Muziek / Koop en Ruil / Te koop: vinyl
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2013, 23:37 uur
Snakeskin schreef:
Een gewild item is vaak overpriced (in het concrete geval dus niet!)en dat komt juist omdat het gewild is.
Een gewild item is vaak overpriced (in het concrete geval dus niet!)en dat komt juist omdat het gewild is.
Fraaier staaltje van circulair redeneren moet nog worden gevonden. In mijn beleving komt prijs tot stand door een marktmechaniek: iemand biedt aan tegen een prijs en een ander toont interesse en betaalt die prijs of gaat onderhandelen. Vinylverkopende Belgen hebben nogal eens moeite met afdingende Hollanders.
Gezien de geringe interesse die hier is getoond, neig ik ertoe te concluderen dat er op MuMe geen markt is voor deze single; wellicht op eBay, Discogs of elders. Je zou 'em wellicht ook bijv op de grote platenbeurs in Utrecht kunnen laten taxeren (veelal gratis).
Met het hanteren van prijzen in catalogi (strips bijv) en elders (Discogs, Eil en die bekende site waar je kunt opzoeken wat een plaat bij verkoop in het verleden heeft opgebracht) moet je voorzichtig zijn. Want, hier komt de disclaimer, het feit dat die plaat ooit in het verleden voor een x bedrag is verkocht hoeft totaal niet te betekenen dat die prijs er weer voor wordt betaald. Je zult gewoon idd die ene gek moeten zien te vinden. Ik zou er niet te zeker van zijn - prijsfluctuaties van collector's items zijn fors en plaatsen op eBay zonder minimumprijs kan wel eens heel verkeerd uitpakken; en plaatsen mét een minimumprijs kost gewoon meer.
0
lpsensingles
geplaatst: 11 augustus 2013, 21:03 uur
39 vinyl singles te koop vooral jaren 70 en begin 80
Voor meer informatie zie lpsensingles, Vinyl - Buy at Discogs Marketplace
Voor meer informatie zie lpsensingles, Vinyl - Buy at Discogs Marketplace
0
gli|-t0_ch
geplaatst: 2 september 2013, 20:51 uur
7” vinyl (€3 p/s):
Aunt Mary – Almost Dead (noisecore – AWWFN/Turgid Animal)
Adult./Tamion 12 Inch – Paper Plane/Feelin’ (minimal pop/electro - Ersatz Audio)
Bastard Noise/Pain Jerk – Economic Colapse (pe/noise – Alternative Tentacles)
Burial Hex / Sylvester Anfang II – Throne/Offerbloed Van De Maansekte (drone/psychfolk – Aurora Borealis)
Followed By 37 Sseconds of Happiness (screamo – Ape Must Not Kill Ape/Blessed Hands)
Integrity – Walpurgisnacht (hardcore – A389)
Shredder – Revolter (hard/trashcore – Holy Shit!)
5x7":
€30
VA - Pharmacopoeia w/Fistula, Coffins, Kongh, Rad Radar War ed. (stoner/doom - Land O'Smiles)
10” vinyl:
€6
Counterblast – Faceless (gloomy hardcore – Alerta Antifascista)
The Austrasian Goat And Hallowed Butchery – Songs Of Self Reliance And Solitude [black/folk/doom – Vendetta)
3x10”:
€25
The Mount Fuji Doomjazz Corporation - Doomjazz Future Corpses! [grey vinyl] (jazz/ambient/doom – Denovali)
12”:
€6
The Dagda – The Dagda (crust – Ruin Nation/Destructure)
The Makai - Embracing The Shroud Of A Blackened Sky (black/hardcore – Halo Of Flies)
Union Of Sleep – Death In The Place Of Rebirth (sludge/hardcore – Per Koro)
Sofy Major – Sofy Major (hardcore – Communication Is Not Words)
Burmese // Potop – Split (sludge/pe – Fuck Yoga)
€15
Celeste – Pessimiste(s) [repress, glossy sleeve, bronze/black with heavy black splatter] (sludge – Denovali)
Celeste – Nihiliste(s) [repress, matte/uncoated sleeve, red vinyl with black traces] (sludge – Denovali)
Le Pré Où Je Suis Mort – Le Pré Où Je Suis Mort [half black/half white vinyl w/vinylbag] (Denovali / CommunicationIs Not Words)
Les Fragments De La Nuit – Musique Du Crépuscule [yellow translucent vinyl with brown haze](Neo-Classical/Minimal – Denovali)
Les Fragments De La Nuit – Demain, C'Était Hier [yellow/blue vinyl] (Neo-Romantic/Neo-Classical, Denovali)
€20
Birds Of Passage – Without The World [with thick 36.p booklet with poems] (drone/pop/ambient, Denovali)
2x12”:
€12
Black Shape Of Nexus - Microbarome Meetings (ambient/drone/illbient – Vendetta)
€23
Celeste - Morte(s) Nee(s) [matte/uncoated sleeves, clear vinyl with brown & black haze] (sludge – Denovali)
Wellicht komt er later nog meer bij......het liefst reageren via mijn mail (maar PM kan ook natuurlijk)
Aunt Mary – Almost Dead (noisecore – AWWFN/Turgid Animal)
Adult./Tamion 12 Inch – Paper Plane/Feelin’ (minimal pop/electro - Ersatz Audio)
Bastard Noise/Pain Jerk – Economic Colapse (pe/noise – Alternative Tentacles)
Burial Hex / Sylvester Anfang II – Throne/Offerbloed Van De Maansekte (drone/psychfolk – Aurora Borealis)
Followed By 37 Sseconds of Happiness (screamo – Ape Must Not Kill Ape/Blessed Hands)
Integrity – Walpurgisnacht (hardcore – A389)
Shredder – Revolter (hard/trashcore – Holy Shit!)
5x7":
€30
VA - Pharmacopoeia w/Fistula, Coffins, Kongh, Rad Radar War ed. (stoner/doom - Land O'Smiles)
10” vinyl:
€6
Counterblast – Faceless (gloomy hardcore – Alerta Antifascista)
The Austrasian Goat And Hallowed Butchery – Songs Of Self Reliance And Solitude [black/folk/doom – Vendetta)
3x10”:
€25
The Mount Fuji Doomjazz Corporation - Doomjazz Future Corpses! [grey vinyl] (jazz/ambient/doom – Denovali)
12”:
€6
The Dagda – The Dagda (crust – Ruin Nation/Destructure)
The Makai - Embracing The Shroud Of A Blackened Sky (black/hardcore – Halo Of Flies)
Union Of Sleep – Death In The Place Of Rebirth (sludge/hardcore – Per Koro)
Sofy Major – Sofy Major (hardcore – Communication Is Not Words)
Burmese // Potop – Split (sludge/pe – Fuck Yoga)
€15
Celeste – Pessimiste(s) [repress, glossy sleeve, bronze/black with heavy black splatter] (sludge – Denovali)
Celeste – Nihiliste(s) [repress, matte/uncoated sleeve, red vinyl with black traces] (sludge – Denovali)
Le Pré Où Je Suis Mort – Le Pré Où Je Suis Mort [half black/half white vinyl w/vinylbag] (Denovali / CommunicationIs Not Words)
Les Fragments De La Nuit – Musique Du Crépuscule [yellow translucent vinyl with brown haze](Neo-Classical/Minimal – Denovali)
Les Fragments De La Nuit – Demain, C'Était Hier [yellow/blue vinyl] (Neo-Romantic/Neo-Classical, Denovali)
€20
Birds Of Passage – Without The World [with thick 36.p booklet with poems] (drone/pop/ambient, Denovali)
2x12”:
€12
Black Shape Of Nexus - Microbarome Meetings (ambient/drone/illbient – Vendetta)
€23
Celeste - Morte(s) Nee(s) [matte/uncoated sleeves, clear vinyl with brown & black haze] (sludge – Denovali)
Wellicht komt er later nog meer bij......het liefst reageren via mijn mail (maar PM kan ook natuurlijk)
0
geplaatst: 16 september 2013, 22:40 uur
Miles Davis - Kind Of Blue helaas niet kunnen vinden bij de Waaghals in Arnhem. Iemand die hem hier voor mij heeft liggen?
0
Telamon
geplaatst: 27 september 2013, 19:42 uur
Weet niet of dit de juiste plek voor deze vraag is, maar sta op het punt via marktplaats een aantal elpees te kopen en het te laten opsturen, ín stevige verpakking'.
Iemand ervaring hiermee? Gaat me vooral om het opsturen, de kwaliteit van de platen neem ik op de gok toe.
Iemand ervaring hiermee? Gaat me vooral om het opsturen, de kwaliteit van de platen neem ik op de gok toe.
0
geplaatst: 27 september 2013, 20:15 uur
Als de verkoper ze gewoon goed verpakt is dat geen probleem. Heb er inmiddels enkele duizenden verstuurd en nog nooit wat onderweg gesneuveld. Ik maak me eerlijk gezegd altijd wat meer zorgen om die kwaliteit als ik online iets koop. Marktplaats is vrijwel de slechtste plek om online vinyl te kopen. Er wordt gewoon veel bagger verkocht. Wat ze goed noemen is vaak maar matig. Niettemin neem ik ook de gok nog wel eens, soms met enige teleurstelling tot gevolg. Dus: happy gambling!
0
Telamon
geplaatst: 27 september 2013, 20:48 uur
Verkoper lijkt geen 'iemand die nog wat platen op zolder heeft liggen' . Heeft veel te koop staan, foto's lijken goed, en met plastic hoezen om de platen. For what its worth. Ik gok het er maar eens op.
0
geplaatst: 28 september 2013, 14:26 uur
Ervaren verkopers weten echt wel hoe ze LP's moeten versturen. Heb net een pakketje binnen via de Catawiki LP veiling en het ziet er perfect uit.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 september 2013, 14:42 uur
Ik heb het er ook niet op. De verzendkosten dwingen je om een grote partij te kopen en vaak is er maar één LP die je per se wilt hebben. Ik heb via Marktplaats één of twee keer een LP gekocht en die werden in een kartonnen hoes (met een extra kartonnen plaat te versteviging) verstuurd. Neemt niet weg dat PostNL erom bekend staat soms heel erg slordig met spullen om te gaan.
Gelukkig bleek de LP nog nooit afgespeeld te zijn en zat er een strakke beschermhoes omheen. Toch wil ik vinyl in handen hebben, inspecteren en (als het kan) afspelen, anders neem ik de gok liever niet. Dit was zo'n uitzonderingsgeval (Allies van CSN, die scoor je niet zo gemakkelijk).
Gelukkig bleek de LP nog nooit afgespeeld te zijn en zat er een strakke beschermhoes omheen. Toch wil ik vinyl in handen hebben, inspecteren en (als het kan) afspelen, anders neem ik de gok liever niet. Dit was zo'n uitzonderingsgeval (Allies van CSN, die scoor je niet zo gemakkelijk).
0
geplaatst: 28 september 2013, 14:59 uur
Allies scoor je niet zo makkelijk?
Ik heb/had er 4 staan voor 5 euro per stuk, allemaal mint... (in de winkel)
0
geplaatst: 28 september 2013, 15:05 uur
Telamon schreef:
Verkoper lijkt geen 'iemand die nog wat platen op zolder heeft liggen' . Heeft veel te koop staan, foto's lijken goed, en met plastic hoezen om de platen.
Geloof me, dat zegt niks over de kwaliteit van het vinyl. Uiteraard moet je de gok gewoon nemen. Het kan tenslotte ook meevallen. Alleen als het om veel geld gaat zou ik het je wel afraden. Dan is bijv. discogs een stuk betrouwbaarder. En dan nog kunnen gradings nogal eens afwijken van wat ik er voor in mijn hoofd heb, maar meestal zijn verkopers (om hun positieve rating te behouden) dan wel bereid om je (een deel van) je geld terug te geven. Op marktplaats kan je dat wel vergeten.Verkoper lijkt geen 'iemand die nog wat platen op zolder heeft liggen' . Heeft veel te koop staan, foto's lijken goed, en met plastic hoezen om de platen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 september 2013, 15:05 uur
@ Duco: Dan hebben jullie mazzel en zitten jullie wel erg laag met de prijs.
0
geplaatst: 28 september 2013, 15:18 uur
Ducoz schreef:
Waar zit je winkel?

0
Telamon
geplaatst: 28 september 2013, 15:41 uur
reptile71 schreef:
(quote)
Geloof me, dat zegt niks over de kwaliteit van het vinyl. Uiteraard moet je de gok gewoon nemen. Het kan tenslotte ook meevallen. Alleen als het om veel geld gaat zou ik het je wel afraden. Dan is bijv. discogs een stuk betrouwbaarder. En dan nog kunnen gradings nogal eens afwijken van wat ik er voor in mijn hoofd heb, maar meestal zijn verkopers (om hun positieve rating te behouden) dan wel bereid om je (een deel van) je geld terug te geven. Op marktplaats kan je dat wel vergeten. ik heb op jou site gezocht, althans geprobeerd te zoeken. Want The Sound wordt niet makkelijk gevonden.
Heb jij, of heeft iemand, op vinyl dan:
The Sound - Shock of Daylight
The Sound - Heads and Hearts
0
geplaatst: 28 september 2013, 18:15 uur
Zolang je gewoon 'sound' zoekt en niet 'the sound' is het op mijn site wel te doen. Heb alleen From the Lions Mouth staan. Leuk dat je op mijn site hebt gekeken. 

0
Telamon
geplaatst: 28 september 2013, 18:43 uur
reptile71 schreef:
Zolang je gewoon 'sound' zoekt en niet 'the sound' is het op mijn site wel te doen. Heb alleen From the Lions Mouth staan. Leuk dat je op mijn site hebt gekeken.
From the Lions Mouth heb ik idd gezien. Maar die is tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk om aan te komen. Ik heb de bestelling overigens gedaan. We gaan het zien.
0
geplaatst: 28 september 2013, 18:48 uur
Over Markplaats en eBay is trouwens een apart topic. In het geval van Marktplaats zou ik er altijd heenrijden om de boel te bekijken. Al heb ik het zelf nog niet meegemaakt, kan je met Marktplaats ook mazzel hebben.
0
geplaatst: 28 september 2013, 20:00 uur
Telamon schreef:
From the Lions Mouth heb ik idd gezien. Maar die is tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk om aan te komen.
Heb het wel over de originele persing op Korova hè! From the Lions Mouth heb ik idd gezien. Maar die is tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk om aan te komen.
Reissues zijn er inderdaad in overvloed. Plus de onofficiële uitgave zonder gatefold hoes. Die wil je gewoon niet hebben.
0
Telamon
geplaatst: 1 oktober 2013, 17:20 uur
Telamon schreef:
Verkoper lijkt geen 'iemand die nog wat platen op zolder heeft liggen' . Heeft veel te koop staan, foto's lijken goed, en met plastic hoezen om de platen. For what its worth. Ik gok het er maar eens op.
21 (!) elpees keurig ingepakt ontvangen. Kwaliteit is dik in orde. Hele reeks bekende en minder bekende new wave albums rijker. *zeer tevreden is*
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 08:05 uur
Telamon schreef:
From the Lions Mouth heb ik idd gezien.
Die heb ik voor drie euro gekocht. Jawel op markplaats en idd de Korova versie al zal dat me verder soort van worst wezen. Maar eerlijk is braaf, op Marktplaats is het uitkijken. Vaak is het niet eens onwil maar hebben de verkopers hun zolder opgeruimd en een krantenartikeltje gelezen dat vinyl het nieuwe goud is en gaan ze ermee de boer op zonder ook maar een fluit verstand te hebben van ratings etc...From the Lions Mouth heb ik idd gezien.
Overigens wel bizar wat je soms tegen komt aan bagger. Ik begrijp het ook niet zo goed. Het gros van mijn lp's is ook een jaar of 30 oud en die kan ik stuk voor stuk als NM voor hoes en vinyl op Discogs zetten zonder mijn rating kwijt te raken.
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 10:53 uur
Dat rating-systeem is erg belangrijk voor de betrouwbaarheid - kijk ook maar naar Amazon en eBay: op een gegeven moment wordt een verkoper met een sterk gedaalde rating gevraagd om ermee te stoppen.
Nergens heb ik zoveel handelsdroefenis (niet alleen lp's) meegemaakt als met Marktplaats
Overigens: het valt mij regelmatig op dat 70's-albums er over het algemeen beter uitzien dan 80's albums. Alsof 'rockers' voorzichtiger waren met hun lp's.
Als een slecht uitziende lp laaggeprijsd is, wil ik 'em soms toch meenemen: een wasbeurt in een Okkinokki kan veel opleveren en een bibliotheekhoes kan je - mits handig - ontdoen van alle sticker-ellende. Zo heb ik deze The Durutti Column - Another Setting (1983) voor één euro als ex-bibliiotheek-exemplaar gekocht zoals hiervoor beschreven behandeld; heel goed draaibaar en redelijke hoes. Een half ei is immers beter dan een lege dop
Nergens heb ik zoveel handelsdroefenis (niet alleen lp's) meegemaakt als met Marktplaats

Overigens: het valt mij regelmatig op dat 70's-albums er over het algemeen beter uitzien dan 80's albums. Alsof 'rockers' voorzichtiger waren met hun lp's.
Als een slecht uitziende lp laaggeprijsd is, wil ik 'em soms toch meenemen: een wasbeurt in een Okkinokki kan veel opleveren en een bibliotheekhoes kan je - mits handig - ontdoen van alle sticker-ellende. Zo heb ik deze The Durutti Column - Another Setting (1983) voor één euro als ex-bibliiotheek-exemplaar gekocht zoals hiervoor beschreven behandeld; heel goed draaibaar en redelijke hoes. Een half ei is immers beter dan een lege dop

0
geplaatst: 2 oktober 2013, 12:11 uur
Ik heb nog (allemaal onbespeeld) op vinyl:
Radiohead - The King Of Limbs (Limited met krant)
Conor Oberst & The Mystic Valley Band - Conor Oberst
Conor Oberst & The Mystic Valley Band - Outer South
Iemand interesse?
Radiohead - The King Of Limbs (Limited met krant)
Conor Oberst & The Mystic Valley Band - Conor Oberst
Conor Oberst & The Mystic Valley Band - Outer South
Iemand interesse?
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 14:13 uur
Mjuman schreef:
Kan het ook met kwaliteitsverschil te maken hebben, mju? Ik heb wel eens het idee dat jaren 60 en 70 vinyl van betere kwaliteit is dan jaren 80 vinyl. Met name werden de platen in de jaren 80 dunner, maar ook is vaak een uitgeleefde LP uit de jaren 60/70 beter afspeelbaar dan eentje van gelijkwaardige kwaliteit uit de 80's. Kan ook slechts mijn idee zijn hoor.
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 15:17 uur
En ik heb t idee dat een goed behandelde lp uit de jaren 70 of 80 beter is dan veel van de hedendaagse uitgaves. Maar dat kan weer mijn idee zijn omdat ik kritischer op dat aspect ben voor een lp van 27 euro van nu dan voor 1 van 2,50 van vroeger?
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 15:24 uur
reptile71 schreef:
Kan het ook met kwaliteitsverschil te maken hebben, mju? Ik heb wel eens het idee dat jaren 60 en 70 vinyl van betere kwaliteit is dan jaren 80 vinyl. Met name werden de platen in de jaren 80 dunner, maar ook is vaak een uitgeleefde LP uit de jaren 60/70 beter afspeelbaar dan eentje van gelijkwaardige kwaliteit uit de 80's. Kan ook slechts mijn idee zijn hoor.
Dat kan, oiv van een groeiende bevolking, een toenemende welvaart en daarbij een toenemende vraag naar "geluidsdragers" (de generieke term voor aanduiding van cassettes, lp's en cd's - al waren die laatste er toen nog niet).
Groei betekende: licentiëring van allerlei partijen in het buitenland - en niet iedereen hanteert hetzelfde proces bij persen. Zou er eens in moeten duiken. En idd wat je zegt heb ik meegemaakt dat bijv NL 4AD-releases (op het lelijke Megadisk) dikker en steviger waren dan die van 4AD - van 4AD is het zeer waarschijnlijk dat die dunner zijn geworden gaandeweg. dazzler kan dat wellicht beamen, want die heeft bij de Belgische distributeur gewerkt.
Portugese, Franse, Spaanse en Oostblok-persingen bleef ik altijd bij vandaan - alhoewel ik een Portugese van de Chameleons heb ("nood breekt wet")

@VDG: die discussie hebben we elders al eens gehad. Om een vergelijking te maken als je een nieuwe auto gaat ophalen verwacht je ook niet dat er al 1000 km mee is gereden en dat je de auto eerst door de waststraat moet halen voordat er nieuw uitziet. Bij een goede platenzaak verwacht je dat een gesealde lp meekrijgt - zoals bij Kompakt in Keulen. Tweedehandse lp's die je zelf mag afspelen als klant wil ik nog wel kopen - nwe lp's die al beluisterd zijn door andere klanten koop ik liever niet.
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 20:20 uur
Mjuman schreef:
dat bijv NL 4AD-releases (op het lelijke Megadisk) dikker en steviger waren dan die van 4AD - van 4AD is het zeer waarschijnlijk dat die dunner zijn geworden gaandeweg. dazzler kan dat wellicht beamen, want die heeft bij de Belgische distributeur gewerkt.
dat bijv NL 4AD-releases (op het lelijke Megadisk) dikker en steviger waren dan die van 4AD - van 4AD is het zeer waarschijnlijk dat die dunner zijn geworden gaandeweg. dazzler kan dat wellicht beamen, want die heeft bij de Belgische distributeur gewerkt.
Voor alle duidelijkheid: ik heb ooit een maand stage gevolgd op de promo-dienst van PIAS.
En die verdeelden inderdaad de 4AD catalogus. Ik heb er in de magazijnen rondgewandeld
tussen vinylalbums van Cocteau Twins en Dead Can Dance (we schrijven februari 1994).
Hoe het met de kwaliteit van het vinyl zat weet ik niet precies,
wat ik wel weet uit ervaring is dat het vinyl in de jaren 90 kwalitatief heel wat minder was
dan het vinyl uit de jaren 70 en 80. Ook re-releases (budget-reeksen op vinyl) durfde men wel
al eens op minder dik vinyl persen. Met groeven die eerder compact op elkaar zaten.
Je weet wel, de afstand tussen de laatste groef en het inner-label van een album of single.
Des te groter die afstand, des te dichter de groeven op elkaar leunen en des te minder ruimte
de muziek krijgt. Groeven dicht bij elkaar beïnvloeden elkaar. Zo'n plaat klinkt ook minder "hard".
Terug naar 4AD.
Ik heb Head over Heels van Cocteau Twins op Megadisk (Nederlandse persing).
Maar Treasure en Victorialand werden in Europa uitgegeven door Virgin (Duitse persing).
Garlands heb ik nog nooit gezien in Europese persing, latere albums nog niet zo op gelet.
Zowel de UK als Duitse persing van het weliswaar erg korte Victorialand draaien op 45 toeren.
Merkwaardig omdat je daarvoor dus meer groeven nodig hebt, wat de geluidskwaliteit drukt.
Ik heb nog UK persingen van 4AD in mijn collectie gehad,
maar de groeven van die albums waren steevast krasgevoelig.
Van zodra je ze in en uit de hoes haalde, had je al schuif-krassen.
Ik heb nog een editie van OOR liggen (begin jaren 80) waarin men de fabrieken
waar vinyl geperst werd met elkaar vergeleek om dan het beste vinyl eruit te filteren.
Ik meen dat CBS de beste punten kreeg en ik ervaar dat ook zo in mijn collectie.
Gek genoeg heb ik al meermaals naar dat artikel gezocht, maar voorlopig vind ik het niet meer.
Mocht ik het toch terugvinden, dan keer ik terug naar dit topic met een aantal quotes.
tot slot: de mooiste 4AD vinyl release die ik in de magazijnen van PIAS ontdekte,
was het album Into the Labyrinth van Dead Can Dance. Dat was geperst op een dubbelelpee
en bevatte ook de nummers Bird en Spirit (bonustracks bij de CD compilatie A Passage in Time).
Vraag me niet waarom ik het niet gekocht heb. Wellicht omdat mijn studentenbudget zo klein was
en ik gewoon niet kon kiezen welke platen ik zou kopen. En omdat ik toen into de compact disc was.
0
geplaatst: 2 oktober 2013, 21:46 uur
dazzler schreef:
[Ik heb nog een editie van OOR liggen (begin jaren 80) waarin men de fabrieken
waar vinyl geperst werd met elkaar vergeleek om dan het beste vinyl eruit te filteren.
Ik meen dat CBS de beste punten kreeg en ik ervaar dat ook zo in mijn collectie.
[Ik heb nog een editie van OOR liggen (begin jaren 80) waarin men de fabrieken
Dat zou maar zo met mijn bevindingen kunnen kloppen: het Haarlemse Artone (label van oa het roemruchte ZZ & De Maskers) werd later CBS NL; thans is Record Industry een van de grootste perserijen in Europa.
Overigens vandaag de nieuwste Agnes Obel ontvangen (op PIAS): lp met cd erbij - uiterst verzorgd en heel fraai - bevestiigd in mijn vinylaanschaf

0
geplaatst: 2 oktober 2013, 23:52 uur
Record Industry zegt zelf dat ze de grootste ter wereld zijn met 33 persen. Deze maand heb ik er trouwens een rondleiding samen met een groepje klanten van Sounds for Sure, leuk hoor. 

0
Sietse
geplaatst: 3 oktober 2013, 00:23 uur
RI is het beste dat je in Europa kunt krijgen. In de VS zijn er ook nog wel een paar die zulke kwaliteit leveren, maar veel meer is het niet.
Zijn echter ook genoeg, goedkopere, persers die ook best wel kwaliteit leveren. Zelf ga ik echter gewoon voor de volgende vinyl release die ik wil doen gewoon weer naar RI als tevreden klant.
Zijn echter ook genoeg, goedkopere, persers die ook best wel kwaliteit leveren. Zelf ga ik echter gewoon voor de volgende vinyl release die ik wil doen gewoon weer naar RI als tevreden klant.
* denotes required fields.