De Site / Gebruikers / Wat draai je nu? #25
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2024, 14:53 uur
Mssr Renard schreef:
Stel je de vraag hoe mensen aan tijd komen om naar muziek te luisteren aan iedereen? Want ik ben niet de enige hier die naar muziek luistert.
(quote)
Stel je de vraag hoe mensen aan tijd komen om naar muziek te luisteren aan iedereen? Want ik ben niet de enige hier die naar muziek luistert.
Regelmatig delen wij een voorkeur (niet in jazz) en dan sta je automatisch vaker op de radar. Maar klopt zeker dat de vraag voor meer mensen geldt. Mijn probleem is meestal om goed oordeel te vellen moet ik album minstens 3* gehoord hebben (= niet op de achtergrond bij andere activiteiten
). En vanuit dat oogpunt is het afgunst en respect dat iemand met een grotere regelmaat door zoveel exoten weet te grasduinen en vervolgens ook nog met gedegen commentaar op zo’n album komt

En qua tijd(gebrek), ook ik hou zeker van rondsnuffelen maar wil ook graag teruggrijpen naar de ruime collectie reeds opgebouwd.
Meteen de reden waarom ik alleen fysiek gekochte albums luister en geen spotify of iets dergelijks heb. Ik vind te vaak nog van die vergeten parels in mijn bestaande collectie. En hoewel ik razend enthousiast kan zijn over een nieuwe ontdekking, geniet ik het meest van eerder gehoorde (en gekochte) albums.
Naast MM natuurlijk, vind ik tegenwoordig ook ChatGPT erg behulpzaam in het vinden van muziek.
0
Mssr Renard
geplaatst: 2 september 2024, 15:03 uur
ProgMetal schreef:
Regelmatig delen wij een voorkeur (niet in jazz) en dan sta je automatisch vaker op de radar. Maar klopt zeker dat de vraag voor meer mensen geldt. Mijn probleem is meestal om goed oordeel te vellen moet ik album minstens 3* gehoord hebben (= niet op de achtergrond bij andere activiteiten
). En vanuit dat oogpunt is het afgunst en respect dat iemand met een grotere regelmaat door zoveel exoten weet te grasduinen en vervolgens ook nog met gedegen commentaar op zo’n album komt

En qua tijd(gebrek), ook ik hou zeker van rondsnuffelen maar wil ook graag teruggrijpen naar de ruime collectie reeds opgebouwd.
Meteen de reden waarom ik alleen fysiek gekochte albums luister en geen spotify of iets dergelijks heb. Ik vind te vaak nog van die vergeten parels in mijn bestaande collectie. En hoewel ik razend enthousiast kan zijn over een nieuwe ontdekking, geniet ik het meest van eerder gehoorde (en gekochte) albums.
Naast MM natuurlijk, vind ik tegenwoordig ook ChatGPT erg behulpzaam in het vinden van muziek.
(quote)

Bij heel obscure releases kan ik alleen maar naar een fysiek exemplaar luisteren, want die zijn niet gedigitaliseerd. Maar ik merk wel dat (ik gebruik TIdal) er steeds meer te vinden, en nog in erg goede kwaliteit ook. Tijd heb ik genoeg, ik heb namelijk amper andere hobby's dan muziek, en mijn werk stelt mij in staat de hele dag naar muziek te luisteren.
Ik luister geen Spotify. Naast dat zijn een platform bieden voor rechts-extremistische podcasts, betalen zijn (zeer) slecht uit. Tidal betaalt beter uit, al is dat ook niet veel. Maar om (met name) oude platen continu te moeten kopen, daar heb ik gewoonweg het geld niet voor.
Ik recenseer slechte platen vaak sneller dan goede platen. Goede platen wil ik goed op mij laten doordringen. Maar als een laat mij direct tegenstaat, dan ga ik er ook niet meerdere keren naar luisteren. Soms stem/recenseer ik niet eens in dat geval.
Ik luister overigens ook vooral naar mijn favorieten. En soms ga ik wat de diepte in bij (met name) jaren 60 en 70-platen. Mijn top-zoveel beluisterde artiesten is altijd iets met Jehtro Tull, Gentle Giant of Lynyrd Skynyrd of Allman Brothers.
Is ChatGPT wel een verstandig iets? Dat vreet toch enorm veel stroom en weet AI wel goed wat je wilt? Nou ja, ieder voor zich dan maar. Ik grasduin liever door websites en boeken.
1
geplaatst: 2 september 2024, 16:06 uur
Kringloopvondst, het label, Discus, en de hoes haalden me over:
https://f4.bcbits.com/img/a3326719502_16.jpg
https://f4.bcbits.com/img/a3326719502_16.jpg
2
Mssr Renard
geplaatst: 2 september 2024, 16:11 uur
Even wat simpelers en wat gelicktere productie voor mijn oortjes:
Britse softprog:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/78000/78276.jpg
Britse softprog:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/78000/78276.jpg
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.