MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Users en hun eigen muziekwebsite

zoeken in:
Inderdaad mooie stukjes.

Alleen 1 opmerking, als ik mag; het is zo niet heel duidelijk wat je nou echt van het album vindt. Niet bij de meeste tenminste.

Maar dat neemt niet weg dat het érg prettige leesvoer is.

Het zijn inderdaad vaak vooral verhaaltjes gebaseerd op de albums.

Lukas schreef:
Ook ik ben maar eens een blogje gestart, al is het maar om mezelf aan te zetten tot wat meer recensies.

http://herontdekmuziek.blogspot.com

Ziet er erg strak uit.
Heb me aangemeld als volger.

Ik heb alweer een tijdje een weblog, En Toen Was Het Stil. Onlangs nog van een nieuwe layout voorzien omdat de vorige wat kleurloos en somber was.

Het is een verzamelplaats voor alle stukjes over film, muziek en games die ik op internet plaats. De focus ligt vooral op muziek. De meeste recensies zijn op MusicMeter geplaatst en zijn licht aangepast zodat het voor een weblog geschikt is. Ik ben voor de filmsectie nog een beetje zoekende. Ik heb nog niet echt een definitief idee hoe ik die ga inrichten.

En Toen Was Het Stil | Nog geen scherp onderschrift bedacht - entoenwashetstil.wordpress.com

Samen met mijn beste vriend (The Trooper) ben ik een ruime week gelden een weblog gestart. Hij staat nog in de kinderschoenen, maar aangzien we allebei sinds kort vakantie hebben kan er de komende tijd flink aan geklust worden.

We richten ons op alle muziek die we zelf leuk vinden: Van Arctic Monkeys tot Tool en van Muse tot Arcade Fire. Er staan voornamelijk recensies op, maar het is de bedoeling dat er ook af en toe achtergrondartikelen en concertverslagen opkomen.

De blog is vernoemd naar een stukje tekst uit een nummer van Dream Theater en dit is het adres: apicturesqueestate.tumblr.com

Op- of aanmerkingen en alle vormen van (positieve) kritiek zijn natuurlijk van harte welkom!

In Muziek > Algemeen > Muziekblog:

Beste Musicmeters,

Ik heb een muziekwebsite samen met een vriend | Kluisteraar | waar we muziek op recenseren en columns schrijven. Vaak kom ik op musicmeter om te kijken wat de nieuwe releases zijn en of er nog tips staan in de rotatielijst en uiteraard om de site te raadplegen als enorme database. Het valt me op dat best veel gebruikers uitgebreide en goede recensies schrijven bij de albums. Ik vroeg me af of er mensen zijn die het leuk vinden om ook een keer iets voor onze site te schrijven. Bij deze!

Maar is dat niet gewoon 'jullie ding"? Als buitenstaanders er gaan schrijven is het toch gewoon een 'concurrent' van deze site?
Niet lullig bedoeld maar ik vroeg het me gewoon af.

Zekers is het ons ding, maar we willen juist muziek delen met anderen, dus vinden we het wel tof als anderen een keer een column willen schrijven over een van hun muzikale helden, of een recensie van een album dat wij anders niet gekend hadden... Het moet uiteraard niet zo zijn dat het vol staat met berichten van anderen, maar af en toe een gaststukje is altijd welkom!

Wat betreft concurrentie denk ik dat dat wel meevalt... meer collega's! Alleen dan zijn wij meer de zolderkamer amateur en een blogje geen forum/database

In Overigen > Algemeen > Site 'Belgian Music':

Hallo beste forumlezers, Ik heb drie dagen geleden een blog opgestart dat gaat over Belgische muziek. Blijkbaar een goed idee, want de twee reviews die ik schreef werden al opgepikt door de bands in kwestie. Nu zou ik graag ook eens jullie mening horen. Welke rubrieken zouden niet misstaan op mijn blog, kan de lay-out duidelijker, kortom alles wat volgens jullie beter kan mogen jullie melden. Een goede site luistert immers naar zijn publiek.

Belgian Music | Alles over de Belgische muziekscène: nieuws, reviews, interviews,… - belgianmusic.wordpress.com

Facebook

weinig reacties helaas
Moet toegeven dat het wel lekker draait, al een viertal bands die zelf mail hebben gestuurd waarin ze vroegen om stukje te schrijven. Leuk ook de positieve feedback achteraf, de kleinere groepen appreciëren het echt wanneer je ze vermeldt, zelfs met het kleine bereik dat we nu maar hebben.

Ik ben in oktober 2011 een website gestart voor de platenliefhebber. Op Platendraaier kan je uitgebreide informatie vinden over verschillende onderwerpen met betrekking tot vinyl.
Vinyl: Hier kan je een overzicht vinden van nieuwe releases op vinyl, het aanbod is nu nog beperkt tot ongeveer 10 platen per maand. Daarnaast is er een popquiz die nog uitgebreid wordt en is er informatie te vinden over de geschiedenis van vinyl en de platenspeler.
Beurzen: Het aanbod van beurzen is te zien voor Nederland, België en Duitsland en wordt maandelijks bijgewerkt.
Hoezen: In dit onderdeel van de site kunnen bekende, bijzondere en opvallende hoezen worden bekeken per decennia. Vanaf de jaren 60 tot de zero's worden deze hoezen afgebeeld en besproken.
Winkels: Een overzicht van het huidige aanbod van platenwinkels in Nederland.

De website is het laatste jaar goed ontwikkeld en krijgt een vast aantal bezoekers per dag. Feedback is altijd welkom!

In Muziek > Nieuws > SpinGrey:

Beste users,

Ik ben sinds kort een site begonnen die jullie als mede muziekliefhebbers misschien wel leuk vinden: www.spingrey.com. Concept is duidelijk: afspeellijsten voor elke gelegenheid en elk humeur. Beetje het 22tracks idee, alleen dan niet genre-gebonden, en hier ook ruimte voor oude(re) muziek.

Mochten jullie het tof vinden, dan is er natuurlijk een facebook die geliked kan worden (voor updates, en winacties ), en uiteraard kan Spingray ook gevolgd worden via Spotify, Deezer en/of Twitter.

Voor feedback of suggesties voor nieuwe afspeellijsten of tracks sta ik natuurlijk altijd open

Cheers!

Naast mijn website die ik al eerder in dit topic heb besproken ben ik de laatste tijd bezig geweest met het uitbreiden met het integreren van een weblog. Op de blog van platendraaier komen diverse artikelen te staan met betrekking tot vinyl. Zo zullen er berichten over nieuwe releases, platenzaken, toplijsten en aangekochte platen verschijnen. Op dit moment staan er al enkele berichten op en in de toekomst zal er wekelijks nieuwe informatie worden toegevoegd. Feedback is uiteraard welkom.

s_k
In Overigen > Algemeen > Vinylforumpje:

Dag mensen,

Hoewel ik op dit forum zelf heel weinig post, ben ik een groot MusicMeter-afnemer.
De site helpt me zo vaak aan info over albums, dat ik niet zou weten wat ik zonder zou moeten.
Laat dus duidelijk zijn dat het volgende verhaal absoluut niet concurrerend bedoeld is, maar (hopelijk) een aanvulling is op het forumplezier van de leden alhier!

Er is een kneitervers, Nederlands non-DJ Vinylliefhebbers-forumpje opgezet dat wat nadruk legt op het echte grote verzamelen en audio met natuurlijk veel aandacht voor muziek.

Het heet ViNL.net en is een Nederlandstalige verzamelplaats voor liefhebbers van muziek op Vinyl. Of je nou een audiofreak bent die Vinyl het best klinkende medium vindt, een verwoede verzamelaar die van elke persing van een plaat er minstens één in z'n kast wil hebben, of iemand die een koffergrammofoontje gewoon een gaaf ding vindt, op ViNL.net vind je een plek voor je Vinylbehoeften!
Het is hartstikke gratis en nog piepjong, dus meld je snel aan en maak 't mee vanaf het prille begin!

Welkom op ViNL.net

Ik dank u voor de aandacht, hoop dat de moderatoren zich hierin kunnen vinden en hoop vooral op wat klandizie, want 't forum is pas nèt open voor publiek en dus nog bijzonder kalm!

Stijn

Leuk: vooral het platenkasten topic

s_k
Haha, op de hoofdpagina bedoel je?
Die pagina is uiteraard nog niet het forum!
Dat zie je pas als je je aanmeldt. Beetje besloten dus, maar wel helemaal gratis en voor niks, natuurlijk!

s_k
Yes! Dat moet natuurlijk uiteindelijk gevuld worden door de leden.
Al staat m'n eigen kast er ook niet slecht bij, toch?

s_k
Graag wijs ik 't gepeupel hier nog even op vijf postings hierboven.
Het kan zomaar je ding zijn, wie weet!

s_k
Wauw. Geen enkele posting na de mijne.
Even pluggen dan nog maar, wie weet... vinl.net is gezellig, maar nog rustig.
Kijk er vooral rond als je geïnteresseerd bent in muziek op vinyl.
http://www.vinl.net

Platendraaier is volledig vernieuwd met een nieuw responsive design. Dit houdt in dat de website op alle soorten devices (smartphone, tablet, desktop, laptop) mooi wordt geschaald.

Op de website is een overzicht te vinden van beurzen, platenzaken, bekende hoezen en een uitgebreide vinyl winkel.Daarnaast is er op de muziekblog een overzicht te vinden van albumrecensies, concertverslagen en toplijsten.

Als jullie nog feedback hebben dan hoor ik het graag.

In De Site > Gebruikers > Schaamteloze reclame:

Hoi jongens! Ik wil even wat schaamteloze reclame maken. Aangezien ik al lang en zeer actief lid ben, vind ik dat ik dat wel mag. Hopelijk vinden de moderators dat ook. (als ik moderator was, had ik het wel geweten...)

Ik heb besloten dat ik meer over muziek wil schrijven. Oefening baart immers kunst. En als ik dat toch doe, waarom zou ik het dan niet met anderen delen?

Daarom ben ik twee Facebookpagina's en een blog begonnen, waar ik jullie op wil wijzen.

Ten eerste ben ik een Facebookpagina waarin ik dagelijks schrijf over een, naar mijn bescheiden mening, pareltje uit de muziekgeschiedenis: https://www.facebook.com/pages/De-Schoonheid-der-Muziek/625211144278031?ref=bookmarks

Ook ben ik een Facebookpagina waarin ik volledig willekeurig elke dag een liedje plaats dat in de Nederlandse, Engelse of Amerikaanse hitlijsten heeft gestaan. Gewoon omdat ik dat leuk vind (en wie weet anderen ook wel!). Die pagina vind je hier: https://www.facebook.com/pages/Willekeurige-hit-van-de-dag/839129282827188?ref=bookmarks

Ten slotte ben ik een blog begonnen waar ik elke dag nieuwe muziek plaats die ik zeer de moeite waard vind. Want nog altijd wordt er zeer veel prachtige muziek gemaakt. Dat blog vind je hier: http://thisisamodernrocksong.blogspot.nl/

Als je het leuk vindt, like het dan en schroom ook vooral niet om dingen te delen als ik iets plaats dat je erg tof vindt!

Leuk Arrie, vooral die eerste!

De moderators vinden het leuk, maar we hadden er wel al een topic voor .

Haha, vooruit.

Arrie schreef:
(als ik moderator was, had ik het wel geweten...)

Permban?

Leuk initiatief. Veel (schrijf)plezier!

Vanaf morgen zal ik elke maandag onder de noemer Music Mondays een album bespreken op de lifestyle blog LiveLikeTom (art & culture).

Niet mijn blog. Het gaat om een wekelijkse gastbijdrage.

Ik heb er zin in ook al zal ik soms keuzes moeten maken voor een stuk hier of daar (aan een verwijslink plaatsen op deze site zoals anderen doen wil ik niet beginnen).

http://liveliketom.com

Arrie schreef:
Daarom ben ik twee Facebookpagina's en een blog begonnen, waar ik jullie op wil wijzen.

Ik volg ze momenteel alle drie. Vooral de blog heeft mijn interesse. Leuke manier om nwe muziek te ontdekken (en leuk om te lezen).

pjh1967 schreef:
(quote)

Ik volg ze momenteel alle drie. Vooral de blog heeft mijn interesse. Leuke manier om nwe muziek te ontdekken (en leuk om te lezen).

Top!

Ik kan wel voorspellen dat niet alles je zal bevallen, maar gezien mijn smaak nogal de neiging heeft om alle kanten op te schieten, komt er dan vast vanzelf weer iets langs dat wel bevalt.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.