menu

De Site / Gebruikers / Onderhond vs Bloempje24 mano a mano

zoeken in:
avatar van aERodynamIC
Okee, einde discussie lijkt mij: vecht het maar per pm verder uit en niet meer bij dit album..........

avatar van bloempje24
misschien kan het naar het forum " liedjes met hondengeblaf" ?? Jij bent moderater dus beslis maar waar het heen gaat.

avatar van aERodynamIC
Flauw: wees beiden volwassen, eindig hier gewoon en het hoeft nergens naar toe.
Jullie hebben je punten gemaakt.

avatar van Onderhond
En toch wil ik er nog even op wijzen dat hierboven een post begonnen wordt met een quote waar ik aangeef geen disrespect te tonen voor zijn waardering van dit album. Dat wordt dan gevolgd door een hoop opgerelateerde uitspraken van mij die te maken hebben met zijn manier van discussieren. Dat wordt dan gevolgd door een ongerelateerd verwijt dat ik niet inhoudelijk zou zijn. Waarop dan nog een ongerelateerd verwijt volgt dat ik niet zou antwoorden op vragen.

Ik wijs normaal mensen niet op hun werk, maar laat de crew dan ook zo volwassen zijn om hun werk naar behoren uit te voeren.

avatar van Yak
Yak
Oké, het moddergevecht maar even in een topic ondergebracht. Dit soort vetes mogen best uitgevochten worden, maar dan niet offtopic bij albums.

avatar van bloempje24
Onderhond schreef:
En toch wil ik er nog even op wijzen dat hierboven een post begonnen wordt met een quote waar ik aangeef geen disrespect te tonen voor zijn waardering van dit album. Dat wordt dan gevolgd door een hoop opgerelateerde uitspraken van mij die te maken hebben met zijn manier van discussieren. Dat wordt dan gevolgd door een ongerelateerd verwijt dat ik niet inhoudelijk zou zijn. Waarop dan nog een ongerelateerd verwijt volgt dat ik niet zou antwoorden op vragen.


Dus je wilt beweren dat mijn lage score en het feit dat ik niet geniet van dit album niets te maken heeft met de manier waarop jij reageerde en al die negatieve bewoordingen die je over me heen gooide?

En ja, als je een discussie je kant op wilt trekken door een hoop schelden en geblaf dan kan ik moeilijk spreken over " inhoudelijk".

Heb jij uberhaupt zelfkritiek Onderhond? Want het lijkt er sterk op dat je zelf behoort tot de groep waar je jezelf steevast tegen afzet (betweters en mensen die zich "beter" voelen dan een ander). Als over smaak niet te twisten valt dan is je aanwezigheid op verschillende fora natuurlijk erg vreemd. Wat niet wil zeggen dat je hier of ergens anders niet welkom bent, integendeel zelfs.

avatar van HiLL
Heerlijke dit....heerlijk. (gehele topic)

enkel om een beetje de wiseguy/flamer uit te hangen. Om mijn antwoorden uit elkaar te vijzen en zo veel mogelijk tegen mij te gebruiken.

Maar Onderhond dat doe jij natuurlijk ook wel best wel veel hier. Laten we eerlijk zijn.

Sietse
ik ga mij niet al te veel mengen met de discussie, want ik ken het album niet en mijn mening over dit soort dingen is toch al vrij bekend bij enkelen hier. Maar wat ik wel ff kwijt wil is dat het label planet mu een probleem heeft en dat is het gebrek aan kwaliteits controle (zijn niet mijn woorden, al ben ik het er wel mee eens) Planet mu (maar ook andere labels) brengt momenteel heel snel muziek uit als het van een artiest is die al wat bekender is, zonder ook maar enige controle te doen naar of het echt wel goed is. Daardoor marginaliseren dit soort labels mijn inziens heel erg snel (tevens zou dit ook zo maar kunnen gebeuren met het aankomende radiohead album, omdat het toch wel goed zal zijn (waar ik trouwens niet aan twijfel, maar zou me niks verbazen als een label het blind released, wat ook in dit geval een zeer trieste zaak is)

Wou het ff kwijt, al staat dit totaal helemaal los van de verdere discussie.

avatar van Onderhond
Dus je wilt beweren dat mijn lage score en het feit dat ik niet geniet van dit album niets te maken heeft met de manier waarop jij reageerde en al die negatieve bewoordingen die je over me heen gooide?
Absoluut. Die zijn er pas gekomen nadat meneer dacht te kunnen vertellen hoe ik in elkaar zat. Nogmaals, ik hoef dat soort halfbakken keuterpsychologie gedoe niet van mensen die niet weten waarover ze spreken. Moet je ook niet zeuren dat ik niet beschaafd wil reageren.

Maar Onderhond dat doe jij natuurlijk ook wel best wel veel hier. Laten we eerlijk zijn.
Laten we eerlijk zijn, met dat soort dingen hou ik mij hier niet bezig. Discussies uitlokken staat niet gelijk aan flamen, laat staan dat ik hier personen loop onderuit te halen. Of ten minste, poog dat te doen.

Maar wat ik wel ff kwijt wil is dat het label planet mu een probleem heeft

Ja, ze releasen dingen die mensen die zich actief tegen het label "Intelligent" Dance Music afzetten maar er zich wel naar gedragen helemaal niet vinden kunnen. Boze breakcore meneren die vinden dat een Shitmat helemaal niet kan omdat hij opgewekte muziek maakt . Wat mij betreft brengt Mu nog steeds kwaliteit. En vaak niet van de grootste namen.

Wat_Jij_Wil
Als jij een nee-schuddend hoofdje plankt met de opmerking daarbij dat je het een ongelofelijke bullshit vind dat Radiohead diepgang geeft, dan haal je indirect toch mensen onderuit die vinden dat Radiohead diepgang geeft?

En de discussie begon ook gewoon toen Onderhond Radiohead erbij om zo enige frustratie te uiten jegens bloempje24´s mening...ow ja, en als je even 12 soortgelijke Kid A´s wilt noemen .

avatar van HiLL
O.a. daar doet ie het. Maar wel vaker OH. Kom kom.

Wat_Jij_Wil
Het is echt moeilijk om zulke dingen bij jezelf te constateren omdat je zoiets vaak doet zonder dat je er erg in hebt. Ignorance should be a bliss en ik ben het met je eens, maar daar komt bij dat het jank-gehalte op musicmeter soms wel erg hoog ligt!

Trouwens, in navolging van, kort maar krachtig...een Bloempje24 vs Onderhond knockout: tot de 20, 2 punten verschil nadat ze een winnaarsbetoog hebben gehouden, I´m in...

avatar van Onderhond
Als jij een nee-schuddend hoofdje plankt met de opmerking daarbij dat je het een ongelofelijke bullshit vind dat Radiohead diepgang geeft, dan haal je indirect toch mensen onderuit die vinden dat Radiohead diepgang geeft?

Als jij dat waarlijk uit mijn bericht haalt wens ik je nog veel geluk in het verdere leven. Maar kom mij aub niet meer lastigvallen met wat jij allemaal verder bij mijn opmerking verzint. Ik heb daar echt geen boodschap aan.

Het gaat mij ook te ver om rekening te houden met "raak mijn idool en je raakt mij" mensen. Dan kan je beter een forum als dit opdoeken, of zwaar gaan censureren.

En (tweede keer). Mijn opmerking over Radiohead was een simpele analogie om aan te tonen dat ik daar als leek ook geen serieuze kijk op heb. Hij heeft nu eenmaal twee Radiohead albums in z'n Top 10 staan.

Ignorance should be a bliss

Tjah, al jouw gebleit bij het userknockout topic doet toch wat anders vermoeden. Het ignorant gedeelte heb je in ieder geval wel al onder de knie.

Wat_Jij_Wil
En weer doe je aan indirect afkraken.

En verander de topic-naam .

En het is niet mijn bedoeling om je lastig te vallen, ik schrijf enkel mijn bevindingen en jij ziet het als lastig vallen; geen rede om mijn vingers binnenboord te houden. Het valt me gewoon op dat jij een artiest erbij haalt die hij ernstig waardeert als hij iets negatiefs schrijft over een artiest die jij ernstig waardeert. Dat is niet nodig omdat het over dit album gaat en niet over een Radiohead album. Waarom zou je dat erbij halen anders dan frustratie; ja, de analogie, maar welke toevoeging dan? Trouwens lijk je daarom zelf zo een ´raak mij en je raakt me idool´ persoon te zijn geworden. Nee, een ´raak mijn idool en je raakt mij´ persoon

Waarom heb ik het ignorant gedeelte onder de knie als ik blaat bij het user topic?

avatar van Onderhond
Waarom zou je dat erbij halen anders dan frustratie;

Omdat hij aangeeft dat hij zelfs als leek kan oordelen over de originaliteit van het album.

Iets wat ik met mijn analogie probeerde te weerleggen, vooral ook omdat het in dit geval geen steek hield. Maar blijkbaar is dat zo'n wilde en vergezochte theorie dat ik dat op dit forum niet meer moet proberen

Trouwens lijk je daarom zelf zo een ´raak mij en je raakt me idool´ persoon te zijn geworden.

Reden genoeg om zelf even na te gaan denken lijkt me ? Toch ? Waarom zou ik zulke personen haten als ik zelf erg duidelijk met hetzelfde probleem zit ? Zou dat niet wat vreemd zijn ? Misschien zou het wel kunnen betekenen dat je een uitspraak van mij niet in de juiste context plaatst. Zou het ?

En het is niet mijn bedoeling om je lastig te vallen,

Kom dan aub niet met idiote theoriën over hoe ik denk en hoe ik in elkaar zit. Zeker niet al die het niveau van enkele boerse clichés niet overstijgen. Ik neem daar serieus aanstoot aan.

Wat_Jij_Wil
Ja, je kan niet als leek beoordelen of iets een toevoeging is aan het genre, helemaal gelijk en zo is het eigenlijk ook het best duidelijk te maken. Gewoon doen dus, zulke ´ignorante´ mensen als mij zal je altijd houden.

Dat in de verkeerde context plaatsen is ook helemaal waar, daarom edite ik me bericht terwijl jij bovenstaand bericht aan het typen was.

Probleem is dat mensen altijd proberen denkpatronen van andere te ontrafelen en ze zitten zowaar altijd fout en dat is logisch. Ik nu dus ook weer en vandaar dat ik het zogenaamde ratio ook uit mijn leven probeer te bannen; ik heb er geen moer aan blijkt telkens weer. Leven het voelen, leve de emotie!

Toch vreemd dat je zo overtuigt van jezelf kan zijn tot je denkpatroon aangevallen wordt en je je daarin probeert te verdiepen. Eergisteren zei ik tegen iemand dat ik de zesde beroemde psychologische theoreticus wordt in de geschiedenis. Mijn theorie: de mens is van nature zwak...

avatar van Onderhond
Probleem is dat mensen altijd proberen denkpatronen van andere te ontrafelen en ze zitten er zowaar altijd fout mee en dat is logisch.

Absoluut, maar voor de meesten is het al moeilijk te beseffen dat mensen echt gewoon verschillende smaken hebben. Dat dit mede komt doordat mensen ook andere denkpatronen hebben is vaak een brug te ver.

Kijk, ik weet dat ik er meestal een afwijkende mening op nahoudt, maar daar is echt wel over nagedacht. Ik ben ook de persoon die zich op MM en MuM al het meest mogen verantwoorden heeft, en die daar ook steeds (al dan niet geduldig) op ingaat. Maar als de zoveelste "hij wil zich afzetten" kerel langskomt, die nergens de indruk geeft ook maar enigszins geïnteresseerd te zijn in een antwoord, dan breng ik niet meer de moeite op om een beleefd antwoord te geven.

Toch vreemd dat je zo overtuigt van jezelf kan zijn tot je denkpatroon aangevallen wordt

Vreemd misschien, maar je haalt wel mooi de reden aan waarom ik op fora als deze te vinden ben. Laten we onze minidiscussie hier maar afronden dan

Wat_Jij_Wil
Is het dan dus ook zo dat je op deze manier probeert inconsistenties in je eigen denkpatroon te zoeken om zo zelfkennis op te doen?

Maar wat die rede ook mag zijn, het weegt blijkbaar meer op tegen die enorme strijdmacht die je geduldig trotseert. Gelukkig voor die strijdmacht neem je wel de moeite om te reageren, maar het lijkt niet zoveel uit te halen. Zo denk ik nu dan ook: het proberen voegt voor mij in zo weinig gevallen meer wat toe dat ik liever mijn moeite besteed aan zoveel mooiers, zolang de passie er maar is (die is trouwens wel genoeg terug te vinden als mensen jouw wel lijken te begrijpen). Hehe, en toch reageren in de eerste plaats, bagger ouzo.

Ik wou dat ik meer vrienden had waarmee ik gewoon in stilte van urenlange muziek of film kon genieten; blikken die spreken, daarna praten.

avatar van SilverGun
Allereerst wil ik even stellen het voor het grootste deel van de discussie eens te zijn met OH. Maar ik wil graag even wat anders aanhalen:

Kid A vind ik ook het zoveelste rockalbum, 13 in een dozijn.

Ik begrijp dat je dat zegt om je punt kracht bij te zetten, maar daar buitenom: hoe kun je Kid A in godsnaam een 13 in dozijn rockalbum vinden, zelfs als leek? Songstructuren en instrumentatie zijn totaal afwijkend. Er is slechts in drie nummers een gitaar te horen. In één daarvan is het slechts een basloopje (National Anthem) en in een ander herken je het hele instrument totaal niet terug (Treefingers).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt niet op m'n teentjes getrapt omdat je een dergelijke opmerking maakt over een album dat ik waardeer. Ik ben gewoon serieus benieuwd hoe je er een doorsnee rockplaat in kunt zien.

avatar van HiLL
Kid A vind ik ook het zoveelste rockalbum, 13 in een dozijn.


Is een vrij stomzinnige opmerking.

Wat_Jij_Wil
Jonge, de klaagzang

avatar van Onderhond
Volgens mij heeft het vooral met Yorke's stem te maken. En de sfeer die van het album afstraalt. Rock heeft bij mij het effect erg negatief en zeurderig te klinken, en da's bij dat album niet anders.

En er staan zeker enkele afwijkende zaken op, maar zo'n ambientstukje kan ik moeilijk een geslaagd experiment noemen. Wijkt naar mening mening amper af van wat een Steve Roach 13 jaar eerder maakte.

Als leek heeft een album als Kid A nog steeds alle elementen waar ik mij bij een rockalbum aan stoor, dus wijkt het ook niet af van andere rockalbums die ik ken. Wat er aan toevoegingen zijn vind ik uiteindelijk totaal onbelangrijk en zijn voor mij ook totaal nietzeggend.

Vandaar waarschijnlijk

avatar van HiLL
Hmm Oh je verbaast mij telkens weer.

Rock heeft bij mij het effect erg negatief en zeurderig te klinken, en da's bij dat album niet anders.

Hoe kun je het in godsnaam beweren!?!?

Wat_Jij_Wil
Ik heb vandaag wat geleerd

avatar van Onderhond
HiLL schreef:
(quote)

Hoe kun je het in godsnaam beweren!?!?

Ik weet niet ? Wat is daar nu zo vreemd aan ?

avatar van HiLL
Dat dus alle rock zeurderig klinkt.

avatar van Onderhond
Tja, en toch heeft het dat effect op mij. Ik word er redelijk moedeloos van. Het zuigt als het ware alle energie uit mij, word er zelfs soms wat kregelig van. Terwijl muziek juist vaak erg inspirerend en positief werkt op mij.

Ik constateer ook maar alleen ...

avatar van SilverGun
OK, heldere uitleg. Ben het er uiteraard niet mee eens, maar dat doet er niet toe Dat zeurderige kan ik me in sommige gevallen wel indenken bij een aantal moderne flutbandjes als Nickelback, Linkin Park of Bush, maar in iets als Doolittle of Surfer Rosa van de Pixies is naar mijn idee met een hoop fantasie nog geen negativiteit of gezeur te herkennen.

avatar van bloempje24
Onderhond schreef:
Absoluut. Die zijn er pas gekomen nadat meneer dacht te kunnen vertellen hoe ik in elkaar zat. Nogmaals, ik hoef dat soort halfbakken keuterpsychologie gedoe niet...

Kom dan aub niet met idiote theoriën over hoe ik denk en hoe ik in elkaar zit. Zeker niet al die het niveau van enkele boerse clichés niet overstijgen.


Onderhond schreef:
Maar als de zoveelste "hij wil zich afzetten" kerel langskomt... mensen die niet weten waarover ze spreken... verspillen aan mensen die niet verder denken dan... Ik zie jouw beperking...dat je hier niet zit om te discussiëren, enkel om een beetje de wiseguy/flamer uit te hangen... Waarom zou ik ook inhoudelijk reageren als jij toch niet op inhoud zit te wachten...


Wederom moet ik constateren Onderhond dat je jezelf veelvuldig schuldig maakt aan zaken waarvan je mij beschuldigt. Jij denkt precies te weten wat voor persoon ik ben en wat mijn beweegredenen zijn. Ik snap nu direct ook waarom je de vraag 'hoeveel zelfkritiek je hebt' onbeantwoord hebt gelaten.

Ik zie ook wel dat je de context van je meningen vaak weglaat. Dat is handig om daarna nog alle kanten uit te kunnen met de tekst. (Dat doe ik nu ook, zie je de punt tussen de twee zinnen... Ze hebben geen verband en beschuldigen dus ook niet). Maar bovenstaande lijkt mij toch wel glashelder.

verder naar Kid A...

Radiohead wordt inderdaad vaak als depressieve muziek afgeschilderd. Ik weet ook niet waarom. De onderwerpen zijn niet om een polonaise mee te lopen, maar het gaat dan ook niet *letterlijk* over dood en verderf.

Ik heb ooit eens gelezen dat een bepaalde tonencombinatie in een laag tempo gespeeld (klinkend als iemand die somber praat) daar voor verantwoordelijk zou zijn.

De thematiek van Kid A is voor Radiohead niet nieuw. Ook zang, compositie en muziekstructuur is intact met OK Computer. Het grote verschil is dat er andere instrumenten zijn gebruikt en dat veel achtergrond effecten juist naar de voorgrond zijn gebracht.

Kid A blijft natuurlijk wel een onderscheidend album van een onderscheidende band. Zeker geen 13 in een dozijn.

Sietse
Onderhond schreef:
(quote)

Ja, ze releasen dingen die mensen die zich actief tegen het label "Intelligent" Dance Music afzetten maar er zich wel naar gedragen helemaal niet vinden kunnen. Boze breakcore meneren die vinden dat een Shitmat helemaal niet kan omdat hij opgewekte muziek maakt . Wat mij betreft brengt Mu nog steeds kwaliteit. En vaak niet van de grootste namen.


Helaas voor jou heb ik dit verhaal van iemand die juist net heel anders tegen breakcore, idm, techno en welke andere vorm van dansbare electronische muziek (okok, niet club en trance enzo) aankijkt dan ik. Iemand die op dat vlak veel meer een mening deelt met jou dan met mij. Tevens iemand waar bij vergeleken ik helemaal nog niet lang met electronische muziek bezig ben (ik sinds ongeveer 1995, hij sinds ongeveer 1991 en dan is ie maar 1 jaar ouder dan ik) en dus echt wel ondertussen een zeer uitgebreide kennis over het geheel heeft opgebouwd. Trouwens ook wel van anderen gehoord hoor, mensen die planet mu altijd erg leuk hebben gevonden (ik niet dus) maar het ongeveer de laatste 1 1/2 jaar niet meer zo zien zitten...(ander bekend voorbeeld is Rephlex)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:58 uur

geplaatst: vandaag om 14:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.