Muziek / Koop en Ruil / Handel via internet
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:43 uur
De verkoper komt uit Denemarken, regels zijn overal hetzelfde op Ebay neem ik aan.
Als ik wat van een Amerikaan koop dan gelden er voor mij geen andere regels dan er voor die Amerikaan gelden, maakt niet uit of je op Ebay.nl of Ebay.com zit.
Zo niet zou ik dat wel heel vreemd vinden.
Als ik wat van een Amerikaan koop dan gelden er voor mij geen andere regels dan er voor die Amerikaan gelden, maakt niet uit of je op Ebay.nl of Ebay.com zit.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:55 uur
trebremmit schreef:
De verkoper komt uit Denemarken, regels zijn overal hetzelfde op Ebay neem ik aan.
Zo vreemd is dat niet - de lokale wetsregels van de site (US, UK of NL) gelden. Probeer maar eens om als NL verkoper op op Ebay.com te handelen o.b.v. NL recht - dat gaat je niet lukken. Ander voorbeeld is dat op bepaalde subsites van eBay wel nazi-voorwerpen worden verkocht, terwijl dat op andere strikt verboden is.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 23:14 uur
Ja tuurlijk daar heb je helemaal gelijk in, nooit zo over nagedacht.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 07:35 uur
Bij David Bowie - ★:
Ik zit het web wat af te struinen op zoek naar ouder werk op vinyl van Bowie, de nieuwe plaat is overal al uitverkocht, dat wordt dus gewoon wachten op een herpersing. Maar ook de rest van zijn werk.... niet normaal alle prijzen van platen op Amazon ebay en discogs, maar ook mensen op marktplaats die 40 euro voor Ziggy Stardust vragen! Ik begrijp het hoor Bowie is hot, maar zulke belachelijke prijzen... Is dat normaal als iemand net dood is? Hoe kan een verkoper zichzelf dan nog serieus nemen.
Ik zit het web wat af te struinen op zoek naar ouder werk op vinyl van Bowie, de nieuwe plaat is overal al uitverkocht, dat wordt dus gewoon wachten op een herpersing. Maar ook de rest van zijn werk.... niet normaal alle prijzen van platen op Amazon ebay en discogs, maar ook mensen op marktplaats die 40 euro voor Ziggy Stardust vragen! Ik begrijp het hoor Bowie is hot, maar zulke belachelijke prijzen... Is dat normaal als iemand net dood is? Hoe kan een verkoper zichzelf dan nog serieus nemen.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:03 uur
vinylbeleving schreef:
Er wordt op discogs dan ook veel kritiek geleverd op de verkopers van het vinyl van Blackstar. Ik zag gisteren wel dat de prijs van de gewone versie gehalveerd was, dankzij één verkoper uit Spanje met meerdere exemplaren. Ik kreeg gisteren de limited (5000 ex.) clear vinyl binnen: een grijs/witte *. Deze wordt vanaf 400,00 euro verkocht... Ik hou 'm lekker zelf en doe hier vooral niet aan mee.
De CD is inmiddels wel weer betaalbaar op discogs.
Vanwege de tentoonstelling had ik recent op discogs / ebay juist de LP's gekocht van Bowie die ik nog wilde hebben (5x) en 2 live bootlegs. Net op tijd dus.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:17 uur
west schreef:
Er wordt op discogs dan ook veel kritiek geleverd op de verkopers van het vinyl van Blackstar. Ik zag gisteren wel dat de prijs van de gewone versie gehalveerd was, dankzij één verkoper uit Spanje met meerdere exemplaren. Ik kreeg gisteren de limited (5000 ex.) clear vinyl binnen: een grijs/witte *. Deze wordt vanaf 400,00 euro verkocht... Ik hou 'm lekker zelf en doe hier vooral niet aan mee.
Vanwege de tentoonstelling had ik recent op discogs / ebay juist de LP's gekocht van Bowie die ik nog wilde hebben (5x) en 2 live bootlegs. Net op tijd dus.
(quote)
Het loopt inderdaad uit de hand. Maar ook als een verkoper de plaat voor 1 dollar te koop aanbied via bieding uiteraard, dan gaan de biedingen al snel fors naar boven. Dan stel ik me de vraag wie de prijzen bepaald. Als een koper bereid is zoveel ervoor te willen betalen, dan zullen andere verkopers snel volgen om de prijzen aan te passen. In dit geval zijn het de kopers die de momentele waarde van de plaat bepalen en niet de verkopers! Heel simpel. Gisteren is er nog een exemplaar op transparant vinyl voor meer dan 800 euro verkocht, uiteraard met de 3 lithoposters. Ongelooflijk!
Ik heb ook de transparante versie van Blackstar. Maar geen denken aan om die te verkopen.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:18 uur
voor 500 euro doe ik mijn clear vinyl wel weg hoor. Dan koop ik de reguliere wel 

0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:20 uur
Leeds schreef:
Het loopt inderdaad uit de hand. Maar ook als een verkoper de plaat voor 1 dollar te koop aanbied via bieding uiteraard, dan gaan de biedingen al snel fors naar boven. Dan stel ik me de vraag wie de prijzen bepaald. Als een koper bereid is zoveel ervoor te willen betalen, dan zullen andere verkopers snel volgen om de prijzen aan te passen.
(quote)
Het loopt inderdaad uit de hand. Maar ook als een verkoper de plaat voor 1 dollar te koop aanbied via bieding uiteraard, dan gaan de biedingen al snel fors naar boven. Dan stel ik me de vraag wie de prijzen bepaald. Als een koper bereid is zoveel ervoor te willen betalen, dan zullen andere verkopers snel volgen om de prijzen aan te passen.
Ik zag al om 8.00 uur het eerste bericht dat Bowie was overleden en had 3 Bowie albums te koop op discogs. Ik had die prijzen toen snel kunnen verhogen, maar ik wilde geen aasgier zijn. Ze zijn maandagochtend verkocht. Die mensen ook weer blij toch, hoewel: het waren sad Bowie fans bleek.
Zelf heb ik toen wel snel voor de gewone prijs toch nog 1 LP gekocht waar ik over aarzelde voor de normale prijs.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:22 uur
Dan wil ik wel een percentage, want die tip had je van mij....
Ik zou het trouwens niet doen, krijg je later spijt van.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:28 uur
Dan bedoel je de zwarte LP. Deze zijn anders ook wel prijzig.
Er is eigenlijk maar een die de schuldige kan zijn. De fabrikant! Ze maken alles kapot met hun limited editions. Zo simpel is dat. Als een persoon een plaat koopt van 500 euro, laat het dan 1 zijn met leeftijd, geschiedenis, het obscure of uiterst zeldzame.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:28 uur
west schreef:
(quote)
Ja, lol, misschien zijn ze 5000 euro waard tegen dan.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:29 uur
Leeds schreef:
Er is eigenlijk maar een die de schuldige kan zijn. De fabrikant! Ze maken alles kapot met hun limited editions. Zo simpel is dat. Als een persoon een plaat koopt van 500 euro, laat het dan 1 zijn met leeftijd, geschiedenis, het obscure of uiterst zeldzame.
(quote)
Die zwarte kan ik voor 20 euro kopen.. dus dat valt wel mee.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:30 uur
Nee, ik bedoel: je hebt hopelijk nog heel wat jaren te leven, kan je er nog lang zelf van genieten.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:33 uur
Ik verkocht overigens ook heel veel items van Bowie binnen 1 uur na het nieuws. Ongekend. Nu heb ik alles wat ik te koop had staan verkocht! 

0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:34 uur
west schreef:
Nee, ik bedoel: je hebt hopelijk nog heel wat jaren te leven, kan je er nog lang zelf van genieten.
(quote)
Jij snapt het! Dat is de bedoeling ervan hé. En genieten zullen we. Wat een plaat!!!
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:36 uur
De gewone vinylversie is niet meer te krijgen hoor voor 20 euro. Helaas pindakaas ik wacht wel een paar weken...
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:38 uur
Ik krijg platen tegen gereduceerd tarief, vandaar de 20 euro...
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:41 uur
Zijn we hier op het Damrak of zo - stelletje geldzwatsers. Onbetaalbare muziek en dan als kippen zonder kop blijven kakelen. Bowie kreeg ook korting, op zijn levensduur! 

0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:45 uur
Mjuman schreef:
Zijn we hier op het Damrak of zo - stelletje geldzwatsers. Onbetaalbare muziek en dan als kippen zonder kop blijven kakelen. Bowie kreeg ook korting, op zijn levensduur!
Het ging hier juist over de aasgieren die met soms ongekende bedragen willen profiteren van de dood van David Bowie.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:47 uur
Daar valt over te twisten. Statistisch gezien wel, maar ik denk dat de man veel meer uit het leven heeft gehaald dan velen van ons ooit zullen doen..
0
geplaatst: 13 januari 2016, 10:58 uur
west schreef:
Het ging hier juist over de aasgieren die met soms ongekende bedragen willen profiteren van de dood van David Bowie.
(quote)
Er zijn goede redenen om tegen P3 - platte poenpraat - en één daarvan is respect, en andere zou EQ a.k.a Daniel Goleman; Emotionele Intelligentie | Mens en Samenleving: Psychologie - mens-en-samenleving.infonu.nl kunnen zijn.
De dood van Bowie heeft me veel meer aangegrepen dan ik besef(te). Hij zit in mijn ziel sinds 69/70 - ik kan zijn muziek nog niet weer draaien.
Rare interpretatieverhalen, het prijzen van Paay - door verwijzing naar een blog van ene Noor Spanjer (en dat terwijl die seksmythe in de serieuze UK/US pers al lang ontmanteld is - dat is al niet leuk, maar die plattepoenpraat - dat 'hurts' veel meer dan dat geneuzel over die ouwe doos, wierTHT-datum al lang verstreken was (blijkbaar kan de redacie van DWDD niet goed lezen).
Meer respect zou fijn zijn - en anders is er nog altijd de PM voor de poenpraters onderling.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 11:01 uur
Juist Mjuman: die aasgieren hebben geen respect voor het overlijden van David Bowie. Daar ging dit dus over. En geloof me, je bent niet de enige die geraakt is door zijn dood. En nou hou ik erover op.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 11:05 uur
Mjuman schreef:
Er zijn goede redenen om tegen P3 - platte poenpraat - en één daarvan is respect, en andere zou IQ a.k.a Daniel Goleman; Emotionele Intelligentie | Mens en Samenleving: Psychologie - mens-en-samenleving.infonu.nl kunnen zijn.
De dood van Bowie heeft me veel meer aangegrepen dan ik besef(te). Hij zit in mijn ziel sinds 69/70 - ik kan zijn muziek nog niet weer draaien.
Rare interpretatieverhalen, het prijzen van Paay - door verwijzing naar een blog van ene Noor ... (en dat terwijl die seksmythe in de serieuze UK/US pers al lang ontmanteld is - dat is al niet leuk, maar die plattepoenpraat - dat 'hurts' veel meer dan dat geneuzel over die ouwe doos, wierTHT-datum al lang verstreken was (blijkbaar kan de redacie van DWDD niet goed lezen).
Meer respect zou fijn zijn - en anders is er nog altijd de PM voor de poenpraters onderling.
(quote)
Er zijn goede redenen om tegen P3 - platte poenpraat - en één daarvan is respect, en andere zou IQ a.k.a Daniel Goleman; Emotionele Intelligentie | Mens en Samenleving: Psychologie - mens-en-samenleving.infonu.nl kunnen zijn.
Rare interpretatieverhalen, het prijzen van Paay - door verwijzing naar een blog van ene Noor ... (en dat terwijl die seksmythe in de serieuze UK/US pers al lang ontmanteld is - dat is al niet leuk, maar die plattepoenpraat - dat 'hurts' veel meer dan dat geneuzel over die ouwe doos, wierTHT-datum al lang verstreken was (blijkbaar kan de redacie van DWDD niet goed lezen).
Allemaal best goed. Maar de ene zijn dood is de andere zijn brood. Helaas...
0
geplaatst: 13 januari 2016, 11:05 uur
Mjuman schreef:
Vervelend dat het jou zo aangrijpt Mjuman. Ik heb er ook last van, maar juist wel de behoefte te luisteren naar de man. Iedereen verwerkt dat anders.
Het bespreken van dit album en de achterlijke prijzen is iets wat gewoon wel op dit forum kan en en mag lijkt me. Ik vind het interessant.
Wellicht moet je dit topic even vermijden, want niemand hier is respectloos over de held Bowie bezig. Jij leest het wellicht zo omdat het te gevoelig voor je is.. Maar moet iedereen zich aanpassen aan jou? (dit is niet lullig bedoeld)
0
geplaatst: 13 januari 2016, 11:12 uur
Al zijn we hier op een site voor muziekliefhebbers is deze observatie very true! Maar: voor het klagen over misstanden in de muziek, zoals in het onderhavige geval, is een specifiek topic: Muziek >> Algemeen >> Algemene muziekgerelateerde ergernissen
Nou kap ik ermee - ik ga Philip Glass - Low draaien; kijken of dat wil en proberen een beetje te werken.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 11:13 uur
Terwijl mensen nog volop aan het rouwen zijn over de dood van Bowie, wordt er hier al gerouwd over de hoge prijzen die nu gevraagd worden voor het album. Vind ik ook niet op zijn plaats.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 14:11 uur
Kronos schreef:
Terwijl mensen nog volop aan het rouwen zijn over de dood van Bowie, wordt er hier al gerouwd over de hoge prijzen die nu gevraagd worden voor het album. Vind ik ook niet op zijn plaats.
Zoals ik al hierboven schreef: die aasgieren hebben geen respect voor het overlijden van David Bowie. Daar ging het dus over. Dat is iets heel anders dan rouwen om de hoge prijzen.
0
geplaatst: 13 januari 2016, 14:18 uur
west schreef:
Daar ging het dus over.
Daar ging het dus over.
Als het jou alleen daarover ging hoef je je niet aangesproken te voelen hè.
* denotes required fields.