Muziek / Koop en Ruil / Te koop: vinyl
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2013, 09:40 uur
Deze week op platenjacht geweest... Bizar dat de kwaliteit zo kan verschillen...
Gisteren was ik in een winkel waar ik 7 lp's heb gekocht voor 2,50 p.s. waarvan ik er 5 na 2 seconden draaien weer in de metrobak heb kunnen donderen en de overige 2 zitten echt aan de onderkant van wat ik als weer beginnende (her)verzamelaar van vinyl accepteer, en eergisteren heb ik 5 lp's uit de 1-eurobak gehaald die echt prachtig zijn qua kwaliteit! (men zou hier zeggen: 'near mint' tot 'mint'). Ook op het Waterlooplein in Amsterdam heb ik platen gekocht voor 2,- p.s. die echt geweldig zijn qua kwaliteit... Raar. En ik realiseer me weer dat ik tikkende of overslaande platen niet meer accepteer. Daarvoor heb ik te lang CD's gedraaid.
Tevens heb ik gisteren een aantal (wat) duurdere lp's aangeschaft, en die zijn wel echt heel mooi qua kwaliteit hoor! Update: dus niet echt... Ook daar heb ik al wat weg kunnen donderen. Irritant. Daar koop ik dus nooit meer. Als ik 10 euro betaal voor een tweedehands lp, verwacht, nee: EIS ik dat hij niet overslaat.
En tenslotte: voor alle mensen die voor (tweedehands) LP's meer dan 20 euro durven te vragen: leve de torrents!
Gisteren was ik in een winkel waar ik 7 lp's heb gekocht voor 2,50 p.s. waarvan ik er 5 na 2 seconden draaien weer in de metrobak heb kunnen donderen en de overige 2 zitten echt aan de onderkant van wat ik als weer beginnende (her)verzamelaar van vinyl accepteer, en eergisteren heb ik 5 lp's uit de 1-eurobak gehaald die echt prachtig zijn qua kwaliteit! (men zou hier zeggen: 'near mint' tot 'mint'). Ook op het Waterlooplein in Amsterdam heb ik platen gekocht voor 2,- p.s. die echt geweldig zijn qua kwaliteit... Raar. En ik realiseer me weer dat ik tikkende of overslaande platen niet meer accepteer. Daarvoor heb ik te lang CD's gedraaid.
Tevens heb ik gisteren een aantal (wat) duurdere lp's aangeschaft, en die zijn wel echt heel mooi qua kwaliteit hoor! Update: dus niet echt... Ook daar heb ik al wat weg kunnen donderen. Irritant. Daar koop ik dus nooit meer. Als ik 10 euro betaal voor een tweedehands lp, verwacht, nee: EIS ik dat hij niet overslaat.
En tenslotte: voor alle mensen die voor (tweedehands) LP's meer dan 20 euro durven te vragen: leve de torrents!
0
Schnee
geplaatst: 18 mei 2013, 22:15 uur
Ja, maar wat haal je in hemelsnaam uit een 1 euro bak... alle 13 goed?
0
geplaatst: 18 mei 2013, 22:48 uur
Nee hoor, LP's van Gruppo Sportivo, Jim Croce, Linda Ronstadt, de Meteors (Nederlandse new wave band. Ik zocht dit album al een tijdje)... ...en Joan Armatrading...
Geen waanzinnige zaken, maar wel ok. En de Brood die ik gisteren kocht voor 2,50 (Sphritz) klonk ook gewoon goed...
Geen waanzinnige zaken, maar wel ok. En de Brood die ik gisteren kocht voor 2,50 (Sphritz) klonk ook gewoon goed...
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 8 juni 2013, 21:08 uur
Heb hier twee lp's liggen die voor mij overbodig zijn, heel misschien heeft hier iemand interesse?
het gaat om:
Michael Nyman - Drowning by Numbers (VE23, 209 317 -630)
Een soundtrack die jaren geleden per abuis is meegezonden met een bestelling. Plaat en hoes zien er goed uit, allebei VG+.
en:
Small Faces - Ogdens' Nut Gone Flake (Z12 52008)
Een Canadese versie, stereo, ooit aangeschaft omdat ik op zoek was naar die ronde hoes. Nu komen de labelnummers overeen met die ronde, maar het bleek bij aankomst een gewone hoes te zijn (met zwarte achtergrond). Het rare is dat hij wel een (paars) Immediate label heeft, dus ik vermoed dat hij daadwerkelijk uit '68 is. Goed, inmiddels heb ik de ronde dubbel (
) dus deze kan weg. Hoes is uitstekend, op wat plakband na onderaan. De plaat speelt ook goed.
Mocht er interesse zijn, stuur aub maar een pm. Die Michael Nyman hoef ik niks voor te hebben behalve de verzendkosten, die SF.. tja, doe een bod? Het liefst zou ik ze ruilen voor een andere leuke cd of lp.
edit: Drowning by Numbers gereserveerd
het gaat om:
Michael Nyman - Drowning by Numbers (VE23, 209 317 -630)
Een soundtrack die jaren geleden per abuis is meegezonden met een bestelling. Plaat en hoes zien er goed uit, allebei VG+.
en:
Small Faces - Ogdens' Nut Gone Flake (Z12 52008)
Een Canadese versie, stereo, ooit aangeschaft omdat ik op zoek was naar die ronde hoes. Nu komen de labelnummers overeen met die ronde, maar het bleek bij aankomst een gewone hoes te zijn (met zwarte achtergrond). Het rare is dat hij wel een (paars) Immediate label heeft, dus ik vermoed dat hij daadwerkelijk uit '68 is. Goed, inmiddels heb ik de ronde dubbel (
) dus deze kan weg. Hoes is uitstekend, op wat plakband na onderaan. De plaat speelt ook goed.Mocht er interesse zijn, stuur aub maar een pm. Die Michael Nyman hoef ik niks voor te hebben behalve de verzendkosten, die SF.. tja, doe een bod? Het liefst zou ik ze ruilen voor een andere leuke cd of lp.
edit: Drowning by Numbers gereserveerd
0
geplaatst: 9 juni 2013, 00:48 uur
Gul, kan je minimaal een tientje voor vangen. 
Zat er geen stippellijntje met zo'n schaartje erbij op die hoes van Small Faces?
Gezien je omschrijving (wel paars Immediate label, geen ronde hoes) vermoed ik dat het om een onofficiële reissue gaat.

Zat er geen stippellijntje met zo'n schaartje erbij op die hoes van Small Faces?
Gezien je omschrijving (wel paars Immediate label, geen ronde hoes) vermoed ik dat het om een onofficiële reissue gaat.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 9 juni 2013, 14:24 uur
Haha, nee dat niet, maar op verzoek kan ik wel nog even met Tipp-Ex aan de gang of hem uitknippen. 
Na wat zoekwerk, deze is identiek:
CollectorsFrenzy - RECORD 33LP - SMALL FACES - OGDENS' NUT GONE FLAKE
Dat 'distributed by CBS Records' staat er inderdaad op, op de achterkant.
Het helpt dat er ik-weet-niet-hoeveel versies van dit album zijn. Verschrikkelijke discografie.

Na wat zoekwerk, deze is identiek:
CollectorsFrenzy - RECORD 33LP - SMALL FACES - OGDENS' NUT GONE FLAKE
Dat 'distributed by CBS Records' staat er inderdaad op, op de achterkant.
Het helpt dat er ik-weet-niet-hoeveel versies van dit album zijn. Verschrikkelijke discografie.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 16:58 uur
Dat hij daar genoemd wordt zegt niet dat het een officiële release is. Het geeft alleen aan dat die issue bestaat. Op discogs staat die versie niet, terwijl er wel heel veel issues van het album op staan. Blijf dus mijn twijfels houden.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 19:41 uur
Nee dat snap ik maar het is duidelijk dat je ook nog nooit gehoord hebt van illegale releases. 

0
geplaatst: 23 juli 2013, 08:10 uur
Als iemand belangstelling heeft voor de single "Subterrenean homesick blues/The times they are a-changing" van Bob Dylan dan graag daarvan even een emailbericht.
De cataloguswaarde ervan is € 164,00 (prijspeil 2010) en dat ligt nu ook een stuk hoger. De single moet € 60,00 opbrengen en dat is exclusief verzendkosten.
De cataloguswaarde ervan is € 164,00 (prijspeil 2010) en dat ligt nu ook een stuk hoger. De single moet € 60,00 opbrengen en dat is exclusief verzendkosten.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 20:12 uur
Deze bedoel je? Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues / The Times They Are A-changin': buy 7" at Discogs Vraag me af of die waarde niet sterk overdreven is. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Een cataloguswaarde zegt niks als je hem nu voor een tientje kan kopen.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 21:45 uur
Lijkt me idd ook een prijs van voor de crisis. Weet zelf dat aardig wat verkopers (nudge, nudge) Discogs als richtlijn hanteren - al vind je bij Eil.com wel heel andere prijzen, maar nogmaals 't is wat de gek ervoor geeft. En verzamelen is imo iets heel anders dan voor veel geld kopen.
Aan de andere kant baalde ik stevig toen ik een fraaie vinyl van Laughing Stock (origineel) op een paar pond m'n neus voorbij zag gaan. Singles is imo vrij lastige handel.
Aan de andere kant baalde ik stevig toen ik een fraaie vinyl van Laughing Stock (origineel) op een paar pond m'n neus voorbij zag gaan. Singles is imo vrij lastige handel.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 23:38 uur
Mjuman schreef:
Lijkt me idd ook een prijs van voor de crisis. Weet zelf dat aardig wat verkopers (nudge, nudge) Discogs als richtlijn hanteren - al vind je bij Eil.com wel heel andere prijzen, maar nogmaals 't is wat de gek ervoor geeft. En verzamelen is imo iets heel anders dan voor veel geld kopen.
en ik heb laatst de originele pressing van laughing stock - spirit of eden voor 1,50 gekocht en helemaal mooi gaaf. Het is inderdaad net wat de gek er voor geeft.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 02:18 uur
korenbloem schreef:
en ik heb laatst de originele pressing van laughing stock - spirit of eden voor 1,50 gekocht en helemaal mooi gaaf. Het is inderdaad net wat de gek er voor geeft.
In dat geval wat de gek ervoor vraagt.
0
Sietse
geplaatst: 24 juli 2013, 15:21 uur
Ik denk dat je nu een duidelijk antwoord hebt...misschien wel interesse, maar niet voor die prijs die totaal niet marktconform is.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 19:49 uur
Sietse, geloof mij, ik raak de plaat heus kwijt voor hoger bedrag dan waar jij in jouw reactie op inhaakt.
0
Sietse
geplaatst: 25 juli 2013, 00:54 uur
Snakeskin schreef:
Sietse, geloof mij, ik raak de plaat heus kwijt voor hoger bedrag dan waar jij in jouw reactie op inhaakt.
Het is wat de gek er voor geeft, maar die gekken vind je hier niet terug (gelukkig, ik hou er niet van als mensen anderen mensen een poot uit draaien).
Precies wat Mjuman al zegt: discogs wordt door heel veel mensen als leidraad gebruikt wat te vragen voor een plaat. Als daar 10 euro staat gaat het je vrijwel niet lukken om hem voor 60 te verkopen. Dat is gewoon geen markt conforme prijs.
Hoogste verkoop prijs op Discogs is 20 euro en dat gaat alweer ruim 1 1/2 jaar terug.
0
geplaatst: 25 juli 2013, 07:48 uur
Gelukkig houdt de wereld niet op bij Discogs. € 60,00 voor deze plaat is goedkoop, van Dylan zijn er voldoende liefhebbers (in jullie ogen gekken) die grote bedragen over hebben om iets authentieks van hem in bezit te hebben.
0
geplaatst: 25 juli 2013, 09:31 uur
Hier gaat het niet meer lukken in elk geval.
(tenzij hier zeer zwakbegaafde Dylanliefhebbers zijn)
(tenzij hier zeer zwakbegaafde Dylanliefhebbers zijn)
0
geplaatst: 25 juli 2013, 09:47 uur
Hm, ik ben geen Dylanliefhebber maar wel zwakbegaafd. Misschien moet ik dan maar 30 euro bieden.
0
geplaatst: 25 juli 2013, 10:06 uur
Misschien is Snakeskin in de war met deze: Bob Dylan - The Times They Are A-Changin' at Discogs
Maar kan je nog het best deze kopen: Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues at Discogs Meer muziek voor je geld.
Maar kan je nog het best deze kopen: Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues at Discogs Meer muziek voor je geld.

0
Sietse
geplaatst: 25 juli 2013, 12:48 uur
Snakeskin schreef:
Gelukkig houdt de wereld niet op bij Discogs. € 60,00 voor deze plaat is goedkoop, van Dylan zijn er voldoende liefhebbers (in jullie ogen gekken) die grote bedragen over hebben om iets authentieks van hem in bezit te hebben.
Idioten heb je overal, zowel die veel te grote bedragen vragen voor een plaat als zij die veel te grote bedragen betalen voor een plaat. Gelukkig houdt de wereld niet op bij Discogs. € 60,00 voor deze plaat is goedkoop, van Dylan zijn er voldoende liefhebbers (in jullie ogen gekken) die grote bedragen over hebben om iets authentieks van hem in bezit te hebben.
Verder denk ik inderdaad dat Reptile wel eens een heel goed punt zou kunnen hebben met dat je 2 verschillende releases door elkaar haalt.
Maar goed, succes met mensen een poot uitdraaien.
0
geplaatst: 25 juli 2013, 16:38 uur
Sietse, ik weet niet waar jij last van hebt. Jouw kritiek is niet relevant, jij stigmatiseert nogal en zet mij weg als iemand die mensen een poot uitdraait. Dat gaat nogal ver, wetende dat ik enkel vroeg of er belangstelling was voor een single die ik in de verkoop heb.
0
Sietse
geplaatst: 26 juli 2013, 14:59 uur
Je bent misschien persoonlijk een hele aardige jongen, maar ik heb een algemene ergernis over de jaren opgebouwd tegenover mensen die platen voor een veel te hoge prijs verkopen. Je ziet gewoon echt te veel lui die iets kopen om het direct weer door te verkopen voor een prijs die 2 tot 3x zo hoog is en ALTIJD te hoog. Dat vind ik mensen oplichten.
Ik heb daar een ontzettende schurft hekel aan.
Bij jou komt er dan nog wel bij dat je van niemand hier aanneemt dat je prijs gewoon niet oké is (en niet evenredig is met de huidige marktwaarde van het product, het is als een huis dat je 5 jaar geleden voor 300.000 hebt gekocht nu proberen te verkopen voor 350.000, dat terwijl de marktwaarde ten opzicht van 5 jaar geleden minimaal 20% lager is gezien de huidige economische situatie).
Ik heb daar een ontzettende schurft hekel aan.
Bij jou komt er dan nog wel bij dat je van niemand hier aanneemt dat je prijs gewoon niet oké is (en niet evenredig is met de huidige marktwaarde van het product, het is als een huis dat je 5 jaar geleden voor 300.000 hebt gekocht nu proberen te verkopen voor 350.000, dat terwijl de marktwaarde ten opzicht van 5 jaar geleden minimaal 20% lager is gezien de huidige economische situatie).
0
geplaatst: 27 juli 2013, 09:16 uur
Het is net andersom dan jij het stelt, jij en alle anderen gaan er, zonder de plaat bekeken te hebben, er van uit dat de prijs niet klopt. Een vergelijking met de huizenmarkt gaat al helemaal mank. Een gewild item is vaak overpriced (in het concrete geval dus niet!)en dat komt juist omdat het gewild is.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 22:37 uur
Als hij iemand kan vinden die er 60 euro voor wil betalen zou ik niet weten waarom hij hem voor een tientje moet verkopen. Het wordt pas oplichting als hij vervolgens alleen maar een lege hoes naar de koper stuurt 

* denotes required fields.