, was ook erg prijzig, maar dan heb je ook iets bijzonders vind ik. Als de studio albums een tientje per stuk gaan kosten dan ga ik me er wel aan wagen denk ik.

En wat gedacht van de Pink Floydalbums. Het lijkt wel of je die nergens vindt voor minder dan 15€. Vast wel, maar ik heb het nog niet gezien.

Ten opzichte van vinyl valt de kostprijs van een cd nog wel mee vind ik zelf.Zelf peins ik er overigens niet meer over om ook nog maar een euro aan cd's uit te geven na mijn (hernieuwde) kennismaking met vinyl.Mits het desbetreffende album op vinyl beschikbaar is natuurlijk, dat dan weer wel.

the viking schreef:
Ten opzichte van vinyl valt de kostprijs van een cd nog wel mee vind ik zelf.Zelf peins ik er overigens niet meer over om ook nog maar een euro aan cd's uit te geven na mijn (hernieuwde) kennismaking met vinyl.Mits het desbetreffende album op vinyl beschikbaar is natuurlijk, dat dan weer wel.

Vanwaar zo drastisch? Ikzelf ben ook een beetje de lp's aan het (her)ontdekken, en zowel cd als vinyl heeft zijn charmes. Maar waarom zou je plots geen cent meer uitgeven aan cd's?

Natuurlijk heeft de cd minder onderhoud nodig en bevatten de remasters soms bonustracks die dikwijls niet op een vinylplaat staan Arno. Tijdens een vinyl luistersessie in een hifi audio winkel niet lang geleden echter,werd ik eigenlijk vanaf de eerste seconde gegrepen door de muziek.En deze indrukken werden alsmaar sterker. De muziek werd realistischer,levendiger,warmer met veel meer details. Je werd als het ware meegetrokken in de muziek,stukken aangenamer voor mijn (sensor)oortjes dan het gekunstelde geluid van de cd.Het verschil in geluidskwaliteit was voor mij dusdanig groot dat de cd eigenlijk electronica non grata voor mij is geworden.

the viking schreef:
Natuurlijk heeft de cd minder onderhoud nodig en bevatten de remasters soms bonustracks die dikwijls niet op een vinylplaat staan Arno. Tijdens een vinyl luistersessie in een hifi audio winkel niet lang geleden echter,werd ik eigenlijk vanaf de eerste seconde gegrepen door de muziek.En deze indrukken werden alsmaar sterker. De muziek werd realistischer,levendiger,warmer met veel meer details. Je werd als het ware meegetrokken in de muziek,stukken aangenamer voor mijn (sensoor)oortjes dan het gekunstelde geluid van de cd.Het verschil in geluidskwaliteit was voor mij dusdanig groot dat de cd eigenlijk electronica-grata voor mij is geworden.

De nostalgie geldt bij mij vooral voor de LP hoezen. Het gezeur over geluidskwaliteit kan mij niet overtuigen. Ik ben het er mee eens dat CD's vroeger nogal kil klonken maar met de hedendaagse technieken geldt dat niet meer wat mij betreft. Niettemin blijft het leuk om in LP bakken te snuffelen naar leuke dingen.

Als muziek je hobby is, en je smaak steeds breder wordt (in de goede zin van het woord) dan moet je creativer worden in het zoeken, anders gaat er naar mijn idee teveel geld in zitten. Er zijn genoeg sites en winkels waar je makkelijk voor onder de 10 euro een cd kan kopen. (cosmox, ebay, marktplaats, plato ga zo maar door). Mensen gewoon zoeken en geduld hebben, dat loont. Btw, als het een cd betreft van je favorite groep, tsja dan maakt een keertje "veel" geld toch ook niet uit.........

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.