menu

De Site / Gebruikers / Users en hun eigen muziekwebsite

zoeken in:
Sietse
Ik schrijf sinds kort voor www.earlabs.org

zo af en toe eens een recensie. Dus niet mijn eigen website, maar wel iets met mijn bijdragen.

Breng eens een bezoekje aan mijn nieuwe blog Chenque Around The Globe met dagelijkse updates over o.a. wereldmuziek, folk, americana, singer/songwriters, songteksten, e.v.a. trivia. Lijkt me leuk om te horen wat je er van vindt........

http://chenque65.blogspot.com/

Chau,
Chenque

neo
Een nieuwe (Engelstalige) filmmuziek website die nu net een paar maanden online is. Maak onderdeel uit van het team, bestaande uit 4 mensen.

http://www.maintitles.net

jan.vinyl
Mijn website voor vinyl liefhebbers (platenzaken met vinyl, platenbeurzen, nieuwe releases, vinyl nieuws):

http://www.vinyljunkies.nl/

avatar van Reijersen
Ik ben zelf een beetje bezig met muziek/radioprogramma's maken. Kijk maar eens op sfradio.hyves.nl (lid worden is natuurlijk vrij )

avatar van Film Pegasus
Ik ben medewerker bij Muzikum (www.muzikum.eu) waar we zoveel mogelijk Belgische en Nederlandse songteksten verzamelen. Ongeacht de taal. Dit is bij mijn weten de meest volledige met teksten uit de Lage Landen.

avatar van tnf
tnf
(Voor het deel van de MM-users dat zich er niet voor schaamt weleens zelf cd's te maken:)

Ik heb de 'lege cd covers-service' - voor wie geen tijd en/of zin heeft zelf covers te ontwerpen - op mijn site de afgelopen weken behoorlijk uitgebreid en ook verduidelijkt. Smaken op ontwerpgebied verschillen, maar misschien heeft iemand er iets aan.

De 29 pagina's, met hoesjes voor veel verschillende types cd's, zijn te vinden via de rechter kolom op mijn homepage.

Hieronder staat als voorbeeld een vrij neutraal ogend exemplaar. Al zo'n vier jaar geleden gemaakt, maar wat geeft het...


(afbeelding)

avatar van itchy
Ik ben ook maar eens een blog begonnen, hopelijk lukt het ook om hem bij te houden:
http://hightensionline.wordpress.com/

Beitel
Denk dat de tijd wel rijp is om stiekem wat reclame te maken voor een website die sinds een weekje of twee bestaat: 4uit5. Een muziekrecensiewebsite waar ik zo nu en dan ook wat voor schrijf. Alhoewel recenseren niet zo heel nieuw voor me is heb ik niet zo heel veel ervaring als het gaat om muziek. Gelukkig zitten er genoeg muziekliefhebbers op om voor de nodige deskundige adviezen te zorgen. Niet alleen cd's komen aan bod, ook is er ruimte voor live-recensies en meer achtergrondartikelen.

Mijn enige artikel is momenteel over De Staat, maar ik doe m'n best om het met anderen niet stil te laten vallen.

avatar van maseddi
Ik heb geen eigen website, want er is genoeg info op internet te vinden en sites van mensen die het veel beter kunnen dan ik.
In de periode dat ik nog via de telefoon internette had ik de sixties.startpagina, maar om dat toen te onderhouden kostte me een fortuin aan telefoonkosten. Ik ben er maar mee gestopt.

Nu ik de sixties pagina bekijk denk ik, nou er is veel veranderd.

Vorige week heb ik maar eens wat linkjes bijelkaar verzameld en het resultaat zien julie hier

http://sixties-muziek.startze.nl/

http://post-punk.startze.nl/

Ik heb ook nog een pagina met indonesische muziek met links naar moderne indonesische muziek (veel indie independent label bands) maar dat zullen jullie wel ontdekken wanneer je op een van mijn beide pagina's kijkt.
Veel links verwijzen natuurlijk naar indonesische pagina's.

avatar van Facedown
Niet echt een muziekwebsite, maar ik heb 3 covers gemaakt op Joetjoeb.
Voordat ik jullie oren verkracht, toch even zeggen, ik kan niet zingen en ik speel net 3 maand gitaar...
Aah, héérlijke uitvluchten, maar ze zijn waar

avatar van Bertus
Gelukkig kunnen die lui van Moldy Peaches ook niet zingen

avatar van Facedown
Bertus schreef:
Gelukkig kunnen die lui van Moldy Peaches ook niet zingen


Dat excuus kan ik vanaf nu ook gebruiken, thx!

avatar van mirozema
Hoi,

ik ben een - sinds kinds af aan - een groot fan van de nederlandse componist Ed Starink. Helaas is hij niet zo beroemd, maar misschien dat jullie hem kennen van de albums "Synthesizer Greatest" en "Synthetiseur Les Plus Grands Themes" met nagespeelde versie's en ook met zijn eigengemaakte compositie's.

In mijn vernieuwde website met superstrak design presenteer ik alle - meer als 50 - albums van Arcade Music Company in heel Europa waar Ed Starink een rol in heeft gespeeld:

SYNTHESIZER GREATEST - synthesizergreatest.eu

In Genres > R&B en Hip-Hop > Juicy Records:

Hallo Mensen,

Sinds kort heb ik een website over R&B en Slowjams.
Ik schrijf vooral over albums, artiesten en nummers die nog niet
zo bekend zijn. Dat verklaard ook mijn ondertitel: ‘For The Music You Don’t Know Yet!’

Nu ben ik hem natuurlijk zelf aan het verbeteren, vernieuwen en updaten, maar ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

www.juicy-records.nl

Groeten,

JR

avatar van Norbert
In De Site > Gebruikers > Blogs:

Post hier als je (muziek)blogs hebt die je graag wilt delen met andere mensen. Ik heb sinds kort een blog samen met een vriend waar we muziek posten die wat betekent voor ons en die je ook kan downloaden. Het is naar mijn idee best een gevarieerd aanbod. Voor de geinteresseerden:
Accept the truth. Or accept you're weak. - cyanogenchloride.blogspot.com

(ja dit is schaamteloze zelfreclame)

Gallow
Gaaf man zal nu en dan wel eens checken.

Btw; de genres mogen van mij wel wat duidelijker.

avatar van Norbert
Ja thanks voor de feedback. Zal es kijken of ik er wat mee kan doen

avatar van Paalhaas
Ik heb gisteren mijn eigen weblog geopend en mijn eerste stukje (over James Blackshaw) geplaatst. De bedoeling is uiteraard dat er nog veel meer gaan volgen. Neemt u gerust een kijkje.

Kosinski
Paalhaas schreef:
Ik heb gisteren mijn eigen weblog geopend en mijn eerste stukje (over James Blackshaw) geplaatst. De bedoeling is uiteraard dat er nog veel meer gaan volgen. Neemt u gerust een kijkje.

Ziet er mooi uit Teun, ben erg benieuwd naar de toekomstige inhoud. Alleen die foto (de man achter Paalhaas zullen we maar zeggen) had beter gekund

avatar van Paalhaas
Kosinski schreef:
(quote)

Ziet er mooi uit Teun, ben erg benieuwd naar de toekomstige inhoud. Alleen die foto (de man achter Paalhaas zullen we maar zeggen) had beter gekund

Haha, tja, ik heb nou eenmaal niet bepaald veel foto's van mezelf op mijn schijf staan (laat staan goede) en ik had geen zin om een nieuwe te maken. Toch maar eens een keer doen dan, ook al heb ik niet eens een fotocamera .

Ik zie trouwens dat het weer eens tijd wordt om in de pen te klimmen, laatste update (Acid Mothers Temple) alweer van 1,5 week geleden.

avatar van Cygnus
Staat hier de nieuwe Scaruffi op?

avatar van herman
Leuke kwalitatieve stukken, heb je toegevoegd aan mijn rss-feeds. Ben benieuwd naar artiesten waar ik zelf ook wat meer van ken.

avatar van Paalhaas
Die komen vast nog langs, onze smaak overlapt behoorlijk. Hoe zit dat met die RSS-feeds trouwens? Via wat voor programma hou je die bij? (Sorry, ben een beetje een n00b op dit vlak. )

avatar van herman
Voor de RSS-feeds gebruik ik Google Reader. Als je dan iets nieuws plaatst, kan ik dat lezen via Reader (gewoon online, net als bij gmail). Het is wel handig voor als je veel weblogs volgt, maar niet elke keer als langs wil klikken om te zien of er nieuwe updates zijn.

Er zijn ook een boel alternatieven voor Google Reader die vast prima zijn, maar zelf vind ik dit wel prettig werken.

avatar van herman
Een voornemen voor 2011 is om weer wat vaker te gaan bloggen, dus ik heb mijn blog maar weer nieuw leven ingeblazen met mijn jaarlijstje:
E-Talking - somsvraagteenmenszichaf.blogspot.com

Nu maar hopen dat ik het volhoud.

avatar van c-moon
Ik zie dat ik hier heel lang geleden nog een site vermeld heb, die ondertussen niet meer online is, en nog niet eens mijn eigen blog... Silly me!

Zodus: Op "The Markec Files" vind je mijn voornamelijk muzikale schrijfsels, meestal gaat het om concertbesprekingen...

The Markec Files

Maar ik blog ook op de Mechelse stadsweblog 'Mechelen Blogt', en ik schrijf daar voornamelijk, hoe raad je het, over muziek... Concertjes die in Mechelen plaatsvinden, staan meestal niet, of niet volledig op TMF, maar wel op Mechelen Blogt. Mijn gebruikersnaam daar: 'Markec'

Mechelen Blogt - mechelenblogt.be

Recentste verslagje dateert van gisteren:
"Engelengeluid verzacht gure winter"


Mijn profiel aldaar: markec | Mechelen Blogt - mechelenblogt.be

avatar van Lukas
Ook ik ben maar eens een blogje gestart, al is het maar om mezelf aan te zetten tot wat meer recensies.

http://herontdekmuziek.blogspot.com


avatar van herman
Wauw, daar staan er al een paar honderd op.

Een van de volgende dingen die ik wil pimpen aan mijn blog is een lijstje met links. Ik zal jullie er dan ook wel bij zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:43 uur

geplaatst: vandaag om 10:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.