menu

Mijn Updates +
Muziek / Koop en Ruil / Handel via internet

zoeken in:
Ik heb eind september betaald voor de David Gilmour-box en een Foo Fighters-EP bij dezelfde verkoper en heb ze nog steeds niet ontvangen. Na een maand beweerde hij dat er door een familie-gebeurtenis iets tussenkwam nadat ik om hoe en wat vroeg en zou hij het verzenden. Maar het kwam maar niet, heb nog bij de postkantoren gevraagt maar ze hadden niets en ik heb 'm daar ook over gemailed deze week, dus heb ik 'm daarna om de tracking-nummer gevraagd (USPS). Ik heb vervolgens gezocht en dit kwam in beeld:

Label/Receipt Number: LC01 4171 376U S
Status: Acceptance

Your item was accepted at 4:36 PM on November 6, 2008 in TARPON SPRINGS, FL 34689.

Dus op 6 november heeft ie het verzonden naar dat adres (of wijk?). Hij reageerde vandaag nogal onbeschoft op mijn mails en beweert nu dat het allang in Nederland moet zijn maar de site van USPS geeft nog steeds hetzelfde aan. Ik heb dus ingelogd op Ebay en een kwestie ingediend omdat ik daar niet te laat mee moet zijn en toch het betaalde bedrag veilig wil stellen. Z'n feedbackprofiel geeft trouwens 100% aan, maar toch vind ik dit fishy. Hij laat in ieder geval weinig medewerking blijken.

Sietse
vervelend is dat.
Ik heb dat nog nooit gehad bij eBay, maar zoveel koop ik er ook niet.
Maar het is natuurlijk wel vrij gevoelig voor dit soort zaken.

Relax
Je bent opgelicht...

Als je pakketje te laat aankomt krijg je meestal een excuus van de bezorger via een briefje, maar dat is zotezien nog niet gebeurt.

Ben wel benieuwd hoe dit afloopt nu je eBay hebt ingelicht. Jammer dat de communicatie zo stroef verloopt...

Ik heb de laatste tijd ook wel het eea via eBay gekocht en gelukkig zonder problemen, alhoewel ik 1 keer een promo kreeg opgestuurd ipv een reguliere cd, terwijl daar in het verkooppraatje nergens over gerept stond. Nu was ik daar maar een paar euro aan kwijt (voor een CD die in de winkel minimaal 9 euro kost), maar echt netjes vond ik het niet.

Laat maar weten hoe het verder gaat!

Zonder 'zie je nou wel' toontje: hierom koop ik dus nooit iets via eBay, Marktplaats of weet ik veel. Noem me een wantrouwig ouderwets type, maar ik zie de mensen liever met wie ik handel. Ben nu dus wel benieuwd hoe dit afloopt, ik hoop voor je dat je de bestelling nog ontvangt, of op de één of andere manier je geld terugkrijgt!

Sietse
ik vind dat niet helemaal een correcte gedachten gang, want bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan.
Natuurlijk is wel eens iets niet aagekomen, maar dan kreeg ik altijd of een vervangend exemplaar of m'n geld terug.

Geld krijg je sowieso wel terug, volgens mij is daar nota bene pas geleden nog de Europese wetgeving nog op aangepast, waardoor 'kopers' nu beter beschermd worden.

En dan nog, al zou je eens een misser lopen. Per saldo is het nog altijd een stuk goedkoper dan offline winkelen... Deze week krijg ik nog wat gesealde CD's binnen die ik voor 3 euro heb gekocht, terwijl ze in de winkel nog 15/20 euro kosten als je ze ueberhaupt al tegenkomt...

Dat is sowieso het probleem: veel cd's die ik wil kopen kun je niet (meer) in de reguliere zaken kopen dus ik voel me soms wel genoodzaakt om via e-bay of marktplaats te handelen. Maar echt vaak doe ik het niet omdat ik ook nogal wantrouwig ben hierin.

Mordor
Ik heb tot nu toe positieve ervaringen met ebay. Koop ook vaak via labels. Alleen van de OOP albums hoop je dan maar dat ze eerlijk verzonden worden. Dan knijp toch altijd wel even m'n handen dicht (gaat dan om wat meer dan een gemiddelde prijs). Maar ik ben genoodzaakt het te doen. De kaalslag binnen de platenzaken in Nederland is ongenadig hard bezig op het moment.

Ik heb tot nu toe niks op Ebay gekocht, maar wel veel op marktplaats.
Wanneer het maar even kan qua afstand ga ik het altijd op halen. Ook wanneer ik het eigenlijk te ver vind vraag ik of ik het op mag komen halen. Wanneer een verkoper dan moeilijk begint te doen gaat het niet meer door van mijn kant.

Ik kan geen enkele goede reden bedenken waarom je iets niet op mag komen halen. Zelfs wanneer iemand liever niet bij hem of haar thuis afspreekt, kan het immers altijd ergens op een makkelijke te vinden plek (voor een winkel, stadhuis etc..). Ik zal dus ook niet gauw iets uit het buitenland gaan kopen op zo'n site, of het moet vlak bij de grens in Belgie zijn.

Tot nu twee keer bijna mis gegaan. Marktplaats ingeschakeld en dreigen aangifte bij de politie te gaan doen bleek voldoende te zijn, hoewel ik betwijfel of dat echt zou helpen.

Ik heb al ruim 40 * iets gekocht op E-bay en alles ging tot nu perfect (95% via Paypal); eenmaal iets niet ontvangen - en dat ging om een bedrag van 4 euro; beetje heen en weer gemaild (ziekte en zo, lullig verhaal), maar nooit verder werk van gemaakt omdat ik het album inmiddels al in NL had gekocht. Dus eenmaal op een totaal van zo'n 45.

Ook bij Amazon 2ehands gekocht en daar vergelijkbare ervaringen. Ervaringen met Martktplaats zijn veel slechter - ook als verkoper; mensen komen afspraken niet na, houden zich niet aan hun bod, of laten het item gewoon nog staan, ondanks dat je al rond bent.

Ik heb zo'n 45 cd's gekocht via Ebay. Veelal OOP's. 1 x iets mis gegaan en uiteindelijk aankoopbedrag (85 uk pound voor een stapel Prince bootlegs dus was wel ff schrikken) terug gekregen. Duurde een maand of 3. Te hebberig en een te vaag profiel dus eigen schuld. V.w.b. Marktplaats: zie Mjuman.

Ik koop nu zo'n drie maanden via Marktplaats en Ebay en moet zeggen dat ik op Marktplaats nog geen slechte ervaringen heb gehad.
Op Ebay éénmaal iets niet ontvangen, in onderling overleg een gedeelte van het aankoopbedrag terug ontvangen. Let goed op de feedback van de verkopers en betaal alles met Paypal.

Ebay vertrouw ik gewoon niet helemaal.. Marktplaatsgebruik ik wel wat meer de laatste tijd, nog nooit fout gegaan. Al moet je natuurlijk ook het geluk hebben dat je nette mensen treft. Als je bijv. een akkoord hebt en er wordt toch nog hoger geboden en die mensen gaan daar niet op in weet je dat het wel goed zit. Vaak na zo'n 3 dagen hebben de mensen het geld ontvangen en meteen de dag erna werd het dan verzonden.

Twee keer liep het niet helemaal soepel.. Iemand reageerde niet meer, en iemand kwam het niet ophalen.. Maar ik ben nog nooit geld kwijtgeraakt.

Is er inmiddels al meer duidelijkheid kaztor?

Ik heb zeer goede ervaringen met Amazon Marketplace, zowel via de .com als de .co.uk site.

Ben wel benieuwd naar jullie biedingsstrategieën op Ebay.

ROE: voor een pint in Utrecht hebben we 't er over !
BTW, my records
EBay: 48 buys, 1 mindere ervaring. Alles is goed geregeld.
Amazon: nog veel meer ervaringen, absoluut geen klachten - geschillen worden heel goed opgelost. Paypal/card: must have.

Marktplaats is voor nono's.

Mjuman schreef:

Marktplaats is voor nono's.

en u bent de "hero of the day"?

In ieder geval doe ik erg veel op marktplaats (zowel kopen als verkopen) en heb nog nooit problemen gehad. Soms kan het wel een paar dagen te lang duren maar als dat het ergste is... Wel vervelend is als iemand een bod bij je doet en jij contact dan diegene, je opeens geen reactie meer krijgt. Ik vraag me dan af waarom in hemelsnaam doet iemand dan een bod

Running On Empty schreef:

Ben wel benieuwd naar jullie biedingsstrategieën op Ebay.

Op Ebay wacht ik zelf bij voorkeur gewoon tot de biedingstijd bijna is verstreken en ga er dan op het laatst in één keer overheen bieden.

(quote)

Op Ebay wacht ik zelf bij voorkeur gewoon tot de biedingstijd bijna is verstreken en ga er dan op het laatst in één keer overheen bieden.

Idem. Door te vroeg bieden maak je cd's onnodig duurder.

Cygnus schreef:
(quote)

Idem. Door te vroeg bieden maak je cd's onnodig duurder.

Ja zoiets dacht ik zelf ook. Van afstand bespioneren en dan op het laatst ineens genadeloos toeslaan.

(quote)

Ja zoiets dacht ik zelf ook. Van afstand bespioneren en dan op het laatst ineens genadeloos toeslaan.

Kan heel hard oplopen in die laatste 90 seconden - en inderdaad als je vroeg een max. bod neerzet, geef je anderen de mogelijkheid om te 'sniffen' en net een paar euro/pond er boven te gaan zetten. Ik bedoel als je 40 euro voor een plaat neer wilt tellen, maken die 3 of 4 euro extra niets meer uit.

@Vigil: ik had het over nono's bij Marktplaats omdat ik daar te vaak slechte ervaringen heb gehad; bij Marktplaats staat er geen sanctie op wangedrag en slechte service; bij Ebay leidt een slechte rating tot hogere tarieven voor de verkoper en uiteindelijk tot verwijdering van de site. Dat zit er bij marktplaats echt niet. Kopen/verkopen op marktplaats betekent gewoon dat je dat hogere risico wilt accepteren. That's all!

wijsneus
Mjuman schreef:
[
@Vigil: ik had het over nono's bij Marktplaats omdat ik daar te vaak slechte ervaringen heb gehad; bij Marktplaats staat er geen sanctie op wangedrag en slechte serviceThat's all!

Mijn ervaringen op Marktplaats zijn wel positief, een enkele keer werden de spullen zelfs opgestuurd terwijl mijn betaling nog niet binnen was ! Dan praat ik wel over bedragen tot € 30, grote bedragen waag ik me uiteraard niet aan.

Mjuman schreef:

Kan heel hard oplopen in die laatste 90 seconden - en inderdaad als je vroeg een max. bod neerzet, geef je anderen de mogelijkheid om te 'sniffen' en net een paar euro/pond er boven te gaan zetten. Ik bedoel als je 40 euro voor een plaat neer wilt tellen, maken die 3 of 4 euro extra niets meer uit.

Gisteren een Out Of Print CD van UK binnengesleept bij Ebay. Stond heel lang op 5 dollar en begon gistermiddag op te lopen naar 15 dollar. In de laatste 2 minuten heb ik mijn maximum bod snel achter elkaar (om sniffen te frustreren) 3 keer opgehoogd naar 20, 25 en 30 dollar en heb de CD kunnen kopen voor 21,80 Dolllar. Goeie deal.

(quote)

Gisteren een Out Of Print CD van UK binnengesleept bij Ebay. Stond heel lang op 5 dollar en begon gistermiddag op te lopen naar 15 dollar. In de laatste 2 minuten heb ik mijn maximum bod snel achter elkaar (om sniffen te frustreren) 3 keer opgehoogd naar 20, 25 en 30 dollar en heb de CD kunnen kopen voor 21,80 Dolllar. Goeie deal.

Gefeliciteerd Altijd mooi als je zulke deals voor elkaar krijgt.

Doet me er aan denken... Ik had vorig jaar een zeldzame CD gekocht via Discogs. Was maar 8€, het type CD's dat je hier nooit in de platenzaken tegenkomt, en was bovendien van een verkoper die in dezelfde regio woonde, dus ik in m'n nopjes. Soit, ik stuur een bericht naar de verkoper voor z'n bankgegevens, ik krijg die vrij snel, ik schrijf het geld over, en dan... niets meer. Eerste vriendelijke mailtje, geen antwoord. Tweede iets minder vriendelijke mailtje, nog steeds geen antwoord. En zo nog een mail of 2, 3 voort... Negatieve feedback gegeven, ik verwachtte dat hij mij er dan ook wel zou gaan geven, maar niets.

En toen, 6 (zes!) maanden later, krijg ik plots een mailtje dat er op neer kwam dat het hem vreselijk hard speet, maar dat hij er rotsvast van overtuigd was dat hij mij mijn CD had opgestuurd, terwijl hij die plots toevallig had teruggevonden bij een grote kuisbeurt. Hij drukte mij op het hart dat hij hem direct verzonden had. En jawel, 3 dagen later viel hij op de deurmat, in perfecte staat nog wel.

Tja, wat moet ja dan denken? Alleszins, ik ben uiteindelijk tevreden, want het is zo'n CD die je gemakkelijk 25€ of meer betaald, en bovendien is hij, zoals gezegd, in perfecte staat. Maar soms moet je dus véél geduld hebben

R_A_M_O_N_E_S
Ik heb vrijdag NoFX - The Decline gekocht via Marktplaats voor 4,76 inc. verzending. Geen geld natuurlijk, alleen nu afwachten tot ik de cd krijg want heb nog geen mail terug gehad.

In Muziek > Koop en Ruil > Zijn jullie wel eens opgelicht met het kopen van cd's?:

ik vroeg me af of jullie wel eens zijn opgelicht toen jullie cd's kochten?
dat je bijvoorbeeld kapotte cd's kreeg opgestuurd, of kopien, of helemaal geen.
of dat je niet kreeg wat je dacht gekocht te hebben.

ik had eind vorig jaar 9 cds van 1 iemand op marktplaats gekocht, waarvan er 2 het niet doen (en ik heb niet eens alle cds beluisterd, dus misschien wel meer dan 2), en deze verkoper had het helemaal niet aangegeven.
na een mailtje naar hem gestuurd te hebben dat 2 cds niet werken kreeg ik geen reaktie terug, lekker is dat...

ik ben benieuwd of jullie ook zulke ervaringen hebben.

Ik heb vorig jaar een moeilijk te verkrijgen cd van Elva Now gekocht voor een normale prijs dus ik was helemaal blij.
Bleek de hoes bij aankomst anders te zijn en ik miste 2 nummers. Ik vertrouwde dit dus niet en ging netjes vragen hoe het zat. De reactie was meteen 'als je niet tevreden bent stort ik het geld terug en mag je deze cd houden'. Voordat ik de kans kreeg had diegene het al teruggestort. Zeer netjes dus (alhoewel ze natuulijk ook kunnen kijken wie er in trapt) en gelukkig begin volgende maand een re-release van de cd plus 2 extra nummers en ander artwork

Heb gisteren een Out Of Print CD gekocht op E-Bay voor 16 dollar. Niet onredelijk omdat de prijs bij Amazon Marketplace rond de 40 pond ligt. Prima dus. De verkoper had netjes vermeld dat het niet de remastered versie is.

Heb gisteren een Out Of Print CD gekocht op E-Bay voor 16 dollar. Niet onredelijk omdat de prijs bij Amazon Marketplace rond de 40 pond ligt. Prima dus. De verkoper had netjes vermeld dat het niet de remastered versie is.

Je maakt ons wel nieuwsgierig naar de titel! Niet alle remasters zijn geslaagd (bijv. Chameleons). E-bay: prima voor business (mede vanwege garanties), marktplaats, persoonlijk: liever niet (aantal slechte ervaringen), tenzij je face-2-face kunt uitwisselen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:28 uur

geplaatst: vandaag om 14:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.